Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö johonkin kylpylään esim. junalla? Suosituksia?

Vierailija
08.03.2020 |

Meillä on kesäloma jo kesäkuun alussa. Ajateltiin lähteä kylpylään, kun yleensä ollaan lomailtu joko ulkomailla (asutaan siis lähellä Helsinki-Vantaan kenttää), Tukholmaan laivalla tai sitten lähdetty junalla kotipaikkakunnalle. Meillä on 5-henkinen perhe, eikä autoa. Juna olisi meille sopivin, jos tavaraakin tulee aika paljon (5 pv ajateltiin olla). Jos mihinkään kylpylään ei pääse junalla, olisiko muita suosituskohteita rentoon lomaan?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuusamon Tropiikkiin pääsee junalla.

Mikäs vtun juna muka Kuusamoon menee

Ihan samaa mietin.

Vierailija
102/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo monta tuntia sitten ehdottanut Haikon kartanoa. Todellinen ongelma on varmaan että teille ei kelpaa mikään.

Haikon kartano ei ihan ole lapsiperheen lomapaikka. Milloin olet ollut viimeksi? Se on täysin aikuisille suunniteltu. Kokousväkeä ja pariskuntia käy paljon, kesäviikonloppuisin myös hääseurueita. Käyn itse Haikkoossa kuntosalilla ja joskus ohjatuilla liikuntatunneilla, kun asun Hamarissa, Haikon kartanolla parin km päässä.

Asun itse n. 5 km Haikosta ja olen ollut siellä viimeksi iltaa viettämässä kartanoravintolassa viisi vkoa sitten. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Pasilan Triplassa on sisällä hiekkaranta ja maan ainoa sisäsurffauspaikka, muttei kai uintimahdollisuutta. Trooppinen lämpö ympäri vuoden. Asemahalli on seinän takana, matkaa noin 50 metriä ja valtava hotelli ja kauppakeskus samassa kasassa

Ei se käy jos ei junalla pääse suoraan hotellin vastaanottoon.

Triplaan pääsee kyllä junalla sisälle. Mut mä luulen, että ap asuu jo täällä. Tripla on nimittäin stadissa, Pasilassa.

Vierailija
104/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo monta tuntia sitten ehdottanut Haikon kartanoa. Todellinen ongelma on varmaan että teille ei kelpaa mikään.

Haikon kartano ei ihan ole lapsiperheen lomapaikka. Milloin olet ollut viimeksi? Se on täysin aikuisille suunniteltu. Kokousväkeä ja pariskuntia käy paljon, kesäviikonloppuisin myös hääseurueita. Käyn itse Haikkoossa kuntosalilla ja joskus ohjatuilla liikuntatunneilla, kun asun Hamarissa, Haikon kartanolla parin km päässä.

Asun itse n. 5 km Haikosta ja olen ollut siellä viimeksi iltaa viettämässä kartanoravintolassa viisi vkoa sitten. :-)

No et sitten pannut merkille, että ei ole lapsiperheiden lomakohde? Kylpyläpuoli on aika pieni ja aikuisille suunniteltu kaiken lisäksi, ei mitään Flamingon tasoa.

Vierailija
105/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haikon kartano ei ihan ole lapsiperheen lomapaikka. Milloin olet ollut viimeksi? Se on täysin aikuisille suunniteltu. Kokousväkeä ja pariskuntia käy paljon, kesäviikonloppuisin kesäviikonloppuisin myös hääseurueita. Käyn itse Haikkoossa kuntosalilla ja joskus ohjatuilla liikuntatunneilla, kun asun Hamarissa, Haikon kartanolla parin km päässä.

No et sitten pannut merkille, että ei ole lapsiperheiden lomakohde? Kylpyläpuoli on aika pieni ja aikuisille suunniteltu kaiken lisäksi, ei mitään Flamingon tasoa.

Muistaakseni kylpylä on K18 vasta iltakuuden jälkeen ja siellä hotellisiivessä on huone jossa on vaikka mitä Afrikan tähtiä ja Coronoita ym. Lainata. :-) Siellä on myös pihalla frisbeegolfrata. :-)

Vierailija
106/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa Eden Nallikarissa, jossa myös hieno hiekkaranta ja paljon muutakin aktiviteettia. Matkaa keskustasta (ja juna-asemalta) varmaan joku 5 km, bussilla tai taksilla pääsee.

Vierailija
107/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Kajaaniin. Siellä on vain uimahalli, mutta se on uusi, edullinen ja parempi jopa kuin joku Vaasan kämäinen tropiclandia. Yöksi Scandiciin, Rautatieasemalta noin puoli kilsaa. Paljon mitään muuta siellä ei kyllä ole, mutta siitä vaikka päiväretki sitten toiseen kylpylään Katinkultaan Vuokattiin bussilla. 

No ei kannata uimahallin takia tänne tulla. Täällä ei ole mitään. Vaasassa on kuitenkin meri.

Vierailija
108/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fontanellaan (Siilinjärvi) pääset junalla melkein viereen. On siinä ehkä 500 m kävelyä, mutta siitä jo melkein näkee kylpylän. Fontanella on pienehkö, mutta kyllä se rauhalahden voittaa. Ja siitä pääsee päiväretkelle bussilla/junalla kuopioon/tahkolle tvs.

Tuo kuulostaa oikein hyvältä, jos pääsee kätevästi junalla. Asumme itse isossa lähiössä, joten rauhallinen pikkukaupunki on lapsillekin hyvää vaihtelua, eikä ole tullut käytyä Siilinjärvellä ikinä. Emme kaipaa mitään erityisiä kulttuurikohteita kesälomalla, kun niihin pääsee kotoa vartissa.

-ap

Ööö, nyt joku keksi kivan käytännön pilan. Jos menet junalla Fontanellaan, niin valmistaudupa kotimatkalle samana päivänä. Fontanella ei ole hotelli, vaan pelkkä päiväkylpylä.

Vierailija
109/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei bussi kävisi? En jaksa enää samaa asiaa vängätä. Jos bussilla pääsee helposti kylpylän lähelle, niin käyhän se.

-ap

Kyllä sinä ihan itse jo ensimmäisellä sivulla annat ymmärtää, että esim. Tampereen kylpylä tai Rauhalahti eivät käy, koska kummankaan pihaan ei pääse junalla. Siitä huolimatta, että molempiin pääsee bussilla.

Noita en itse suosittelisi. Rauhalahti on eläkeläisten kuntoutuspaikka. Pysähtynyt tunnelma. Olimme yhden yön läpikulkumatkalla keskellä viikkoa, ja totesimme olevamme luultavasti ainoita alle 40-vuotiaita koko paikassa.

Tampereen kylpylä taas on mitä on. Hotellihuoneet ovat pieniä ja remontin tarpeessa. Muistan vain sen tunkkaisen hajun, joka niihin huoneisiin oli pinttynyt. Joku kirjoitti aiemmin, että ilmastointia ei ole. Nyt selvisi siis, miksei meidän huoneen ilmastointi toiminut. Ravintolat siellä toki ovat loistavia. Jos Tampereen kylpylään menee, kannattaa ehkä vuokrata holidayclub-huoneisto.

Sen sijaan suosittelen Imatran kylpylää, jos pieni hajuhaitta ei häiritse. Tehdas haisee jonkin verran. Lappeenrannassa on holidayclub Saimaa, jota on kehuttu.

En ole varma, miten pääsee julkisilla Imatralle, mutta Lappeenrantaan pääsee Helsingistäkin joustavasti.

Sama juna matkaa Lrannasta Imatralle. Imatran asemalta on jonkun verran matkaa molempiin kylpylöihin, mutta taksit toimii. Luulisi menevän bussejakin, kun molemmat kylpylät ovat keskellä metsää. Hc Saimaallahan on tietääkseni edelleen Angry birds-puistokin, lapsille kyllä riittää hauskaa. Saunamaailma on aika ihana aikuisille.

Ja ainakin Imatran kylpylän vierestä löytyy minigolfrata ja uimaranta beach-kenttineen. Lähellä myös frisbeegolfrata.

Molemmissa keilaradat, hc:llä hienon näköinen hohtokeilaus.

Vierailija
110/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haikon kartano ei ihan ole lapsiperheen lomapaikka. Milloin olet ollut viimeksi? Se on täysin aikuisille suunniteltu. Kokousväkeä ja pariskuntia käy paljon, kesäviikonloppuisin kesäviikonloppuisin myös hääseurueita. Käyn itse Haikkoossa kuntosalilla ja joskus ohjatuilla liikuntatunneilla, kun asun Hamarissa, Haikon kartanolla parin km päässä.

Muistaakseni kylpylä on K18 vasta iltakuuden jälkeen ja siellä hotellisiivessä on huone jossa on vaikka mitä Afrikan tähtiä ja Coronoita ym. Lainata. :-) Siellä on myös pihalla frisbeegolfrata. :-)

Ajattelit sitten, että ap perheineen lähtee Haikon kartanoon 5 päiväksi pelaamaan Afrikan tähteä ja frisbeegolfia? Haikon kartanon hinnoilla (ja sanon tämän hamarilaisena ihan kaikella rakkaudella) en lähtisi. Muut hotellivieraat ovat kokousvieraita ja pariskuntia, häävieraita viikonloppuisin. Viiden yön hinnalla pääsee lapsiperhe varmasti yli viikoksi johonkin muuhun, lapsille sopivaan kohteeseen. Joutuvat ottamaan Haikkoosta ehkä 2 hotellihuonetta, kun on 5 hlöä, ja yhden huoneen hinta taitaa pyöriä siinä 180 euron hujakoilla per yö. Siellä on myös isompia deluxeperhehuoneita, joiden hinta on noin 400€ per yö. En ihan varma ole hinnasta, jos on tarjouksia.

Vierailija
111/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä peräti huvttavia vastauksia (luin vasta ensimmäisen sivun).

Jos kerran aloittaja kysyy, että mihin kylpylään pääsee junalla, niin varmaan hän myös tarkoitti sitä. Ei se ole junalla pääsemistä, jos asemalta on vielä kilometrikaupalla matkaa itse kohteeseen. Tottakai vamaan aloittajakin ymmärtää, että asemilta pääsee myös busseilla ja takseilla ihan mihin kylpylään tahansa, mutta ei kukaan kävele painavine matkalaukkuineen ja muksuineen useita kilometrejä. Itse kävelen yli kymmenen kilometrin lenkkejä 3-5 kertaa viikossa, mutta en minä matkapakaasien kanssa kyllä kävele puolta kilometriä pidempään.

Vierailija
112/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit sitten, että ap perheineen lähtee Haikon kartanoon 5 päiväksi pelaamaan Afrikan tähteä ja frisbeegolfia? Haikon kartanon hinnoilla (ja sanon tämän hamarilaisena ihan kaikella rakkaudella) en lähtisi. Muut hotellivieraat ovat kokousvieraita ja pariskuntia, häävieraita viikonloppuisin. Viiden yön hinnalla pääsee lapsiperhe varmasti yli viikoksi johonkin muuhun, lapsille sopivaan kohteeseen. Joutuvat ottamaan Haikkoosta ehkä 2 hotellihuonetta, kun on 5 hlöä, ja yhden huoneen hinta taitaa pyöriä siinä 180 euron hujakoilla per yö. Siellä on myös isompia deluxeperhehuoneita, joiden hinta on noin 400€ per yö. En ihan varma ole hinnasta, jos on tarjouksia.

No myönnän että vedin aavistuksen kotiin päin mutta kyllä minusta oikeasti Haikko on kaunis&sympaattinen paikka. :-)

Vierailija
113/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taukki

Vierailija
114/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran aloittaja kysyy, että mihin kylpylään pääsee junalla, niin varmaan hän myös tarkoitti sitä. Ei se ole junalla pääsemistä, jos asemalta on vielä kilometrikaupalla matkaa itse kohteeseen. Tottakai vamaan aloittajakin ymmärtää, että asemilta pääsee myös busseilla ja takseilla ihan mihin kylpylään tahansa, mutta ei kukaan kävele painavine matkalaukkuineen ja muksuineen useita kilometrejä. Itse kävelen yli kymmenen kilometrin lenkkejä 3-5 kertaa viikossa, mutta en minä matkapakaasien kanssa kyllä kävele puolta kilometriä pidempään.

Aloittaja kysyi esim. junalla.

Vierailija
115/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaa mietin.

Ti.rsk, oletko noin yksinkertainen.

Vierailija
116/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalille ihmiselle junalla johonkin kulkeminen tarkoittaa että junalla pääsee kohtuullisen matkan päähän, ei että junalla pääsee suoraan kylpylän/huvipuiston/tms pihaan. 

Vierailija
117/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Caribiaan pääsee suoraa pihaan Onnibussilla ja se on lapsiperheille huippu paikka.

Vierailija
118/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalille ihmiselle junalla johonkin kulkeminen tarkoittaa että junalla pääsee kohtuullisen matkan päähän, ei että junalla pääsee suoraan kylpylän/huvipuiston/tms pihaan. 

Normaalille ihmiselle junalla tai bussilla johonkin kohteeseen kulkeminen kylläkin tarkoittaa, että sinne pääsee kävelymatkan päähän. Jestas! Kyllähän joka ikiseen kylpylään pääsee, kun ottaa taksin, eikä sitä aloituksessa kysytty.

Meillä loppui taksin käyttö, kun oltiin siskoni ja siskonpojan kanssa viikonloppulomalla kuntokeskuksessa, joka sijaitsi hevon korvessa. Taksi oli ennakkoon tilattu, eikä tullutkaan. Kiva alkaa soittelemaan sunnuntaina, kuka viitsii tulla taksilla hakemaan. Ei maaseudulla niitä takseja ihan hirveästi ole, jotka lähtee heittämään 20 km keikan korven keskeltä rautatieasemalle. Löydettiin sitten joku yrittäjä, joka manasi koko matkan, että on viikon ainoa vapaapäivä ja silloinkin pitää ajoon lähteä prkl. Kun ei kuulemma ole varaa pitää työntekijää öisin tai sunnuntaisin, niin kaikki keikat itse ajettava prkl. Ja siinä taksimatkan loppuhinnassa oli ihan varmasti ketutuslisä.

Ihmettelen, miksi ne kaikki liikuntakeskukset pitää edes korpeen rakentaa, siis Kisikset, Pajulahdet, Siuntiot sun muut. Kisis noista kaikkein hankalin.

Vierailija
119/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää Kajaaniin. Siellä on vain uimahalli, mutta se on uusi, edullinen ja parempi jopa kuin joku Vaasan kämäinen tropiclandia. Yöksi Scandiciin, Rautatieasemalta noin puoli kilsaa. Paljon mitään muuta siellä ei kyllä ole, mutta siitä vaikka päiväretki sitten toiseen kylpylään Katinkultaan Vuokattiin bussilla. 

No ei kannata uimahallin takia tänne tulla. Täällä ei ole mitään. Vaasassa on kuitenkin meri.

Heikkisen leivän takia taidetaan joku kerta tulla vielä. Samalla vois käydä uimassa. Mutta Kajaanilaisten saamattomuus jaksaa ihmetyttää. Ei saada aikaan mitään matkailuvalttia, vaikka se on monelle matkan varrella. Odotetaan koko ajan, että joku muualta tulee tekemään jotain. 

Vierailija
120/141 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalille ihmiselle junalla tai bussilla johonkin kohteeseen kulkeminen kylläkin tarkoittaa, että sinne pääsee kävelymatkan päähän. Jestas! Kyllähän joka ikiseen kylpylään pääsee, kun ottaa taksin, eikä sitä aloituksessa kysytty.

Meillä loppui taksin käyttö, kun oltiin siskoni ja siskonpojan kanssa viikonloppulomalla kuntokeskuksessa, joka sijaitsi hevon korvessa. Taksi oli ennakkoon tilattu, eikä tullutkaan. Kiva alkaa soittelemaan sunnuntaina, kuka viitsii tulla taksilla hakemaan. Ei maaseudulla niitä takseja ihan hirveästi ole, jotka lähtee heittämään 20 km keikan korven keskeltä rautatieasemalle. Löydettiin sitten joku yrittäjä, joka manasi koko matkan, että on viikon ainoa vapaapäivä ja silloinkin pitää ajoon lähteä prkl. Kun ei kuulemma ole varaa pitää työntekijää öisin tai sunnuntaisin, niin kaikki keikat itse ajettava prkl. Ja siinä taksimatkan loppuhinnassa oli ihan varmasti ketutuslisä.

Ihmettelen, miksi ne kaikki liikuntakeskukset pitää edes korpeen rakentaa, siis Kisikset, Pajulahdet, Siuntiot sun muut. Kisis noista kaikkein hankalin.

Kiitä tuosta anne berneriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi