Tajusin juuri, että fyysinen läheisyys puolisolta tuntuu kivunsietoharjoitukselta
Tämä menee varmasti suurimmalta osalta yli hilseen, enkä syytä sitä.
Tajusin juuri, että miksi siedän halauksia muilta, mutten puolisolta. Se johtuu siitä, miten se tapahtuu.
Puoliso halaa, kohdistuu paine silmään ja aiheuttaa kipua. Koska muutaman kerran huomauttaminen ei ole toiminut (ei muista), tsemppaan itseäni ja lasken numeroita alaspäin. Kohta tämä kipu loppuu ja toinen saa paremman mielen. Itselle toki ei hyvä mieli tule. Kukaan muu, lapsi, sukulainen, ystävä ei halaa siten, että pusertaa silmämunaa itseään vasten, joten saan hyvän mielen itselle vain niistä.
Jos halaamisen paine ei kohdistu silmään, puoliso painaa koko kasvoni itseään vasten. En siis saa henkeä. Taas sama laskeminen. Kohta saan taas hengittää, tämä on väliaikaista. Mutta läheisyydenkaipuuta puolisoa kohtaan tämä ei lisää. Irrottautuminen ja hengenhaukkominen ei saa muuttamaan halaustapaa. En haluaisi neuvoa aikuista ihmistä ja inhoan konflikteja. Taas, kukaan muu ei rajoita hapensaantia halatessaan.
Minulla on kipuoireyhtymä. Olen tehnyt töitä koko päivän, istahdan sohvalle kivuttomaan asentoon, mikä on aika ryhdikäs ja suora. Alkaa kamppailu missä minut väännetään puoliväkisin vinoasentoon "kainaloon" mutta puoliso saa isompana istua ryhdikkäästi, minä taas lasken hermosäryissäni numeroita.
Kymmenien kertojen sanominen etten kipujeni kanssa pärjää tässä asennossa, ei pysy mielessä. Kamppailu on käytävä uudestaan ja uudestaan.
Joo pitäisi muuttaa pois, koska puolison lähestyminen aiheuttaa jo ahdistusta. Kunhan avauduin.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
No voi voi,valivali.
Kiitos älykkäästä osallistumisestasi keskusteluun.
Kumppanisi on siis täysi ääliö.
Eksäni kärsi hermokivuista ja kyllä meidän suhde lähti ihan alusta alkaen siitä, että yhdessä opeteltiin mikä on kipua aiheuttamotan tapa koskea ja olla muutenkin fyysisesti toisen kanssa. Kroonisia kipuja on vaikea ymmärtää jos itse ei kärsi niistä, mutta jokaisen pitäisi ymmärtää lause "ole kiltti, älä tee noin koska se sattuu minuun".
Vierailija kirjoitti:
Kumppanisi on siis täysi ääliö.
Eksäni kärsi hermokivuista ja kyllä meidän suhde lähti ihan alusta alkaen siitä, että yhdessä opeteltiin mikä on kipua aiheuttamotan tapa koskea ja olla muutenkin fyysisesti toisen kanssa. Kroonisia kipuja on vaikea ymmärtää jos itse ei kärsi niistä, mutta jokaisen pitäisi ymmärtää lause "ole kiltti, älä tee noin koska se sattuu minuun".
Ja sit siitä tuli eksä.
Olet autistipaskiainen ja ansaitset yksinäisen, kivuliaan kuoleman.
KUKAAN ei jaksa lukea sun paskoja miesvihanovelleja.
Lähde vetämään. Ai on kämppä miehen omistama? Voi voi 🥲
Aloituksessa ei mainita mies-sanaa kertaakaan, mitä täällä tapahtuu? Olen aidosti hämmentynyt.
Minulla vähän sama, vaikka en ole mitenkään kipuherkkä, mutta mies ei osaa muuta, kuin runnoa, vaikka omasta mielestään ei siis satuta. Eikä auta, vaikka sanon, että sattuu, mies vain sanoo, että eikä satu. Tietää siis paremmin, milloin minuun sattuu ja milloin ei. Olen jo vuosikaudet jähmettynyt, kun mies tulee lähelle. Mies ihmettelee, että miksi käyttäydyn noin, eikä usko , jos sanon, että hän on liaan kovakourainen lähentelyissään ja minuun oikeastaan vaan sattuu. Tämä ei kohdistu yksin minuun, vaan myös koira raukka saa liiaan kovia hellyydenosoituksia ja niistä täytyy miestä muistuttaa, ettei saa pientä koiraa "helliä" niin kovaa.
En hetkeäkään usko, että mies tahallaan satuttaa, mutta ei siis osaa koskettaa hellästi/kevyesti.
Onko ihmiset oikeasti tällaisia, kuin täällä palstalla on? En ymmärrä yhtään, mikä tässäkin provosoi niin pahasti, että kiusaajat lähtevät välittömästi liikkeelle. Ei mainita mitään mieheen/miehiin viittaavaa, aloittajan sukupuoleen tms.
No voi voi,valivali.