Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikkeuslaki ja hoitohenkilöstö

Vierailija
12.03.2020 |

Jos poikkeuslaki tulee, voidaanko töihin määrätä kaikki koulutuksen saaneet lääkärit ja hoitajat, vaikka olisivatkin vaihtaneet alaa?

Kommentit (437)

Vierailija
261/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Corona nimenomaan on verrattavissa sotatilaan!

Kansalliseksi hätätilaksihan on ko moni maa olosuhteensa julistanut.

Sotatilaan..😂😂😂😂 ei hitto et olet sekaisin! Onko joku ihan pikeasti noin tyhmä? Luepa esim. THL sivuja, älä nyt kaikkea usko mitä roskalehdet uutisoi.

Vierailija
262/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy säätää kiireesti laki, jonka nojalla hoitajat voidaan pakottaa töihin ilman korvausta. Poistumiskielto sairaala-alueelta, jota valvoo sotilaspoliisi. Minä veronmaksajana haluan että yhteiskunta toimii, olen siksi maksanut veroni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vastenmielisen kuvan näistä nykyajan hoitajista kyllä saa kun mielipiteitä lukee. Taitaa olla niin että palkkaus on tekijää myöten: tuollaiset hoitajat jotka tänne kirjoittelevat eivät ole kyllä senttiäkään enemmän arvoisia! Hävetkää jos osaatte!!!!

Kiva tietää että osa ihmisistä ajattelee noin eikä tarvitse hoitajia jos tilanne pahenee. Tuskinpa siis tarvitsee ketään töihin pakottaa.

Näin juuri. Nämä hoitajia halveksivat, voivat hoitaa omaisensa ja itsensä omien kykyjensä mukaan. Nyt on tilaisuus näyttää, miten hyvin he sen osaavat. Minä hoitajana jään hoitamaan omaa, iäkästä isääni.

Yhteiskunta on kustantanut sinun hoitajakoulusi niin sinäkö et tunne mitään kiitollisuutta yhteiskuntaa kohtaan, että hädän hetkellä tekisit työtäsi?

Vierailija
264/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy säätää kiireesti laki, jonka nojalla hoitajat voidaan pakottaa töihin ilman korvausta. Poistumiskielto sairaala-alueelta, jota valvoo sotilaspoliisi. Minä veronmaksajana haluan että yhteiskunta toimii, olen siksi maksanut veroni.

No itseasiassa poikkeustilassa voidaan määrätä kaikki töihin. Jos sairaaloista loppuu henkilökunta, niin sinäkin joudut sinne töihin, jos määrätään. Jos ammattihenkilöitä hoitaa ne jotka voidaan pelastaa, ne joita ei voida hoitaa muut. Eli Tervemenoa hoitamaan kuolevia korona potilaita.

Vierailija
265/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vastenmielisen kuvan näistä nykyajan hoitajista kyllä saa kun mielipiteitä lukee. Taitaa olla niin että palkkaus on tekijää myöten: tuollaiset hoitajat jotka tänne kirjoittelevat eivät ole kyllä senttiäkään enemmän arvoisia! Hävetkää jos osaatte!!!!

Kiva tietää että osa ihmisistä ajattelee noin eikä tarvitse hoitajia jos tilanne pahenee. Tuskinpa siis tarvitsee ketään töihin pakottaa.

Näin juuri. Nämä hoitajia halveksivat, voivat hoitaa omaisensa ja itsensä omien kykyjensä mukaan. Nyt on tilaisuus näyttää, miten hyvin he sen osaavat. Minä hoitajana jään hoitamaan omaa, iäkästä isääni.

Yhteiskunta on kustantanut sinun hoitajakoulusi niin sinäkö et tunne mitään kiitollisuutta yhteiskuntaa kohtaan, että hädän hetkellä tekisit työtäsi?

Yhteiskunta on kustantanut kaikki koulutukset...

Vierailija
266/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta on maksanut sinunkin koulutuksen. Etkö tunne mitään kiitollisuutta yhteiskuntaa kohtaan, että.sinä hädän hetkellä tekisit työsi. Itseasiassa voisit vihdoin ja viimein mennä edes johonkin töihin

Vierailija
267/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen hoitajana veronmaksaja ja vaadin että maksamieni verojen haittakäyttö lopetetaan ja kaikki ammatit muuttuvat toimimaan 24/7h koska voi olla että haluan apteekkiin tai parturiin 04 yöllä. Ja tietenkin jos on saikulla niin muiden on tultava töihin palkatta jotta pääsevät palvelemaan minun tarpeitani. Minä veronmaksajana haluan että yhteiskunta toimii, olen siksi maksanut veroni.

Vierailija
268/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kartoitettaisiin paljonko Suomessa on teholla työskenteleviä hoitajia voisi luku olla liian pieni tarvittavaan määrään nähden. Hengityskoneluvut näyttää paljon paremmilta.

Työtä kun pitää tehdä kolmessa vuorossa

Vierailija
269/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt huudetaankin apuun, kun muina aikoina ei saa kuin paskaa niskaan. Istukaa muut kotona karanteenissa ja meidät hoitajatko heitetään syvään päähän tautisia matkailijoita hoitamaan. Mulla on ainakin kuumetta jos käsky käy!

Vierailija
270/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa kuka vaan joutuu tarvittaessa vaikka kotona potilaita hoitamaan

Nyt on jo monessa sairaalassa tilanne se, että moni henkilöstöstä on sairastunut koronaan. Kohta ei ole amnattihoitajia eikä lääkäreitä hoitamaan ketään, eli kouluttamattomot joutuu hoitamaan sairastuneita

Vierailija
271/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa poikkeustilassa ja kriisin iskiessä ei hoideta kuin ne joista on yhteiskunnalle hyötyä. Esim lusmut pummit jäävät ilman hoitoa. Onneksi kaikki tärkeiden ammattien edustajien toimintakyky pitää turvata, joten heidän palkkansa, elintarvikkeiden saanti ja muut edut toimivat

Vierailija
272/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itseasiassa poikkeustilassa voidaan määrätä kaikki töihin. Jos sairaaloista loppuu henkilökunta, niin sinäkin joudut sinne töihin, jos määrätään. Jos ammattihenkilöitä hoitaa ne jotka voidaan pelastaa, ne joita ei voida hoitaa muut. Eli Tervemenoa hoitamaan kuolevia korona potilaita.

Tämä on muuten totta. Poikkeustilassa Luka vaan voidaan määrätä töihin. Kaikki koulutetut hoitajat ja lääkärit sijoitetaan sairaaloihin ja muut voidaan sijoittaa esim hoitamaan psykiatrisia potilaita, vanhuksia ym. Ja heillähän voi olla korona. Ja et voi kieltäytyä

Vierailija
273/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava asenne teillä monilla. ”Minä olen sitten kipeä jos soittavat” .”Minä tahdon kolminkertaisen palkan”. Kuinka usein korona tai sitä vastaava tilanne on elinaikananne tapahtunut? Ei vielä kertaakaan ja toivottavasti tilanne parantuu ilman poikkeuslakia vaikka siltä ei tällä hetkellä näytä. Mutta jos tämä vaatii poikkeuslakia niin tilanne on silloin poikkeus mistään aiemmasta ja meidän jokaisen on käyttäydyttävä poikkeavalla tavalla.

Poikkeavalla? Niin te maksatte kotona ja tilaatye kotiovelle ruokaa kun me hoitajat painetaan pakotettuna p*eräsuoli pitkällä 24/7h sairaalassa vaikka olisimme vaihtaneet alaa 10v sitten.

Hiukan eri asia toimia "poikkeavalla" tavalla....

Juurikin näin

Vierailija
274/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa poikkeustilassa ja kriisin iskiessä ei hoideta kuin ne joista on yhteiskunnalle hyötyä. Esim lusmut pummit jäävät ilman hoitoa. Onneksi kaikki tärkeiden ammattien edustajien toimintakyky pitää turvata, joten heidän palkkansa, elintarvikkeiden saanti ja muut edut toimivat

Italiassa on jo se tilanne, että kaikkia ei pystytä hoitamaan, vaan tehdään valintaa siitä kuka ja ketä hoidetaan. Suomessa ei riitä hoitajia kaikille, ihan sama vaikka pakotettaisi töihin. Ja ei riitä esim hengityskoneita. Joten jos et ole hyödyllinen yhteiskunnalke, sinua ei hoideta oikeassa kriisitilanteessa.

