Eikö outoa, ettei yhtään pysty suunnittelemaan esim ensi kesää?
Tai toki suunnitella voi, mutta toteutuuko. Miltä maailma näyttää kesällä, hoitohenkilökunnalta varmaan ainakin lomat perutaan, kuten Italiassa nyt tehdään. Ollaanko edes elossa?
Hui ja numerosarja tuossa lahaalla vaatii nyt kuusi kuusi kuusi….
Kommentit (29)
Maailmanloppu on tulossa, meno maapallolla on mennyt niin sekavaksi että ei ole enää muuta vaihtoehtoa.
no joo. Yksi matka jo varattuna ennen koronan näin isoa nousua. Lähden jos on turvallista ja voi mennä hyvällä mielellä. Jos tuntuu, että vaarannan itseni tai lähimmäiseni, niin jää matka tekemättä. Se raha on jo mennyt joten jää vain reissu silloin saamatta.
Muuten ei mökkeilyyn vaikuta tuon taivaallista. Pahimmillaan saattaa olla vieraita tulossa normikesää enemmän.
No ei vaikuta, mökkeily ja purjevene.
Viime vuonnako voit tähän aikaan olla 100% varma että olet elossa kesällä. Voitko suunnitella elämää tunnin päähän, entä jos et olekaan enää elossa tai tapahtuu jotakin muuta yllättävää.
Ollaan ennen varattu kesälimalle joku iso matka ja fiilistelty sitä odottaessa. Nyt ei uskalla varata, kun ei tiedä mikä tilanne on.
Harmittaa, kun tämä saattaisi olla vika kokoperheen kesämatka, johon esikoinenkin pääsisi (=ei koko kesää töissä).
No en tietenkään voinut silloinkaan olla varma. Riskit vaan ovat nyt suuremmat, että suunnitelmat menevät mönkään.
Nyt näyttää siltä, ettei ensi kesän vaellusreissu Alpeille tule toteutumaan koronan vuoksi. Keksitään sitten jotain muuta, eiköhän sinne taas joskus päästä.
Juu ja noita ulkomaanmatkoja ei varmaan enää kukaan suunnittele, eikä varaa.
Olen ostanut kesälle lennot. M/p maksoi 155 euroa. Majoitus on alustavasti varattu airbnb:n kautta, sen voi perua vielä kesäkuun alussa. Jos koronan takia tai muusta syystä matka peruuntuu, eikä matkavakuutus korvaa, niin eipä tuo iso taloudellinen harmi ole.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä ainakin olen töissä! 😄
Ai huvipuistossa? Eipä niidenkään aukiolo ole varmaa? Kuka haluaa niihin pöpöpesäkkeisiin mennä?
Ihmettelen, etteivät matkatoimistot ole kertoneet alentuneesta kysynnästä. Varmasti siellä näkyy se, ettei matkoja enää varailla entiseen tyyliin.
Toukokuun matka jää todennäköisesti tekemättä ja rahat menee sitä myöten..vielä on toivoa että käydään tauti läpi ennen sitä ja kone lentää kohteeseen. En minä tautia haluaisi, mutta en usko, että pystytään välttämäänkään😊Iso perhe ja lapsia useassa eti koulussa, töissä käytävä ja pieninmät päiväkodissa..ei vaan pysty millään ottamaan kaikkia kotiin ja työpaikkaa menettämään pelon takia..
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä ainakin olen töissä! 😄
Ai huvipuistossa? Eipä niidenkään aukiolo ole varmaa? Kuka haluaa niihin pöpöpesäkkeisiin mennä?
Jep, ja tottahan se auki on! Aukeaa jo ensi kuussa 😃 Ei niissä vauhdissa pöpöt pysy mukana 😁
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään voinut silloinkaan olla varma. Riskit vaan ovat nyt suuremmat, että suunnitelmat menevät mönkään.
Riippuu ihan niistä suunnitelmista. Jos suunnittelee Italian matkaan niin ehkä.
Loma ajankohdan suunnitteluun taas omalla kohdallani vaikuttaa enemmän muut seikat kuin korona. Oli koronaa tai ei ainakin osa yksiköstä pysyy työpaikallani pari kuukautta suljettuna. T:hoitaja
Luulis saavan alennuksella nyt matkoja jos kysyntä tippuu. Ja toisaalta miksi niitä pitää sen kummemmin ostella mistään? Sen kun hyppää autoon ja nokka kohti eurooppaa.
Kesää ei tarvitse suunnitella. Päihteitä puistoissa ja biitsillä. Tai jos on normi kesä niin pidetään sadetta sisällä. Ihan miten vaan ei sitä kannata stressatta.
Osta foliota nyt kun sitä vielä saa. Ja hiekkasäkkejä.
Ette näköjään kestä epävarmuutta tulevaisuudesta. Minä olen ollut useamman vuoden työttömänä/pätkätyöläisenä, enkä ole voinut suunnitella kesiäni enkä edes tulevaisuuttani kuin viikon varmuudella. Koko ajan pitää olla valmiina, josko soiteltaisiin työhaastatteluun tai pyydetäänkin töihin ensi maanantaista lähtien. Ensi kesästä en tiedä, olenko töissä vaiko työtönnä.
Arvatkaa, onko ottanut päähän, kun esim. ei voi varata perheelle matkaa kesäksi tai joululomaksi, kun äiti saattaakin olla silloin yllättäen töissä?
Mä oon tehnyt useita vaihtoehtoisia suunnitelmia. Niistä sitten vain toteuttaa sen, mikä on ensi kesänä mahdollinen.