Ammattilaisten asiattomat kommentit työtilanteissa -peukutusketju
Mitä älytöntä tai asiatonta ammattilainen on työtilanteessa sinulle sanonut? Kommenttia, joka ei millään lailla liity asiaan, jonka takia olette tekemisissä. Onko kampaaja arvostellut kuluneita kenkiäsi, terveydenhoitaja ihmetellyt perhesuhteitasi tai kaupan kassa kommentoinut ikävään sävyyn ostoksiasi? Yksi asia per viesti. Peukku ylös = asiatonta kommentoida noin, peukku alas = ihan okei sanoa noin.
Kaupan kassa kommentoi "Taitaa olla se aika kuusta... ", kun ostin siteitä ja pari levyä suklaata.
Ap
Kommentit (587)
Olin Myyrmannissa silloin, kun siellä räjähti pommi. En loukkaantunut fyysisesti, mutta ei se henkisestikään kaikkein helpoin kokemus ollut. Menin tapauksen jälkeen SPR:n kriisiapuun, jossa oli tarjolla keskustelua terapeutin kanssa. Kun purin järkytystä itkien, terapeutti kuittasi kokemukseni toteamalla, että olen ilmeisesti ”tavallista herkempi”. Ehkä sitten niin. En pyytänyt apua enää tämän jälkeen, vaikka jälkiviisaana voin sanoa, että olisin kyllä ollut sen tarpeessa.
"sut pitäis tappaa" tms, sanoi eräs ihmisalalla oleva työntekijä kun en suostunut hänen oikutteluihinsa.
Tänäkään päivänä en ole katunut, etten suostunut. Tapauksen johdosta menetin kuitenkin itse mahdollisuuden samaan työ yksikköön.
Toisaalta : jos työpaikan ilmapiiri on noin myrkyllinen, on ehkä onni että itse pääsin pois. Mielestäni ei kuitenkaan kuvasta laadukasta esimiestyötä olla käsittelemättä työntekijän aggressioita ja ns. lakaista ne maton alle (ja samalla menettää resursseja itseltä)
Olin juuri synnyttänyt sektiolla tytön ja mies tuli vauvan kanssa heräämöön. Kätilö kysyi meiltä onko tämä ensimmäinen lapsi, johon mies vastasi, että kotona odottaa isosisko. Tähän kätilö:”No ensi kerralla teette sitten pojan.” Toinen kätilö suuttui tälle ja pahoitteli meille. Tämä tapahtui 2021.
Vierailija kirjoitti:
" kiva, että tulit näin aikaisin, kun toinen on täällä aina viimeinen"
Lastenhoitaja vanhemmalle, jonka työmatka on meno-paluuna noin 1, 5 tuntia,
En ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan. Kuka toinen oli aina viimeinen?
"RPA-asiantuntija? Mikä helvetin RPA ja miten niin asiantuntija?"
Myyjän ivalliseen ja kovaan ääneen esitetty ensikommentti tullessani ekana päivänä firmaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin psykiatrisen sairaalan lääkärin ensi kertaa. Kun astuin huoneeseen hän tokaisi: "Sä et tule ikinä parantumaan.". Mun mielestä oli asiatonta sanoa näin potilaalle, joka epätoivoisesti toivoi apua tilanteeseensa.
Aika näkijä kyllä on ollut, jos jo ensisilmäyksellä tuollaisen pystyy analysoimaan. Kai teit hänestä reklamaation?
Lääkärillähän se valta on, paraneeko potilas vai ei. Ehkä oli näin päättänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulle laitettiin uusi vessanpönttö ja sen asentaja valitti koko ajan, kuinka asunnossani on liian kuuma. No, minä nyt vaan palelen herkästi ja en halua omassa kodissani kulkea takki päällä. Asennus kesti kuitenkin ehkä 15 minuuttia.
Se asentaja on tekemisissä asuntojen lämmityksen kanssa myös työkseen, jos on poikkeava lämpötila niin kyllä siitä voi mainita. Usein on kyseessä vika joka nostaa asumiskustannuksia koko talossa.
Myönnetään, että opiskeluaikana tympi viettää kesää kaupan kassalla. Toivotin juhannusaattona kaikille kortsujen ostajille hauskaa jussia, muille vaan ihan vaan hyvää juhannusta :D En ehkä enää toimisi näin.
Kelan asiakas palvelija sanoi, että taidan olla ihan ” pihalla” asiasta? No, miksi soitan kelaan sitten.
Heiltä ei neuvoja saa, mutta jos teet jonkin asian väärin aidosti tietämättä asiasta mitään, niin puhelin pirisee.
On minua jälkeenpäin naurattanut, kun hokasin mitä sanoi.😊
Ei tapahtunut minulle vaan kaverille, joka lapsena kävi tapaamassa jotain lääkäriä/psykologia/tms. liittyen silloiseen syömishäiriöönsä. Tämä terveysalan ihminen oli kysynyt, pitääkö kaverini häntä lihavana. Järkyttävä kysymys psyykkisesti sairaalle lapselle, varsinkin kun kaverini sairaus ei liittynyt lihavuuskammon.
Menin kasvohoitoon ja kosmetologi toisti käsittelyn aikana jatkuvasti "Voi voi, kyllä sinulla on sitten lyhyet ripset." Ajatteli varmaan, että ostaisin hänen myymäänsä yli €100 maksavaa ripsiseerumia.
En ostanut, tilasin netistä toista, joka maksoi alle €20 ja nyt minulla on ihanan pitkät ripset :D
Kosmetologi sanoi kesällä että vihaa Culotte-housuja, mulla oli sellaiset jalassa.
Minulla tuli vakava vamma toiseen käteen tapaturmaisesti.
Leikkauksen jälkeen sairaalassa kun erikoislääkäri kirjasi minut ulos, niin hän sitten siinä suoraan töksäytti, että "niin ,eihän tämä teidän kätenne tule koskaan täysin normaalisti enää toimimaan".
Tämä siis 24 tuntia leikkauksen jälkeen, ennen kuin sekuntiakaan fysioterapiaa jne. oli takana.
Minun piti mennä sairaalaan lisätutkimuksiin, koska papa-kokeessani oli muutoksia. Odotin käytävällä vuoroani. Hoitaja huutaa kaukaa nimeäni ja siihen perään edelleen huutaen kyselee sukupuolitautitesteistä! Paikalla oli paljon ihmisiä ja he kaikki varmasti näkivät ja kuulivat kaiken..
Kohtuun rv 20 kuollutta lasta sairaalassa synnyttäessäni totesi lääkäri, että näin ei olisi käynyt, jos olisit käyttänyt ehkäisyä. En tiedä vieläkään mistä moinen kommentti johtui.
"No mutta täällähän näyttää siltä kuin et olisi synnyttänytkään!" nuori tk-lääkäri totesi iloisesti minulle, kun kävin synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa ja olin käynyt makaamaan tutkimusta varten. Ei siinä muuten mitään, mutta oikeasti olin alhaalta aika karmeassa kunnossa ja epparihaavakin oli tulehtunut pahasti synnytyksen jälkeen. Todellakin näki, että olin synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
"Älä sitten syö kakkua, et saa lihoa kiloakaan!" Lääkäri totesi minulle työhöntulotarkastuksessa, kun aloitin työni ruoka-alan yrityksessä. Olin silloin ja olen yhä aivan normaalipainoinen, joten en ymmärrä miksi painoani piti kommentoida. Sen olisin vielä ymmärtänyt, jos olisin ollut ylipainoinen ja lääkäri olisi muistuttanut ylipainon riskeistä. Ilmeisesti ihmisillä oli taipumus lihoa työssä, johon kuului myös kakkujen ja leivonnaisten maistamista.
Olin ekaa kertaa naispuolisen gynekologin vastaanotolla. Nuorena ja hieman alipainoisena. Hän sanoi minulle, tuosta ei saa lihoa kiloakaan. Ihmettelin, miksi sanoi. Vaihdoin lääkäriä.
Opettaja oli todennut lapsen arviointitilaisuudessa: Jos teillä olisi parempi koulutustausta ymmärtäisitte, ..... Kummallakin vanhemmista korkeampi tutkinto kuin opettajalla. Lapsenlapsen kertomukset vanhempien työnluonteesta ei ollut ollut kovin tarkkaa.
Im-yrityksen jälkeen kuulin hoitajien käytäväkeskustelun: Tuo ei kuulu tänne, hoidamme vain somaattisia... Tulipas todella hyvä mieli!
Onko tää se sama N20, joka ”90 päivää morsiamena” -ketjussa kuolas kakskymppisen Julianan vartalon perään?