Tarviiko siivoojaksikin haluavan olla säteilevä ilopilleri ja hyvä tyyppi työhaastattelussa?
En voi oikein koskaan päästä mihinkään ihmeelliseen työhön, koska en ole tekopirteä tyhjänjauhaja, enkä osaa näytelläkään sellaista. Olen nyt hyväksynyt, että kelpuutan vaikka sitten siivoustyön, ei se loppujen lopuksi edes ole mitenkään paha juttu. Mutta sitten mietin että enhän minä ole ainoa joka niihin paikkoihin hakee. Pitääkö jmlauta siinäkin selittää jotain ihan ufoa että saa haastattelijat vakuuttuneeksi että on ihan täyspäinen?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, siivoojaltakin vaaditaan asiakaspalvelu asennetta. Eli mieluummin iloinen kuin naama norsun v i t u l l a oleva.
Siivoojan työ saattaa olla yksi ainoista toimivista töistä syvästi ahdistuneille, tuskaisille, sosiaalisia tilanteita pelkääville, neurologisesti poikkeaville ja niin edelleen. Uskotko että kyseiset tyypit tahallaan ovat naama "norsun vitulla". Elä yksikin päivä heidän saappaissaan ja valita sitten uudestaan.
Esimerkiksi PTSD-tyypille kun hukkaat, että miksi helvetissä sulla on aina naama norsun vitulla?
https://www.google.com/amp/s/parenting.firstcry.com/articles/post-traum…
https://artoflifewithmairead.blogspot.com/2013/03/the-eyes-of-20-marine…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, siivoojaltakin vaaditaan asiakaspalvelu asennetta. Eli mieluummin iloinen kuin naama norsun v i t u l l a oleva.
Siivoojan työ saattaa olla yksi ainoista toimivista töistä syvästi ahdistuneille, tuskaisille, sosiaalisia tilanteita pelkääville, neurologisesti poikkeaville ja niin edelleen. Uskotko että kyseiset tyypit tahallaan ovat naama "norsun vitulla". Elä yksikin päivä heidän saappaissaan ja valita sitten uudestaan.
Esimerkiksi PTSD-tyypille kun hukkaat, että miksi helvetissä sulla on aina naama norsun vitulla?
https://www.google.com/amp/s/parenting.firstcry.com/articles/post-traum…
Tai masennus ja ahdistus
https://www.google.com/search?q=Depression+face&prmd=ivmn&source=lnms&t…
Vierailija kirjoitti:
😀 Tulee ihan mieleen yks entinen tuttu, joka oli töissä siivousfirmassa, missä aurinkoisuus oli bränditermejä. Kaikki olivat niin aurinkoisia asiakaspalvelijoita, että!
Tämä tuttu tosin oli kaikkea muuta kuin aurinkoinen. Naama happamana kaiket päivät.
Eli kyllä siivousalalle voi mainiosti työllistyä, vaikkei olekaan iloinen ja sosiaalinen. Aamuvarhain tai iltamyöhään kun konttoreita siivoaa, ei aurinkoisuudella ole mitään merkitystä. Pääasia on, että toimii nopeasti ja huolellisesti.
Vieläkö jossain siivotaan konttoreita aamuvarhaisella tai iltamyöhällä? Onneksi ei meillä.
Vierailija kirjoitti:
Luulevat että lähtee muualle jos on liian iloinen. Että saa muutakin työtä.
Että saa muutakin työtä? Että siivoojan työ on jotain jota tehdään jos ei muuta saada? Miksi?
Kelpuutat vaikka sitten siivoustyön?
Vierailija kirjoitti:
Huono asenne sinulla ainakin on.
Ja sitten vielä joku ihmettelee, miksi niin monet käyttävät mielialalääkkeitä.
Eihän työ ole mitään huvia, vaan homma, joka pitää tehdä. Kuka jaksaa muka aina olla iloinen ja pirteä duunissa ilman lääkitystä?
Vierailija kirjoitti:
Pitää, mutta ei liikaa. Et saa olla sporttinen ja hyväkuntoinen vaan silleen 40kg ylipainoisesti säteilevä, mitä siivoojat yleensä on. Ne ei siedä mitään mikä näyttää, että mitoitukset pystyy täyttämään jos ei ole huonokuntoinen läski.
No mulla tuo ylipaino, ja ihan ongelmatta olen täyttänyt mitoitetun työajan. Samoin kaksi muuta läskiä siivoojaa meillä.
T. Hyväkuntoinen läski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain koeajalla kenkää, kun en varastotyössä ollut yhtä iloinen ja nauravainen kuin haastattelussa. Tämä tulkittiin niin, että en ole innostunut ja motivoitunut niinkin ”vaativasta” duunista.
Etkä saanut tuon takia kenkää, höpö höpö. Tuo ehkä oli se viimeinen tikki jonka takia sinut juuri irtisanottiin mutta ei se juurisyy. Toki mammat uskoo mitä tahansa täällä.
Usko tai älä, mutta tuo oli työnantajan mukaan syy koeajanpurulle. Multa kyseltiin joka päivä, miten olen viihtynyt ja onko työ sitä, mitä odotin. Lopulta ärsytti nuo kyselyt sen verran, että vastasin tyyliin ”päivä kerrallaan”. Samana päivänä tuli koeajanpurku. Kysyin olinko tehnyt työni huonosti tai jättänyt jotain tekemättä, mutta mistään sellaisesta ei kuulemma ollut kyse. No sanotaan nyt vielä se, että olen korkeakoulutettu ja toiminut aiemmin asiantuntijatehtävissä enkä myöskään ole työurani alussa oleva nuori, jollainen kuulemma sopisi tehtävään minua paremmin. Eli ikärasismi ja liian korkea koulutus lienevät todelliset koeajanpurkusyyt.
Se on ikäsyrjintää eikä ikärasismia, ääliö. Korkeasti koulutettu, joo niin varmaan.
Kyllä myös ikärasismi-ilmausta käytetään.
Miksi epäilet ettei varastotyössä ole korkeakoulutettuja? On insinöörejäkin tuotantolinjoilla ja meitä maistereita siivoojina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuuri sinulla ja pitkä kokemus. Tuskin sentään julkisesti näytät ja osoitat tuota ihmisinhoasi, joten tässä hyvä esimerkki, että se on ihan ok kunhan osaat käyttäytyä asiallisesti ja hoidat työsi riittävän hyvin.
Henkilökohtaisia mielipiteitä ei voi kukaan kieltää tai edes rajoittaa.
Kirjoitat ilmeisesti minulle. Osaan käyttäytyä asiallisesti, empatiaa on yleensä turha hakea ja delegoin, kuten asiaan kuuluukin, useimmat kyselyt hoitajille ja vedän keittiön oven perässä kiinni. Olen hyvä työssäni, tuurista ei ole kyse, tämä on työvoimapula-ala.
Empatiaa kyllä pitäisi olla jokaisella sairaalaympäristössä toimivalla, mutta harvalla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tuuri sinulla ja pitkä kokemus. Tuskin sentään julkisesti näytät ja osoitat tuota ihmisinhoasi, joten tässä hyvä esimerkki, että se on ihan ok kunhan osaat käyttäytyä asiallisesti ja hoidat työsi riittävän hyvin.
Henkilökohtaisia mielipiteitä ei voi kukaan kieltää tai edes rajoittaa.
Kirjoitat ilmeisesti minulle. Osaan käyttäytyä asiallisesti, empatiaa on yleensä turha hakea ja delegoin, kuten asiaan kuuluukin, useimmat kyselyt hoitajille ja vedän keittiön oven perässä kiinni. Olen hyvä työssäni, tuurista ei ole kyse, tämä on työvoimapula-ala.
Empatiaa kyllä pitäisi olla jokaisella sairaalaympäristössä toimivalla, mutta harvalla on.
Kovin empaattiset vievät työnsä kotiin. Se on virhe.
*huikkaat