Vierailija
275/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei se niin mene, että mammat vaan makaa viinilasi kädessä karanteenissa, netflixiä katsellen, samaan aikaan kuin me hoitajat huolehditaan sairaimmista oman terveytemme uhalla.

Niin se vaan menee. Ketään ei voi pakottaa mihinkään.

Paitsi hoitohenkilökunta ja lääkärit voidaan? En huomannutkaan, että työsopimuksessa oli pikku präntillä kohta suostumuksesta luopua ihmisoikeuksistaan.

Tuskin nyt ketään pakotetaan edes poikkeustilassa töihin, kun ne kuitenkin olisi siellä tiellä ja myrkyttäisi työilmapiirin, sillä vastuullisia vapaaehtoisia olisi varmasti tulossa.

Sukulainen on erikoislääkäri ja ollut pari vuotta eläkkeellä ja hänet pyydettiin takaisin töihin ja mielihyvin oli jo seuraavana päivänä sairaalassa töissä. Samoin monet eläkkeellä olevat sairaanhoitajat ovat valmiita palaamaan töihin kutsuttaessa, niin kuin naapurini.

Jotenkin huvittavaa nykyihmisen marinat, kun huomioi mitä edelliset sukupolvet uhrasivat sodan aikana, kun oli voimassa poikkeustila - naiset muonittivat ja hoitivat haavoittuneet rintamalla, yötä päivää pyöritettiin ammustehtaita, kotirintamalla tehtiin vapaaehtoisten voimin muonat rintamalle, vaatteet, samalla kotirintama pidettiin elinvoimaisena ja toimintakykyisenä, hoidettiin lapset ja vanhukset jne. sodan olosuhteissa.

Ja näin luulen myös suurimman osan tämän päivän ihmisistä toimivan ja vielä vapaaehtoisesti tänäkin päivänä, jos voimaan tulisi poikkeuslaki ja pieni osa väestöstä tuijottaisi sitä omaa napaansa, jolla yhteiskunnan toimivuuden kannalta olisi mitään merkitystä.

Ja mikä sinun panoksesi valmiustilan aikana on? Imet peukaloa kellarissa?

Vierailija
276/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö se alkaa se palkalla kiristäminen tässä Covid-19 kriisissä?

Vierailija
277/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Corona nimenomaan on verrattavissa sotatilaan!

Kansalliseksi hätätilaksihan on ko moni maa olosuhteensa julistanut.

Sotatilaan..😂😂😂😂 ei hitto et olet sekaisin! Onko joku ihan pikeasti noin tyhmä? Luepa esim. THL sivuja, älä nyt kaikkea usko mitä roskalehdet uutisoi.

Luepa millaisia oloja valmiuslaki tarkoittaa. Kyllä se on sotatilaan verrattava tilanne.

Vierailija
278/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös tuo ole potilasriski? Olen hoitaja, mutta ihan muun alan töissä tehnyt koko työuran. Minä en ainakaan osaisi koronapotilaita hoitaa, enkä todellakaan ole ainoa. En muista sairaalamaailmasta enää yhtään mitään.

Ps. Alanvaihtajilla ei ole edes iv- lupia.

Vierailija
279/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö se alkaa se palkalla kiristäminen tässä Covid-19 kriisissä?

Mikä kiristäminen? Tosiasia on se, että yhteiskunnan kriisitilanteessa pidetään huolta, että yhteiskunnan avainammattiryhmät pystyvät tekemään työnsä häiriöttä.

Et ymmärrä kriisitilannetoimintaa ja lainsäädäntöä, joten älä kommentoi. Tuot vain esille oman tyhmyytesi ja yksinkertaisuutesi

Vierailija
280/437 |
14.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtä ilman korvausta :D Sotilasvaltioksiko aiot muuttaa Suomen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän