Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan kenelläkään muulla samanlaista :( Huoh... valitusta miehestä...

Vierailija
27.06.2006 |

Kesälomalla pitäisi ajaa Helsingistä 4 tunnin ajomatka autolla - muuta vaihtoehtoa ei oikein ole kun lentäminen maksaa tuhottomasti ja auto tarvitaan joka tapauksessa paikan päällä. Mutta voi voi, miehellä on NIIN huonot hermot ettei kestä kuulla yhtään lapsen kitinää, huutoa, valitusta. Ja mitäpä luulette 2,5 vuotiaan matkalaisen matkan olevan. Nukkuu ehkä tunnin tuosta matkasta mutta ei missään nimessä kauempaa. Sitten huutaa lapsi, mies huutaa lapselle ja sitten kun minultakin palaa pinna niin minä huudan miehelle. Ei tervettä!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää vielä vertailun vuoksi, minkä ikäiset lapset sulla on?

Vierailija
22/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satukasetit ja cd:t ovat myös hyviä viihdykkeitä.

Kai siihen matkapahoinvointiin voi jotain lääkettä ottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun miehesi pakko paahtaa koko matka yhtä kyytiä? Ei ihme jos lapsi/mies hermostuu jos ei pidetä taukoja. Vaikka 10 min joka 100km jälkeen; jaloittelua, eväiden syöntiä tms ja luulisi matkan sujuvan lapsenkin kannalta mukavasti. Myös noita em. viihdykkeitä (ei todellakaan tarvita mitään kannettavia dvd:tä!!) mukaan.

Vierailija
24/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneeköhän stellan provoilu jo yli, vai onko hän todellakin noin ... no, lapsellinen?

Vierailija
25/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tytär on huono reissaaja, kun taas poika on hirmu kärsivällinen ja tykkää reissata. Ymmärrän sen kitinään hermostumisen, kun mies sanoo, että hänestä tuntuu että on joku suurempikin hätä ja keskittyminen ajamiseen herpaantuu ja pelottaa että ajaa sen takia kolarin.

On silti tehty pitkiäkin 6-8 tunnin ajoreissuja näillä eväillä:

- naposteltavaa syömistä (keksejä, pikkuinen karkkirasia, mehua, hedelmänlohkoja, leipää)

- satukasetti, sarjakuvia

- pari taukoa hyvällä huoltoasemalla, jossa lasten leikkipiste

- herätys aamulla tavallista aikaisemmin ja matkaan tunti ennen päiväunia seuraus: lapsi vetää sikeämmät unet. Unien aikaan ei pysähdytä, lapsi herää pysähdykseen.

Kovin sokerista syömistä ei kannata antaa, meidän kokemusten mukaan tulee herkästi pahoinvointia. Marinaa myös hillitsee, jos voi laittaa tappelevat sisarukset erikseen eli toinen etupenkille ja toinen taakse.

Vierailija
26/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka hyvät hermot miehellä on lasten kitinän yms. suhteen.

Vierailija
27/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

26, Luitko viestini 8. Jossa mainitsin tuntevani tällasia perheitä, joissa on AP:n miehen kaltaisia miehiä. Vuosia tällaisia seurattuani olen lopen kyllästynyt kuuntelemaan sitä ainaista valitusta näitten miehen puuhista. Joten siksi siis tyly kommentti alkuun.

Vierailija
28/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, joten yleensä matkat menee lasten keskinäiseen nujakointin ja huutoon, kirkumiseen, lyömiseen ja potkimiseen... =/

.. kunnes keksimme matkustaa ÖISIN!!

Menemme siis normaalisti illalla nukkumaan. Illalla pakataan auto valmiiksi.

Yöllä klo 3-4 nostamme lapset yövaatteisillaan autoon (talvella täkki päälle ja lämmitetty auto)

Lapset nukkuvat aamuun asti (klo 8 suunnilleen) ja pysähdymme sitten aamupalalle ja vaatteiden vaihtoon jonnekin huoltikselle.. tai hyvässä lykyssä olemme jo perillä.

Matkustamme mummoloihin 400 - 600 kilometrin päähän muutaman kerran vuodessa.

On muuten matkustaminenkin mukavaa öisillä tyhjillä teillä!

SUOSITTELEN!

Vierailija
29/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olis - mutta mitä se enää auttaa? Eipä sitä peruakaan voi.

Vierailija
30/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntö kasvot menosuuntaan. ei tietysti voi ihan pienellä tehdä.

Vierailija
31/31 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittelin olevani superkärsivällinen lasten kanssa. Niin olen aina ollutkin vieraiden lasten kanssa, kun olen hoitanut sisarusten lapsia todella paljon. Mutta käsitykseni itsestäni on muuttunut, kun sain oman lapsen, joka on niin hirmuisen vaativa hoidettava, että se on käyttänyt mun hermot jo loppuun ja nykyään en kestä sen taholta enää yhtään mitään. Pinnan pituus on lyhentynyt miinuksen puolelle, ja näin ei todellakaan ollut ennen!