Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täytettyjä metsäneläimiä pidetään ihan normaaleina kodin koristeina, mutta jos laittaisin kissani täytettynä olkkarin hyllyyn, niin

Vierailija
11.03.2020 |

Tulisi tupen rapinat. Koirasta nyt puhumattaan. Ihan hirvee kaksinaismoralismi jyllää tässä asiassa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain meni tunteisiin:)

Vierailija
42/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta vähän sivuun: omassa lapsuudenkodissa ei täyttämistä harrastettu, mutta muuten oli kämppä täysi kaikenlaista luontoromua kalloista oksennuspalloihin. Biologivanhemmat. Mulla oli jäniksenkäpälä. Aito. Ei herkille.

Jäniksen käpälällä pyyhittiin ennen tuvan pöytä jauhoista..shocking!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kanssa ties mitä eläinten kalloja ja yksi täytetty riekkokin löytyy. Mutta tosiaan, olen biologi ja kaikki eläimet on eettisesti ( ja laillisesti!!) hankittu, yhtäkään eläintä ei ole tapettu sen takia jotta minä saisin niistä itselleni koristeita.

Eläimiä kohdellaan arvostavasti, olivat sitten eläviä tai kuolleita.

Vierailija
44/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä ne täyttää lemmikkejä omistajilleen, suosittu bisnes.

Koirat ja kissat yleisiä, mutta oli kai jotkut täyttäneet hevosiaankin!

Vierailija
45/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Jenkki kouluissa tehdään ruumiinavauksia sammakoille?

oon varmaan 10 elokuvassa nähnyt näin tehtävän?

Onko todellisuutta?

Vierailija
46/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias ja olohuoneemme hyllyillä on hirven, peuran, majavan, kissan, rotan, sorsan ja supikoiran kallot. Täytettyjä eläimiä löytyy myös: pallokala, näätä, varis, kärppä, orava ja pari pikkulintua. 

Lapsemme (4v.) pitää varsinkin täytetyistä eläimistä kovasti ja tykkää silitellä niitä. Hänen suosikkinsa on orava. 

Kirpputoreilta olemme näitä hankkineet ja luonnosta itse luita löytäneet. En ymmärrä, mikä tässä on niin kamalaa tai kummallista. Sekö, että ovat kuolleita? Kuolema on täysin luonnollinen asia.

Trofeemetsästys on uhanalaisten lajien kohdalla minustakin tuomittavaa, mutta siitä ei ole nyt kyse. Yhtäkään eläintä emme ole tappaneet kokoelmiimme, ja jokainen täytetty eläin on löydetty kirpputorilta ja monta kymmentä vuotta vanha. 

Älä herranen aika anna lapsen kosketella niitä! Nehän on varsinkin takavuosina uitettu melkoisissa myrkyissä! Nuohan olisi muuten hyvin otollisia kohteita mm. tuholaishyönteisille. Kouluissakaan ei ole aikoihin annettu oppilaiden koskea.

Biologian ope

Vierailija
47/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissakopteri.

Vierailija
48/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut kenenkään pitävän kuolleen lemmikkieläimen täyttämistä outona, tai ainakaan oudompana kuin esimerkiksi metsästyssaaliin täyttämistä. Mistä AP on tällaisen jutun keksinyt?

Meidän lukion kellarissa oli museoesineitä, muun muassa ihmisen luuranko. Ei sitäkään kukaan kai pitänyt outona.

Aikanaan meidän yläkoulussa oli opetusvälineenä ihmisen luuranko (löytynyt joskus 1800-luvulla paikallisesta saaresta), muistaakseni noin 16-vuotiaan pojan. Luut herättävät voimakkaita tunteita ja ne kävivät eettisesti arveluttaviksi ja lopulta ne haudattiin kirkollisin menoin siunattuun maahan.

Näitä oikeita luurankoja lienee vielä jonkin verran koulujen varastoissa. Niitä sai mm. Intiasta, jossa kuolleet oli tapana heittää jokeen.

Itsekin näin vielä 5 v sitten eräässä lukiossa sellaisen opetuskäytössä.

Vierailija
49/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko todellisuutta?

Suomessakin tehdään mm. hiirille. Sammakot on rauhoitettuja.

Vierailija
50/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia luonnoneläimiähän ei useinkaan saa edes täytättää ilman jotain lupaa. Tyyliin jos löytää jonkun kuolleen linnun, niin se pitäisi luovuttaa jollekkin eläintutkijoille, ja saa takaisin ehkä jollain lupahakemuksella. Kauppakin noilla on rajoitettu. Pääosin vanhoja on liikkeellä.

Se on sitäpaitsi ammattitaitoa vaativaa puuhaa. Amatöörien tekemät näyttävät usein epämuodostuneilta, ja saattavat haista ja sisältää jotain hyönteisiä.

Vierailija
51/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytettyjä kissoja myydään Venäjällä koristeeksi. Itsekin olen nähnyt Viipurin torilla.

Vierailija
52/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todellisuutta?

Suomessakin tehdään mm. hiirille. Sammakot on rauhoitettuja.

Ja kaloille. Yks. bilsanope käy joka talvi hakemassa kaloja, kun näkee meidät jäällä verkkoja kokemassa. Oppilaat kuulemma leikkelee ja tutkii ne.

Vierailija
53/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ei pidäkään tuota normaalina. Mutta sitten on näitä elämämkoululaisia, joiden mielestä kaikki vähänkin epänormaali on coolia ja hyväksyttävää.

Vierailija
54/55 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytettyjä kissoja myydään Venäjällä koristeeksi. Itsekin olen nähnyt Viipurin torilla.

Mummoni toi muutama vuosi sitten Viipurista tuliaisina pienen, pääsiäiskoristellun pajukorin, jossa oli täytettyjä kissanpoikasia. Oli luullut ostavansa jotain tekokissoja...

Vierailija
55/55 |
16.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä ei pidäkään tuota normaalina. Mutta sitten on näitä elämämkoululaisia, joiden mielestä kaikki vähänkin epänormaali on coolia ja hyväksyttävää.

Olen nähnyt täytettyjä eläimiä lähinnä jotenkin erikoisten, vanhojen tai metsästäjien kodeissa. Elämämkoululaiset sanoisivat ”ällöö”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi