Mol.fi: 26762 avointa työpaikkaa: Kerrotteko arvoisat työttömät miksi ette löydä itsellenne töitä?
Ei vaan taida työnteko kiinnostaa kun tuet on niin suuret.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta avointa työpaikkaa oli muotoilijalle?
Työtön muotoilija voi hakea vaikka puhelinmyyjäksi
Ei voi. En pysty olemaan aspatöissä täyttä viikkoa, sillä en jaksa olla ihmisten kanssa tekemisissä 8h/päivä. Saan jatkuvia migreenikohtauksia, jotka kestää päiviä.
Sitten keksit jonkin sellaisen työn, jota kykenet tekemään rajoitteesi kanssa 🤔
Jos et pysty, niin arvioi uudelleen oletko ollenkaan työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai kouluttautua toiseen ammattiin. 🙄
Millä rahalla? Maksan vielä yrittäjyysvuosien kuluja ja tukikuukaudet käytetty.
Lasken itseni työttömäksi, mutta tilastoissa en näy, koska olen virallisesti opiskelija. Saiskin niin paljon rahaa kuin työtön.
On mulla tarvittaessa kutsuttava työ, mutta ei niitä työpäiviä tule kuin muutama kuukaudessa. Että niin.
Syy työttömyyteen on se, että hakemiani töitä hakee niin moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai kouluttautua toiseen ammattiin. 🙄
No tässä on koko Suomen työvoimapolitiikan suurin ongelma. On valtavasti työpaikkoja joihin on liian vähän tekijöitä, mutta minkäänlaista muuntokoulutusta ei juurikaan ole tarjolla.
Pidin vuoden sapatin omasta halustani ja jossain vaiheessa sitten aloin lähettelemään hakemuksia palatakseni työelämään.
Etsin kevyttä toimistotyötä, en kaivannut vastuuta enkä ylenemismahdollisuuksia. Pienempi palkkakin riitti tarpeisiini ja osa-aikatyö oli suurin toiveeni.
Pääsin haastatteluihin helposti mutta kaikki tyssäsi samaan: olin liian pätevä, ollut liian vastuullisissa tehtävissä. ” Luuletko tosiaan että viihtyisit rutiineissa, ei me voida ottaa riskiä että kyllästyisit”
Piti sitten hakea vastuulliseen ja isopalkkaiseen työhön mihin en halunnut. Hain ja sain
N 59v
Tämä aloitus kiikkuu täällä noin kerran viikossa. Oletko SINÄ työttömänä, kun sinulla on aikaa sitä massapostata kerta toisensa jälkeen?
Vastaus kysymykseesi, jonka varmasti olet saanut monta kertaa, mutta kirjoitetaan se nyt vielä kerran, kun kertaus on oppimisen äiti, ja sinulla on selvästi vikaa oppimisessa:
1. työpaikkaan ei liitele työntekijöitä, jos sitä ei ilmoiteta vapaaksi.
2. työpaikkoja vapautuu ja sulkeutuu jatkuvasti, äitiysloman, vaihtamisen, eläköitymisen vuoksi
3. työtön ei ole syntynyt työttömäksi ja harva myöskään kuolee koskaan työtä tekemättömänä, eli se ryhmä X ei ole mikään sama joukko
4. ryhmä X tässä tapauksessa on 10 kertaa suurempi kuin mainitsemasi vapaat työpaikat.
Jos et tätä simppeliä juttua ymmärrä, ihmettelen, kuka tuollaisen mihinkään työpaikkaan edes huolii töihin ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön muotoilija voi hakea vaikka
puhelinmyyjäksi
Niin siis kyse oli työpaikoista. Ne on sellaisia, joista maksetaan palkkaa. Puhelinmyynti ei ole. Ja montako kertaa olet ostanut jotakin puhelinmyyjältä?
Olen liian vanha. 54-vuotias ei pääse edes haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Suurinpaan osaan minua ei huolita. Tarkoittaa 99.99 % noista. Vaikea löytää (tai mahdotonta) se 0,01%.
No sehän tarkoittaa että tuossakin joukoss on siis noin 3 työpaikkaa juuri sinulle... Eli melkein 2 enemmän kuin tarvit.
Olen etsinyt töitä ja ainoat oikeat työt olisivat metallitöitä, hitsareita on haussa montakin, mutta en osaa hitsata.
En tiedä pääseekö johonkin hitsari koulutukseen, kauan kestää ja onko minusta sellaiseen työhön?
8279 avointa paikkaa kun rajaa kokopäiväisen palkkatyön.
Seuraavaksi vähennetään (vähintään) ne 2/3 paikkaa jotka on julkisessa haussa koska paikat täytyy laitta julkiseen hakuun vaikka työhön on jo valmiiksi joku valittu.
Sitten vähennetään kaikki haamupaikat eli paikat joita ei ole olemassakaan vaan työpaikkailmoitukset toimivat mainoksena yritykselle.
Tästä jää ehkä 150-200 työpaikkaa, joista jokaiseen on sata tai monta sataa hakijaa. Pienellä todennäköisyyslaskennalla voikin arvioida kuinka todennäköistä on että tulee valituksia. Työttömiä työnhakijoita on palttiarallaa puoli miljoonaa :(
Ei tuo avointen työpaikkojen lukumäärä sinänsä kerro paljon mitään. Olennaista on se minkälaisia työpaikkoja siellä on. Esim. hoitoalan paikoissa kaikissa pitää olla sen alan tutkinto. Myös monissa muissa paikoissa vaaditaan tietty tutkinto ja/tai paljon työkokemusta.
Miksi ap kannattaa haittamaahanmuuttoa?
M44v kirjoitti:
Olen etsinyt töitä ja ainoat oikeat työt olisivat metallitöitä, hitsareita on haussa montakin, mutta en osaa hitsata.
En tiedä pääseekö johonkin hitsari koulutukseen, kauan kestää ja onko minusta sellaiseen työhön?
Olen työtön. Minulle juuri eräs henkilö suuressa viisaudessaan väitti, kun sättimiseltään muisti, että jos menen hitsauskurssille saan valita työni. Olen kohta 60v, nivelvaivainen astmaatikko. Itse epäilen pääsisinkö edes kurssille mutta toki se on vain tekosyy ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan kuinka paljon ostat puhelinmyynnin kautta? Minä en ole kertaakaan, vaan katkaisen puhelun heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä,helppoo huudella,ei sinne kaikki pääse siihenkään hommaan! Tutut kaverukset haki ja pääsi,toinen lopetti/pistettiin lopettamaan kun sai vaan luuria korvaan.
Helppo huudella puskista.
Vierailija kirjoitti:
Olen kääntäjä ja nykyään töissä, mutta hetken työttömyysaikanani virkailija yritti voitonriemuisesti saada minut avoimeen tulkin paikkaan.
Ongelma vaan, että olen saksan kääntäjä ja tulkkaus olisi ollut somalista suomeen ja takaisin.
Tällaiset mielivaltaiset, pelkästään karenssiin tähtäävät aivopierut pitäisi saada julkiseksi ja kyseinen virkailija hyllytetyksi tutkinnan ajaksi. Toimintahan on suorastaan rikollista.
Vierailija kirjoitti:
M44v kirjoitti:
En tiedä pääseekö johonkin hitsari koulutukseen, kauan kestää ja onko minusta sellaiseen työhön?Olen työtön. Minulle juuri eräs henkilö suuressa viisaudessaan väitti, kun sättimiseltään muisti, että jos menen hitsauskurssille saan valita työni. Olen kohta 60v, nivelvaivainen astmaatikko. Itse epäilen pääsisinkö edes kurssille mutta toki se on vain tekosyy ;D
Tulee mieleen ammuvainaan ajoilta.Isän piti mennä työkkäriin. Moittivat kun ei ole hakenut töitä. No ainakin uudelleenkoulutukseen vähintäänkin. Isä sanoi että kyllä kyllä,vaikka lääkäriksi astihan minä luen mutta mites tämmönen kun mulla on ollu jo eläkepaperit kauan. Oli rouva nikotellut että en ois uskonu en ois uskonu olette niin nuorekaskin!
Sinne vaan mun isäpapan kanssa lääkäriksi opiskelemaan"! ahhaha
Vierailija kirjoitti:
M44v kirjoitti:
En tiedä pääseekö johonkin hitsari koulutukseen, kauan kestää ja onko minusta sellaiseen työhön?Olen työtön. Minulle juuri eräs henkilö suuressa viisaudessaan väitti, kun sättimiseltään muisti, että jos menen hitsauskurssille saan valita työni. Olen kohta 60v, nivelvaivainen astmaatikko. Itse epäilen pääsisinkö edes kurssille mutta toki se on vain tekosyy ;D
eli et ole edes yrittänyt vaan päättänyt heittäytyä avuttomaksi. Niitä jotka edes Yrittävät tehdä jotain oman tilanteensa parantamiseksi arvostan. Kaltaisiasi luovuttajia, jotka eivät edes yritä tehdä mitään, halveksin.
Olen kääntäjä ja nykyään töissä, mutta hetken työttömyysaikanani virkailija yritti voitonriemuisesti saada minut avoimeen tulkin paikkaan.
Ongelma vaan, että olen saksan kääntäjä ja tulkkaus olisi ollut somalista suomeen ja takaisin.