Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuslaki ja hoitohenkilöstö

Vierailija
12.03.2020 |

Jos poikkeuslaki tulee, voidaanko töihin määrätä kaikki koulutuksen saaneet lääkärit ja hoitajat, vaikka olisivatkin vaihtaneet alaa?

Kommentit (437)

Vierailija
341/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana lähes 29 vuotta. Töissä etulinjassa. Jos poikkeuslaki astuu voimaan niin "kaikki" joutuvat töihin. Ei täällä kukaan VAAN saa kotona tepastella . Hommia riittää varmasti kaikille. En ole huolissani, hoidetaan homma kotiin ja elämä jatkuu. Pidetään huoli toisistamme. 

Vierailija
342/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös käydä niin, että todella tukalan paikan tullessa (sota, hoitajia tarvitaan äärimmäisten tapausten hoitamiseen jne.) omat vanhukset hoidetaan kotona. Omaiset velvoitetaan hoitamaan omansa. Mutta huoli pois. Tähän nyt ei ihan heti olla menossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajana lähes 29 vuotta. Töissä etulinjassa. Jos poikkeuslaki astuu voimaan niin "kaikki" joutuvat töihin. Ei täällä kukaan VAAN saa kotona tepastella . Hommia riittää varmasti kaikille. En ole huolissani, hoidetaan homma kotiin ja elämä jatkuu. Pidetään huoli toisistamme. 

Näin on. Siis työvelvoita koskee IHAN KAIKKIA muitakin kuin hoitoalan työtekijöitä. Esim. työttömät, kotiäidit, kynsikosmeologit tai ripsienpidentäjät. Työvoimatoimisto järjestää teille työn tarpeelliseksi katsotussa paikassa ja te menette sinne. Silloin ei vapaamatkustajia suvaita,

Vierailija
344/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojjhoh kirjoitti:

No en tiedä olisiko meistä hoitajista edes mitään hyötyä kun vain kahvitellaan ja valitetaan palkoista...

Juuri näin :D :D :D

Vierailija
345/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo70v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava asenne teillä monilla. ”Minä olen sitten kipeä jos soittavat” .”Minä tahdon kolminkertaisen palkan”. Kuinka usein korona tai sitä vastaava tilanne on elinaikananne tapahtunut? Ei vielä kertaakaan ja toivottavasti tilanne parantuu ilman poikkeuslakia vaikka siltä ei tällä hetkellä näytä. Mutta jos tämä vaatii poikkeuslakia niin tilanne on silloin poikkeus mistään aiemmasta ja meidän jokaisen on käyttäydyttävä poikkeavalla tavalla.

Nykynuoriso ei ymmärrä sitä miten suuri kunnia on tehdä hoidollista työtä. Suuria palkkasummia ollaan vailla ja halutaan tituleerata itseään asiantuntijoiksi ja experteiksi, vaikka kaiken lähtökohta on toisen auttaminen. Perushoito on kylvetystä, syöttämistä, juottamista, pukeutumisessa auttamista, keskustelua, siivoilua ja monia muita. Autetaan lääkäriä ja toteutetaan lääkärin määräyksiä. Lääkäri määrää hoidot, on niin pitkän koulutuksen käynyt.

Ennen vanhaan hoitajat olivat nöyriä ja nöyrinä mutta kiitollisina tekivät työtään. 60-luvulla oli vieläpä hoitajan hilkat päässä. Hiljaisuus ja nöyryys kulkutautien aikana on enemmän kuin paikallaan.

Aivan ihana, menneitä aikoja henkivä kirjoitus! Ottakaa silti huomioon, että nykymaailma on hyvin erilainen kuin vuonna 1960. On asioita jotka toimivat silloin hyvin, mutta saattaisivat nykyään vaikuttaa hyvin kummalliselta. Mitä Te ajattelisitte miespuolisesta hoitajasta, joka ottaisi nöyränä ja auttavaisena vastaan ohjeita naispuoliselta lääkäriltä - hilkka päässään?

Poikkeuslain voimaan tullessa jokaisen on silti tehtävä parhaansa siinä työssä, johon hänet määrätään, pelotti tai ei. Osasi ennestään tai ei.

Kaikki eivät siihen ehkä kykene, koska länsimainen yhteiskunta ja elämäntapa suosivat individualismia. Yhteiskunnan ja ihmisten kannalta se ei toimi hätätilassa. On onnellista jos voi luottaa saavansa apua toisilta ihmisiltä pahassa paikassa. Vapaamatkustajana kukaan ei kuitenkaan saisi olla, niin että ottaisi kaiken hyödyn minkä saa, tekemättä itse omaa osaansa.

Vierailija
346/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi niistä lukuisista syistä, joiden takia lopetin opinnot kesken ennen tutkinnon kasaan saamista. Siinä vasta päätös, josta no päivä päivältä vaan kiitollisempi. :D

Vierailija
347/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen insinööri ja teen tuottavaa työtä, jolla hoitajan palkkakin maksetaan.

Voi kiitos, KIITOS, rakas insinööri. Muistelen SINUA aina iltarukouksissani. Joka kuukausi näen tililläni lahjan SINULTA. Voi miten pyyteetön oletkaan kun annat minulle 2000e joka kuukausi.

pusuja <3

p

Ja minä olen yrittäjä joka työllistää muutaman insinöörin jotka maksaa hoitajien palkan. Hätälain tullessa voimaan insinöörit lähtee meiltä hoitamaan vanhuksia jotta ne hoitajat pääsee hoitamaan kriittisesti sairaita sairaalaan

T. Insinöörien pomi

Vierailija
348/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta on säilynyt hengissä koska pääsääntöisesti jokainen on hoitanut oman  pelipaikkansa. Näin luonnossakin. Suuressa laumassa joku yksittäinen heikompi yksilö saattaa selvitä  hengissä lauman tuella, mutta jos laumasta suurin osa ei tee työtä lauman selviytymisen eteen, lauma kuolee. Tässä on vähän sama asia, ihmiskuntaa uhkaa vaara, mutta individualistinen aikakautemme ei ymmärrä enää tätä luonnonlakia. Laumaksi ei riitä oma perhe ja oma minä. Tätä kannattaa niiden miettiä jotka päättävät että hoitakoot muut, mutta minä en.

Vierailija
349/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi niistä lukuisista syistä, joiden takia lopetin opinnot kesken ennen tutkinnon kasaan saamista. Siinä vasta päätös, josta no päivä päivältä vaan kiitollisempi. :D

Kiitos vinkistä! Nyt loppuivat hoitajan opinnot!

Vierailija
350/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeus lain tullessa voimaan tehdään ne työt joilla pidetään ihmiset hengissä ja yhteiskunnan pyörät pyörimässä

Siinä vaiheessa inssit ja muut Pellet tekee niitä töitä mihin teidät määrätään.

Vierailija
351/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä loppui minunkin hoitaja opinnot. Onneksi en kerennyt valmistua. Taisin juuri menettää mielenterveyteni

Vierailija
352/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat kautta aikojen olleet oppikirjaesimerkki siitä, miten mennään mistä aita on matalin. Käsihygienia, hygienia yleensäkin, työaikojen noudattaminen, ylipitkät sairaslomat,... ja lista vain jatkuu. Ei ole näinä aikoina kovin suuri luotto tuohon ammattiryhmään.

Työni on yritysturvallisuuden parissa ja täytyy sanoa että olen jopa aika järkyttynyt siitä mitä toimistotyötä tekevien käsitys perushygieniasta on.

Vielä eilen perjantaina tuhlasin työaikaani siihen että opetin aikuisia ihmisiä pesemään käsiään.

Korona on saanut aikaan sen että lähinnä siihen keskityn sen oikean turvallisuuden sijaan koska ei vain mene päähän.

Vierailija
353/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostun , nyt on muotia tehdä etänä , ja vastaankin maksullisesta linjasta , puhelun vastausmaksu 250e , keskustelu 35e minuutti , vastaukset 28e lause , puhelun lopetusmaksu 450e......olen oppini saanut suomalaisilta firmoilta , kilpailukykyä pitää pitää yllä.

Vierailija
354/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

corona ei viihdy kuumissa oloissa joten caruna voi lähteä talkoisiin mukaan ja antaa ilmaista sähköä jolla pöpöt tapetaan kun kämpät lämmitetään 29 asteesee. poikkeuslakia peliin

Vierailija
355/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa vaan bussipysäkiltä hoitajat, teidän mielestähän hoitajana pärjää kuka tahansa idiootti.

T terkkarina toimiva tehohoitotaitoinen sh, joka oli yliopistosairaalan teholla yli 20 vee.

Vierailija
356/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

355 lisää: iv-luvat on, edelleen, teen keikkaa teholla.

Vierailija
357/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän hoitoa nää työstä kieltäytyvät hoitajat itse olettaa saavansa kun sairastuu?

Ottakaa huomioon että eduskunta voi säätää mitä tahansa muitakin lakeja kuin vain ottaa käyttöön valmiuslain.

Esim. jos hyvin suuri osa porukkaa kieltäytyy yhteiskunnassa työnteosta, voi olla järkevää perustaa rekisteri johon näiden nimet laitetaan. Sitten kun tulee heidän oma vuoro tarvita hoitoa, kappas vaan priorisointi iskee ja muut menee heidän ohi.

Ihan kaikkeen on siis varauduttu. Ei yhteiskunta ole niin tyhmä kuin luulette.

Olen 20 vuotta hoitanut muita, eikö se riitä jos ei mukana ole ollutkaan coronapotilasta? On kuitenkin ollut jos jonkinmoista riskipotilasta ja virusta ja bakteeria. Enkö silti ansaitse hoitoa? No eipä tuo mittään yllättävää sinänsä olisi. Suo siellä, vetelä täällä, mutta eduskunnan on hyvä muistaa ettei hoitajakaan ole niin tyhmä kuin he luulevat.

