Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko HUS ja THL siis todella nostaneet kädet pystyyn korona-viruksen edessä?!?!

Vierailija
13.03.2020 |

”Älkää yrittäkö ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, vaikka epäilette tartuntaa”
”Älkää soittako palvelunumeroihin”
”Koronarestejä ei enää tehdä”

Mitä helv3ttiä täällä maassa tapahtuu?

Kommentit (454)

Vierailija
101/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastun, mutta en saa lääkärintodistusta, joudun menemään töihin. Ja silloin kyllä korona leviää, sillä olen kaupan kassa.

Nyt voisi mielestäni ilmiantaa tällä tavoin toimivia työnantajia ja yrityksiä. Nämä on jo aikaisemmin olleet julkisen keskustelun kohteena mm. päivystyksien ruuhkauttamisen vuoksi.

Kun ei kelpaa sairaanhoitajan todistus, todistus pitää saada vaikka keskellä yötä eikä yhtään päivää saa omalla ilmoituksella olla pois. Koronan takia on pakko joustaa tästä. Jos ei jousta, niin on vastuussa monen sairastumisesta.

Vierailija
102/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sairastun, mutta en saa lääkärintodistusta, joudun menemään töihin. Ja silloin kyllä korona leviää, sillä olen kaupan kassa.

Nyt voisi mielestäni ilmiantaa tällä tavoin toimivia työnantajia ja yrityksiä. Nämä on jo aikaisemmin olleet julkisen keskustelun kohteena mm. päivystyksien ruuhkauttamisen vuoksi.

Kun ei kelpaa sairaanhoitajan todistus, todistus pitää saada vaikka keskellä yötä eikä yhtään päivää saa omalla ilmoituksella olla pois. Koronan takia on pakko joustaa tästä. Jos ei jousta, niin on vastuussa monen sairastumisesta.

EK:n, ta- ja tt-liittojen tiedotuksen mukaan lappupakosta on jo luovuttu. Hengitystieinfektiossa 5+2 pv esimiehen luvalla myös julkisella sektorilla. Ja sitten toivotaan, etteivät torvet käytä tätä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sikamaista toimintaa. Kansalaiset jätetään oman onnensa nojaan. Meillä muka hyvä terveydenhuolto. 

Suomalainen hyvä terveydenhoito on myytti, jota meille toitotetaan lapsesta asti. Oikeasti me ollaan eri vertailulistoilla Euroopan alakastia. Ainoastaan "tehokkuudessa" eli vähäisessä hoitohenkilökunnan määrässä loistetaan.

Meillä on parempi terveydenhuolto kuin Angolassa. Näin joku lehdessä vertasi. Voi pitää paikkansa.

Vierailija
104/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voidaan tehdä ratkaisuja  esim. jääkö jokin lapsi luokasta karanteeniin, onko opettaja sairastunut ja tartuttaa oppilaita, jos ei enää testata?

Hyvin yksinkertaista, jos on epäily (flunssaoireet esim.) Niin jää karanteeniin.

Vierailija
105/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse

Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.

Et käsittänyt. Ympäristön suoja vähenee, kun lähipiiriä ei tiedetä laittaa karanteeniin.

Eikö ohje nyt ole se, että me kaikki olemme vähän kuin karanteenissa? Teemme etätöitä, varomme väkijoukkoja, emme mene metriä lähemmäksi muita.

Vierailija
106/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidetaan koronaa ja muita välitöntä hoitoa vaativia sairauksia. Hysteerikot ja vähemmän akuutit tapaukset joutuu nyt odottamaan.

Mutta juurihan HUS ilmoitti, ettei se hoida enää koronaa, ei edes tee testejä kuin terveydenhoidon henkilökunnalle. Koronatartuntaa epäileviä kiellettiin ottamasta yhteyttä terveydenhuoltoon.

Älä viitsi puhua paskaa. HUS:lla on NELJÄ koronatestausasemaa, mutta ne ei halua soittoja joka helkutin nuhanenältä, vaan pelkästään niiltä, jotka oikeasti tarvitsevat sairaalahoitoa tai lääkäriä. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää????

Vierailija
107/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.

Minä haluaisin tietää, onko perussairauksia omaavan lapseni luokassa tai perheessä koronapotilas vai ei. Eiväthän nämä potilaat osaa edes jäädä karanteeniin, jos heitä ei testata?

Mikähän Vi&%u tässä on nyt vaikeaa tajuta?

JOS ON VÄHÄISIÄKIN FLUNSSAOIREITA, JÄÄDÄÄN HETI KOTIIN.  Pitääkö toistaa tai hakea rautalankaa?

Nyt jäädään IHAN AINA pienestäkin flunssantyngästä kotiin niin pitkäksi aikaa, että on täysin terve.

Saatanan pällit, ei ihme että ollaan tässä jamassa, jos näin yksinkertainen viesti ei mene jakeluun.

Vierailija
108/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän on kaikkialla maailmassa, kun epidemia leviää ja testejä joudutaan tekemään tarpeeksi suuri määrä, muiden testien lisäksi, resursseja ei ole.

Jos oikein muistan, Suomessa on 50 laboratoriota, jossa voidaan testejä ja nyt se on ylikuormitunut. Pikatestit ovat tulleet juuri käyttöön, mutta se ei ole 100 % varma. Ja onko ne vain terv.hoidon käytössä, eikä vapaasti ostettavissa.

Tilanne oli odotettavissa kuin sairastuneiden määrä on korkea, muiden sairaiden lisäksi.

Vierailija
109/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on virheellinen käsitys että massiivisilla testaamisilla saatsisiin taudin leviämistä rajoitettua, ei, vaan sillä että liikkumista rajoitetaan ja että epäilyssäkin pistää itsensä ja perheensä.omaehtoiseen karanteeniin.

Vierailija
110/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse

Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.

Et käsittänyt. Ympäristön suoja vähenee, kun lähipiiriä ei tiedetä laittaa karanteeniin.

Eikö ohje nyt ole se, että me kaikki olemme vähän kuin karanteenissa? Teemme etätöitä, varomme väkijoukkoja, emme mene metriä lähemmäksi muita.

Ei onnistu sillä pakko istua bussissa.

Etätyötä ei voi tehdä kuin osa.

Tykkäisitkö että sun lastesi hoitaja olisi etätöissä tai hammaslääkärisi?

Vierailija
111/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO:n pääjohtaja Tedros Adhanom Ghebreyesus sanoi tilaisuuden alussa.

Hänen mukaansa Eurooppa on kasvavien vaikeuksien keskipisteessä.

– Kiinan esimerkki osoittaa, että testaus ja lähikontaktien välttäminen pelastavat ihmishenkiä, Ghebreyesus korosti.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006438704.html

Vierailija
112/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällä hetkellä flunssassa ja minua ei testata, että onko koronaa. Maanantaina menen luultavasti töihin jossa olen tekemisissä asiakkaiden kanssa, joilla perussairauksia ja joiden läheisillä syöpää tms. muuta sairautta. Jos minulla onkin korona, tartutan sen heihin, eivätkä asiakkaat osaa edes varautua. Toki olen sen varmaan jo tartuttanut moneen jos minulla korona on, mutta ainakin asiakkaat tietäisivät missä mennään.

Eikö tästä ole annettu jo tuhansia kertoja ohjeita ja niitä tulee joka tuutista. Poissa työstä voi olla 7 pv ilman todistusta.

Eikä sairaana pidä mennä töihin ja kun tuntee itsensä terveeksi, niin suosituksen mukaan ollaan vielä yksi päivä kotona.

Vierailija
113/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toimisit noin? Ihan ilkeyttäsi? Miten ihmeessä se testi saisi sinut toimimaan järkevästi? Vai ajatteletko, että meille riskiryhmille pikkuflussaa ei ole vaarallinen. Kyllä se on.

Vierailija
114/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka henkilö vastaa siitä, ettei Suomessa ole nyt riittävästi kasvosuojia, viruksen testauspaketteja eikä hengityskoneita eikä lääkkeitä?

Vierailija
115/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä. Kyseessä on flunssa ja tämä hulluus saa nyt loppua. Peskää kätenne, älkää yskikö päin, vältä vierailuja vanhusten ja sairaiden luona ja ennen kaikkea, jää sairastamaan kotiin. Ei ole vaikeaa. Hoituu ilman hysteriaakin.

Juuri näin. Lopettakaa jo hysterisointi.

Jos sua ei kiinnosta korona, mitä teet täällä ketjussa?

Noi hysteria-kommentit on niin typeriä että.... siis mitä nää "lopettakaa hysteria"-tyypit kuvittelee saavuttavansa näillä kommenteilla? Vaihtakaa jo levyä. Ja pliis älkää sit vaatiko oikeuksianne ensimmäisenä jos ette halua ottaa asioita vakavasti.

Tiedoksi että tämä kriisi tulee vaikuttamaan teidän elämään halusitte tai ette. Te että hysterian kieltämisellä estä niitä koronasta aiheutuvia seurauksia kuten sairaslomia sun muita.

Vierailija
116/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Suomessa asiat huonosti. Nää viranomaiset vähättelevät ja hylkivät, suhtautuvat ylimielisesti ja mielivaltaisesti.

Muuten vain Suomessa ei hoideta koskaan ketään, ihmiset kuokevqt kuin kärpäsiä pois kun ei enää saada edes hammashoitoa.

Italiassa hoito on järkyttävän hyvä, sielläpäin asiakaspalvelu toimii. Suomessa hoitoverkostossa pelkkää sadisteja töissä.

Ma-mut ja paperit-tomat kyllä hoidetaan, tää on se arvopohja

Vierailija
117/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla flunssan oireita, kävin tänään parissa eri kaupassa. Pakko se on ruokaa ostaa. Töissäkin olen ollut koko viikon vaikka ollut kurkkukipua ja päänsärkyä.

Vierailija
118/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee hyvin, kuinka ihmiset ovat aivan pihalla asioista. Minä kuulun riskiryhmään ja korona ei todellakaan ole ainoa riski. Kyllä jokainen flunssa on riski. Moni tuntuu ajattelevan, että kipeänä voi rauhassa mennä töihin, ellei se ole koronaa???

Vierailija
119/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä tosi kyseessä kun THL sanoo, että riittävää etäisyyttä on pidettävä myös ulkona kävellessä. Onneksi meilläpäin ei ole kaduilla ruuhkaa.

Vierailija
120/454 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testiä ei tarvita, kurkkukivussa ja yskässä jäädään ilman muuta pois töistä, päiväkodista, koulusta ja käytetään ne hamstratut ruuat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi