Lopettakaa se hemmetin hamstraaminen!!!!
Täällä asuu muitakin! Kiva mennä tyhjään kauppaan pyörittelemään päätä kun hyllyistä löydy edes papupurkkeja enää.
Kommentit (492)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin Lidlissä tänään ja tulin todistaneeksi, kuinka pelokkaita osa ihmisistä onkaan. He olivat hamstranneet kaikki lihat, kalat, leivät ja suurimman osan pakastevihanneksista, sekä tuorevihanneksista. En uskonut sitä ensin todeksi, vaan olin luottanut ihmisten arviointikykyyn.
Hamstraamalla pyritään pääsemään eroon epävarmuuden yms. tunteista, joita ei osata käsitellä.
Itse olin vain normaaleilla parin päivän ruokaostoksilla, en saanut ostettua kaikkea haluamaani, vaan täytyi korvata eri tuotteilla.
Uskokaa tai älkää: mulla on diagnosoitu paniikkihäiriö vuosia sitten, mutta en osaa hysterisoitua tästä. Luulen että syy siihen on se, että olen joutunut pakon edessä käsittelemään minuuttani niin perusteellisesti. Paskapaperin hamstraajat naurattivat minuakin cittarissa eilen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin nyt säilyviä tuotteita joita meillä menee koko ajan ja tupakkaa. Pakasteeseen leipää, brolieria, kasviksia ja torilta silakoita joita laitan. Leikkeleitä ja nakkeja useita pakkauksia. Samoin juustoa jota meille käytetään, perheemme kuuluu riskiryhmään useissa tapauksissa ja virusta oli jo 12 täällä pikkukaupungissa, itse käytin hanskoja kaupoissa koko ajan. Nyt tuli juuri ilmoitus kaupungilta, että minun työpaikkani on suljettu jA SAMOIN, että kouluun ei tarvitse lasta viedä jos riskiryhmään kuluu perheenjäsen yms. Eli otetaan nyt vakavasti vaikka aika monia tämä vain naurattaa.
Tupakka on varmaan viimeinen asia mitä tässä tilanteessa kannattaa kiskoa itseensä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jätä wc-paperia ostamatta tavalliseen tapaan vain sen takia, että nyt on muotia haukkua sen hamstraajia.
Ketjussa on varmaan moni selittänyt, että nyt kannattaa käydä vielä kaupassa, koska virus ei vielä ole levinnyt epidemiaksi. Ensi viikolla voi jo olla epidemia, ja niin sanoo jopa THL:n "Niisku" Tervahauta. Silloin ei enää kannata mennä ihmistungoksiin kauppoihin, mikäli niissä enää edes on silloin tungoksia. Uskon ensi viikolla olevan hiljaista kaupoissa, koska fiksut kävivät niissä tällä viikolla.
Fiksut kävivät jo aiemmin, eivätkä olleet tungoksissa altistamassa itseään.
Taidanpa olla onnekas kun voin olla täällä ulkomailla, jossa tuollaisessa tilanteessa on mahdollista saada ostoksille kotiinkuljetus, ja lähetys voidaan toimittaa siten että lähetti jättää ruuat oven eteen ja perääntyy tämän jälkeen jotta hänen kanssaan ei tarvitse olla lähi kontaktissa missään vaiheessa.
En ole ostanut vessapaperia pariin vuoteen. Pi**upuhelin toimi ihan hyvin. Ei tämä mikään sota ole, vesihuolto ja sähkönjakelu toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jätä wc-paperia ostamatta tavalliseen tapaan vain sen takia, että nyt on muotia haukkua sen hamstraajia.
Ketjussa on varmaan moni selittänyt, että nyt kannattaa käydä vielä kaupassa, koska virus ei vielä ole levinnyt epidemiaksi. Ensi viikolla voi jo olla epidemia, ja niin sanoo jopa THL:n "Niisku" Tervahauta. Silloin ei enää kannata mennä ihmistungoksiin kauppoihin, mikäli niissä enää edes on silloin tungoksia. Uskon ensi viikolla olevan hiljaista kaupoissa, koska fiksut kävivät niissä tällä viikolla.
