Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok antaa 11-vuotiaan pojan syödä soijaa?

Vierailija
07.03.2020 |

Onko?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se haluaa tissit

Vierailija
62/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eri vastaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni soijaa ei saa ainakaan joka päivä syödä. Lukee ihan siinä soijarouhepussin kyljessäkin. En tiedä miksi niin.

Miksi alapeukut?

Koska puhut pötyä. Soijasta on tehty vaikka kuinka paljon tutkimuksia, eikä sen päivittäisestäkään käytöstä ole todettu haittoja, edes 11-vuotiailla pojilla. Soijarouhepussin kyljessä ei myöskään lue mitään tuollaista.

Kyllä luki vielä 2017 pussin kyljessä. Tästä olen minä myös satavarma. Nykyään en tiedä mitä niissä lukee.

Ei ole lukenut. Etkä voi muutenkaan vedota vanhoihin tietoihin. Jos joskus olisi näin ollut, voi olla että senhetkisen tiedon tai olettamusten mukaan sillä olisi ollut jotain haittoja, tai sitten sitä ei olisi vielä oltu tutkittu tarpeeksi. Nykyään pussissa ei kuitenkaan lue yhtikäs mitään, eikä tieteellinen näyttö tue sinun kantaasi. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka väittävät tiedettä vastaan. Sinun omat kokemuksesi tai hatarat muistikuvasi vuosien takaa eivät kumoa tutkimusnäyttöä.

Pitäiskö kumota? Hyvä näin jos ei enää ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spekinseiver kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri vastaaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni soijaa ei saa ainakaan joka päivä syödä. Lukee ihan siinä soijarouhepussin kyljessäkin. En tiedä miksi niin.

Miksi alapeukut?

Koska puhut pötyä. Soijasta on tehty vaikka kuinka paljon tutkimuksia, eikä sen päivittäisestäkään käytöstä ole todettu haittoja, edes 11-vuotiailla pojilla. Soijarouhepussin kyljessä ei myöskään lue mitään tuollaista.

Kyllä luki vielä 2017 pussin kyljessä. Tästä olen minä myös satavarma. Nykyään en tiedä mitä niissä lukee.

Meneeköhän sulla nyt soijarouhe ja lesitiini sekaisin?

En ole ikinä käyttänyt lesitiiniä.

Minä olen käyttänyt soijarouhetta 1990-luvulta enkä ole moista varoitusta nähnyt.

Osta silmälasit niin näet paremmin.

Näöntarkastuksen mukaan ei ole tarvetta laseihin. Mitähän sinä olet ostanut soijarouheena...?

Vierailija
64/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee heti lasu jos annat syödä.

Vierailija
65/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huolestuttaa testoasiat, niin ainakin lihaa ja maitotuotteita kannattaa rajoittaa. Niiden vaikutuksista on tutkimustietoa, toisin kuin soijasta.

Vierailija
66/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kysymys on miksi kaikista ruuista jossa nyt sattuu olemaan estrogeeniä pitäisi syöttää pojalle? Etkö keksi mitään muuta syötettävää?

Vierailija
67/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kohtuudella pätee tässäkin.

Vierailija
68/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tutkimuksiin ei kannata liikaa luottaa, vaan omaan kokemukseen. Aina jollain on oma lehmä ojassa jollain tavoin. Maailma on muutenkin niin korruptoitunut.

Vierailija
69/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen nainen ja käytän soijavalmisteita vaihdevuosioireiden lievittämiseen. Ja kyllä ne auttavatkin, kuumia aaltoja ei juurikaan tule. Antaisinko näiden omien kokemusteni perusteella esimurrosikäiselle pojalle ainetta, joka auttaa vaihdevuosi-ikäistä naista? En.

ota se foliohattu päästä niin helpottaa

Minulla on ihan helpottunut olo, kiitos vain. Miksi sinua ahdistaa minun soijaestrogeenin käyttöni, on mysteeri meille kaikille.

Vierailija
70/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ekologista syödä toiselta puolelta maapalloa raahattua soijaa. Syökää suomalaisia kasviproteiinin lähteitä mieluummin.