miksi ostatte 2000 euron paskaromuja autoiksi?
Vähemmän älykkäömpienkin ihmisten luulisi tajuavan mitä rahanhukkaa. Yleensä hirveä kulutus, verot, päästöt, katsastusmenot ja korjausmenot. Turvallisuusominaisuuksia ei ole. Pelkkä autonromun käynnistyskin tekee sinusta naapurustosi vihatuimman k-pään.
Kommentit (54)
Ei ollut kuin 800€ käyttää ja ihan hyvin tolla -00 räppänällä on viime vuoden pärjännyt, katsastuksestakin mennyt läpi. Köyhänä en osta mitään, mikä pitäisi velaksi ottaa.
Luulen että timmit fittnespimut mielummin astuu ympärivelallisenkin uuden auton nahkapenkille, kuin jonkun penninvenyttäjäamiksen BMW saksantuonti-kuniinkuusmalliin karvanopilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaisin uuden auton jossa jakoketju tai vaihteisto ei kestä edes 200tkm ajaa. 15 vuotta vanha Volvo v70 porskuttaa edelleen yli 400tkm määrällä.
Minulla on melkein kaksi kertaa vanhempi, alle neljäsataatuhatta ajettu Volvo, jonka ostin muutama vuosi sitten parilla satasella tuttavaltani. Olen kolmas omistaja, ja auton elämän näkee papereista pikkuhuoltoja myöten. Toistaiseksi mitään ei ole tarvinnut korjata, kun mikään ei ole mennyt rikki. Olen viisikymppinen ja niin tyytyväinen tähän autoon, että aion ajaa sillä loppuikäni.
Meillä myös vanhoja Volvoja. Viimeisin maksoi 1600 euroa. Paras "sijoitus" oli farmari-Volvo, joka maksoi 620 euroa ja ajoimme sillä yli viisi vuotta ja pitkiäkin reissuja.
Mun faijan vm. 2019 Skodasta napsahti jakoketju 10t km kohdalla.
Työkaverin vm. 2015 Audi A8 TipTronic-laatikko levisi vain muutaman sadan kilsan jälkeen.
Mulla on ollut nyt kolme vuotta Toyota Avensis vm. 2000, ikiliikkuja jossa ei ole koskaan ollut mitään vikaa. Jakoketjun oli edellinen omistaja vaihdattanut viitsen vuotta sitten.
Että joo, ennemmin ostan jonku parin tonnin japsin käteiskaupalla mitä että maksan kallista autoa rahoitusyhtiölle korkojen kera, ja siitä huolimatta tämän "luksusauton" todellinen laatu on pahempaa mitä Ladoissa.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että timmit fittnespimut mielummin astuu ympärivelallisenkin uuden auton nahkapenkille, kuin jonkun penninvenyttäjäamiksen BMW saksantuonti-kuniinkuusmalliin karvanopilla.
Enpä usko.Autoilla pröystäilevät äijät ovat yleensä yksinkertaisia ja säälittäviä.Autolla ei ole mitään tekemistä miehen kiinnostavuuden kanssa.
Pari vuotta olen ajellut 800 euron romulla ja aion ajaa niin kauan kun kulkee ja menee katsastuksesta. Ei ole edes tarvinut korjailla erikoisemmin. En tiedä, mitä muuta kuin rahanmenoa olisin saavuttanut kalliimmalla autolla.
Tutkimus kertoi, että fiksuimmat miehet liikkuvat vähäpäästöisillä autoilla.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/785180-tm-miehen-alykkyys-vai…
MB CLA 2016
Paskapemarin (50 000 eur) huolto maksaa 2000 eur. (siis jos ei ole mitään vikaavikaa)
AP voisi ensin käydä sen peruskoulun tai lukion loppuun ja tulla sitten vasta Greettapäissään neuvomaan aikuisia.
Ostin vuosi sitten 200€ mersun, siisti ja täysin toimiva peli.
Mun mielestä tuossa on nyt hinta ja laatu niin kohdallaan kuin ikinä voi olla.
Kymppitonnillakin voi saada paskemman auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko kuvitella menestyneen komean miehen 2000e romulla? Pultsarin näköiset miehet vaan tuollaisilla ajelee.
Ne tarttee ”jatkeita” joilla ei oma riitä ja saanti ole taattu ilman apuvälineitä.
Minä tarvitsen jatkeen. Terveyden jatkeen, kun on muitakin kuin oma henki kuljetettavana. Siksi alla uusi auto kolmen vuoden välein. Minä en käy huutokauppaa läheisteni hyvinvoinnilla.
M53
Uusi auto menettää jokusen tonnin arvoa jo heti liikkeestä ulos ajaessa.
Jos autoa halajaa niin kannattaa ostaa klassikko, niiden arvo vaan kohoaa aikojen saatossa.
Mun auton arvo on noussut 12 vuodessa reilut 6000...
Ei paljoa, osakkeilla olisi ehkä saanut enempi, mutta ei niin varmaa nousua 😉
Cadillac vm 1960, hinta ostettaessa n. 5000e, nyt samanlaisen ja kuntoisen arvo n. 11-15000 euroa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko kuvitella menestyneen komean miehen 2000e romulla? Pultsarin näköiset miehet vaan tuollaisilla ajelee.
Ne tarttee ”jatkeita” joilla ei oma riitä ja saanti ole taattu ilman apuvälineitä.
Minä tarvitsen jatkeen. Terveyden jatkeen, kun on muitakin kuin oma henki kuljetettavana. Siksi alla uusi auto kolmen vuoden välein. Minä en käy huutokauppaa läheisteni hyvinvoinnilla.
M53
Olet ilmeisen epävarma ja onnettomuusaltis kuljettaja. Hyvä jos tiedostat asian.
Paskaromu on se, jolla ajetaan kauppareissu ja työmatka, max 50 km/h. Retkeilyauto on se, johon investoidaan, jolla ajetaan kauas ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M53
Olet ilmeisen epävarma ja onnettomuusaltis kuljettaja. Hyvä jos tiedostat asian.
Hieno analyysi. Täydet bonukset sekä liikenne- että kaskovakuutuksissa, kilometrejä takana noin kaksi miljoonaa, suurin osa niistä Kehä kolmosen sisäpuolelta, kymmenen vuotta niistä aikoinaan bussin ratista. Ollakseni kolarialtis, aika hyvin olen niiltä välttynyt.
M53
Vain hullu ajaa noin kalliilla autolla.
Uuden auton arvo tippuu enemmän kuin 2000€ kun sen ajaa ulos liikkeestä.
Ei, minulla ei ole 2000€ autoa.
Autoni maksoi 1200€ melkein 4v sitten.
Olen tosin korjaillut sitä muutanllka satasella, joten kokonaishinta lienee jo 2000€ tienoilla.
Kesällä auto taitaa joutua kierrätykseen, katselen "uuden" auton 1000-2000€ budjetilla.
Aloittajalla on pieni kikkelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli helkkarin kallis bmw x5.Aivan kokoajan jotain vikaa.Ovet jääty pakkasella,sähköt ei toiminu,ajoneuvovero oli tolkuttoman kallis.Renkaat maksoi 500e kipale ja bensaa meni sairaasti.
Myytiin pois ja mies haki ”lähikaupasta” vanhan nissanin väliaikaautoksi.Nissan ollut meillä nyt kolme vuotta,eikä yhtään vikaa ole ollut.Sikahalpa pitää.Jos joku hajoaa,osat maksaa parikymppiä ja helppo itse vaihtaa.Taidetaan hakea toinen samanlainen tilalle,kun ja jos tuo joskus hajoaa!
Älytöntä sijoittaa autoon!Joojoo, mutta eihän nyt nissan micralla kehtaa näyttäytyä kellekään.
Hah, onko ìtsetunto niin autossa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M53
Lähdit sitten litomaan etkä vastannut vastineeseeni.
M53
Mulla ei ole autoa ollenkaan.Tilaan taksin,kun kyytiä tarvitsen:)