Sinun kuvaamasi "fiksut" paniikkihamsterit kävivät tänään pitämässä huolta, että pöpö varmasti levisi isossa ihmismassassa.
Kiitos siitä. Ensi viikolla on hiljaista ja pöpövapaata niin voin rauhassa mennä.
Hamstraavat vain haluaa Siksi ostaa nyt paljon tavaraa, ettei tarvi mennä sitten lähellekään kauppoja kun täällä on pahin epidemia.
T: Itsekin hamstrannut.
Vierailija kirjoitti:
Olipa onni että opettelin leivänteon hapanjuureen. Pysyy perhe leivänsyrjässä vaikka kaupassa ei leipää olekaan.
Paitsi sitten kun hamsterit hamstraa jauhotkin.
Hamstrasin hyvällä omatunnolla. Eipähän tarvitse jonotella sairaiden seurassa parin viikon päästä. Ja aion hamstrata jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksut kävivät jo aiemmin, eivätkä olleet tungoksissa altistamassa itseään.
Taidanpa olla onnekas kun voin olla täällä ulkomailla, jossa tuollaisessa tilanteessa on mahdollista saada ostoksille kotiinkuljetus, ja lähetys voidaan toimittaa siten että lähetti jättää ruuat oven eteen ja perääntyy tämän jälkeen jotta hänen kanssaan ei tarvitse olla lähi kontaktissa missään vaiheessa.
Ihan sama futaa Suomessa.
Heti kun verkkokaupan toimitusmaksu ei ole 10-15 € per kuljetus, lopetan.
Vierailija kirjoitti:
Hamstraavat vain haluaa Siksi ostaa nyt paljon tavaraa, ettei tarvi mennä sitten lähellekään kauppoja kun täällä on pahin epidemia.
T: Itsekin hamstrannut.
Eli hamstraajia tulee kuolemaan enemmän pilaantuneeseen ruokaan , kun koronavirukseen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä paskapaperia tehdään Mäntässä niin kauan kuin Suomessa puuta kasvaa.. Eri asia joku Australia, jossa ei ole omaa paskapaperitehdasta.
Aivan taatusti on useita omia tehtaita.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille tekis vaan hyvää olla pienemmällä ravinnolla, mutta mitä he tekevät? Hamstraavat paniikissa vaikka muutenkin on ylipainoa.
Nyt tulee onneks monelle läskille lähtö, jotka on elämäntavoillaan hankkinut kakkostyypin diabeteksen ja muita elintasosairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ja pari viikkoa sitten naurettiin meille kotivarailijoille ettei sellasta nyt Suomessa tapahdu. Mites menikään?
Ja nauretaan edelleen. Tuollainen hamstraaminen on noloa ja täysin tarpeetonta. Kuka muka oikeasti väittää tarvitsevansa lähiaikoina 300 rullaa vessapaperia? Siis ihan oikeasti? Näin yhden perheen 4(huom 4!!!) Ostoskärryn kanssa joissa jokaisessa oli ääriään myöten täynnä vessapaperia.
Tai kuka oikeasti tarvii sen 100 nuudelipakettia? Tai 30jauhelihapakettia?
Joku järki käteen ihmiset! Ei tää korona niin vakava ole.
Vierailija kirjoitti:
18, miksi ei saa hamstrata? Kyllä sitten vinkutaan apua niiltä joilla on oikeasti kunnon kotivara vaikka vuodeksi, katsos fiksut on aina selvinnyt, kuka hullu haluaa enää kaupoissa hengailla kun toi epidemia on pahimmillaan siis 1-3kk päästä??
Ihan sama minulle, joudun hoitajana kuitenkin hoitamaan näitä koronaan sairastuneita halusin tai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kuvaamasi "fiksut" paniikkihamsterit kävivät tänään pitämässä huolta, että pöpö varmasti levisi isossa ihmismassassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin jo viime viikolla hakemassa pakkaseen leipomolta kaksi kassillista leipää edullisesti hävikkisovelluksen kautta. Sitä ennen täytin kuiva-ainekaappia, on paljon muussijauhetta, makaronia, nuudelia, jauhoja, kuivahiivaa jne. Pakkaseen ostin muutamia lihapaketteja, makkarapaketteja ja vihannessekoituksia, kun tykkään tehdä välillä nopeasti sosekeittoa. Lisäksi ostin pitkän ”tornin” tonnikalaa, ananasta ja herkkusieniä. Öljyjä ja ketsuppia meillä on aina 2-3 purkillista hätävarana - öljy ja ketsuppi, kun ovat ne mitkä usein unohtuvat, kun kauppaan menee. Meillä on myös tapana ostaa sellainen iso pönttö käsisaippuaa, sekä kaapissa on aina useita suihkugeelejä ja shampoita ja hoitoaineita, koska usein suihkussa ollessani olen päässyt toteamaan, ettei minulle ole edes shampoota vaan telineeseen on jätetty tyhjä purkki. Siteitä minulla on myös yleensä hyllyllinen kotona, kun joskus elämän kiireet vievät siihen, ettei enää muista onko mies vai nainen :D Kahvia ja teetä tuli ostettua muutama paketti tavallista enemmän. Virvoitusjuomia ja mehuja ostettiin tavallinen määrä. Mitään herkkuvarastoa ei täytetty.
Käsidesiä on aina ollut 1-2 matkapakkausta lääkekaapissa. Nyt ostin yhden eteiseen ja vessaan sekä autoonkin eksyi 1.
Ps. Pohdin muuten sitä, että jos lama tulee, niin vaatteet tulevat tod.näk kallistumaan. Olenkin muutaman vuoden sisällä ostellut lapsille kirppareilta ja superaleista hyviä seuraavien kokojen vaatteita ja kenkiä. Olen säästänyt tässä todella paljon. Viimeksi kuukausi sitten Prismasta sai vielä ulkovaatteiden alehinnasta 50 pinnaa pois ja ostin kahdelle lapselle hyvät vaatteet seuraavaksi talveksi (2 talvitakkia, toppahousut, Ticketin Baggie toppahaalari ja toinen toppahaalari YHTEENSÄ 118 e, pelkkä Ticketin haalari olisi maksanut vähintään 119 e normaalihintaisena).
Ai että pikkuhamsteri on varmaan nyt tyytyväinen itseensä. Et pidempää raporttia olis voinut kirkoittaa.
Pidän kirjoittamisesta :) Ei oikeastaan kiinnosta lukeeko kukaan edes mitä kirjoitan. Kirjoittaminen on itselläni myös tapa prosessoida eri asioita. Ja kyllä, olen tyytyväinen varsinkin vaatetilanteeseen ja meidän vaatehuoltoon yleensäkin. Tämä kevät oli kiireinen, kun minusta tuli johtaja ja päivät ovat venyneet pitkiksi. Kevään aikana lapset ovat siirtyneet molemmat isompaan vaatekokoon, oli aika helpotus, kun ei tarvinnut lähteä ostelemaan kauppoihin vaatteita pitkien työpäivien jälkeen. Toiseksi, Coronan takia myös vaatekauppoja voidaan sulkea, joten tilanteemme on siinäkin suhteessa helpompi.
Kaupassa käynti ahdistaa tällä hetkellä. Ei siksi, että pelkäisin saavani taudin, vaan näiden panikoijien takia. Eilen oli iltapäivällä paikallisesta marketista leivät ja lihat lähes loppu. Yks muikkeli jyräs muita kun halus viimeisiä leipäpaketteja. Ihmisillä niin paljon ostoksia, ettei kassojen päähän enää mahdu muut pakkailemaan. Pahempaa kuin normaalisti perjantaina. Itse hain vain pari maitoo ja evästä töihin. Pakko paeta äkkiä.