Pitkäkyntiset ja varsinkin rakennekyntiset.
Kuinka saatte kätenne puhtaaksi myös kynsien alta ja pitkien kynsien alapinnalta? Varsinkin nyt koronaviruksen uhatessa tämä mietityttää.
Kommentit (40)
Lyhensin eilen varmuuden vuoksi ihan lyhyiksi.
Nyt on oikeasti syytä poistattaa rakennekynnet.
Kysy H. Harjusolalta joka ei varmaan voi edes itse pyyhkiä per..ttään kynsiensä vuoksi :D
- kynnen alla on Suomen väkiluku mikrobeja
- sormuksen alla elää Euroopan väkiluvun verran mikrobeja
- tulehduksessa on maailman väkiluku mikrobeja
Lähde:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/05/05/muista-kunnollinen-kasihygienia
Pelkkä kynsilakkakin on koronavirusepidemian aikaan vaarallista. Kun lakka halkeilee, muodostuu paljon pieniä "koloja", joihin korona voi piiloutua. Käsiä on mahdotonta saada kunnolla puhtaiksi tällöin.
Älkää käyttäkö sormuksia nyt epidemian aikana!
Vierailija kirjoitti:
Lyhensin eilen varmuuden vuoksi ihan lyhyiksi.
fiksusti toimittu
Ajatuskin pitkistä kynsistä nyt inhottaa. Itse leikkasin aivan lyhyiksi.
Pakko kasvattaa pitkät kynnet koska vessapaperi loppuu pian kaupoista niin pakkohan sitä on jollakin pyyhkiä.
Yksi pahimpia asioita on olla pitkäkyntinen ja lyhytjalkainen. Aaaa!
Kaveri sai ameeban rakennekynsiensä vuoksi. Eikä edes matkustellut, vaan sai Suomessa. Tuskin tavallisilla kynsillä olis tarttunu näissä oloissa.
Leikataan kynnet lyhyiksi ellei ole jo!
Suorastaan idioottimaista pohtia tuollaisia, kun ratkaisu on niinkin yksinkertainen kuin että leikkaat ne kynnet lyhyeksi. Aika tolloa ja pinnallista pitää pitkiä kynsiä nyt, kun tilanne on mikä on.
Hyvät pitkäkyntiset, miettikääpä tätä edes hetki: Kynnen alla on Suomen väkiluvun verran mikrobeja.
Pitkäkyntinen voi tietämättään ja tahtomattaan sairastuttaa jonkun viattoman vanhuksen koronaan. Kynnenaluset ovat hyvä kasvualusta myös viruksille.
Niinpä - pitkät kynnet ovat nyt ihan todellinen uhka eikä tämä ole mikään vitsi.
Mun kynnenaluset on nyt puhtaaammat kuin lyhytkyntisenä..