Ateisti, jos tulisit uskoon niin millainen uskovainen sinusta tulisi?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Entäs se syvästi kehitysvammainen tyttö ,joka kuoli keuhkokuumeeseen?
Pääsikö hän taivaaseen.
Kerro se Laten kaveri?
En usko että ois kyenny tulemaan uskoon.
Eiköhän tuo ole pahan oma.
kiitos sinullekin (ja kaikille muille) tärkeistä kommenteista. Pidän hyvin tärkeänä, että kehitysvammainen voi saada oman uskontonsa mukaista uskontoa ja - jos te vanhemmat 8ja hän itse) olette sitä mieltä - myös mahdollisuuden elää uskonnottomasti. Sinänsä kyllä koen, että kehitysvammainen ei usko, vaan yksinkertaisesti elää todeksi osana luomistyötä, mutta huoltajien näkemyksiä ei voitane tässä ohittaa? Vai voidaanko? Missä kohtaa kehitysvammainen saa itse päättää, saako hän uskonnollista aineistoa elämänympyröissään vai ei? Voidaanko se kokonaan evätä häneltä, jos hän itse h a l u a a elää jonkin uskonnollisen tradition piirissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsikö hän taivaaseen.
Kerro se Laten kaveri?
kiitos sinullekin (ja kaikille muille) tärkeistä kommenteista. Pidän hyvin tärkeänä, että kehitysvammainen voi saada oman uskontonsa mukaista uskontoa ja - jos te vanhemmat 8ja hän itse) olette sitä mieltä - myös mahdollisuuden elää uskonnottomasti. Sinänsä kyllä koen, että kehitysvammainen ei usko, vaan yksinkertaisesti elää todeksi osana luomistyötä, mutta huoltajien näkemyksiä ei voitane tässä ohittaa? Vai voidaanko? Missä kohtaa kehitysvammainen saa itse päättää, saako hän uskonnollista aineistoa elämänympyröissään vai ei? Voidaanko se kokonaan evätä häneltä, jos hän itse h a l u a a elää jonkin uskonnollisen tradition piirissä?
Kehitysvammaisen kohdalla kasvatus on useimmiten moninverroin haastavampaa kuin terveen lapsen. Vielä selkeämmät ja tiukemmat rajat ja paljon enemmän hikeä ja vaivaa. Heidät luokitellaan vl-liikkeessä automaattisesti Jumalan lapsiksi aikuisinakin, huolimatta heidän uskonnollisista tai ateistisista taustoistaan ja ajatuksistaan. Myös heidän seksuaalinen käyttäytymisensä ja ehkäisemisensä ei ole este heidän uskonsa oikeellisuudelle. Heille luvataan vl-liikkeestä käsin taivaspaikka myös huolimatta kehitysvamman asteesta. He saavat myös elää täysin maailmallisesti, kuunnella rokkia ja tanssia, heidän kohdallaan nuo muuten kadottavaksi luokitellut lihan himoihin perustuvat synnit eivät ole syntiä, vaikka he eivät ole seksuaalisuudesta vapaita ihmisiä, eli samat himot ja halut heillä on kuin terveilläkin ihmisillä
Late:jumalan lapsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jutellaan Ap tästä Latesta joka saarnaa aviorikosta vastaan.
Listinyt mm remun veljen.
Sanonut itse että ei tuntunut listiminen missän.
Mielestäni tyyppi on löytänyt itselleen paluun yhteiskuntaan..ihan täysi psykopaatti.
Kuka sen tietää uskooko se..vai höpiseekö huvikseen?
Sanotaan että jonkinlainen muutos on varmasti tapahtunut jo siinä vaiheessa kun kolmoismur.haa.ja myöntää edes itselleen mikä hän on, ja siten tarvitsee Jeesusta.
Mutta aviorikos on ihan hirmuinen synti. Siinä Late on ihan oikeassa. Täälläkin pyörii keskustelu siitä että vanhempien eron vaikutukset lapsiin ovat pitkäkestoisemmat ja vakavammat kuin tähän asti on uskottu. Ei se ole mikään leikin asia tai muutu muuksi siitä että sanoja on tehnyt vielä pahempia juttuja.
Kyllä kolm.ois.mur.haaj.akin saa opettaa raamattua niin kuin se on kirjoitettu.Ap
Tämä ei ollut ap vaan trollaaja, en kirjoita "Ap" tuolla tavalla perään vaan alle, näin:
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsikö hän taivaaseen.
Kerro se Laten kaveri?
Kehitysvammaisen kohdalla kasvatus on useimmiten moninverroin haastavampaa kuin terveen lapsen. Vielä selkeämmät ja tiukemmat rajat ja paljon enemmän hikeä ja vaivaa. Heidät luokitellaan vl-liikkeessä automaattisesti Jumalan lapsiksi aikuisinakin, huolimatta heidän uskonnollisista tai ateistisista taustoistaan ja ajatuksistaan. Myös heidän seksuaalinen käyttäytymisensä ja ehkäisemisensä ei ole este heidän uskonsa oikeellisuudelle. Heille luvataan vl-liikkeestä käsin taivaspaikka myös huolimatta kehitysvamman asteesta. He saavat myös elää täysin maailmallisesti, kuunnella rokkia ja tanssia, heidän kohdallaan nuo muuten kadottavaksi luokitellut lihan himoihin perustuvat synnit eivät ole syntiä, vaikka he eivät ole seksuaalisuudesta vapaita ihmisiä, eli samat himot ja halut heillä on kuin terveilläkin ihmisillä
Eli vanhoillislestadiolainen kehitysvammainen saa rokata ja naida?
Ja pääsee silti taivaaseen???
WOW
Olisi kyllä erikoista "saada kokemus Jeesuksen olemassaolosta".
Olen lukenut ja kuullut useamman uskoontulleen kokeneen Jumalan tai Jeesuksen olemassa/läsnäolon sentyyppisessä tilanteessa, että en voisi itse kuvitella kokevani sitä niin.
Eräskin oli kokenut matkallaan Grand Canyonin maiseman niin henkeäsalpaavana, että Jumala oli läsnä.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tarkoitan että käytännössä sinä saisit kokemuksen Jeesuksen olemassaolosta. Mitä tämän jälkeen tapahtuisi? Tulisiko sinusta samanlainen joita dissaat vai yrittäisitkö toimia eri tavoin ja jos, niin miten?
Ap
Niin, kriittinen ja skeptinen henkilö ei usko omiinkaan subjektiivisiin kokemuksiin, tiedostaa myös oman irrationaalisen puolensa.
Monen ateistin lapsenusko on häipynyt asioiden kriittisen tarkastelun kautta.
Vaikea sanoa, millainen uskovainen minusta tulisi, jos uskoon hurahtaìsin.
Mihin itse sitten luotat?Jos et omiin silmiisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Late:jumalan lapsi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jutellaan Ap tästä Latesta joka saarnaa aviorikosta vastaan.
Listinyt mm remun veljen.
Sanonut itse että ei tuntunut listiminen missän.
Mielestäni tyyppi on löytänyt itselleen paluun yhteiskuntaan..ihan täysi psykopaatti.
Kuka sen tietää uskooko se..vai höpiseekö huvikseen?
Sanotaan että jonkinlainen muutos on varmasti tapahtunut jo siinä vaiheessa kun kolmoismur.haa.ja myöntää edes itselleen mikä hän on, ja siten tarvitsee Jeesusta.
Mutta aviorikos on ihan hirmuinen synti. Siinä Late on ihan oikeassa. Täälläkin pyörii keskustelu siitä että vanhempien eron vaikutukset lapsiin ovat pitkäkestoisemmat ja vakavammat kuin tähän asti on uskottu. Ei se ole mikään leikin asia tai muutu muuksi siitä että sanoja on tehnyt vielä pahempia juttuja.
Kyllä kolm.ois.mur.haaj.akin saa opettaa raamattua niin kuin se on kirjoitettu.Ap
Tämä ei ollut ap vaan trollaaja, en kirjoita "Ap" tuolla tavalla perään vaan alle, näin:
Ap
Kerro miten tulit uskoon?
Oletko tehnyt huorin?
Oletko istunut linnassa?
Käytitkö huumeita?
Ap on entinen alkoholisti!!
Siksi se ei kehtaa kertoo!
Tuli uskoon ..kun sisäelimet petti
ei jesse ainakaan ap:lle rohkeutta antanut...
Onko tutkimusta kuinka monta prosenttia alkoholisteista, kuolemansairaista ja narkkareista tulee uskoon?
Onko usko silloin aitoa..mielestäni ei ole.
No yksi hetki oli sellainen että tunsin minusta ulkopuolisen rakkauden. Se tuli itseni ulkopuolelta koska en pystynyt silloin sellaista tuntemaan. Ikäänkuin sisälläni olisi ollut harmaa Tuonela jossa olen umpikujassa , ei ole mitään saatavaa, ei mitään menetettävää. Ja tähän tulee valo.
Ap
Jeesuksella EI ollut ongelmaa.
Ensimmäinen ihmekin oli veden muuttaminen viiniksi.
Siksi ihmettelen miksi monet uskikset on raittiita.
Kaanaan häissä juotiin niin että loppui viinakset kesken?
Olen jo ollut uskovainen, elin jäätävässä pelossa koko ajan. Pelkäsin, että jos teen tai ajattelen jotenkin väärin, "rakastava jumala" näyttää sen sadistisen puolensa. Jossain vaiheessa ymmärsin, että jos Raamattua on uskominen, tuo jumala näyttää sen sadistisen puolensa kyllä aika avoimesti myös niille, joita väittää rakastavansa.
Siispä jos jotenkin joku nyt aukottomasti todistaisi jumalan olemassaolon, tiedostaisin sen, mutta en missään nimessä palvoisi tai kunnioittaisi sellaista hirviötä, joka Raamatussa kuvaillaan.
Vierailija kirjoitti:
No yksi hetki oli sellainen että tunsin minusta ulkopuolisen rakkauden. Se tuli itseni ulkopuolelta koska en pystynyt silloin sellaista tuntemaan. Ikäänkuin sisälläni olisi ollut harmaa Tuonela jossa olen umpikujassa , ei ole mitään saatavaa, ei mitään menetettävää. Ja tähän tulee valo.
Ap
ARVASIN!
makasit alepan edessä kuset housussa etsien tupakan tumppeja!!!!!
Mut sovitaan et saat olla hiukan salaperäinen:)
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tarkoitan että käytännössä sinä saisit kokemuksen Jeesuksen olemassaolosta. Mitä tämän jälkeen tapahtuisi? Tulisiko sinusta samanlainen joita dissaat vai yrittäisitkö toimia eri tavoin ja jos, niin miten?
Ap
Niin, kriittinen ja skeptinen henkilö ei usko omiinkaan subjektiivisiin kokemuksiin, tiedostaa myös oman irrationaalisen puolensa.
Ap
Silmiini?
No, arkisissa tilanteissa aisteihini toki luotan.
Mutta jos kokee jotain kiistanalaista, on toki syytä epäillä myös omia havaintojaan.
Jos näkisin Jeesuksen kävelevän tilustiellä minua vastaan ja sitten haihtuvan, en todellakaan luottaidi dilmiini/aivoihini, vaan olettaisin niiden reistailevan jostain syystä.
Vähemmänkin dramaattisissa tilanteissa aistit hämäävät.
Varsinkin, jos on kyse itselleen vieraista asioista.
Hyvänä esimerkkinä ovat taivaan ilmiöt.
Tähtiharrastajana tunnen aika hyvin taivaan ilmiöitä, mutta samoille ilmiöille ovat äkkinäiset havaitsijat tarjoamassa yliluonnollisia tai avaruusmuukalaisiin liittyviä selityksiä.
Mainio esimerkki on myös poikkeuksellisen komea haloilmiö, jota alan harrastajat innoissaan kuvasivat muutama vuosi sitten.
Sama optinen ilmiö tulkittiin uskovaisen bussiseurueen toimesta enkeliksi.
ap tuli uskoon kun koi ulkopuolisen valon..ehhehee..hee.hee
Late on ainakin rehellinen.....en kuitenkaan olisi tyypin kanssa yksin mökillä..vaikka Jumalan karitsa nykyään onkin:)
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Silmiini?
No, arkisissa tilanteissa aisteihini toki luotan.
Mutta jos kokee jotain kiistanalaista, on toki syytä epäillä myös omia havaintojaan.
Jos näkisin Jeesuksen kävelevän tilustiellä minua vastaan ja sitten haihtuvan, en todellakaan luottaidi dilmiini/aivoihini, vaan olettaisin niiden reistailevan jostain syystä.
Vähemmänkin dramaattisissa tilanteissa aistit hämäävät.
Varsinkin, jos on kyse itselleen vieraista asioista.
Hyvänä esimerkkinä ovat taivaan ilmiöt.
Tähtiharrastajana tunnen aika hyvin taivaan ilmiöitä, mutta samoille ilmiöille ovat äkkinäiset havaitsijat tarjoamassa yliluonnollisia tai avaruusmuukalaisiin liittyviä selityksiä.Mainio esimerkki on myös poikkeuksellisen komea haloilmiö, jota alan harrastajat innoissaan kuvasivat muutama vuosi sitten.
Sama optinen ilmiö tulkittiin uskovaisen bussiseurueen toimesta enkeliksi.
Ap
Mä näin Jessen just paahtoleivässä...oi jee!
Kysymyksiä kysyvä uskovainen.
Pääsikö hän taivaaseen.
Kerro se Laten kaveri?