Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko HUS ja THL siis todella nostaneet kädet pystyyn korona-viruksen edessä?!?!

Vierailija
13.03.2020 |

”Älkää yrittäkö ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, vaikka epäilette tartuntaa”
”Älkää soittako palvelunumeroihin”
”Koronarestejä ei enää tehdä”

Mitä helv3ttiä täällä maassa tapahtuu?

Kommentit (454)

Vierailija
121/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me hoksattu kirjoitti:

Kuka henkilö vastaa siitä, ettei Suomessa ole nyt riittävästi kasvosuojia, viruksen testauspaketteja eikä hengityskoneita eikä lääkkeitä?

Hamstraajat.

Vierailija
122/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tiedote on voitu ymmärtää näin väärin...? Terveydenhuolto keskittyy hoitamaan ja testaamaan niitä potilaita, joilla todellinen tarve on. Ei tässä ketään jätetä oman onnen nojaan, mutta aivan oikein, ettei jokaista pikku nuhapotilasta aleta paapoa. Voi hyvänen aika tätä järjen köyhyyttä.

Tämä. Ja vielä kerran tämä.

Suomessa, eikä missään maassa ole ylimääräisiä resursseja, joita pidettäisiin valmiudessa, kun puhutaan jopa kymmenistä tuhansista paikoista.

Nyt keskitytää välittömään hoitoon, jota ihminen tarvitsee.

Ja lääkäreitä on rajallinen määrä, vaikka jo eläkkeellä olevat kutsuttaisiin töihin.

Testaamatta jättäminen ei johda oikeaan karanteeniin vaan ihmiset liikkuvat joka paikassa. Tämä johtaa todella isoihin sairastumisiin ja kuormittaa lopulta paljon enemmän kuin jatkuva sairaiden jäljitys ja rajaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla flunssan oireita, kävin tänään parissa eri kaupassa. Pakko se on ruokaa ostaa. Töissäkin olen ollut koko viikon vaikka ollut kurkkukipua ja päänsärkyä.

Kai käytöt kasvosuojaa? Se pitäisi tulla käytäntöön meillekin. Kaikki flunssassa liikkuvat käyttäisivät suojaa. Niinpäin se suojaa. Ei niin, että terveet käyttää suojaa.

Vierailija
124/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella mukavaa riskiryhmäläisenä tässä odotella, että milloin osuu kohdalle.

Ymmärrän. Itsellänikin on nimenomaan huoli omista läheisistä, joille virus voisi olla kohtalokas. Toivon niin että se rokote saataisiin mahd. pian!!

Vierailija
125/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse

Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.

Et käsittänyt. Ympäristön suoja vähenee, kun lähipiiriä ei tiedetä laittaa karanteeniin.

Eikö ohje nyt ole se, että me kaikki olemme vähän kuin karanteenissa? Teemme etätöitä, varomme väkijoukkoja, emme mene metriä lähemmäksi muita.

Ei onnistu sillä pakko istua bussissa.

Etätyötä ei voi tehdä kuin osa.

Tykkäisitkö että sun lastesi hoitaja olisi etätöissä tai hammaslääkärisi?

Meidän perhe on ollut "karanteenissa" kolme viikkoa, vain pakolliset hoidetaan eli työ ja koulu, pestään käsiä ahkerasta, käydään Prisman sijaan lähikaupassa, kaikista harrastuksista luovuttu, kylässä ei käydä, eikä vieraita kutsuta, yritetään pitäå metrin turvaväliä, liikutaan vähän julkisilla paikoilla jne. vaikka meidän kaupungissa ei ole ainuttakaan koronavirus tapausta.

Vierailija
126/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.

Minä haluaisin tietää, onko perussairauksia omaavan lapseni luokassa tai perheessä koronapotilas vai ei. Eiväthän nämä potilaat osaa edes jäädä karanteeniin, jos heitä ei testata?

Mikähän Vi&%u tässä on nyt vaikeaa tajuta?

JOS ON VÄHÄISIÄKIN FLUNSSAOIREITA, JÄÄDÄÄN HETI KOTIIN.  Pitääkö toistaa tai hakea rautalankaa?

Nyt jäädään IHAN AINA pienestäkin flunssantyngästä kotiin niin pitkäksi aikaa, että on täysin terve.

Saatanan pällit, ei ihme että ollaan tässä jamassa, jos näin yksinkertainen viesti ei mene jakeluun.

Nenä on vuotanut viimeiset 2 viikkoa, mutta vaikea sanoa, onko tämä allergista nuhaa vain flunssaa. Välillä on ollut lisäksi päänsärkyä. Töissä olen käynyt normaalisti, koska ei ole ollut kuumetta, eikä pikkunuhan takia anneta kahta viikkoa sairauslomaa.

Vierailija
127/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä touhu on ollut ihan prseestä ja räpiköintiä alusta asti. Tervahaudan niistely ja kipeänä töissä oleminen lehdistötilaisuudessa vei viimeisetkin uskottavuuden rippeet thl : n touhuista.

Suomessa ei normaalioloissakaan saa hoitoa julkisterveydenhuollosta, soittojonossa on kymmeniä ihmisiä ja ajat menevät viikkojwn päähän, joten vaikea kuvitella, että se epidemiatilanteessakaan onnistuisi. Minua ainakin suoraan sanottuna pelottaa. Terveydenhuollon laatu on varmasti Suomessa korkea, mutta hoidon saaminen on kiven alla.

Vierailija
128/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.

Minä haluaisin tietää, onko perussairauksia omaavan lapseni luokassa tai perheessä koronapotilas vai ei. Eiväthän nämä potilaat osaa edes jäädä karanteeniin, jos heitä ei testata?

Eivätkä halua. Miten heitä voi pakottaa karanteeniin ilman todettua testitulosta? Karanteenin rikkomisestahan voi seurata sakkoja tai jopa vankeutta, eikö?

Eikö tämä ole nyt ristiriidassa sen eilisen hallitustiedotteen kanssa?

Vai odotetaanko me tällä jotain "säästöjä", kun heikot tippuu?

Minä 30v nainen aio osallistua vauvatalkoisiin jos meidän maa on tämmönen. Muutan vaikka sitten ulkomaille perustaan perhettä jos sellaisen haluan. Ei tällaiseen maahan uskalla mitään perhettä perustaa. Mulle on muutenkin ollut perheenperustaminen vähän semmoinen asia, että en oikein tiedä mitä tässä nyt tekisi.

Vierailija
129/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse

Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.

Et käsittänyt. Ympäristön suoja vähenee, kun lähipiiriä ei tiedetä laittaa karanteeniin.

Eikö ohje nyt ole se, että me kaikki olemme vähän kuin karanteenissa? Teemme etätöitä, varomme väkijoukkoja, emme mene metriä lähemmäksi muita.

Ei onnistu sillä pakko istua bussissa.

Etätyötä ei voi tehdä kuin osa.

Tykkäisitkö että sun lastesi hoitaja olisi etätöissä tai hammaslääkärisi?

Meidän perhe on ollut "karanteenissa" kolme viikkoa, vain pakolliset hoidetaan eli työ ja koulu, pestään käsiä ahkerasta, käydään Prisman sijaan lähikaupassa, kaikista harrastuksista luovuttu, kylässä ei käydä, eikä vieraita kutsuta, yritetään pitäå metrin turvaväliä, liikutaan vähän julkisilla paikoilla jne. vaikka meidän kaupungissa ei ole ainuttakaan koronavirus tapausta.

Oletteko hankkineet hopeavettä?

Vierailija
130/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt on ihan selvää, että jos ei testata, niin ihmiset eivät esim. saa sairauslomaa ainakaan tarpeeksi pitkäksi aikaa ilman lääkärintodistusta. Ja jos menet flunssassa, joka osoittautuu koronaksi hakemaan sitä todistusta, eikä hoitohenkilökunta ole suojautunut niin levität sen heille. Aikuiset eivät saa tartuntautirahaa, kun karanteeniin ei voida ilman testejä määrätä, joten paine mennä kipeänä työpaikalle kasvaa. Ylipäänsä tämä tekee taudin leviämisen seuraamisesta mahdotonta. En oikein tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. Suomi toimii täysin WHO:n neuvojen vastaisesti. Ei me niitä koulujakaan taideta saada kiinni, vaikka hetken jo ehdin toivoa, että Suomen linja muuttuisi tiukemmaksi.

Vierailija
131/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voidaan tehdä ratkaisuja  esim. jääkö jokin lapsi luokasta karanteeniin, onko opettaja sairastunut ja tartuttaa oppilaita, jos ei enää testata?

Ei siihen testejä tarvita, että ihminen tietää, että on flunssa ja silloin on ohjeistettu jäämään kotiin. Sama onko sinulla korona tai tavallinen flunssa et mene tartuttamaan muita. Eli, kyllä se flunssainen lapsi jää kotiin, samoin se flunssainen opettaja. Ihan sama mikä flunssa heillä on.  Ja jos haluat käyttää sanaa "karanteeni" niin käytä, mutta kyse on molemmissa  tapauksessa samasta asiasta, eli sairas/flunssainen ihminen pysyy kotona. Eihän se  sairaus sillä parane tai lopeta tartuttamista, että tiedät mikä tautu on. Jäät vaan suosiolla kotiin flunssaisena ja se on siinä.

Älä naurata. Ei meillä ainakaan saa saikkuta tavalliseen flunssaa.

Vierailija
132/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että normaalisti kukaan ei välitä meistä riskiryhmistä. Katsotaan vain, että hoitakaan itse itsenne, meille ei kuulu teidän heikkoudet. Nyt kun jokaisella on pelko perseessä, käytetään meitä riskiryhmiä tekosyynä kaikenmaailman vaatimuksille. Meillä on sisäistetty oikea infektioiden välttämiseen tarvittava tieto. Älkää sekoittako meitä tähän asiaan, vaan pysykää aina oireisina kotona.

Vierailija
133/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mitään ei viitsitty tehä leviämisen estämiseksi, kitsailtiin testien kanssa ja nyt sitten lopetetaan testaaminen. Nyt on huomattu, että homma ei oo hanskassa, niin päätetään luovuttaa. Italian kohtalo meilläkin tulossa. Monet jää ilman hoitoa ja kuolee. Hyvä Suomi!! Tumpeloiden valtakunta!

Yllättäen nyt rahat ja resurssit loppuvat, mutta kun kyse on juhlapaikanhakijoista, niin äkkiä tehdään ruhtinaalliset lisäbudjetit ja rahaa riittää loputtomasti.

Olispa nyt se tarmo toiminnassa minä oli 2015 tulijoiden vastaanottamisessa. Ei näy ei

Arvopohja on tullut selväksi. En ymmärrä, kuka näitä vielä äänestää.

Vierailija
134/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällä hetkellä flunssassa ja minua ei testata, että onko koronaa. Maanantaina menen luultavasti töihin jossa olen tekemisissä asiakkaiden kanssa, joilla perussairauksia ja joiden läheisillä syöpää tms. muuta sairautta. Jos minulla onkin korona, tartutan sen heihin, eivätkä asiakkaat osaa edes varautua. Toki olen sen varmaan jo tartuttanut moneen jos minulla korona on, mutta ainakin asiakkaat tietäisivät missä mennään.

Tai sitten et mene sairaana töihin, kuten annettu suositus on. Nyt on turha syyttää THL tai HUS kun itse on päästä tyhjää täynnä.

En minä voi olla kotona saikulla jos oireita ei enää ole. Karanteeniin pääsee vain sillä, että on todettu korona. Haloo itsellesi.

Vierailija
135/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia mitä Suomessa hehkutetaan ”maailman parhaaksi” on oikeasti jotain ihan muuta. Kallispalkkaiset asiantuntijat laittaa puhelimen kiinni.

Vierailija
136/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voidaan tehdä ratkaisuja  esim. jääkö jokin lapsi luokasta karanteeniin, onko opettaja sairastunut ja tartuttaa oppilaita, jos ei enää testata?

Ei siihen testejä tarvita, että ihminen tietää, että on flunssa ja silloin on ohjeistettu jäämään kotiin. Sama onko sinulla korona tai tavallinen flunssa et mene tartuttamaan muita. Eli, kyllä se flunssainen lapsi jää kotiin, samoin se flunssainen opettaja. Ihan sama mikä flunssa heillä on.  Ja jos haluat käyttää sanaa "karanteeni" niin käytä, mutta kyse on molemmissa  tapauksessa samasta asiasta, eli sairas/flunssainen ihminen pysyy kotona. Eihän se  sairaus sillä parane tai lopeta tartuttamista, että tiedät mikä tautu on. Jäät vaan suosiolla kotiin flunssaisena ja se on siinä.

Älä naurata. Ei meillä ainakaan saa saikkuta tavalliseen flunssaa.

No kyllä saa.

Vierailija
137/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällä hetkellä flunssassa ja minua ei testata, että onko koronaa. Maanantaina menen luultavasti töihin jossa olen tekemisissä asiakkaiden kanssa, joilla perussairauksia ja joiden läheisillä syöpää tms. muuta sairautta. Jos minulla onkin korona, tartutan sen heihin, eivätkä asiakkaat osaa edes varautua. Toki olen sen varmaan jo tartuttanut moneen jos minulla korona on, mutta ainakin asiakkaat tietäisivät missä mennään.

Miksi sinä itsekäs idiootti menet flunssaisena töihin?

MINÄ EN OLE NYT TÖISSÄ, mutta maanantaina sinne pitää mennä jos ei ole oireita. Ja silloin sitä voi vielä tartuttaa. Voi jumankauta nyt taas. En voi olla töistä pois ja karanteenissa, jos oireita ei ole. Nyt on ja olen saikulla, mutta jos maanantaina niitä ei ole, töihin pitää mennä. 

Vierailija
138/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tiedote on voitu ymmärtää näin väärin...? Terveydenhuolto keskittyy hoitamaan ja testaamaan niitä potilaita, joilla todellinen tarve on. Ei tässä ketään jätetä oman onnen nojaan, mutta aivan oikein, ettei jokaista pikku nuhapotilasta aleta paapoa. Voi hyvänen aika tätä järjen köyhyyttä.

Ei ne ensiksikään tiedä, että kenellä on se todellinen tarve, ennenkuin se on testattu.

Mitä vittua se testi liittyy siihen hoidon tarpeeseen?

Ei pitäisi olla mikään rubiikinkuutio, johon et itse löydä vastausta.

Koronaan on joka tapauksessa vain oireenmukainen hoito. Kuten kaikkeen muuhunkin joka aiheuttaa samat oireet. Hoidon kannalta ei ole merkitystä, mikä virus ne aiheuttaa.

Vierailija
139/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni asia mitä Suomessa hehkutetaan ”maailman parhaaksi” on oikeasti jotain ihan muuta. Kallispalkkaiset asiantuntijat laittaa puhelimen kiinni.

Jep. Niiden palkalla sais palkattua vaikka käytännöntyöhön pari sairaanhoitajaa tms. lisää.

Vierailija
140/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä itsekäs idiootti menet flunssaisena töihin?

MINÄ EN OLE NYT TÖISSÄ, mutta maanantaina sinne pitää mennä jos ei ole oireita. Ja silloin sitä voi vielä tartuttaa. Voi jumankauta nyt taas. En voi olla töistä pois ja karanteenissa, jos oireita ei ole. Nyt on ja olen saikulla, mutta jos maanantaina niitä ei ole, töihin pitää mennä. 

Eikö ohje ole, että jos oireita ei ole, niin sitten mennään töihin. Oli korona tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi