Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko HUS ja THL siis todella nostaneet kädet pystyyn korona-viruksen edessä?!?!

Vierailija
13.03.2020 |

”Älkää yrittäkö ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, vaikka epäilette tartuntaa”
”Älkää soittako palvelunumeroihin”
”Koronarestejä ei enää tehdä”

Mitä helv3ttiä täällä maassa tapahtuu?

Kommentit (454)

Vierailija
81/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.

Minä haluaisin tietää, onko perussairauksia omaavan lapseni luokassa tai perheessä koronapotilas vai ei. Eiväthän nämä potilaat osaa edes jäädä karanteeniin, jos heitä ei testata?

Toisten terveystietoja sinulle ei anneta Vaikka Tietää haluaisinkin.

Juuri tätä kyyläystä minäkään en enää haluaisi jatkaa. Kun ei niin tehdä muidenkaan tarttuvien tautien kohdalla. Tällä hetkellä koronan voi saada mistä vaan, joten miten yhdistät lapsesi tartunnan luokkakaveriin.

Vierailija
82/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tiedote on voitu ymmärtää näin väärin...? Terveydenhuolto keskittyy hoitamaan ja testaamaan niitä potilaita, joilla todellinen tarve on. Ei tässä ketään jätetä oman onnen nojaan, mutta aivan oikein, ettei jokaista pikku nuhapotilasta aleta paapoa. Voi hyvänen aika tätä järjen köyhyyttä.

Ei ne ensiksikään tiedä, että kenellä on se todellinen tarve, ennenkuin se on testattu.

Mitä vittua se testi liittyy siihen hoidon tarpeeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä mä saan saikkulapun, jos en saa soittaa minnekään, ei testata eikä ketään kiinnosta? Meillä tarvitaan heti ekasta päivästä todistus, omalla ilmoituksella ei saa olla pois.

Kannattaa varmaan soittaa terveyakeskukseen nyt ja kysyä mistä tarvittaesssa saa saikkulapun😂

No normaaliolosuhteissakin se menisi takaisinsoittopalveluun ja ne soittaisivat takaisin ehkä tiistaina. Nyt voisi mennä pidempään. Tässä meidän systeemissä on sekin vikana. että ihmiset eivät saitasta vaan Ma-Pe, vaikka ehkä juuri nämä sairaslomatodistuksen hakijat silloin käyvätkin asioilla. Pitäisi olla muutenkin auki.

Vierailija
84/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilas osa tarkkailla oireitaan ja mennä enemmän ajoissa hoitoon.

Vierailija
85/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällä hetkellä flunssassa ja minua ei testata, että onko koronaa. Maanantaina menen luultavasti töihin jossa olen tekemisissä asiakkaiden kanssa, joilla perussairauksia ja joiden läheisillä syöpää tms. muuta sairautta. Jos minulla onkin korona, tartutan sen heihin, eivätkä asiakkaat osaa edes varautua. Toki olen sen varmaan jo tartuttanut moneen jos minulla korona on, mutta ainakin asiakkaat tietäisivät missä mennään.

Vierailija
86/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä tiedote on voitu ymmärtää näin väärin...? Terveydenhuolto keskittyy hoitamaan ja testaamaan niitä potilaita, joilla todellinen tarve on. Ei tässä ketään jätetä oman onnen nojaan, mutta aivan oikein, ettei jokaista pikku nuhapotilasta aleta paapoa. Voi hyvänen aika tätä järjen köyhyyttä.

Ei ne ensiksikään tiedä, että kenellä on se todellinen tarve, ennenkuin se on testattu.

Ei pitäisi olla mikään rubiikinkuutio, johon et itse löydä vastausta.

Vierailija
87/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voidaan tehdä ratkaisuja  esim. jääkö jokin lapsi luokasta karanteeniin, onko opettaja sairastunut ja tartuttaa oppilaita, jos ei enää testata?

Ei siihen testejä tarvita, että ihminen tietää, että on flunssa ja silloin on ohjeistettu jäämään kotiin. Sama onko sinulla korona tai tavallinen flunssa et mene tartuttamaan muita. Eli, kyllä se flunssainen lapsi jää kotiin, samoin se flunssainen opettaja. Ihan sama mikä flunssa heillä on.  Ja jos haluat käyttää sanaa "karanteeni" niin käytä, mutta kyse on molemmissa  tapauksessa samasta asiasta, eli sairas/flunssainen ihminen pysyy kotona. Eihän se  sairaus sillä parane tai lopeta tartuttamista, että tiedät mikä tautu on. Jäät vaan suosiolla kotiin flunssaisena ja se on siinä.

Vierailija
88/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällä hetkellä flunssassa ja minua ei testata, että onko koronaa. Maanantaina menen luultavasti töihin jossa olen tekemisissä asiakkaiden kanssa, joilla perussairauksia ja joiden läheisillä syöpää tms. muuta sairautta. Jos minulla onkin korona, tartutan sen heihin, eivätkä asiakkaat osaa edes varautua. Toki olen sen varmaan jo tartuttanut moneen jos minulla korona on, mutta ainakin asiakkaat tietäisivät missä mennään.

Yksinkertaista. Et mene maanantaina töihin, mikäli olet oireinen. Sairauden nimellä ei ole väliä, jos kotihoito riittää. Riskiryhmäläiset osaavat minimoida riskinsä, miksi teille perusterveille täytyy selittää?

Vierailija
89/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairastun, mutta en saa lääkärintodistusta, joudun menemään töihin. Ja silloin kyllä korona leviää, sillä olen kaupan kassa.

Vierailija
90/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla mikään rubiikinkuutio, johon et itse löydä vastausta.

Ei niin. Vastaushan on että se testi ei liity mitenkään hoidon tarpeen määritykseen, vaan potilaan vointi.

Vierailija
91/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mitään ei viitsitty tehä leviämisen estämiseksi, kitsailtiin testien kanssa ja nyt sitten lopetetaan testaaminen. Nyt on huomattu, että homma ei oo hanskassa, niin päätetään luovuttaa. Italian kohtalo meilläkin tulossa. Monet jää ilman hoitoa ja kuolee. Hyvä Suomi!! Tumpeloiden valtakunta!

Yllättäen nyt rahat ja resurssit loppuvat, mutta kun kyse on juhlapaikanhakijoista, niin äkkiä tehdään ruhtinaalliset lisäbudjetit ja rahaa riittää loputtomasti.

Olispa nyt se tarmo toiminnassa minä oli 2015 tulijoiden vastaanottamisessa. Ei näy ei

Vierailija
92/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja vielä kerran tämä.

Suomessa, eikä missään maassa ole ylimääräisiä resursseja, joita pidettäisiin valmiudessa, kun puhutaan jopa kymmenistä tuhansista paikoista.

Nyt keskitytää välittömään hoitoon, jota ihminen tarvitsee.

Ja lääkäreitä on rajallinen määrä, vaikka jo eläkkeellä olevat kutsuttaisiin töihin.

Vierailija
93/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastun, mutta en saa lääkärintodistusta, joudun menemään töihin. Ja silloin kyllä korona leviää, sillä olen kaupan kassa.

No etkä joudu.

Vierailija
94/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.

Totta tämäkin. Mutta toisaalta se, ettei testata edistää taudin leviämistä eivätkä mitkään luvut tai tilastot enää pidä paikkansa. Kaikki ne maat, jotka ovat saaneet tilanteen jotakuinkin haltuun ovat testanneet ajoissa ja paljon.

Onko totta, että Suomi jätti testit tilaamatta kun muut EU maat niitä tilasi ja olisi saanut muutamalla eurolla/kpl? Jos näin, kuka on tästä touhusta vastuussa?

Vierailija
95/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EK, työnantajaliitot ja ammattiliitot ovat uutisoineen, jos työntekijä sairastuu, niin ilman todistusta voi olla pois töistä 7pv.

Vierailija
96/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse

Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.

Et käsittänyt. Ympäristön suoja vähenee, kun lähipiiriä ei tiedetä laittaa karanteeniin.

Pandemia alkaa levitä nyt niin nopeasti, että tartunnan voi saada mistä vain.

Vierailija
97/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme mailman onnellisin kansa. meillä koulussa ainakin tarkoitettiin onnellisella vartti hullua joka on tyytyväinen kun saa 3 kertaa päivässä puuroa

Vierailija
98/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet töissä flunssaisena, vaikka ohjeet on, että ei töihin flunssaisena? 

Vai oletko nyt sairauslomalla ja aiot mennä ma töihin vaikka vielä olisit sairas?

Ymmärrät varmaan, että sairaana ei, eikä edes normaalissa flunssassa mennä työpaikalle, missä asiakkana on syöpäsairaita ym riskiryhmiä.

Tartutathan sinä ne asiakkaat normaaliin flunssaankin ja heidän läheisillään voi olla vaikka mitä perussairauksia ja ne voivat kuolla siihen tavalliseen flunssaankin.

Itse olin harmissani kerran, kun menin kampaajalle ja tämä oli kovassa flunssassa. Mieluummin olisin halunnut, että hän olisi soittanut ja kysynyt haluanko tulla vai peruutanko ajan, koska hän on sairas. 

Harmittaa, että ihmiset on töissä kipeänä (palveluammateissa, missa tavataan paljon ihmisiä) ja tartuttavat muita.

Vierailija
99/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä itsekäs idiootti menet flunssaisena töihin?

Vierailija
100/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten et mene sairaana töihin, kuten annettu suositus on. Nyt on turha syyttää THL tai HUS kun itse on päästä tyhjää täynnä.