Ateisti, jos tulisit uskoon niin millainen uskovainen sinusta tulisi?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
”Kohtasin enkelin kolme vuotta sitten kotonani. Mieheni äiti, 90 vuotta, oli ollut kolme viikkoa sairaalan terveyskeskuksen vuodeosastolla. Oli keskiviikkoiltapäivä, kun kävin häntä katsomassa ja hän oli jo hyvää vauhtia menossa paikkaan parempaan. Illalla olin koneella ja näin viereisessä olevassa vierashuoneessa valkoisen hahmon, jonka tunnistin enkeliksi. Mieheni äiti nukkui pois seuraavana aamuna. Enkeli kävi sen minulle kertomassa.”
Ja taas. Mistä tiedämme että noin kävi, ja miten joku voi tunnistaa valkoisen hahmon enkeliksi, koska käsittääkseni meillä ei ole yhtään ainutta vahvistettua ja dokumentoitua havaintoa enkeleistä joiden pohjalta tuollaisen tunnistuksen voi tehdä. Eikä tuossa tarinassa kyllä hahmo välittänyt mitään informaatiota edes tarinan kertojan mukaan, vaan se oli ihan hänen oma perustelematon johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
”Olin viisi vuotta sitten joutua auton alle, joka lopulta ajoi ohitseni noin 20–30 senttimetrin etäisyydeltä. Juoksin kiireessä lähikauppaan, jonne ei saisi juosta kuusikaistaisen tien läpi. Auto yllättäen veti käsijarrusta liukkaalla tiellä, ja alkoi tulla minua kohti. Olen pelosta jäykkä ja yritin hypätä auton alta pois. Sen auton etupenkillä oleva pariskunta oli myös kauhuissaan. Ja yhtäkkiä näin sen auton takapenkillä noin kuusimetrisen jättiläisenkelin, jolla oli valtaisat valkoiset siivet. Hän oli noin 55-vuotias tyylikäs herrasmiesenkeli, joka hymyili minulle. Hänen rintakehänsä oli auton katon korkeudella ja koko hänen kirkkautensa meni auton peltiosien läpi. Aivan kuin materiaalia ei olisi ollut olemassakaan. Ja ensimmäistä kertaa eläissäni minulle tuli rauha sydämeeni. Ja minulle puhuttiin. Ihan varma en ole, oliko se enkeli vai Jumala. Mutta rauhoittava, vakaa ja arvostusta herättävä ääni sanoi: 'sinun ei tarvitse pelätä mitään'. Ja sen jälkeen kaikki yliluonnollinen katosi silmieni edestä ja auto ajoi ohitseni, en jäänytkään auton alle.”
Tätä nyt ei varmaan edes tarvitse enää sen enempää kommentoida. Melkoista tuubaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Olin viisi vuotta sitten joutua auton alle, joka lopulta ajoi ohitseni noin 20–30 senttimetrin etäisyydeltä. Juoksin kiireessä lähikauppaan, jonne ei saisi juosta kuusikaistaisen tien läpi. Auto yllättäen veti käsijarrusta liukkaalla tiellä, ja alkoi tulla minua kohti. Olen pelosta jäykkä ja yritin hypätä auton alta pois. Sen auton etupenkillä oleva pariskunta oli myös kauhuissaan. Ja yhtäkkiä näin sen auton takapenkillä noin kuusimetrisen jättiläisenkelin, jolla oli valtaisat valkoiset siivet. Hän oli noin 55-vuotias tyylikäs herrasmiesenkeli, joka hymyili minulle. Hänen rintakehänsä oli auton katon korkeudella ja koko hänen kirkkautensa meni auton peltiosien läpi. Aivan kuin materiaalia ei olisi ollut olemassakaan. Ja ensimmäistä kertaa eläissäni minulle tuli rauha sydämeeni. Ja minulle puhuttiin. Ihan varma en ole, oliko se enkeli vai Jumala. Mutta rauhoittava, vakaa ja arvostusta herättävä ääni sanoi: 'sinun ei tarvitse pelätä mitään'. Ja sen jälkeen kaikki yliluonnollinen katosi silmieni edestä ja auto ajoi ohitseni, en jäänytkään auton alle.”
55 vuotias herrasmies enkeli???????
Raamattu sanoo enkelien olevan "ihmisiä palvelevia henkiä". Sellaisia tarinoita olen kuullut että ihminen on ollut jossain läheltä piti-tilanteessa ja sanoo tulleensa vedetyksi siitä pois jonkun ei-luonnollisen voiman vaikutuksesta.
Ap
Ja millä olet varmistanut tarinoiden todenpitävyyden?
Ateisti ei ole synonyymi sanalle uskonnoton. On olemassa myös ateistisia uskontoja, eli uskontoja, joissa ei ole jumalaa/jumaluutta. Eli ihminen voi olla samaan aikaan uskonnollinen ja ateisti.
Toki suuri osa uskonnottomista on myös ateisteja.
Mutta jos uskonnoton ateisti tulee uskoon, hänestä tulee yleensä yhtä kiihkeä uskonsa julistaja, kuinka kiihkeä oman aatteensa julistaja hän oli ennen uskoontuloaan.
S I K A kirjoitti:
Miksiköhän noi Enkulit ei pelastele kaikkia ihmisiä?
Onko niitä rajattu määrä?
Vai joutaako "siat" auton alle tai syövän t.appamaksi
Siat juoksivat ainakin Raamatussa ihan "itse" (pahojen henkien ajamina) laumana alas jyrkänteeltä.
Menisin televisioon saarnaamaan homoja vastaan. Kirjoittaisin suomikaksneloseen siitä kuinka nykyinen arkkipiispa ei ole tarpeeksi homovastainen.
Saatananpalvoja joka uhraa lampaita
Todellisuusrajoitteinen kuten muutkin uskovaiset. Varmaankin lähipiirille tosi rasittava. Pyrkisin kieltämään heiltä kaikkea sitä mikä uskomusteni mukaan on syntiä.
Kyllä on nyt niin PAKSUA että...siis enkulit tuolla pelastelee RANDOMISTI uskovaisia????
Entäs ne joita ei pelasteta?