Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju

Vierailija
10.03.2020 |

Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.

Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.

Ap

Kommentit (587)

Vierailija
161/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19 ja päätin kokeilla e-pillereitä akneen. Läkäriämmä tokaisi että tuossa iässä niitä on kyllä yleensä syöty jo vuosia. Tuntui pahalle kun olin vielä neitsyt.

Vierailija
162/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori äiti, 21v saadessani lapsen, ja kätilö kysyi synnytyksessä tympääntyneeseen sävyyn "tiedätkös kuka isä on, oletko jo alkanut selvittelemään ajoissa?". Olin mennyt naimisiin 18-vuotiaana, ollut mieheni kanssa 16-vuotiaasta ja hän oli ajamassa sairaalalle kunhan töistä ehtisi. Todella tympeää käytöstä. Mieheni tullessa kätilö vaan totesi että "jaa, löytyihän se oikea isukki sieltä". Onneksi sain toisen kätilön ennen itse tositoimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika harvinainen sairaus. Yleensä aina kun menen lääkäriin jonkun muun vaivan vuoksi ja he näkevät kannasta tuon sairauteni, herättää se aina kysymyksiä ja ihan vilpitöntä kiinnostusta. Monelle lääkärille varmaan lääkäriuran eka ko. sairautta sairastava potilas, joten aina jotain siihen liittyvää kysytään ja monet kirjoittaa muistiinpanoja kuin luennolla.

No soitinpa tämän sairauden takia arvauskeskukseen kontrollilabroja varten. Rutiinijuttu, labrat siellä määrättynä ja ne hoitajan piti vain 'aktivoida' jotta näkyvät sitten labrahoitajalle otettaviksi. Kerroin asiani ja hoitaja alkoi kyselemään kaikkea maan ja taivaan väliltä tähän sairauteen liittyen, ihan epäolennaisia juttuja siihen nähden, että labrat vain piti aktivoida ja sillä hyvä. Jaaritteli ja kyseli siinä sitten aikansa, kunnes livautti, että hän kyselee siksi kun tutulla epäillään samaa sairautta! Siis mitä hittoa! Aion tehdä hoitajasta ilmoituksen, luultavasti nimittäin kollasi aika tarkkaan terveystietoni. Ei vaikuttanut muutenkaan olevan penaalin terävin kynä, joten en ihmettele vaikka tiedonhalussaan olisi penkonut.

Vierailija
164/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vanhojentassien meikkauksessa vähän samantapainen kommentti. Yrityksen omistaja naureskeli mun kulmakarvoille, kuinka niitä voi nyppiä ja muotoilla, on siis tosi tuuheat. Mutta ivallisesti. Työntekijät ei arvostelleet... Sen jälkeen olen kiertänyt tämän naisen kaukaa, kunnes törmäsin häneen elokuvakuvauksissa. Siellä osasi olla niin fiksusti että!

Vierailija
165/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllläolevan kommentin piti mennä siihen lakkiaismeikkauskokemukseen vastaukseksi...

Vierailija
166/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut asiat kannattaa vaan haudata niin unohdat ne ajan kanssa."

Kuntoutustyöntekijän vastaus kun sain kerättyä rohkeutta ja kerrottua minulle tapahtuneesta pahoinpitely-raiskauksesta (minulle silloin ennestään tuntematon ihminen teki tämän eikä koskaan tuomittu). Onneksi nyt olen saanut asiaa ja siitä seurannutta vuosien tunnelukkoa yms. käsiteltyä terapiassa.

Vierailija
167/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" kiva, että tulit näin aikaisin, kun toinen on täällä aina viimeinen" 

Lastenhoitaja vanhemmalle, jonka työmatka on meno-paluuna noin 1, 5 tuntia,

On hienoa huomata, että ihmiset paheksuvat tätä. En tiennyt itsekään miten päin olla kuunnellesani työkaverini juttua Todella noloa.

Meno-paluu  1,5 tuntia, eli 45minuuttia suuntaansa... eihän tuo ole mitään?

Vierailija
168/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.N. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin Elisalta puhelinliittymän. Liittymän oton aikana virkailina kysyi, haluanko erillismaksuisen tietoturvasuojan (4,90€/kk), johon vastasin että en halua. Ensimmäisessä laskussa tästä oli kuitenkin laskutettu, jonka seurauksena menin liikkeeseen. Myyjä sanoi että kyllä tämä kannattaa olla, että suojaa hyvin tietomurroilta. Vastasin, että on rahallisesti tiukkaa enkä halua maksaa palvelusta, jota en tarvitse. Tähän myyjä tokaisi että kannattaa miettiä omaa rahankäyttöä, jos tämä summa on liikaa. Rupesin sitten itkemään ja karjumaan niin että koko liike kyllä kuuli...

Elisan markkinointijohtajana olen äärimmäisen pahoillani saamastasi kokemuksesta. Tuollaista ei saisi missään nimessä tapahtua henkilökuntamme toimesta.

Teidän lafkassa ei välitetä kuin siitä, että saadaan apinalta koijattua 5 euroa lisää kuussa.

Pieni harhaanjohtaminen tai valehtelu myyntitilanteessa ei haittaa lainkaan, sillä sopimusteksti on se mikä pitää.

Työpaikkani on alkanut siirtää liittymiä pois Elisalta jostain tuntemattomasta syystä.

No ei siinä, näillä mennään.

Vierailija
169/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hakemassa päivystyksessä apua äkilliseen, todella kivuliaaseen virtsatietulehdukseen. Hoitaja oli iso, rempseä mies joka lääkkeen määrättyään sanoi, että "pari päivää voi vielä tuntua siltä että toosa tipahtaa, mutta sitten helpottaa!" :)

No tässä ei kyllä ole mitään paheksuttavaa. Tosin aina löytyy tosikoita jotka voivat tuollaisestakin möksähtää. Mutta ei heidän vuokseen kannata kaikilta viedä mukavaa kokemusta pois yliasiallisella käytöksellä. Enemmän tuollaista kivaa kielenkäyttöä kaipaisin asiakaspalvelijoilta.

hauskaa se itsestänikin vaan oli, mutta jäi mieleen hieman tavallisesta poikkeavasta ammattilaisen kielenkäytöstä!

Vierailija
170/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja puuskahti ammattini kuultua että olen kamala potilas. Se on juuri se mitä haluaa kuulla siinä alkumetreillä rintasyöpädiganoosin jälkeen. Ensin luulin kuulleeni väärin tai sen olevan jotain keventävää huonoa huumoria, mutta hoitaja jatkoi samalla tyylillä koko loppu tapaamisen. Onneksi se loppui lyheen. Tuohon kommenttiin asti en ollut tehnyt muuta kuin vastaillut hoitajan peruskysymyksiin. En oikeastaan lopulta tajunnut mikä sen kyseisen käynnin idea edes oli, koska juuri ennen olin käynyt tapaamassa leikkaava kirugia.  Vuosien saatossa on tullut tavattua rintasyöpähoitajia itseään tituleeraavia ja aina tulee sellainen tuskan hiki jo tuosta nimikkeestä. 

Enkä oikesti tajua mikä ammatissani on oikeasti niin pahaa - minulla on naiselle harvinainen ammatti, ettei meitä ihan ihan hirveän montaa oo voinut tulla vastaan.

Vierailija
171/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin uusi vessanpönttö ja sen asentaja valitti koko ajan, kuinka asunnossani on liian kuuma. No, minä nyt vaan palelen herkästi ja en halua omassa kodissani kulkea takki päällä. Asennus kesti kuitenkin ehkä 15 minuuttia.

Vierailija
172/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapasin psykiatrisen sairaalan lääkärin ensi kertaa. Kun astuin huoneeseen hän tokaisi: "Sä et tule ikinä parantumaan.". Mun mielestä oli asiatonta sanoa näin potilaalle, joka epätoivoisesti toivoi apua tilanteeseensa.

Aika näkijä kyllä on ollut, jos jo ensisilmäyksellä tuollaisen pystyy analysoimaan. Kai teit hänestä reklamaation?

En valitettavasti ollut niin hyvissä voimissa, että olisin edes ajatellut reklamaation tekemistä eikä voimani olisi siihen riittänneetkään. Lääkäri kyseisessä sairaalassa on muutenkin no... omanlaisensa. En ole suostunut tuon jälkeen osastohoitoon vaikka sitä on ehdotettu monesti.

Vierailija
173/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ammatinvalinta-neuvojalle tai niin ainakin luulin, kun en ollut varma mikä ala olisi sopivin. Yks kaks neuvoja olikin sellainen pikkumainen ja vähättelevä tyyppi, joka rupesi selittämään ettei mikään ala voi tuntua "kivalta" jos on masentunut tms. jota en ollut, olin vain väsynyt. Hän oli suoraan aistivinaan etten siis soveltuisi mihinkään koska masennus, jota ei ollut. Hän ja pari muuta virkailijaa suosittelivat minulle lastentarhan tasoista kurssipaikkaa jossa olisi ollut keskustelua ei muuta ammatin valmennusta tai mitään. En saanut minkäänlaista ohjausta enkä vinkkejä siitä mihin kannattaisi hakea, sen sijaan olen itse etsinyt kaikki vinkit omatoimisesti ilman ammattilaisia vaikka he siitä saavatkin palkkansa että neuvoisivat. Silloin olisin varmaan hakenut vaikka kioskin kassalle mutta kun ei edes sitä suositeltu, vain sellaista turhaa keskusteluapua-kurssia suositeltiin. Harmittaa muidenkin puolesta kun joku voisi oikeasti löytää oman alan työn mutta yritetään vaan sysätä kursseille tai laitetaan masentuneen leima otsaan. 

Vierailija
174/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärissä hoitaja kehui luonnonkiharia hiuksiani. Onhan se ihan mukavaa, että ihmiset pitävät hiuksistani mutta siinä tilanteessa kommentti tuntui erityisen törkeältä.

Vierailija
175/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi virtsavaivoihin lääkkeen virtsavaivoihin. Apteekissa farmaseutti kyseenalaisti lääkärin määräyksen ja kysyi minkä alan lääkäri määräyksen antoi. Sanoin urologi, johon farmaseutti sanoi, että ai, tää onkin miehelle. Hän luuli, että urologit hoitaa vain miehiä. Urologi eli virtsaelinkirirgi hoitaa sekä miesten että naisten virtsatievaivoja sekä miesten sukupuolielinten sairauksia. En myöskään saanut ostettua ko.lääkettä tästä apteekista.

Vierailija
176/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mummelikassa: "joko teille on jo syntyny ku tuommosia ostelet" Kun ostin korvikkeita, tuntu hiukan tungettelevalta ja olis voinu pitää päänsä kiinni. Onneksi tuo kyylä on eläkkeellä.

Vierailija
177/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telian modeemi ei toiminut. Tein sille kaikki kotikonstit, joilla modeemi pitäisi saada heräämään, mutta ei auttanut kuin soittaa asiakaspalveluun. Puheluuni vastasi mies, joka kuultuaan ongelmani ja sukupuoleni äänestäni kysyi tympeällä huokaisulla "Oletko ottanut töpselin irti seinästä?" Just silleen "nainen soittaa, ei se tajuu." Ongelma oli Telian päässä. 

Tätä kysytään ekana kaikilta iästä ja sukupuolesta riippumatta. Kuuluu protokollaan, koska kyseessä on yksinkertaisin mahdollinen ratkaisu, joka melko usein toimii. Muuta ei kannata tutkia ennen kuin on selvitetty, että uudelleenkäynnistys ei tehoa.

Vierailija
178/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Rakkaudesta se hevonenkin potkii” Oli opettajan kommentti vanhemmilleni kun minua kiusattiin ala-asteella fyysisesti. Sama toistui yläasteella mutta syynä oli opettajan mukaan minun ”huomionkerjääminen”

Sama kommentti meidän alakoulussa kaikkiin tapauksiin missä pojat kiusasi tyttöjä. Selviytymisohjeena oli "älä välitä".

Vierailija
179/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin hakemassa päivystyksessä apua äkilliseen, todella kivuliaaseen virtsatietulehdukseen. Hoitaja oli iso, rempseä mies joka lääkkeen määrättyään sanoi, että "pari päivää voi vielä tuntua siltä että toosa tipahtaa, mutta sitten helpottaa!" :)

No tässä ei kyllä ole mitään paheksuttavaa. Tosin aina löytyy tosikoita jotka voivat tuollaisestakin möksähtää. Mutta ei heidän vuokseen kannata kaikilta viedä mukavaa kokemusta pois yliasiallisella käytöksellä. Enemmän tuollaista kivaa kielenkäyttöä kaipaisin asiakaspalvelijoilta.

Että vielä kuluu muutama vuosi kun ulosottomies puree pyllyyn, mutta kyllä sitten taas rahatilanne helpottaa. Niinköstä?

Vierailija
180/587 |
13.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 19 ja päätin kokeilla e-pillereitä akneen. Läkäriämmä tokaisi että tuossa iässä niitä on kyllä yleensä syöty jo vuosia. Tuntui pahalle kun olin vielä neitsyt.

Lääkäri oli harvinaisen typerä tai sitten hän luuli olevansa vitsikäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi