Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jaksaa arjen rutiinit?

Leenu
12.03.2020 |

Miten lapsiperheissä jaksetaan arjen rutiinit? Mies haluaa lapsen, mutta itseä ahdistaa ne rutiinit, joita asia tuo tullessaan. Minulla on ollut jaksamisen kanssa ongelmia jo vuosia ja saan huolehdittua kahden aikuisen asiat pääsääntöisesti hyvin, mitä nyt lipsun siivoamisesta joskus ja toisinaan tiskikoneen täyttökin voi odottaa. Mutta muun ajan saan levätä jos väsyttää. Lapsen tulon jälkeen en voisi enää levätä vaan pitäisi jaksaa koko ajan olla läsnä, ohjata ja kasvattaa lasta ja vastata hänen tunteisiin. Jaksaa laittaa terveellistä ruokaa monta kertaa päivässä. Koen etten kykene siihen. Mies näkee lapsiarjen siten, että lapsen kanssa on kiva tehdä kaikkia asioita. Kun se olisikin vain sitä...

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suu loksahti auki kun luin näitä kommentteja perheistä joissa "nainen hoitaa naisten työt, mies autot ja rempat"! Voi itku, miten joku suostuu moiseen?? Moni asuu kerrostalossa, auto hoituu huollossa ja remppaa jossain pikkukämpässä nyt ei ole edes vuosittain. Mitäs se mies siis tekee? Ja ap valittaa että on väsynyt. No kyllähän se väsyttää kantaa YKSIN kahden aikuisen velvollisuudet! Mikäli ap haluat lapsia niiin kehotan vaihtamaan kumppania parempaan. Muuten uuvut ja taatusti katkeroidut, lapsesi sitten kärsisi siitä.

Vierailija
62/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koet olevasi jo nyt väsynyt ja uupunut niin lapsen myötä, varsinkin pari ekaa vuotta olet kuin pstyynkuollut.

Itsellä lapsi jo teini, mutta huh kun oli raskasta aikaa se ihan pikkulapsiaika. oli kyllä niin kova helvetti, että ikinä en enää lapsia tee lisää, vaikka tätä yhtä rakastankin enemmän kuin itseäni.

Joten, kutne joku sanoi jos epäröit ÄLÄ TEE. Jatkuva väsymys ja univaje vie mielenterveyden.

Jaa minulla on 4 lasta, joista nuorin 4 kk ja ei minulla ole lainkaan tuollainen kokemus. Tiedostan, että vauva-aika on tosi lyhyt ja yritän nauttia joka hetkestä. Välillä väsyttää, mutta niin väsytti kodin ulkopuolisenkin työn jäljiltä. Minusta tämä pikkulapsiaika on ihanaa aikaa! Saa keskittyä vain siihen arjen pyörittämiseen, eikä ole työpaikan murheita.

Siinä on vain se ero että työpäivän jälkeen saat levätä jos väsyttää. Lapsen kanssa et saa levätä ikinä. No ehkä sitten kun se on teini iässä eikä vaadi jatkuvaa huomiota äidiltä.

Ai no minulla on mies, joka on päivätöissä. Kun hän tulee töistä niin haluaa luonnollisesti olla lastensa kanssa. Silloin minulla on mahdollisuus levätä, lähteä kävelylle tms. Lisäksi mene ajoissa nukkumaan. Yh ei pääse lepäämään ja kaikki kunnioituksen heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies näkee varmaan juuri asian noin kun nimimerkki treffit asian ilmaisee. Hän näkee kaveripariskunnan suloiset eskari ikäiset lapset ja kivat jutut mitä niiden kanssa voi tehdä. Mutta tuntuu että hän ei ymmärrä mitä kaikkea se on vaatinut että asia on nyt niin. Tässä pariskunnassa mies on keskittynyt lähinnä työn tekoon kun hänellä oma firma. Hoitaa kyllä lapset vapaapäivänä jos vaimo on töissä mutta silloinkin vaimo on siivonnut kodin ja laittanut perheelle ruuan ennen töihin lähtöä. Harmittaa että mieheni on valinnut itselleen täysin vääränlaisen naisen kun on alkanut olla kanssani. Hän on kyllä hyvä, luotettava ja turvallinen mies, mutta hänen näkemyksensä perhearjesta on 70 luvulta. Hänen vanhempansa hoitivat maatilaa yhdessä isovanhempien kanssa ja mieheni varttui siinä yhdessä siskonsa kanssa. Arkiaskareita ja lapsia oli siis kaksi naista hoitamassa ja miehet hoiti miesten työt. Meillä vähän erilainen tilanne. Ap

No maatilalla on niitä miestentöitä ja paljon! Miehesi tekee siis rempat ja utohommat, ei varsinaisesti voi verrata maanviljelyyn. Maatilalla myös naiset tekevät muutakin kuin ruokaa. Mutta kuinka usein teillä tehdään remppaa tai hoidetaan autoja? Onko miehesi täysin työtön kotitöistä siis?

Oma mieheni on myös maatilalta ja auttaa minua kaikessa mielettömästi, koska muistaa tarkkaan kun oma äitinsä meinasi kääntyä työtaakan alle aikanaan.

Vierailija
64/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh aina kun luen tällaisia aloituksia ja kommentteja millaista on elää parishuteessa miehen kanssa joka ei hoida tasapuolisesti kotihommia ja haluaa vielä lapsenkin niin huokaisen helpotuksesta että olen sinkku ja lapseton! Miksi ne miehet ovat niin laiskoja? Voisivat jo kasvaa ihan oikeesti. Olen itse 26 vuotias nainen ja osaan kokata, siivota ja pitää siistinä, hoitaa kodin jutut aina kun on tarpeen. -_- 

Vierailija
65/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies, joka osallistuu tasapuolisesti kotitöihin, mutta koska olen nyt kotona on minulla aikaa tehdä enemmän.

Silloin kun oli kodin ulkopuolella töissä niin se teki joka ehti, usein se oli mies.

Vierailija
66/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh aina kun luen tällaisia aloituksia ja kommentteja millaista on elää parishuteessa miehen kanssa joka ei hoida tasapuolisesti kotihommia ja haluaa vielä lapsenkin niin huokaisen helpotuksesta että olen sinkku ja lapseton! Miksi ne miehet ovat niin laiskoja? Voisivat jo kasvaa ihan oikeesti. Olen itse 26 vuotias nainen ja osaan kokata, siivota ja pitää siistinä, hoitaa kodin jutut aina kun on tarpeen. -_- 

Tämän ap:n miehen perusteella sitten tuomitsee kaikki miehet laiskoiksi?

Niiden ahkerien ja ihanien miesten vaimot vain eivät ole täällä ruikuttamassa, joten et ole edes tietoinen näistä normaaleista miehistä.

Vierailija
67/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vika onkin minussa? Ap

Vierailija
68/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vika onkin minussa? Ap

No miehen näkökulmasta katsoen saavutetuista eduista ei luovuta -ajattelu ainakin tulee eteen jos muutosta yrität.

Kannattaisi puhua ihan halki ja poikki nämä asiat miehen kanssa ja sanoa, että et ole valmis lapseen ennen kuin tasa-arvo toteutuu yhteisen kodin töissä.

Tuo maatilalta kotoisin perustelu on muuten vähän ontuva vai asutteko itse maatilalla? Nimittäin mieshän on tekemättä mitään ja näin ei titetnkään ole maatilalla, missä työt jaetaan.

Vierailija
69/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu maatilalla. Ihan normi omakotitalossa. Meillä taitaa vähän molemmilla olla tuo ettei haluaisi luopua saavutetuista eduista. Lisäksi itse jännitän kuinka osaisin kasvattaa lapsen.

Vierailija
70/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun uskaltaisi vaan antaa mennä eikä pelätä tulevaa....

Vierailija
71/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin ikävä jos lapsi tehdään ja jäänkin yksin sen kanssa...

Vierailija
72/74 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kellään enää vinkkejä?

Vierailija
73/74 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuumitte?

Vierailija
74/74 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen että unohdatte koko jutun. Näännytte sitten vanhoina yksinäisinä variksina vanhainkotiin, kun et ollut valmis lisääntymään. Mieskin joutuu kärsimään laiskuudestasi.