Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?

Vierailija
07.03.2020 |

Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.

Kommentit (310)

Vierailija
41/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä oli laskutavasta riippuen marraskuussa 2019 jopa 228 600. Miten niille voisi riittää nuo mainitsemasi työpaikat?

Ja jos sairaala/terveyskeskus hakee lääkäriä, niin luuletko, että he täyttäisivät paikan työttömällä  laitosapulaisella, jos hän paikkaa hakisi? Kun kaikki ihmiset,  ne työttömätkään ,  eivät sovellu/pysty kaikkiin töihin.

Vierailija
42/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa muita kieliä kuin suomi, minulla on paniikkihäiriö, sosiaalistentilanteiden pelko, pesuaine-allergia, kemikaaliyliherkkyys, narkolepsia, sekä rikosrekisteri. Nämä seikat estävät muutaman työn vastaanottamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kääntäjä ja nykyään töissä, mutta hetken työttömyysaikanani virkailija yritti voitonriemuisesti saada minut avoimeen tulkin paikkaan.

Ongelma vaan, että olen saksan kääntäjä ja tulkkaus olisi ollut somalista suomeen ja takaisin.

Minä olen kääntäjä ja tulkki. Minulle virkailija esitteli satoja auki olevia opettajan paikkoja eikä ymmärtänyt ollenkaan sitä, miksi olin hakenut vain neljää. Hänelle oli turha selittää, että en sovi fysiikanopeksi, islaminopeksi enkä jumppamaikaksi. Hänen mielestään "voihan sitä aina edes hakea".

Vierailija
44/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CNC koneistajista on kuulemma pulaa. Alalle vaaditaan koulutus jonka kesto on kolme vuotta. Minä työttömänä voisin siirtyä kyseiselle alalle mutta kolme vuotta koulussa ilman tuloja on täysin mahdoton ajatus asuntovelkaiselle jonka opintotukikuukaudet on käytetty. Eipä onnistuisi opintotuellakaan, en saa lyhennysvapaata.

Firmat ei ota oppisopimuskoulutuksella koska se vaatii firmoilta resursseja. Muutenkin mieluummin valittavat työvoimapulaa (kun ei saa valmista) ja sillä tekosyyllä palkkaavat virolaisia, puolalaisia yms. 4e tuntipalkalla.

Vierailija
45/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako työpaikkaa oli yliopistokoulutetuille? 

Niin, ne työkkärin sivut ovat täynnä hanttihommia. Paremmat duunit ei koskaan edes tule hakuun siellä vaan rekrytointi tapahtuu muita kanavia myöten. 

Itsekin sain ensimmäisen duunipaikkani suhteilla. Eräs keski-ikäinen sukulainen (nainen) järjesti minulle helpon toimistotyön heti, kun valmistuin. Oma työhuone, liukuva työaika ja pitkät lomat.

Vierailija
46/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kääntäjä ja nykyään töissä, mutta hetken työttömyysaikanani virkailija yritti voitonriemuisesti saada minut avoimeen tulkin paikkaan.

Ongelma vaan, että olen saksan kääntäjä ja tulkkaus olisi ollut somalista suomeen ja takaisin.

Minä olen kääntäjä ja tulkki. Minulle virkailija esitteli satoja auki olevia opettajan paikkoja eikä ymmärtänyt ollenkaan sitä, miksi olin hakenut vain neljää. Hänelle oli turha selittää, että en sovi fysiikanopeksi, islaminopeksi enkä jumppamaikaksi. Hänen mielestään "voihan sitä aina edes hakea".

Eiks ne saa jotain bonuksia siitä, että ovat työntäneet työttömän jonnekin tilastoja rumentamasta? Hopla, hopla, kuin aikuisten päivätarhassa. Rahantuloa ei voi estää.

Vierailija
47/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on ammatillista pätevyyttä useampaan kuin yhteen alaan. Eli suomeksi: ei nuo yli 25.tuhatta paikkaa ole kaikkien haettavissa.

Eikä nuo myöskään ole välttämättä samalla paikkakunnalla kuin hakija asuu.

Ihan turhaa toitottaa, että pitää muuttaa työn perässä, kun ei se vaan kaikille ole mahdollista. Monesti kun muutto koskettaa muitakin kuin yhtä ihmistä ja kaikki eivät asu vuokralla, jolloin on helppo vain irtisanoa asunto.

Tuota pahuksen talolainaa ei niin vaan irtisanotakkaan.

Vierailija
48/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44v kirjoitti:

Olen etsinyt töitä ja ainoat oikeat työt olisivat metallitöitä, hitsareita on haussa montakin, mutta en osaa hitsata.

