Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ok antaa 11-vuotiaan pojan syödä soijaa?

Vierailija
07.03.2020 |

Onko?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijapoika XD

Saatiin mieskin keskusteluun?

Vierailija
22/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki Soyappetitin soijarouhepussiin: https://www.soyappetit.fi/tuotteet/tumma-soijarouhe/

Kuvassa tai sivujen tiedoissa ei missään sanota, etteikö soijarouhetta voisi käyttää joka päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä nyt on? Saako vaiko eikö?

Vierailija
24/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen nainen ja käytän soijavalmisteita vaihdevuosioireiden lievittämiseen. Ja kyllä ne auttavatkin, kuumia aaltoja ei juurikaan tule. Antaisinko näiden omien kokemusteni perusteella esimurrosikäiselle pojalle ainetta, joka auttaa vaihdevuosi-ikäistä naista? En.

Jotkut ihmiset ovat sitä mieltä, että homeopaattiset lääkkeetkin auttavat heidän vaivoihinsa, mutta kuitenkaan niiden vaikutusta ei ole voitu todentaa tieteellisessä tutkimuksessa, aivan kuten ei soijankaan kasviestrogeenin vaikutusta ihmisen hormonitoimintaan.

En usko homeopatiaan. Sen sijaan soijan käytöstä on tutkimustuloksia vaihdevuosioireiden hoidossa.

Mä joskus googlailin tutkimuksia soijan vaikutuksesta hormonitoimintaan. Löysin sellaisen, jossa oli arvioitu tuhansia ja satoja tutkimuksia ja todettu, että soijan kasviestrogeeni ei vaikuta ihmisen hormonitoimintaan.

Jos et satu tietämään, niin vaihdevuosissa hormonituotanto nimenomaan loppuu. Vaikutus perustuu muuhun kuin kasviestrogeeniin, nimittäin daidzeiniin.

Vierailija
25/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen nainen ja käytän soijavalmisteita vaihdevuosioireiden lievittämiseen. Ja kyllä ne auttavatkin, kuumia aaltoja ei juurikaan tule. Antaisinko näiden omien kokemusteni perusteella esimurrosikäiselle pojalle ainetta, joka auttaa vaihdevuosi-ikäistä naista? En.

Jotkut ihmiset ovat sitä mieltä, että homeopaattiset lääkkeetkin auttavat heidän vaivoihinsa, mutta kuitenkaan niiden vaikutusta ei ole voitu todentaa tieteellisessä tutkimuksessa, aivan kuten ei soijankaan kasviestrogeenin vaikutusta ihmisen hormonitoimintaan.

En usko homeopatiaan. Sen sijaan soijan käytöstä on tutkimustuloksia vaihdevuosioireiden hoidossa.

Mä joskus googlailin tutkimuksia soijan vaikutuksesta hormonitoimintaan. Löysin sellaisen, jossa oli arvioitu tuhansia ja satoja tutkimuksia ja todettu, että soijan kasviestrogeeni ei vaikuta ihmisen hormonitoimintaan.

Googlailimme sitten eri tuloksia.

Sä oot tainnut googlailla jotain muita kuin tieteellisiä tuloksia.

Kirjoitusasustasi päätellen niitä ei-tieteellisiä tuloksia googlailee joku muu kuin minä.

Vierailija
26/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tästä asiasta tehty monia tutkimuksiakin. 100g soijaa esimurrosikäisen pojan nauttimana siirtää murrosiän alkamista n. vuodella ja kilon annos vuoden aikana estää murrosiän alkamisen pysyvästi. Osa tutkituista pojista oli estrogeenin takia muuttunut hermafrodiiteiksi. Kaikki soijaa säännöllisesti syöneet pojat olivat 18 ikävuoteen mennessä steriileitä.

Kaikki yli 500g soijaa nuoruusikänsä aikana syöneet pojat äänestivät aikuisiällä toistuvasti vihervasemmistoa, masennukseen sairastumisen riski kasvoi 450% ja itsemurhariski kahdeksankertaistui.

Vierailija
27/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestunut pojan isä kirjoitti:

Sulla on internet-yhteydellä varustettu laite. Googlaa itse tieteellisiä tuloksia. Kuten tässä ketjussa on kerrottu, tuhansissa tutkimuksissa ei ole havaittu, että kasviestrogeeni vaikuttaisi ihmisen hormonitoimintaan. Mutta mä veikkaan, että sä teit ketjun provoilumielessä, ja olet itse kirjoittanut nämä viestit, joissa kerrotaan, että soijarouhepussin kyljessä muka sanotaan jotain, jota siinä ei oikeasti sanota.

Vierailija
28/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tästä asiasta tehty monia tutkimuksiakin. 100g soijaa esimurrosikäisen pojan nauttimana siirtää murrosiän alkamista n. vuodella ja kilon annos vuoden aikana estää murrosiän alkamisen pysyvästi. Osa tutkituista pojista oli estrogeenin takia muuttunut hermafrodiiteiksi. Kaikki soijaa säännöllisesti syöneet pojat olivat 18 ikävuoteen mennessä steriileitä.

Kaikki yli 500g soijaa nuoruusikänsä aikana syöneet pojat äänestivät aikuisiällä toistuvasti vihervasemmistoa, masennukseen sairastumisen riski kasvoi 450% ja itsemurhariski kahdeksankertaistui.

Kuulostaa luotettavalta ja samalla huolestuttavalta.

Vierailija
29/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös yhtenä sivuvaikutuksena ollut sekin, että tekee mieli trollailla soijasta keskustelupalstoilla?

Vierailija
30/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat että pojalle kasvaa rinnat ja kassit jää rusinan kokoisiksi, niin on ok. Muuten ei.

Vierailija
32/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni soijaa ei saa ainakaan joka päivä syödä. Lukee ihan siinä soijarouhepussin kyljessäkin. En tiedä miksi niin.

Miksi alapeukut?

Siksi, että soijarouhepussin kyljessä ei lue moista. Taannoin ylellä oli juttua soijaproteeinijauheesta, jota jotkut urheilijat(?) käyttävät. Jutussa nimenomaan painotettiin, että soija haittavaikutukset eivät koske soijaa tavallisessa käytössä, kuten juuri ruuassa rouheena, mutta lisäravinteissa sitä ei kannata käyttää ylettömiä määriä. Yksitoista vuotias poika syö varmaan muutakin päivässä kuin 5 kiloa soijaa, joten en olisi huolissani.

Vierailija
33/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusasustasi päätellen niitä ei-tieteellisiä tuloksia googlailee joku muu kuin minä.

Niin, sen sijaan että linkittelisit niitä tänne, puutut fiktiivisiin kielivirheisiin. Hienoa. Oot kohta käyttänyt kaikki trollin työkalupakin kapineet.

Vierailija
34/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin yllättäen vegaanimiehillä on korkeammat testosteroniarvot kuin lihaa syövillä (Allen, 2000).

Vierailija
35/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huolestunut pojan isä kirjoitti:

Sulla on internet-yhteydellä varustettu laite. Googlaa itse tieteellisiä tuloksia. Kuten tässä ketjussa on kerrottu, tuhansissa tutkimuksissa ei ole havaittu, että kasviestrogeeni vaikuttaisi ihmisen hormonitoimintaan. Mutta mä veikkaan, että sä teit ketjun provoilumielessä, ja olet itse kirjoittanut nämä viestit, joissa kerrotaan, että soijarouhepussin kyljessä muka sanotaan jotain, jota siinä ei oikeasti sanota.

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että on tehty tuhansia tutkimuksia? Ei ole. 

Vierailija
36/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sen sijaan että linkittelisit niitä tänne, puutut fiktiivisiin kielivirheisiin. Hienoa. Oot kohta käyttänyt kaikki trollin työkalupakin kapineet.

Tässä on nyt toisen kerran: https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/daidzein

Vierailija
37/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin yllättäen vegaanimiehillä on korkeammat testosteroniarvot kuin lihaa syövillä (Allen, 2000).

Niin myös rikollisilla.

Vierailija
38/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kyllä, japanilaisilla naisilla on lievemmät menopaussioireet kuin länsimaalaisilla naisilla. Ei varmaan liity soijan käyttöön...

Vierailija
39/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin myös rikollisilla.

No nyt tässä on k*lttimiehille uusi ratkaisu: alkakaa syödä soijaa, niin naismenestys on taattu.

Vierailija
40/70 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fytaattien takia ei suositella syötäväksi ainakaan joka aterialla.