Eli olet tehnyt työtäsi alalla, jolle itse hakeuduit.

Et saa mitään säälipisteitä siitä, sori vaan. Tuollainen marttyyri sietääkin kuolla.

Olen eri, mutta samat sanat sinne. Juuri tämän takia mitään kutsumusta ei enää ole eikä hoitolohenkilökunta älä uhraamaan omaa turvallisuuttaan epäkiitollisten potilaiden vuoksi. Tämän kaltaiset viestit vie motivaation lopuiltakin.

Vierailija
358/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan tekemään teholle töitä sairaanhoitajana, jos siihen ei kerta tarvitse mitään koulutusta.

Onneksi opiskelen jo toista alaa, en olisi kestänyt enää tätä jatkuvaa hoitajien haukkumista ja vähättelyä. Erittäin törkeää käytöstä teiltä, jotka haukutte meitä. Toivottavasti saatte samaa kohtelua omilla työpaikoillanne.

Toivottavasti tulevaisuudessa hoitajapula pahenee niin sietämättömäksi, että joudutaan sulkemaan osastoja, tehoja ja päivystyksiä. Kukahan teidät sitten sairaalassa hoitaa ja teidän vointianne jatkuvasti tarkistaa, seuraa ja lääkitsee. Tai kuka käy siellä teidän vanhan äitinne kotona tarkistamassa voinnin tai hoitaa muistisairaan omaisenne vanhainkodissa. Ei ainakaan lääkärit.

Tulevaisuus ei näytä Suomen terveydenhuollon näkökulmasta kovin valoisalta ja siitä voitte kiittää itseänne.

Vierailija
359/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vastenmielisen kuvan näistä nykyajan hoitajista kyllä saa kun mielipiteitä lukee. Taitaa olla niin että palkkaus on tekijää myöten: tuollaiset hoitajat jotka tänne kirjoittelevat eivät ole kyllä senttiäkään enemmän arvoisia! Hävetkää jos osaatte!!!!

Kiva tietää että osa ihmisistä ajattelee noin eikä tarvitse hoitajia jos tilanne pahenee. Tuskinpa siis tarvitsee ketään töihin pakottaa.

Näin juuri. Nämä hoitajia halveksivat, voivat hoitaa omaisensa ja itsensä omien kykyjensä mukaan. Nyt on tilaisuus näyttää, miten hyvin he sen osaavat. Minä hoitajana jään hoitamaan omaa, iäkästä isääni.

Yhteiskunta on kustantanut sinun hoitajakoulusi niin sinäkö et tunne mitään kiitollisuutta yhteiskuntaa kohtaan, että hädän hetkellä tekisit työtäsi?

Kannattaa lukea mihin kommenttijonoon kirjoittaa. Ensimmäisessä sanotaan ettei hoitajat ole minkään arvoisia eli eihän heitä sitten tarvita vaikka korona alkaisi jengiä niittämään.

Ja mitä itse aiot tehdä hädän hetkellä? Itkeä nurkassa miten muiden pitää palvella sinua sen sijaan että olisit edes hitus hyödyksi vaikka yhteiskunta sinuakin palvellut vaikka kuinka. Sinä olet hyödytön ja parempi että mahdollisesti jos tulee hätätila kaltaisesi kitisijät jätetään hoitamatta ja keskitytään tärkeisiin ihmisiin.

Minä olen insinööri ja teen tuottavaa työtä, jolla hoitajan palkkakin maksetaan. Poikkeusoloissa teen työtä jos minut siihen määrätään, ihan varmasti. En tule sanomaan että olen kuumeessa tai nuhassa eikä huvita tulla töihin. Teen hyvin vaativaa työtä ja varmasti olen tärkeämpi yhteiskunnan osa.

Ketjun alussahan mietittiin sitä, että voidaanko myös alaa vaihtaneet pakottaa hoitoalan töihin. Iso osa niistä alaa vaihtaneista taas on nykyisin yksityisen sektorin hommissa, juuri niissä töissä joita sinä pidät yhteiskunnalle hoitajan töitä tärkeämpinä. Eli ilmeisesti sinun mielestäsi heillä ei ole kerrassaan mitään riskiä joutua koronapotilaita hoitamaan? Hehän ovat takomassa sitä pyhää rahaa joka on ihmishenkiäkin tärkeämpää. Tämähän on mainio uutinen kaikille ex-hoitajille. Olkaa huoleti, ei teitä hoitoalalla tarvita, kaikki muut työt on tärkeämpiä!

Vierailija
360/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58v. hoitaja, riskiryhmää. Määrä-aikaisuus loppui juuri. Itselläni iäkäs isä, jonka haluan pitää terveenä. Jos saisin kutsun töihin hoitamaan koronapotilaita, en menisi. Menen mieluummin vaikka vankilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan