Tapailen narsistia
Kuten otsikko sanoo, tapailen ilmeisesti narsistia. Tapaamisia ollut joitakin kertoja ja tunne alkanut vahvistua kerta kerralta ja etenkin viesteissä. Olen kyllä tavannut ikäviä ja itsekeskeisiä ihmisiäkin, mutta tällä kertaa tämä vaikuttaa olevan jotain muuta:
- kaikki menee hänen aikataulujensa tai pillinsä mukaan, hänen ainoaksi ilmoittama aika tapaamiselle yhdellä viikolla voi peruuntua tuntia ennen tapaamista selityksellä, että ei nyt jaksa. Hän taas odottaa, että minä siirrän omia jo kauan sitten ilmoitettuja lähes pakollisia menoja siltä varalta, että hänen toinen suunnitelma pettää ja silloin voisimme nähdä. Jos taas hänen meno ei peruunnu, minä olen siirtänyt omat menoni turhaan ja vietän illan yksin. Yhteydenpito muutenkin täysin hänen ehdoillaan.
- keskustelut kiertyvät kerta kerralta enemmän ei pelkästään hänen vaan hänen pahan olon purkamisen ympärille, minä saan olla äänessä niin kauan kuin komppaan ja tsemppaan häntä, kauhistelen kuinka ikäviä muut ihmiset ovat olleet häntä kohtaan (näitä tuntuu olevan hänen kohdallaan todella paljon, hän on kuin viaton enkeli, jota muut kohtelevat kaltoin tai tahtovat käyttää hyväksi, miten sattuikin taas niin) tai jos kerron hauskan tarinan tai lupailen järjestää aikaani täysin hänen toiveidensa mukaan. Jos alan puhua jotain yleistä maailman menosta tai omia asioitani, hän joko hiljenee, tekee selväksi että ei kiinnosta tai suoraan tylyttää minut hiljaiseksi.
- pienikin viittaus siihen, että en ole tyytyväinen saa hänet tolaltaan, mutta toistaiseksi mitään suurempaa raivaria ei ole vielä nähty. Itse välillä nauran itselleni, mutta jos edes leikkisästi huomautan jostain hänen ominaisuudestaan ilman kehua tai ihailua, seuraa jäätävä tunnelma ja ilmeestä ja silmistä katoaa kaikki inhimillisyys ja lämpö välittömästi, on kuin toinen persoona tulisi esiin jos häntä kohtaan esiintyy mitään muuta kuin ylitsevuotavaa kehua, ilmartelua, tukemista ja ymmärrystä.
Itse olen siis vakuuttunut, että kyseessä on narsisti, joten siitä on turha kommentoida, kiinnostaisi lähinnä tietää mitä tehdä seuraavaksi. Ongelma on, että parin ensimmäisen tapaamisen aikana menin ja ihastuin häneen aika rajusti, kun se ihastuttava pintakerros oli vain esillä.
Suojatako itseäni ja paeta vai koittaa herättää hänet huomaamaan hänen oma käytöksensä? Kostanko hänen ikävän käytöksensä ja pistän maksamaan hänet kaikkien maailman narsistien puolesta? Hyväksyn tilanteen ja ryhdyn suhteeseen vaikka se koituisi tuhokseni?
Pelottaa, että jos en uskalla päästää nyt irti, niin kohta varmaan ajaudumme harrastamaan seksiä sen jälkeen olen vieläkin pahemmin koukussa.
Kommentit (22)
Kuten sanoin, menin ja ihastuin aika vahvasti, ei minulle näin käy joka vuosi. Todella vaikeaa olisi kävellä pois.
Ymmärrän, että narsistisesta ihmisestä eroaminen on vaikeaa, mut yritä silti. Mitä pidemmälle annat suhteen jatkua sen vaikeampaan tilanteeseen itsesi laitat. Been there done that
Voi hyvänen aika, no jätät tyypin tietysti. Onko se saanut sinut jo niin sekaisin että luulet olevasi velvollinen kuuntelemaan ja kestämään kaikkea. Jos et ole edes seksiä harrastanut niin teillä ei ole muuta kuin tapailua, ei edes suhde. Sen kun jätät omaan arvoonsa ja katsot jonkun tervepäisen.
Narsistin pitäisi vielä tässä vaiheessa myydä sinua itselleen täysillä, jotta olet pian totaalisesti hänen armoillaan. Et edes miettisi, mitä teet, vaan vaahtoisit täällä miten onkin niin ihana ja täydellinen,
Sun tapauksesi on vaikeasti masentunut.
Lähde kävelemään. Jos miettii ja näkee toisessa niin paljon virheitä ne virheet tuntuvat kuukauden päästä 10x pahemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin pitäisi vielä tässä vaiheessa myydä sinua itselleen täysillä, jotta olet pian totaalisesti hänen armoillaan. Et edes miettisi, mitä teet, vaan vaahtoisit täällä miten onkin niin ihana ja täydellinen,
Sun tapauksesi on vaikeasti masentunut.
Lähde kävelemään. Jos miettii ja näkee toisessa niin paljon virheitä ne virheet tuntuvat kuukauden päästä 10x pahemmilta.
Se tietää, että ap on empaattinen ja hakee sääliä. Mun narsistinen ex käyttää tuota taktiikkaa ja myöntääkin sen, että haavoittuvana miehenä saa helposti naisia. Naisilla on niin kauhea pelastamisen ja hoivaamisen tarve ja hän kuulemma käyttää sitä hyväkseen eikä hävetä.
Teet miten itse koet parhaaksi. Minä suosittelen että lähdet nyt kävelemään.
Tästä on jo pitkä ketju : https://www.vauva.fi/keskustelu/1451680/ketju/mita_teen_huomasin_etta_m…
Sulla on hyvä tilaisuus antaa narsistille opetus tai katsoa voiko hän muuttua kun et ole rakastunut etkä ole naimisissa etkä asu saman katon alla eikä varsinkaan ole vielä lapsia.
Tapaa pari kertaa ja harrasta seksiä, pidä huoli että siitä tulee kokemus jota hän ei unohda, tee kaikkesi että kokee jotain erityistä. Sitten voit alkaa vaatia tapapuolista kohtelua, jos niin alkaa tapahtumaan, katsot hyvin varovaisesti tilanteen kehittymistä. Mutta jos aiempi touhu jatkuu niin ilmoitat että odotit paljon enemmän seksiltä ja muusta, ette sovi ollenkaan yhteen, kiitos ja näkemiin.
Minä olen ollut 20 vuotta naimisissa narsistin kanssa. Aina ei ole ollut helppoa, mutta kyllä se ihan mahdollista on. En kyllä osaa sanoa mitä sun kannattaisi tehdä.
Miksi olisit jonkun kanssa, jota pidät narsistina? Oletko kertonut hänelle, että uskot hänen olevan narsisti - et varmaankaan. Joten suhteellanne ei ole minkäänlaista pohjaa. Et luota häneen, pidät häntä narsistina, ja hän ilmeisesti myös on narsisti. Tuo ei tule päätymään muuhun kuin epäonneen ja mitä pidempään olet hänen kanssaan, sitä enemmän sinua tulee sattumaan. Mitä enemmän alat välittää hänestä, sitä huonommin hän tulee sinua kohtelemaan, kun huomaa että olet koukussa.
Ihastuminen menee nopeasti ohi. Jos pystyt lähtemään suhteesta ilman, että ero johtaa paniikkikohtauksiin, itsemurha-ajatuksiin tai syvään masennukseen, pääset vielä helpolla! Lähde heti pois, etteivät tunteesi ala syventyä. Nimim. kokemusta on.
Mä näen tuosta itseni ja olen masentunut ja hitusen epävakaa. En todellakaan narsisti. Lisäksi elämäntilanteeni on lievästi sanottuna haastava, joten uudessa suhteessa olin todella omituinen. En edes itse tajunnut käytöstäni. Ailahtelin, kiukkuilin ja kaipasin huomiota 24/7. Siis ihan tyttöystävä helvetistä. Mies sai tietty tarpeekseen eikä enää halunnu jatkaa, toki tuntui kamalalta, mutta ymmärsin kyllä. Parisuhdetta on tosi haastavaa aloitella sillon kun oma elämä palasina, toki meillä oli ongelmana ettei mies ollu mikään syvällinen keskustelija ja mä jäin tunteideni kanssa yksin jatkuvasti. Ja tietty turhauduin entisestäni. Että en usko ap:n naisen olevan narsisti vaan ennemmin epävakaa tms. Ja suhteen alku on sillon tosi hankalaa, kun ei pysty luottamaan vielä toiseen yhtään. Mutta mulla rauhoittunut olo ihan normaaliksi kun suhde vakiintunut ja kumppani luotettava.
> Että en usko ap:n naisen olevan narsisti vaan ennemmin epävakaa tms.
Jotenkin luulin että tuossa puhuttiin miehestä? Mutta en tiedä. Onko miesnarsistilla ja naisnarsistilla jotain eroa?
Ei taida ap muita saada niin täytyy tyytyä siihen mitä saa, onnea!
Jätä se heti. Narsistit ei muutu. Olet hänelle vain käyttötavara.
Jätä se heti. Narsistit ei muutu. Olet hänelle vain käyttötavara.
Lähde pois. Kaikki käytös pahenee vaan ajan myötä. Helpoiten pääset eroon kun teet itsestäsi tylsän, etsii uuden kohteen. Tai usein noilla on koko ajan monta lähdettä.
Mitä nykyinen tykkää kun tapailet muita?
Kotona on ihana nainen etkä siltikään saa tarpeeksesi. Ahne 😑
Et sinä pysty narsistille antamaan opetusta, sillä hän ei ole koukussa sinuun tai kiintynyt sinuun. Olet vain hyödyke, josta ottaa tarvitsemansa. Sitten kun sinusta ei ole enää mitään hyötyä tai et tarjoa narsistista lähdettä myötäilemällä ja pönkittämällä hänen egoaan niin sinut dumpataan.
Tietysti olemalla välinpitämätön häntä kohtaan hän saattaa yrittää saada sinut uudelleen koukkuun, mutta rakkautta se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on hyvä tilaisuus antaa narsistille opetus tai katsoa voiko hän muuttua kun et ole rakastunut etkä ole naimisissa etkä asu saman katon alla eikä varsinkaan ole vielä lapsia.
Tapaa pari kertaa ja harrasta seksiä, pidä huoli että siitä tulee kokemus jota hän ei unohda, tee kaikkesi että kokee jotain erityistä. Sitten voit alkaa vaatia tapapuolista kohtelua, jos niin alkaa tapahtumaan, katsot hyvin varovaisesti tilanteen kehittymistä. Mutta jos aiempi touhu jatkuu niin ilmoitat että odotit paljon enemmän seksiltä ja muusta, ette sovi ollenkaan yhteen, kiitos ja näkemiin.
Yleensä narsu osaa sänkyhommat. Uhri nauttii
Miksi ihmeessä edes ajattelet jatkamista? Oletko idiootti?