Millainen ihminen estää toisen somessa, whatsappissa jne sen sijaan että keskustelisi asiat selviksi?
Kommentit (73)
Jotkut ihmiset ovat kykenemättömiä ratkaisemaan ristiriitatilanteita. Ja kun ei ole osaamista, blokataan. Milestäni se on julmaa ja vähän lapsellista, mutta aika monet ihmiset ovat sellaisia. Valitettavasti.
Toki on tilanteita, joiss blokkaaminen on paras vaihtoehto. Esim. jos toinen selvästi häiriköi tai on uhkaava tms. Muta puhuin tilanteista, joissa vastapuoli on ns. selväjärkinen ja haluaa vain selvittää asioita.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ovat kykenemättömiä ratkaisemaan ristiriitatilanteita. Ja kun ei ole osaamista, blokataan. Milestäni se on julmaa ja vähän lapsellista, mutta aika monet ihmiset ovat sellaisia. Valitettavasti.
Toki on tilanteita, joiss blokkaaminen on paras vaihtoehto. Esim. jos toinen selvästi häiriköi tai on uhkaava tms. Muta puhuin tilanteista, joissa vastapuoli on ns. selväjärkinen ja haluaa vain selvittää asioita.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis vika on minussa? Olisin halunnut keskustella ja selvittää ongelmat, toinen päätti blokata. Kuitenkin kuukausien päästä soittelee tuntemattomasta ja haluaisi jutella. Tuntuu kuisaamiselta.
Sano hänelle ettet ole kiinnostunut keskustelemaan hänen kanssaan ja pyydä ettei soita enää.
Tämä on varmaan paras ratkaisu. Takana melkein kahden vuosikymmenen ystävyys, joten ei ole helppoa :( Mutta en jaksa mitään kissa hiiri leikkejä enää. Varmasti minussakin on vikaa, mutta sentään olisin ollut valmis asiallisesti keskustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis vika on minussa? Olisin halunnut keskustella ja selvittää ongelmat, toinen päätti blokata. Kuitenkin kuukausien päästä soittelee tuntemattomasta ja haluaisi jutella. Tuntuu kuisaamiselta.
Mistä me täällä voisimme tietää onko vika sinussa vai ei, kun et viitsinyt aloitusviestissäsi mitään tilanteestasi kertoa? Mä luulin että kyselit ihan yleisellä tasolla, että mikä voisi olla syy toisen estämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Piti vielä lisätä, että tämä henkilö ottaa aina kuitenkin kuukausien päästä yhteyttä ja sitten voisi keskustella kun hänelle sopii. Onko teidän mielestä ok?
Kuulostaa ihan mun exältä 😂
Häpeää käytöstään, eikä halua antaa toiselle osapuolelle mahdollisuutta tehdä oloaan pahemmaksi. Odottaa sen aikaa että ajattelee että toinen on "unohtanut" koko asian, ja sitten vain tulee takaisin. Ei osaa keskustella, koska silloin pitäisi ehkä myöntää että omassa käytöksessä on jotain pielessä.
Varmaankin kannattaa ensin katsoa peiliin ja miettiä käyttäytyykö itse niin rasittavasti että toinen katsoo viisaammaksi blokata.
Joskus ihminen tarvitsee aikaa miettiä asioita ilman että näkee/kuulee sitä toista. Joskus kyse on siitä että estäminen on vaan paras vaihtoehto.
Ja jos ystävyys/kaveruus/tms suhteesta koituu enemmän mielipahaa tai se on muuten jotenkin kieroutunutta niin parempi unohtaa sellaiset ihmiset elämästään.
Jokaisella on oikeus valita ne henkilöt joihin pitää yhteyttä. Tämän tajusin itse vasta 20 vuoden kiusaamisen jälkeen. V..lua ja arvostelua. Yritin ymmärtää. Enää en jaksa. Tämä kiusaaja oli mieheni sukulainen. Nyt paljon parempi olla kun välit poikki täydellisesti ja lopullisesti.
Alkuperäiseen kysymykseen: Koska tietää, että on täysin turhaa selittää tai yrittää keskustella mitään. Toinen voi olla hullu tai muuten vain sellainen, joka ei osaa kommunikoida tai keskustella asiallisesti ja rauhallisesti. Jos se toinen ei vain osaa kuunnella eikä osaa asettua toisen asemaan tai ymmärtään muunlaisia näkemyksiä.
Lyhyesti: Ei maksa vaivaa. Tuollaiset on vain hyvä siivota siististi pois elämästä syytämättä turhaan omaa energiaa ja aikaa yhtään enempää.
Kaverini blokkasi minut, kun kysyin josko meillä voisi olla kaveruudessa samat säännöt.
Hän popsii vahvoja lääkkeitä, joten se varmaan vaikuttaa hänen reagointiinsa.
Vastapalveluksena blokkasin hänet sieltä mistä ei minua ole blokannut. En kaipaa häntä yhtään. Huonoin kaveruus mikä minulla on ikinä ollut. Passiivis-aggressiivinen ikävä tyyppi.
Sellainen, joka ei halua olla kanssasi enää tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä me täällä voisimme tietää onko vika sinussa vai ei, kun et viitsinyt aloitusviestissäsi mitään tilanteestasi kertoa? Mä luulin että kyselit ihan yleisellä tasolla, että mikä voisi olla syy toisen estämiseen.
Tarina on lyhykäisyydessään tämä. Pari vuotta sitten ystäväni petti luottamukseni aika pahasti ja sen jälkeen en itsekään käyttäynyt kauhean kivasti häntä kohtaan. Esti minut somessa jne silloinkin. Melkein vuoden päästä otti taas yhteyttä ja halusi olla ystäviä. Ystäväni käytös kuitenkin kertoi muuta. Ei enää esim hyväksynyt minua somekaveriksi, vaikka kaikki tutut ja puolitut ovat kavereitaan. Asiasta kysyttäessä keksi jotain ihme tekosyitä.
Koskaan hänellä ei tuntunut olevan minulle aikaa saatikka mitään asiaa jos otin yhteyttä. Ja en siis ota yhteyttä koko ajan, vaan esim muutaman viikon väkein. Aikaa hänellä oli tasan silloin kun itse olisi tarvinut jotain. Lopulta otin tietenkin etäyttä. Tämän jälkeen aloinkin taas yhtäkkiä kiinnostaa. Hetken oli minulle mukava, sitten olin taas kuin ilmaa.
Tuntuu että tämä ihminen ei oikein koskaan antanut minulle anteeksi. Pyysin että jutellaan asioista kunnolla, ystävä oli samaa mieltä, mutta koskaan häneltä ei kuitenkaan löytynyt aikaa. Lopulta minulla meni hermot hänen käytökseen ja sanoin ihan suoraan että en pidä hänen käytöksestä. Lopuksi taas esti minut.
Kaveri suuttui mulle fortnitessa niin pahoin, että poisti mut kavereista facebookissa, fortnitessa, discordissa ja poisti mun puhelinnumeron ja lopetti seuraamisen instassa. 😂 kuitenkin kyseessä 28-vuotias mies, niin hieman nauratti. Pyysi kuitenkin anteeksi parin päivän päästä.
N29
Alkakaa elää oikeaa elämää. Unohtakaa kaikki somessa tapahtuvat yhteydet ja alkakaa keskustella asioista normaalisti puhumalla.
Jos se ei onnistu ei se onnistu somessakaan.
Tuntuu tosiahdistavalta lukea näitä blokkauksia ja estämisiä jne.
Ne ovat hyvä keino kiusantekoon ja ilkeilyyn.
Puhumalla naamatusten on usein paljon vaikeampi olla ilkeä tai asiaton. Ja voi heti kysyä miksi toimit noin. Ja myös sanoa, että en halua olla kanssasi tekemisissä.
Jää arvailut ja pähkäilyt paljon vähempään.
Olen estänyt mielenterveys- ja päihdeongelmaisen sukulaisen, joka uhkailee, ahdistelee, haukkuu, lopulta pyytää anteeksi, ja kohta taas sama uudestaan. Vuodesta toiseen samaa paskaa. En jaksanut enää, meinasi viedä mut mukanaan.
Ihminen, joka on saanut tarpeekseen. Et ansaitse enää häneltä mitään.
Kertoisitko vähän tarkemmin tilanteesta?
Ehkä olet sanonut jotain mikä on loukannut häntä, vaikka et itse kokenut sitä loukkaavana. Jos hänelle joku asia on arka ja vaikka pilkkasit sitä? Vai onko hän äkkipikainen tyyppi, joka saattaa yhtäkkiä suuttua lähes tyhjästä?
Jos hän kerran nyt haluaa puhua asiasta, mikset suostu siihen? Sinua jää kuitenkin muuten kaivelemaan tämä asia.
Millainen ihminen kyselee koko ajan millainen ihminen tekee sitä tätä ja tota?
Vierailija kirjoitti:
Ei halua selvittää sun kanssa enää mitään, haluaa päästä eroon.
Tämä! Haluaa deletoida sinut elämästään kokonaan. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Näin ilmeisesti ystävänikin ajatteli. Olin hankala koska hänen tyly käytös alkoi ärsyttää. Otin monta kertaa etäisyyttä, mutta tämä ihminen viestiteli minulle vaikka maailman loppuun asti kunnes lopulta vastasin. Sen jälkeen muuttui taas tylyksi.