Koronan takia en voi matkustaa poikaystävän luokse - KAMALAA
Juuri nyt kaukosuhde hankaloituu. Poikaystäväni asuu Hollannissa, minun pitäisi lähteä sinne ensiviikolla... Tekisi mieli lähteä, haluan hänen luokseen. Miksi juuri nyt piti näin käydä kun olen tavannut ihanimman miehen..
Onko muita kellä hankaloituu nyt oma parisuhde?
Kommentit (30)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
En todella tulisi tanne (Alankomaihin) nyt. Taalla ollaan viela ihan taydessa toiminnassa, business as usual, ainut etta kasia ohjastetaan pesemaan. Minakin kirjoittelen tata toimistolta, meilla on kansainvalinen firma ja pari kollegaa oli alkuviikosta Itavallassa, nyt toinen heista ilmoittautui tanaan kipeaksi (oireet: paansarkya ja yskaa). Paaministeri kielsi lehdistotilaisuudessa kattelyn - ja katteli sen jalkeen kaikki paikallaolijat.
Toinen, mika vaikuttaa tartuntojen naennaisen vahaiseen (kuitenkin jo useita satoja) maaraan on se, etta paikallinen THL ei testaa helpolla, ja toisaalta nama hollannikkaat ei ihan heti myoskaan tunnusta etta ovat kipeita. "Pienta yskaa vaan, hohoho, menen toihin vaikka olin viime viikolla Italiassa." Ja "Se on vaan tavallista arhakampi flunssa."
Skype-treffit vaan kehiin. Olkaa kekseliaita - laittakaa vaikka molemmat tahollanne samaa ruokaa, kattakaa poyta kauniiksi ja lasiin viinia. Ruuan jalkeen sitten vahennatte vaatteita ja... ;)
Teilla on sitten aikaa ottaa menetetty aika takaisin jahka ensin selvitaan tasta viruksesta.
Mun kollega oli kaksi viikkoa kipeänä, soitti huisartsille joka sanoi tyypilliseen hollantilaiseen tapaan ''No odottele, ei tänne vielä kannata tulla''
Jep, tuon takia en ole huisartsilla kaynytkaan kipeena ollessa 17 vuoteen. Ne vaan sanoo etta "ota paracetamolia ja katellaan viikon paasta ellei ole mennyt ohi".
Mulla on kyllä ihan erilaiset kokemukset. Huisartsille voi varata muutaman päivän sisään ajan, ja aina olen saanut lähetteen erikoislääkärille kun on tarvinnut. Esim. tänä vuonna olen käynyt gastroscopiassa ja laajoissa allergiatesteissä, ja puoliso kävi tutkituttamassa kasvaneen luomen. Myos kaikki reseptit olen saanut uusittua mitä olen tarvinnut. Kokemukset sekä brabantista että ranstad- alueelta.
Mun näkemys on että hoito on jopa parempaa kuin suomessa yksityisellä puolella - julkista nyt en viitsi edes mainita.
Eihän täälläkään muuta kuin pestä käsiä? Mutta en lähtis Hollantiin koska on NRW:n naapuri missä enemmän tartuntoja. En lähtis myös Ruotsiin, missä tartuntoja on todella paljon suhteutettuna väkilukuun.
Mähän nään kun mun työkaverit ei pese käsiä, hyi hemmetti. Yksi immuuniukkeli, joka ei koskaan saa mitään 65 tuli lievässä flunssassa 2 vko sitten töihin, ja arvaa sainko MINÄ flunssan. Kukaan meistä ei ole käynyt missään, hänellä oli ollut vieras USASTA ennen tuota, ja siellähän ei ole coronaa. Joten meidän terkkari ei uskonut olevan corona. Olin siis itse viikon sairaslomalla. Tyhmintä on se kun terkkarissa kyseltiin oireita niin ne olivat niin lieviä, että ei katsottu aiheelliseksi testata. No Tom Hanksillakin oli lievät oireet.
Mä en tajuu miksi ihmisten pitää väkisin matkustella, etenkin riskialueille!!
Mulla kävi sillai kivasti, että eräs tyyppi josta vähän tykkään, joka on matkustushullu on jättänyt matkustamatta. Silläkin ehkä joku etäsuhde kärsii... voi-voi. Ja niin, en ole mikään Trump-fani, mutta sen bänni on kyllä ainut oikea asia. Kun ei nää eurotrashit muuten tajua pysyä kotona. Lääkäri lähti Tiroliin vähän skimbaamaan. Mitä nää hemmetin omnipotentit oikein kuvittelevat?
Vierailija kirjoitti:
Alankomaissaa asuvana julkisissa olo on tällä hetkellä tuskaista. Ihmiset kaivavat nenää ja purevat sen jälkeen kynsiään. Käsiä nyt täällä ei muutenkaan pestä ikinä.
Itse bongasin ruuhkassa autossa istuessani "bisnesmiehen" (arviolta 30+) joka kaivoi ensin antaumuksella nenaa, tarkasteli pitkaan loytoaan ja...
LAITTOI SEN SUUHUNSA
Vierailija kirjoitti:
Voi se Suomestakin tarttua.
No onko se sen parempi viedä se poikaystävälle ja lentokoneen muilla matkustajille sekä ties kenelle???
Nyt pysytään kotosalla eikä lennellä minnekään. Jokainen on potentiaalinen tartuttaja.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
En todella tulisi tanne (Alankomaihin) nyt. Taalla ollaan viela ihan taydessa toiminnassa, business as usual, ainut etta kasia ohjastetaan pesemaan. Minakin kirjoittelen tata toimistolta, meilla on kansainvalinen firma ja pari kollegaa oli alkuviikosta Itavallassa, nyt toinen heista ilmoittautui tanaan kipeaksi (oireet: paansarkya ja yskaa). Paaministeri kielsi lehdistotilaisuudessa kattelyn - ja katteli sen jalkeen kaikki paikallaolijat.
Toinen, mika vaikuttaa tartuntojen naennaisen vahaiseen (kuitenkin jo useita satoja) maaraan on se, etta paikallinen THL ei testaa helpolla, ja toisaalta nama hollannikkaat ei ihan heti myoskaan tunnusta etta ovat kipeita. "Pienta yskaa vaan, hohoho, menen toihin vaikka olin viime viikolla Italiassa." Ja "Se on vaan tavallista arhakampi flunssa."
Skype-treffit vaan kehiin. Olkaa kekseliaita - laittakaa vaikka molemmat tahollanne samaa ruokaa, kattakaa poyta kauniiksi ja lasiin viinia. Ruuan jalkeen sitten vahennatte vaatteita ja... ;)
Teilla on sitten aikaa ottaa menetetty aika takaisin jahka ensin selvitaan tasta viruksesta.
Mun kollega oli kaksi viikkoa kipeänä, soitti huisartsille joka sanoi tyypilliseen hollantilaiseen tapaan ''No odottele, ei tänne vielä kannata tulla''
Jep, tuon takia en ole huisartsilla kaynytkaan kipeena ollessa 17 vuoteen. Ne vaan sanoo etta "ota paracetamolia ja katellaan viikon paasta ellei ole mennyt ohi".
Mulla on kyllä ihan erilaiset kokemukset. Huisartsille voi varata muutaman päivän sisään ajan, ja aina olen saanut lähetteen erikoislääkärille kun on tarvinnut. Esim. tänä vuonna olen käynyt gastroscopiassa ja laajoissa allergiatesteissä, ja puoliso kävi tutkituttamassa kasvaneen luomen. Myos kaikki reseptit olen saanut uusittua mitä olen tarvinnut. Kokemukset sekä brabantista että ranstad- alueelta.
Mun näkemys on että hoito on jopa parempaa kuin suomessa yksityisellä puolella - julkista nyt en viitsi edes mainita.
On varmaan aika tapauskohtaista, sulle on sattunut hyva tuuri (tai sitten osaat vaatia paremmin :) ).
Sori, ohis :)
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alankomaissaa asuvana julkisissa olo on tällä hetkellä tuskaista. Ihmiset kaivavat nenää ja purevat sen jälkeen kynsiään. Käsiä nyt täällä ei muutenkaan pestä ikinä.
Itse bongasin ruuhkassa autossa istuessani "bisnesmiehen" (arviolta 30+) joka kaivoi ensin antaumuksella nenaa, tarkasteli pitkaan loytoaan ja...
LAITTOI SEN SUUHUNSA
Joo istuin eilen junassa, nuori mies istui viereeni ja pyyhki nenäänsä sormillaan :) Teki tätä varmaan 10min putkeen... Kollega aivastelee myös laittamatta edes hihaa suun eteen. Tähän kun lisätään se ''doe maar normaal'', mistään ei saisi huolestua tai mitään ei saisi rajoittaa.... korona leviää.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
On varmaan aika tapauskohtaista, sulle on sattunut hyva tuuri (tai sitten osaat vaatia paremmin :) ).
Käytännossä multa on aina kysytty "What would you like us to do", ja sitten olen luetellut mitkä tutkimukset ovat mielestäni tarpeen ja miksi. Ja aina ovat suostuneet. Ehkä olisi hankalampaa, jos ei osaisi itse ehdottaa mitään - suomen lääkäreihin vuosikymmenet pettyneenä olen tottunut googlettamaan etukäteen suositellut hoitokäytännot, niin tiedän mitä vaatia :P. Toki kaikki tutkimukset ovat olleet ihan tarpeellisia, että mitään turhaa en ole ikinä tietenkään pyytänyt. Itsestäni tuntuu että valitukset kohdistuvat usein siihen, ettei normaaliin nuhaan saakaan antibiootteja niinkuin monissa maissa. Joka on vain hyvä käytänto. Mutta kannattanee vaihtaa huisartsia jos ei saa edes tarpeellisia tutkimuksia tai lääkkeitä!
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Käytännossä multa on aina kysytty "What would you like us to do", ja sitten olen luetellut mitkä tutkimukset ovat mielestäni tarpeen ja miksi. Ja aina ovat suostuneet. Ehkä olisi hankalampaa, jos ei osaisi itse ehdottaa mitään - suomen lääkäreihin vuosikymmenet pettyneenä olen tottunut googlettamaan etukäteen suositellut hoitokäytännot, niin tiedän mitä vaatia :P. Toki kaikki tutkimukset ovat olleet ihan tarpeellisia, että mitään turhaa en ole ikinä tietenkään pyytänyt. Itsestäni tuntuu että valitukset kohdistuvat usein siihen, ettei normaaliin nuhaan saakaan antibiootteja niinkuin monissa maissa. Joka on vain hyvä käytänto. Mutta kannattanee vaihtaa huisartsia jos ei saa edes tarpeellisia tutkimuksia tai lääkkeitä!
Mulla ei juuri ole kokemusta noista tutkimuksista tai laakkeista kun olen ns. perusterve. Eli vilustumista kummempaa ei (toistaiseksi) ole ollutkaan (pl. se keskenmeno). Muuten on kylla ihan kiva laakari, tuli mm. kotikaynnille (pyytamatta) sen jalkeen kun menetin laheisen ihmisen tapaturmaisesti. Tuli kyselemaan vointia ja sanomaan etta maaraa unilaakkeita kylla, ellen saa unta.
Mika mua yllatti on se, etta taalla saa automaattisesti antibiootit jos on punkki ollut kiinni.. o_0 Tai ainakin muutama vuosi sitten viela sai, pari kaveria kavi hakemassa kuurin tuohon tarpeeseen. Itse vaan nypin ne irti ja katselen, tuleeko renkulaa...ja ennaltaehkaisen deetilla.
Joo ma maksan kanssa melkein 130 euroa kuussa. Sain yli 10 vuotta sitten mm. k*skenmenon, soitin huisartsille ja viesti oli: ellei viikossa ole vuoto tyrehtynyt niin soita sitten uudelleen niin katsellaan onko sinne jaanyt jotain.
No, vuoto kesti 6 paivaa ja oli niin runsasta etta huippasi. Naapuri toi sitten pinaattia, maksaa ja punajuuria etta saatiin taas "raudat ylos".
Etta AP, ala tule - meinaan jos sairastut taalla niin... :D