Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko siivoojaksikin haluavan olla säteilevä ilopilleri ja hyvä tyyppi työhaastattelussa?

Vierailija
12.03.2020 |

En voi oikein koskaan päästä mihinkään ihmeelliseen työhön, koska en ole tekopirteä tyhjänjauhaja, enkä osaa näytelläkään sellaista. Olen nyt hyväksynyt, että kelpuutan vaikka sitten siivoustyön, ei se loppujen lopuksi edes ole mitenkään paha juttu. Mutta sitten mietin että enhän minä ole ainoa joka niihin paikkoihin hakee. Pitääkö jmlauta siinäkin selittää jotain ihan ufoa että saa haastattelijat vakuuttuneeksi että on ihan täyspäinen?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla myös sosiaalisen median vaikuttaja.

Vierailija
22/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä isossa siivousfirmassa ja meillä ainakin on vaikka kuinka monta hapannaamaa palkkalistoilla, sekä pomoja että siivoojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksiköhän epäsosiaalisen mörrimöykyn pitäisi päästä mihinkään töihin?

Siksi, kun Suomessa on kuulemma työvoimapula.

Ihan jokaiseen työpaikkaan halutaan itsenäiseen työhön kykenevä tiimipelaaja. Tuo on ollut viime vuosien ehdoton muotitermi.

Vierailija
24/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös hyvät pakarat ja antava kaula-aukko ovat suotavia.

Vierailija
25/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenestä tahansa näkkärinaamasta saisi helposti säteilevän ilopillerin maksamalla sen mukaista palkkaa, mutta eipä ole missään "dynaamisessa näköalapaikassa" ,"tahtotila", "tekemisen meininki", "tietotaito", "tiimipelaaminen", tai "asenne" sillä tasolla, että näin tehtäisiin.

Työnantaja saa (ja ansaitsee) sen mistä maksaa.

Vierailija
26/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla supersosiaalinen ilopilleri, että pääsee siivoojaksi.

Itse olen todella ujo hissukka, joskin tykkään kyllä olla asiakkaiden kanssa tekemisissä ja olinkin ollut työharjoittelussa kahvilassa. Hain sen jälkeen vakituista paikkaa kaikista mahdollisista koulutusta vaatimattomista aspa-töistä: kahviloista, kioskeista, hesburgerista, subwayltä, lukuisista eri ruokakaupoista... Mistään en saanut paikkaa.

Sitten hain siivoojan paikkaa ja tadaa - sain heti ensimmäisen paikan jota hain! Kyseisellä yrityksellä tosin taisi olla useampi paikka avoinna ja meitä haastateltavia oli siellä peräti kolme eli en nyt mitään kovin suurta seulaa päässyt läpi :D Tein työni hyvin ja sain kuulla olleeni paras siivooja joka heillä oli usean kymmenen vuoden aikana ollut, joten luonnollisesti määräaikaista työsopimustani jatkettiin.

Eli alalla pärjää nimenomaan nekin jotka eivät sädehdi iloista olemustaan ja tärkeintä on miten hyvin tekee itse työn. Tsemppiä AP työnhakuun, asenne ratkaisee!

Työnantajalla ei ollut varaa valita eikä valittaa. Hyvä tuuri hakijalla, ei silti muuta yleisiä hyväveli hyvätyyppi käytäntöjä.

Vierailija
27/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvii olla just noin kuin ap kysyy.

Mikään yritys ei viitsi katsella murjottavaa, epäsiistiä, hielle haisevaa ja hoitamatonta siivooja tiloissaan.

Onneksi meidän firmassa kaikki siivoojat ovat fiksuja, siistin näköisiä ja hymyilevät joka aamu, kun heitä tervehtii.

Myös siivojat ovat osa työyhteisöä, ainakin meidän firmassa.

Siitäkin huolimatta, että myös meillä siivous on ollut pakko ulkoistaa, kustannussyistä.

Vierailija
28/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koeajalla kenkää, kun en varastotyössä ollut yhtä iloinen ja nauravainen kuin haastattelussa. Tämä tulkittiin niin, että en ole innostunut ja motivoitunut niinkin ”vaativasta” duunista.

Etkä saanut tuon takia kenkää, höpö höpö. Tuo ehkä oli se viimeinen tikki jonka takia sinut juuri irtisanottiin mutta ei se juurisyy. Toki mammat uskoo mitä tahansa täällä.

Usko tai älä, mutta tuo oli työnantajan mukaan syy koeajanpurulle. Multa kyseltiin joka päivä, miten olen viihtynyt ja onko työ sitä, mitä odotin. Lopulta ärsytti nuo kyselyt sen verran, että vastasin tyyliin ”päivä kerrallaan”. Samana päivänä tuli koeajanpurku. Kysyin olinko tehnyt työni huonosti tai jättänyt jotain tekemättä, mutta mistään sellaisesta ei kuulemma ollut kyse. No sanotaan nyt vielä se, että olen korkeakoulutettu ja toiminut aiemmin asiantuntijatehtävissä enkä myöskään ole työurani alussa oleva nuori, jollainen kuulemma sopisi tehtävään minua paremmin. Eli ikärasismi ja liian korkea koulutus lienevät todelliset koeajanpurkusyyt.

Ei, vaan luonne. Se näkyy läpi nytkin. Olet nyreä ihminen.

Vierailija
29/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, siivoojaltakin vaaditaan asiakaspalvelu asennetta. Eli mieluummin iloinen kuin naama norsun v i t u l l a oleva.

Vierailija
30/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, mutta ei liikaa. Et saa olla sporttinen ja hyväkuntoinen vaan silleen 40kg ylipainoisesti säteilevä, mitä siivoojat yleensä on. Ne ei siedä mitään mikä näyttää, että mitoitukset pystyy täyttämään jos ei ole huonokuntoinen läski.

Vierailija
31/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsosiaalisena mörrimöykkynä haluaisin kuulla, että oletko valmis maksamaan sossutukeni kotiin? Vai onko tämä taas niitä juttuja, että epäsosiaalisen mörrimöykyn pitäisi vain kuolla hiljaa pois, hävitä yön pimeyteen?

Vierailija
32/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tarvii olla just noin kuin ap kysyy.

Mikään yritys ei viitsi katsella murjottavaa, epäsiistiä, hielle haisevaa ja hoitamatonta siivooja tiloissaan.

Onneksi meidän firmassa kaikki siivoojat ovat fiksuja, siistin näköisiä ja hymyilevät joka aamu, kun heitä tervehtii.

Myös siivojat ovat osa työyhteisöä, ainakin meidän firmassa.

Siitäkin huolimatta, että myös meillä siivous on ollut pakko ulkoistaa, kustannussyistä.

Kommentoitkohan nyt oikeaa keskustelua?

Vierailija
33/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäsosiaalisena mörrimöykkynä haluaisin kuulla, että oletko valmis maksamaan sossutukeni kotiin? Vai onko tämä taas niitä juttuja, että epäsosiaalisen mörrimöykyn pitäisi vain kuolla hiljaa pois, hävitä yön pimeyteen?

On valmis maksamaan, eiku - - -

Vierailija
34/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
35/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun tulet ihmisten kanssa toimeen. Ja osaat tervehtiä ja olla ystävällinen.

Vierailija
36/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että noudatat työaikoja ja teet työsi huolellisesti.

Eihän hymyään pahitteeksi ole. Mikään ilopilleri ei tarvitse olla

Vierailija
37/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, siivoojaltakin vaaditaan asiakaspalvelu asennetta. Eli mieluummin iloinen kuin naama norsun v i t u l l a oleva.

Siivoojan työ saattaa olla yksi ainoista toimivista töistä syvästi ahdistuneille, tuskaisille, sosiaalisia tilanteita pelkääville, neurologisesti poikkeaville ja niin edelleen. Uskotko että kyseiset tyypit tahallaan ovat naama "norsun vitulla". Elä yksikin päivä heidän saappaissaan ja valita sitten uudestaan.

Vierailija
38/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain koeajalla kenkää, kun en varastotyössä ollut yhtä iloinen ja nauravainen kuin haastattelussa. Tämä tulkittiin niin, että en ole innostunut ja motivoitunut niinkin ”vaativasta” duunista.

Etkä saanut tuon takia kenkää, höpö höpö. Tuo ehkä oli se viimeinen tikki jonka takia sinut juuri irtisanottiin mutta ei se juurisyy. Toki mammat uskoo mitä tahansa täällä.

Usko tai älä, mutta tuo oli työnantajan mukaan syy koeajanpurulle. Multa kyseltiin joka päivä, miten olen viihtynyt ja onko työ sitä, mitä odotin. Lopulta ärsytti nuo kyselyt sen verran, että vastasin tyyliin ”päivä kerrallaan”. Samana päivänä tuli koeajanpurku. Kysyin olinko tehnyt työni huonosti tai jättänyt jotain tekemättä, mutta mistään sellaisesta ei kuulemma ollut kyse. No sanotaan nyt vielä se, että olen korkeakoulutettu ja toiminut aiemmin asiantuntijatehtävissä enkä myöskään ole työurani alussa oleva nuori, jollainen kuulemma sopisi tehtävään minua paremmin. Eli ikärasismi ja liian korkea koulutus lienevät todelliset koeajanpurkusyyt.

Se on ikäsyrjintää eikä ikärasismia, ääliö. Korkeasti koulutettu, joo niin varmaan.

Vierailija
39/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työ saattaa olla yksi ainoista toimivista töistä syvästi ahdistuneille, tuskaisille, sosiaalisia tilanteita pelkääville, neurologisesti poikkeaville ja niin edelleen. Uskotko että kyseiset tyypit tahallaan ovat naama "norsun vitulla". Elä yksikin päivä heidän saappaissaan ja valita sitten uudestaan.

Esimerkiksi PTSD-tyypille kun hukkaat, että miksi helvetissä sulla on aina naama norsun vitulla?

https://www.google.com/amp/s/parenting.firstcry.com/articles/post-traum…

Vierailija
40/54 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ikäsyrjintää eikä ikärasismia, ääliö. Korkeasti koulutettu, joo niin varmaan.

Millään muullako et pysty pätemään? Voi voi. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi