Hiuksia lähtee... :(
Olen 26 vuotias. Nyt parin vuoden ajan hiukset ohentuneet "pikkuhiljaa". Viimeisen vuoden aikana eniten. Kampaaja sanoi että mulla on runsaasti eri mittaisia hiuksia. Itse huomaan muutoksen kasvojen reunoilla kun on lyhyttä ja eri mittaista hiusta. Hiukset ovat myös kuivahkot ja hauraat.
Onko teillä esim keliakia aiheuttanut hiusten ohenemista?
Verikokeisiin olen menossa. Menen yksityiselle ja otan ainakin anemia, keliakia ja kilpirauhaspaketin.
Olen myös masentunut ja aivosumussa.
En ole ikinä käyttänyt mitään e pillereitä tms.
Olen hyvin ahdistunut tästä. :( nämä hiusjutut tulee myös painajaisiin.
Vertaistukea? Ja onko teille löytynyt syytä ja apua hiuksille?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Olen 26 vuotias. Nyt parin vuoden ajan hiukset ohentuneet "pikkuhiljaa". Viimeisen vuoden aikana eniten. Kampaaja sanoi että mulla on runsaasti eri mittaisia hiuksia. Itse huomaan muutoksen kasvojen reunoilla kun on lyhyttä ja eri mittaista hiusta. Hiukset ovat myös kuivahkot ja hauraat.
Verikokeisiin olen menossa. Menen yksityiselle ja otan ainakin anemia, keliakia ja kilpirauhaspaketin.
Vertaistukea? Ja onko teille löytynyt syytä ja apua hiuksille?
Jos kovin stressaat itseäsi niin sillä saattaa olla hiuskatoon kiihdyttävä vaikutus.
Muistan kun oli vielä exsä niin suhteen loppuajoissa kun suihkussa kävi niin meinas kaivo tukkiintua tään Hopeaketun karvoista. Kun pääsi eri katon alle niin loppui karvanlähtökin :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Toivon et verikokeista löytyis syy ja sais apua tähän tukkaan..
Vierailija kirjoitti:
Jo nuorena minulta lähtivät hiukset. Etenkin naisilta sain silloin pilkkaa. Joten tervetuloa meidän kuulapäiden joukkoon. Kukaan mies ei sitten enää katso sinuun päinkään, ei katsonut kukaan nainen minunkaan.
T. Mies 37
Jokainen tuntemani kalju mies on onnellisesti parisuhteessa. Että valivali vaan.
Onhan päänahkasi puhdas? Ei siis mitään hilseen tai talin tapaista näkyvillä. Silikonia sisältävät hiustenhoitotuotteet aiheuttavat joillakin hiustenlähtöä. Sitten erilaiset ihotaudit kuten punajäkälä aiheuttaa myös pysyvää hiustenlähtöä tai lähinnä harventumista. Punajäkälä on siitä inhottava ihotauti, että se ei välttämättä sen kummemmin oireile päänahassa, mutta kun katsoo tarkkaan, valkoista hiutalemaista laattaa saattaa olla näkyvissä ja iho tuntuu kuivalta.
Vierailija kirjoitti:
Syön kalaa mut muuten olen kasvissyöjä.
Monivitamiinivalmiste käyttöön, lisäksi biotiinia ja seleeniä . Seleenissä ehdoton maxkäyttöannos!
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaistukea? Ja onko teille löytynyt syytä ja apua hiuksille?Jos kovin stressaat itseäsi niin sillä saattaa olla hiuskatoon kiihdyttävä vaikutus.
Muistan kun oli vielä exsä niin suhteen loppuajoissa kun suihkussa kävi niin meinas kaivo tukkiintua tään Hopeaketun karvoista. Kun pääsi eri katon alle niin loppui karvanlähtökin :)
Koska Hopis erosit?
Eli punajäkälään ei ole hoitoa...??
Vierailija kirjoitti:
Oireita lievittävää on, mutta ei parantavaa.
Vierailija kirjoitti:
PCOS aiheuttaa hiustenlähtöä, aknea, keskivartalolihavuutta ja liiallista karvankasvua. Gynekologi voi ultraamalla katsoa munasarjasi, ovatko rakkulaiset. Ainoa hoitomuoto, joka itsellä auttaa, on e-pilleri.
Sokerin pois jättäminen auttaa. Ei tarvita epillereitä.
Lukekaa PCOS ja sokeriaineenvaihdunnan yhteydestä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin määräämä kortisoniliuos tai vastaava, joka helpottaa oireita. Siitä inhottava tauti, että sen syytä ei tiedetä (eli ei pysty ravinnolla itse korjaamaan) ja toisaalta parantavaa hoitoa ei ole. Joillakin punajäkälä häviää nopeasti mutta useimmilla se kestää parikin vuotta ja aika ajoin uusiutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin määräämä kortisoniliuos tai vastaava, joka helpottaa oireita. Siitä inhottava tauti, että sen syytä ei tiedetä (eli ei pysty ravinnolla itse korjaamaan) ja toisaalta parantavaa hoitoa ei ole. Joillakin punajäkälä häviää nopeasti mutta useimmilla se kestää parikin vuotta ja aika ajoin uusiutuu.
Lisäys vielä: stressillä on osuutta punajäkälän kaltaisen autoimmuunisairauden puhkeamisessa. UV-valohoidosta voi olla apua. Itsellä kesä ja auringonvalo on tehnyt hyvää iholle ja päänahalle, eli hoito on vähän samanlainen kuin psoriasista sairastavalla.
Mitä ihmettä valitat jostain hiustenlähdöstä? Täällä palstalla naiset väittävät (=valehtelevat) jatkuvasti ettei hiustenlähtö haittaa?
Lähisuvussa ei ole yhtään kaljuja. Mulla ei ole akne eikä rasvainen iho. Pikemminkin iho on kuiva.