Valittiinko oikea euroviisu edustamaan Suomea?
Mitä mieltä olette? Itse en tykännyt kappaleesta. Aksel laulaa erinomaisesti mutta kappale on tylsä eikä jää mieleen. Näitä on euroviisuissa liikaa joka vuosi. Olisin valinnut Erikan Cicciolinan. Hämmästyttävää, että valtavasta somemenestyksestä huolimatta se ei päässyt Rotterdamiin edustamaan. Pakko todeta, että Cicciolinan lavashow oli tosi huono.
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Akseli voi vielä menestyä, mutta kappaletta pitää sovittaa rytmikkäämmäksi. Taustalaulajat ja -tanssijat myös. Akselille mekko ja meikkiä naamaan.
Mekko päälle ja meikkiä nassuun, anteeksi mitä ja miksi? Miksi euroviisuedustajan pitäisi näyttää Hemulilta tai Dame Ednalta :D Skaboissa on jo ollut yksi Conchita Wurst joka hoiteli ihan hienosti miehet mekossa -osaston.
259 jatkaa: Erikan pisteet kyl laski pikkasen jo etukäteen sopivasti ajoitetun bissekaapistatulon takia... "Olen ihastunut myös naiseen", "Olen kutsunut naista kuumaksi" yms. VOI HITTO! Kyl se bi-SEKSUAALISUUS yleensä pitää sisällään vähän muutakin! Ja tämä on nyt naisten kanssa myös seksiä harrastaneen bi-naisen mielipide 😁 Saa sitä olla vaan curious, mut ajankohta tuntui "hieman" laskelmoidulta!
Ja juuri viime vuoden voittajan takia päädyin äänestämään F3M:iä, joka oli ainoa NYKYMUSIIKILTA (tosin varsin retrolta sellaiselta) kuulostava biisi. Ei todellakaan erityisen hyvä sellainen, mutta ymmärrän täysin kv. raatien pisteet!
Bananas olis ollut voittajabiisiainesta, jos se olis laulettu paremmin, nyt ei niiden ääni oikein riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi söpöstä cicciolinamaisesta musiikkivideon Erikasta kukkaseppeleineen, mekkoineen ja nalleineen tehtiin kuin joku paholainen, joka pyörii kumipuvussa sekavassa muovimetsässä pelottavan näköisten karhujen kanssa. Kukkaseppeleen sijaan päässä oli kruunu, joka muistutti vähän pirunsarvia. Lavashowssa oli tårtå på tårtå -meininki. Aivan liikaa kaikkea ja tyylittömästi.
Katsoin Erikan vedon youtubesta ja en voi kuin allekirjoittaa tämän. Olipas melkoinen sillisalaatti (suunnittelijoilla taisi olla aika kostea ilta kun sisältöä ideoitiin..) ja täyskäännös semifinaalin viattomansöpöstä videosta. Esitys oli kuin kohtaus modernista Rocky horror picture show'sta kaikkine elementteineen ja puvustuksineen, hienosti Erika kyllä käveli ja liikehti huimissa tolppakoroissaan. Ei onnistuisi ihan joka mimmiltä. Lisäksi hän näytti nauttivan joka hetkestä lavalla aivan kybällä ja se myös välittyi katsojalle. Muuta hyvää esityksessä ei sitten ollutkaan. Jotenkin surkuhupaisan amatöörimäinen toteutus, ilmeisesti tyylillä haettiin kitschiä mutta ei ihan osunut maaliin asti. Harmi Erikan kannalta, hän kuitenkin hoiti oman osuutensa moitteetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän korruptoitunutta suomalainen musiikkimaailma oikeasti on, kun Danny sai vietyä lemmikkinsä melkein Euroviisuihin 80-luvun jumppahumpalla ja noilla karhurekvisiitoilla.
Heti tuli mieleen 80-luku, kuulosti kaikki hypetys vastenmieliseltä!
Raadit ovat pilanneet umk:n ja myös itse euroviisut. Mikään maa ei enää uskalla lähettää hauskoja ja övereitä show numeroita, kun asiantuntijaraadit eivät äänestä niitä. Kuka jaksaa katsoa viisuja jos kaikki maat lähettävät sitä samaa laskelmoitua englanninkielistä muka laadukasta höttöä. Kukaan ei muista tätä Akselia viisujen jälkeen. Biisi on ihan ok ja tyylikkäästi esitetty, mutta hohhoijakkaa. Tää on sitä blackbird tasoa.
Erika ja tansiivat karhut sinne olisi pitänyt lähettää. Ja rohkeasti ja ylpeästi suomen kielellä!
Tahtoisin vain lohduttaa ja tsempata Erikaa koko ensi viikon. Pitäisin sylissä, hellisin, antaisin itkeä olkapäätä vasten jos itkettää. Käärisin lämpimään vilttiin ja silittäisin hänen hiuksiaan. Joisimme hunajateetä ja olisimme vain kahden, välittämättä muusta maailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppiko se Erika lopulta ääntämään Cicciolinan oikein? Kysyn koska olen vain kerran kuullut pätkän kappaleesta. Olisi ollut noloa lähettää kansainväliselle areenalle törkeästi väärin äännetty biisi. (Vaikka nolothan nuo euroviisut ovat kokonaisuudessaan nykyisin).
Luulisin, että oikea ääntäminen on selvitetty hyvin tarkasti, joten eiköhän ääntänyt kuten pitikin.
Ei ääntänyt. Ääntää koko ajan väärin.😂
Kaffepulla kirjoitti:
Mun mielestä Erikalla oli hyvä lavashow ja esiintyminen, mutta biisi on tylsä renkutus ja lauluäänikin hänellä on hento ja persoonaton.
Yrittääkö Erika olla Suomen seuraava Kikka?
Eikö se ole tullut jo selväksi että yrittää? Muuten aina kun mietin miten tuo laulu menee niin päässä alkaa soimaan Kikan Mä haluun viihdyttää.
Vierailija kirjoitti:
Oli biisistä mitä mieltä tahansa niin kyllähän Erikalla olis kirjoitti:
Oli biisistä mitä mieltä tahansa niin kyllähän Erikalla olisi ollut parhaat mahdollisuudet menestyä. Ei nyt ihan Lordin veroiset kutinat menestyksestä, mutta paljon samaa sinnepäin. Koskakohan seuraavaksi tulee moinen ilmiselvä mahdollisuus mennä kärkikymmenikköön. Ei ihan heti. Menetetty mahdollisuus.
Akselia kannatin, mutta parhaimmat mahdollisuudet menestyä olisi ollut Sansalla, kyllä Ruotsi osaa bongata voittajat.
Ei Ruotsi mitään bongannut, antoivat 12 pistettä F3mille. Sansan biisi umpisurkea sitä paitsi.
Ilmeisesti Erikan show oli Erikan itsensä ideoima joten ainakaan ei voi syyttää muuta kuin itseään.
Video oli ihanan raikas. Ihastuttava.
Lavashow ei ollut.
Tokihan muoti kiertää, mutta naiset emansipoivasta vapausliikkeestä, rintsikoiden polttamisesta ja "saan olla sellainen kuin olen" alkaa olla nyt 50 vuotta eli kovin ajankohtainen ei Erikan kokonaisuus ollut. Myöskään sävellys ja tuotanto ei ollut muodikasta retroa vaan ihan vaan vanhahtavaa, taattua mökkitietä jossa aika on pysähtynyt johonkin kolikkopuhelimien ja "kolitsipaitojen aikaan". Erikan look kampaus-, meikki-, ja britneyspears-kumipukuratkaisuillaan on ikävä kyllä myös juuri inhottavasti siellä kiertävän muodin toisella laidalla menossa tällä hetkellä. Eivät olisi 2020-lukua elävät eurooppalaiset kanssasisaret aivan ymmärtäneet tätä ulostuloa, vaikka sanoituksen olisivat tekstitettyinä ruudulle saaneetkin. Sanalla sanoen cringe.
Akselin kappale oli sävellyksenä ja tekstinä helposti ehdokkaista kiinnostavin, ja ujot pulskat pojat on viisuyhteisölle täysin vastustamattomia olioita. Nyt vaan toivotaan että coronavirus pelaa tämän pelin Suomen pussiin ja finaali käydään ilman kiljuvaa ja viheltelevää yleisöä - Akselin harras nuoruusmuistelu tulee olemaan ylivoimainen tyhjässä, kaikuvassa hallissa. Sitä kakstoistasten määrää!
Ehkä valittiin. En ole tosin katsonut koko kisoja, enkä edes valintoja enää. UMK on munannut koko homman niin täydellisesti, että ei kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
No ainahan se on väärä ollut ja on taas
Nyt on kyllä valittu väärä biisi, en usko että edes 10 joukkoon on mahiksia.
Kerran on oikea valittu, mutta muistaako kukaan miten valittiin, tää nykyinen systeemi on syvältä.
En käsitä miks vit...a joku Viro ja Ruotsi äänestää Suomen edustajasta, ihan järjetöntä touhua, eikö enää itse kyetä tätäkään hommaa hoitamaan loppuun asti.
Erikan shown alku oli ihastuttavan mahtipontinen. Se alku fanfaari, Missä jyhkeät karhut tallustelivat uljaasti. Mutta sitten alkoi se ihme käsillä ja jaloilla huitominen. Ja ne hyökkäävät agressiviset katseet. Tuntui yliyrittämiseltä. Tykkäsin myös lopussa kun karhut nousivat seisomaan ja alkoivat tanssimaan. Ihania!
Kyllähän tästä olisi näyttävä edustaja saatu pienellä hiomisella. Mutta ei sitten. Koko Argentiina itkee.
Joo, Erikan lavashow ei ihan onnistunut johtuen varmaan siitä, että Erikalla oli niin paljon tekemistä verrattuna esim. Akseliin, että ei pystynyt keskittymään itse laulun onnistumiseen.
Olisin silti halunnut mieluummin Erikan kuin Akselin menevän viisuihin, koska vaikka Akselilla onkin upea lauluääni, oli edustuskappale harvinaisen tylsä, siinä ei ollut oikein mitään koukkuja, helppo unohtaa. Cicciolina oli menevä ja omalaatuinen, ja suomen kieli oikeastaan vain lisäsi sen erottuvuutta.
Jotkut täällä sanovat, että Cicciolina olisi jotenkin nolo. Omasta mielestäni ei niinkään, mutta vaikka olisikin, olisiko se niin paha juttu? Tietynlainen nolous jää mieleen. Muistamme Israelin voiton parin vuoden takaa, jossa laulaja kotkotti kuin kana. Vaikka se olikin outoa ja monien mielestä noloakin, saivat he sillä silti voiton.
Vierailija kirjoitti:
Ei valittu. Kaunis ääni laulajalla mutta kappale niin kuultu. Ja itse nyt vaan tykkään että esiintyjän pitäisi olla hyvännäköinen.
Se on nyt sitten Blackbird all over again.
Jos biisi ja laulaja ovat hyviä niin ulkonäöllä ei ole väliä. Nyt oli hyvä laulaja mutta biisi sopii paremmin kirkkokonserttiin kuin eurovision friikkimarkkinoille. Erikan diskohumppa olisi sinne parempi mutta esitys ei ollut hyvä. Ulkonäköä kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki on antaa ikansainvälisen raadin äänestää? Tietysti valkkasivat meille huonopaa edustuskappaletta. Kansa äänesti Ciccioliinaa ja tämähän on vallan törkeää että joku venäjän raadin mielipide toi meille sen umpitylsän jollotuksen.
Joo aivan sekä Ruotsin että Venäjän raati antoivat tahallaan huonot pisteet. Suomalaiset ovat sinisilmäisiä ja uskovat kaiken. Onkohan muissa maisss edes samanlaista systeemiä pyytää ulkolaisia raateja mukaan?
Ehdottomasti muutenkin Venäjä pois kyseisestä raadista, jos vielä pitävät ensi vuonna ulkomaisen raadin mukana. Venäjällä on niin korruptoitunutta touhua, ettei voi luottaa heidän vilpittömyyteensä. Lisäksi mielestäni siinä ääntenlaskennassa se nainen jotenkin valitsi sanansa oudosti --aivan kuin olisivat muutelleet pisteitään jälkikäteen sen perusteella, miten aiempi pistelaskenta oli edennyt.
Ja se Ruotsin pisteiden antaja hädin tuskin pystyi pidättelemään nauruaan antaessaan pisteitä varsinkin lopussa. Aivan selvääkin selvempää etteivät ruotsalaiset ikinä pitäisi jostain banaanirallatuksesta ja varsinkin joku metallibändi mutta suomalaisethan uskoo kaiken mitä ulkolaiset sanoo. Nää ulkolaisraadit pitää heivata hevon kuuseen ja ryhtyä itse luottamaan omaan arvostelukykyyn. Sama koskee Venäjää ja Viroa. Kuulkaas nyt kun ei ne Suomen parasta ajattele, uskokaa jo!
Minä olisin halunnut Tikan voittavan, mutta toinen suosikkini oli tämä Aksel. Miten joku oikeasti kuvittelee, että Vikman tai ne banaanit olisivat pärjänneet. Juu, erottuneet toki olisivat, mutta pärjänneet eivät. Vai koska muka tällaiset pelleilyt ovat olleet edes top 5:ssä?
Mun mielestä Erikalla oli hyvä lavashow ja esiintyminen, mutta biisi on tylsä renkutus ja lauluäänikin hänellä on hento ja persoonaton.
Yrittääkö Erika olla Suomen seuraava Kikka?
🇺🇦🇮🇱