Onko HUS ja THL siis todella nostaneet kädet pystyyn korona-viruksen edessä?!?!
”Älkää yrittäkö ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon, vaikka epäilette tartuntaa”
”Älkää soittako palvelunumeroihin”
”Koronarestejä ei enää tehdä”
Mitä helv3ttiä täällä maassa tapahtuu?
Kommentit (454)
Nyt on myönnetty että emme voi tilanteelle mitään ja siksi koronaan altistuneet eivät saa testejä. Eikä ole mikään ihme jos joku sylkäisee kaduille kohdattuaan terveydenhuollon kylmyyden. Sitä nyt saadaan mitä tilattiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.
Minä haluaisin tietää, onko perussairauksia omaavan lapseni luokassa tai perheessä koronapotilas vai ei. Eiväthän nämä potilaat osaa edes jäädä karanteeniin, jos heitä ei testata?
Toisten terveystietoja sinulle ei anneta Vaikka Tietää haluaisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse
Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.
Miten tämä tiedote on voitu ymmärtää näin väärin...? Terveydenhuolto keskittyy hoitamaan ja testaamaan niitä potilaita, joilla todellinen tarve on. Ei tässä ketään jätetä oman onnen nojaan, mutta aivan oikein, ettei jokaista pikku nuhapotilasta aleta paapoa. Voi hyvänen aika tätä järjen köyhyyttä.
Tämä on taas sitä "ei saa lietsoa paniikkia" touhua taas aivan varmasti, että tartuntalukuja ei anneta. Koska kaupoissa on ihmiset hamstranneet, niin ei kerrota enää mitään. Ihan kun se ei olisi paljon enemmän paniikkia herättävää, kun että kerrotaan mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiset tekevät nyt myös testejä. Sinne vain.
Minä maksan veroja sen vuoksi, että julkinen terveydenhoito hoitaa tarvittaessa.
Mitäs äänestät oikeistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ihmeellistä? Jos sulla on lievänä oireileva korona, se testi ei vaikuta sun elämään mitenkään. Jäät joka tapauksessa kotiin, jos oireilet. Jos kuntosi vaatii päivystyksellistä hoitoa, soitat päivystykseen. Tämä on järkevää toimintaa. Näin kohdennetaan terveydenhuollon resurssit sinne, missä niitä tarvitaan.
Entäpä jos koronasta jääkin joku vakava jälkitauti/tila/vaiva jossain vaiheessa (kun uusi tauti niin ei voi vielä tietää), milläs todistat vakuutusyhtiölle tms. taholle että olet sairastanut koronan?
Mikset alun perin sitten mene sinne vakuutusyhtiön sopimuslääkärille? Siellä saat firman piikkiin testinkin.
Itse en tajua, miten epäloogista on sairastuneen lähteä ihmisten ilmoille johonkin testiin. Ymmärrän, jos tarvitsee sairaalahoitoa, mutta oli flunssa, influenssa tai korona, niin silloin pysytään kotona. Lähipiiti voi pysyä myös, jos tauti näyttää influenssalta tai koronasta. Kukaan ei välitä influenssassa, vaikka se on paha tähän samaan saumaan. Ja ne jotka ei yleensä välitä ja vievät lapsen päiväkotiin sairaanakin, ovat nyt eniten hysterisoivia.
Olisiko alkanut löytymään tapauksia, joissa tartuntaketjua ei ole kyetty jäljittämään eli on todettu taudin jo jylläävään piilevänä ja käännetty toimintaprotokolassa seuraava sivu esiin. Testauskapasiteetti on täysin riittämätön siihen nähden mitä sen pitäisi olla, jos kaikki lieviäkään oireita omaavat lähdettäisiin testaamaan eli sen mukaisesti toimenpiteitä tehdään ja ohjeistusta annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä tiedote on voitu ymmärtää näin väärin...? Terveydenhuolto keskittyy hoitamaan ja testaamaan niitä potilaita, joilla todellinen tarve on. Ei tässä ketään jätetä oman onnen nojaan, mutta aivan oikein, ettei jokaista pikku nuhapotilasta aleta paapoa. Voi hyvänen aika tätä järjen köyhyyttä.
Lue ketju alusta. Et tiedä asiasta yhtään mitään.
Mistä mä saan saikkulapun, jos en saa soittaa minnekään, ei testata eikä ketään kiinnosta? Meillä tarvitaan heti ekasta päivästä todistus, omalla ilmoituksella ei saa olla pois.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minäkään en tajua, miksi ihmiset ovat järjettömän epäloogisia ja ymmärtävät uutiset ihan eri tavalla kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä saan saikkulapun, jos en saa soittaa minnekään, ei testata eikä ketään kiinnosta? Meillä tarvitaan heti ekasta päivästä todistus, omalla ilmoituksella ei saa olla pois.
Miksi se olisi terveydenhuollon tai meidän muiden ongelma? Julmaa, mutta itse kysyisin työnantajalta ensimmäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan soittaa terveyakeskukseen nyt ja kysyä mistä tarvittaesssa saa saikkulapun😂
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ensiksikään tiedä, että kenellä on se todellinen tarve, ennenkuin se on testattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketju alusta. Et tiedä asiasta yhtään mitään.
Onneksi av-mammojen paniikkikeskusteluista löytyy kaikki tarvittava ja luotettava tieto!
Järkyttävää, ettei enää testata kaikkia.
Eihän Itten heidän lähipiiriään voi laittaa karanteeniinkaan. Ei edes perhettä!
Vierailija kirjoitti:
Tähän saakka sairastuneen lähipiiri ja altistuneet meni karanteeniin. Nyt ohjeissa ei puhuta mitään siitä. Eli töihin ja kouluun vaan vaikka jollain perheessä olisi koronaan sopivat oireet. Samoin ne onnekkaat jotka on ehtinyt altistaa muualla.
Jos epäilee lähipiirissä koronaa, niin järjen käyttö on sallittua. Yhtälailla karanteeniin asetettujenkin kohdalla luotettiin terveen järjen käyttöön, kun karanteeniin asetettujen oviin ja ikkunoihin ei lyöty lautaa ja sinettiä Kiinan tapaan vaan suositeltiin toimimaan ohjeistuksen mukaan.
Onko testauspakkaukset loppumassa suomesta vai mistä on kyse?
Eikö niitä tilata lisää? Miksi muissa maissa testataan paljon enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos saan koronaan viittaavia oireita, sitä ei testata, joten ei olla karanteenissa ja lapset vaa kouluun muita tartuttamaan. Pikku nuhasta vaan kyse
Et ilmeisesti ole lukenut uutisia. Jos saat koronaan viittaavia oireita, jäät kotiin. Samat säännöt ovat itse asiassa päteneet aina ihan normi flunssaakin koskien. Idiootit eivät vain noudata niitä.
Et käsittänyt. Ympäristön suoja vähenee, kun lähipiiriä ei tiedetä laittaa karanteeniin.
Se nähdään vasta jälkikäteen. Mutta veikkaan, että näillä toimilla hidastetaan tartuntahuippua ja sillä kapasiteetti riittää pitkälle. Ainoa ongelma on influenssan saman aikainen tartuntahuippu. Jokainen normaali ihminen tajuaa, että rerusssit on mitoitettu normaalin tilanteen mukaan. Eli juurikin influenssahuippujen mukaan.