En tiedä pääseekö johonkin hitsari koulutukseen, kauan kestää ja onko minusta sellaiseen työhön?

Olen työtön. Minulle juuri eräs henkilö suuressa viisaudessaan väitti, kun sättimiseltään muisti,  että jos menen hitsauskurssille saan valita työni. Olen kohta 60v, nivelvaivainen astmaatikko. Itse epäilen pääsisinkö edes kurssille mutta toki se on vain tekosyy ;D

eli et ole edes yrittänyt vaan päättänyt heittäytyä avuttomaksi. Niitä jotka edes Yrittävät tehdä jotain oman tilanteensa parantamiseksi arvostan. Kaltaisiasi luovuttajia, jotka eivät edes yritä tehdä mitään, halveksin.

Minä taas halveksin kaltaisia idiootteja jotka omaa agendaansa edistääkseen valehtelevat ja tulkitsevat väärin muiden sanomisia. En sanonut etten olisi mit'ään tehnyt, sanoin etten hitsaajaksi ole oikea henkilö.

Vierailija
49/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44v kirjoitti:

Olen etsinyt töitä ja ainoat oikeat työt olisivat metallitöitä, hitsareita on haussa montakin, mutta en osaa hitsata.

En tiedä pääseekö johonkin hitsari koulutukseen, kauan kestää ja onko minusta sellaiseen työhön?

Olen työtön. Minulle juuri eräs henkilö suuressa viisaudessaan väitti, kun sättimiseltään muisti,  että jos menen hitsauskurssille saan valita työni. Olen kohta 60v, nivelvaivainen astmaatikko. Itse epäilen pääsisinkö edes kurssille mutta toki se on vain tekosyy ;D

eli et ole edes yrittänyt vaan päättänyt heittäytyä avuttomaksi. Niitä jotka edes Yrittävät tehdä jotain oman tilanteensa parantamiseksi arvostan. Kaltaisiasi luovuttajia, jotka eivät edes yritä tehdä mitään, halveksin.

Minä taas halveksin kaltaisia idiootteja jotka omaa agendaansa edistääkseen valehtelevat ja tulkitsevat väärin muiden sanomisia. En sanonut etten olisi mit'ään tehnyt, sanoin etten hitsaajaksi ole oikea henkilö.

Hitsaajaksi vaaditaan nykyisellään iso joukko "kortteja" ja erikoistumisia. Ei sinne huolita pelkällä amistasoisella perushitsaajakoulutuksella ketään.

Aloittajan tarkoitus nyt ei ole muuta kuin nyhtää hampaat ja kynnet irveessä jotain negatiivista työttömistä. Liekö itse Scrooge siellä kirjoittelemassa, kun on vielä lauantai ja hyvät ulkoilusäät.

Vierailija
50/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juuri nyt työtön olen opiskelija. On muuten aivan älyttömän kallista hommaa tämä opiskelu siis. Se 200€:n opintotuki ei riitä mihinkään.

Voisin joo amispohjalla, hakea näihin avoinna oleviin lääkärin paikkoihin. Puhelinmyyntiä olen kokeillut, en saanut olla kahta päivää kauempaa. Minusta ei siihen ollut.

Laitoshuoltajaksikaan ei pääse ilman koulutusta.

Vierailija
51/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuohon lukuun suhteutettuna työttömiä on moninkertaisesti. Eli täystyöllisyys on mahdottomuus. Mitä tapahtuisi sosiaali/te-toimiston työntekijöille jos ei olisi työttömiä? Suurinosa avoimista työpaikoista on vuokra-firmojen ilmoituksia. Aika silmiä avaavaa oli tajuta kok vuokrafirmojen systeemi sanotaanko yleisesti ottaen mikä on heidän agendansa. Tuntuu jotenkin oudolta että ei kerrota yhtään minne työpaikkaan olet menossa, ikäänkuin vaan että noniin mene tuonne sitten, aha nyt se vasta sitten selviää. Hakevat porukkaa avoimilla ilmoituksilla kirjoilleen, eli työtä ei välttämättä edes ole. Ja sitten kun ovat saaneet parempia kirjoilleen niin kaskummaa joltakulta "loppuu" työt kyseisessä firmassa, ja eikun "parempi" tilalle listalta. Myös kusetusta on se että töitä muka on pitkäksi aikaa, no ei ole. Se on vain keino saada joku siihen hommaan kuukaudeksi. Pa*kimpia on nämä jotka kuvittelevat että voi pompotella miten huvittaa. eli soitellaan lyhyellä varoitusajalla ja ei osaa yhtään sanoa huomisesta saati ylihuomisesta. Mielestäni tämä systeemi pitäisi lakkauttaa. Ihmiset omalta osaltaan antavat tälle siunauksensa tekemällä "töitä" kyseisille firmoille.

Tämä on muuten ihan totta, aikoinaan opteamille haettiin kausitarjoilijoita ja hain innoissani, pääsin haastatteluun (ryhmähaastattelu, samassa myös mm.rakennusalan ihmisiä), "sain paikan" ja sitä kausitarjoilua ei ollut olemassa. Puhelin alkoi kilahdella päivittäin viestejä yksittäisistä tiskausvuoroista hotelleihin. Olen siis koulutettu tarjoilija.

Vierailija
52/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oikeasti olen lähestulkoon työkyvytön vakavien mielenterveysongelmien vuoksi, mutta sairaslomaa pitäisi hakea aina erikseen. Työttömänä on helpompi olla. Nyt kuitenkin ajattelin hakea sairaslomaa, koska eihän tässä ole järkeä etten pysty tekemään töitä, mutta olen työttömänä.

Vierailija
53/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintoja ja työkokemusta on. Hakemukset hyvin kirjoitettuja (tarkistettu). Ei haastattelukutsuja - en tiedä miksi. Kerro sinä ap?

N45

Vierailija
54/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monihan nuista on vuokra- tai osa-aikaista työtä. Sellaisella ei kaikki työttömät pärjää ja vaikka saisikin ohella soviteltua työttömyysrahaa niin niitäkin saa jonku aikaa ootella kun lippuja ja lappuja pitää toimitella. Kaikkien talous ei tätä kestä. Täytyy olla siis se kokoaikatyö.

Täytyy olla myös alalle opiskellut ja paperit. Siivoojaksikaan ei enää nuin vaan pääse jollei ole tutkintoa takana.

Kaikilla ei ole myöskään mahista hakeutua mihin vain töihin koska asuntoloukku voi olla mahdollista. Asuntokauppa käy heikosti ja mahdottomuus siinä on kulkea töihin jos asunto myymättä ja asuntolainat painaa päälle.

Ja sitten vielä ne ihmiset joilla ulosotossa velkaa.. Välttis työ ei elätä yhtään jos palkasta ulosmitataan kolmasosa!

Vierailija
55/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun roikkumaan ainakin hetken työkkärin kirjoilla kun odottelen kuntoutustukihakemuksen ratkaisua taas. Olen työkyvytön kaikkeen fyysiseen työhön joten mitä järkeä tässä tilanteessa olisi töitä hakea tai edes katsoa tarjontaa. Ja huom. puhelinmyynti tai feissarina oleminen ei ole mitään työtä, pitäisi lailla kieltää kumpainenkin ihmisten häiriköinti.

Vierailija
56/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44v kirjoitti:

Katsopa netistä TE-palvelujen sivulta, noita hitsaajan koulutuksia on työvoimakoulutuksena eli sun pitää hakea niihin työkkärin kautta

https://koulutukset.te-palvelut.fi/kt/?searchPhrase=hitsaaja&announced=…

Vierailija
57/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinpaan osaan minua ei huolita. Tarkoittaa 99.99 % noista. Vaikea löytää (tai mahdotonta) se 0,01%.

Ihan rehellisesti, missä vika tällöin mielestäsi on?

Vierailija
58/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CNC koneistajista on kuulemma pulaa. Alalle vaaditaan koulutus jonka kesto on kolme vuotta. Minä työttömänä voisin siirtyä kyseiselle alalle mutta kolme vuotta koulussa ilman tuloja on täysin mahdoton ajatus asuntovelkaiselle jonka opintotukikuukaudet on käytetty. Eipä onnistuisi opintotuellakaan, en saa lyhennysvapaata.

Firmat ei ota oppisopimuskoulutuksella koska se vaatii firmoilta resursseja. Muutenkin mieluummin valittavat työvoimapulaa (kun ei saa valmista) ja sillä tekosyyllä palkkaavat virolaisia, puolalaisia yms. 4e tuntipalkalla.

Metallialan työvoimakoulutusta on paljon. Et ehkä suoraan pääse CNC-koneistajakoulutukseen, mutta jonnekin lyhyemmille kursseille.

Vierailija
59/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa on 10 paikkaa auki ja kaikkiin tarvii erityisosaamista. Ei mulla ole pokkaa hakea vaikkapa lääkärin virkaa kun on hevosenhoitajan paperit.

Vierailija
60/310 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v juuri tradenomiksi valmistuva pk-seudulta. Olen hakenut jopa alle 2000€ Palkan harjottelupaikkoja eikä vieläkään ole napannut. Yhteen haastatteluun vasta päässyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän