Profiilikuvan päivitys ja miesten yhteydenotot
Julkaisen sosiaalisessa mediassa harvakseltaan kuvia ja vielä harvemmin sellaisia, joissa itse esiinnyn. Eilen päätin kuitenkin vaihtaa profiilikuvani, sillä edellinen oli pari vuotta vanha ja mielestäni profiilikuvan tulisi olla tuore kiusallisten tosielämän kohtaamisten välttämiseksi. Julkaisemani kuva on tavallinen kasvokuva, sellainen, jonka voisi liittää vaikka työhakemukseen. Työhön liittyviin asioihin sosiaalista mediaa pääasiassa käytänkin, ja haluan antaa itsestäni asiallisen, ammattimaisen kuvan.
Kuvan julkaisun jälkeen sain muutamia yhteydenottoja puolitutuilta miehiltä. Yhteydenottojen tarkoitus ei jäänyt epäselväksi. Jäin miettimään, että ymmärretäänkö kuvan julkaiseminen sosiaalisen median kontekstissa automaattisesti kehujen kalasteluna ja mainoksena mahdollisille deittikumppaneille vai mistä ihmeestä tässä on kyse? Olen aivan tavallinen parisuhteessa oleva nelikymppinen nainen, joka ei etsi parisuhdetta eikä yritä näyttää erityisen vetävältä.
Monet sanovat, että miesten huomion väheneminen iän myötä harmittaa, mutta minä voin rehellisesti sanoa, että en enää kaipaa enkä jaksa mitään tyhjänpäiväistä viestittelyä eivätkä ulkonäköön kohdistuvat kehut enää tunnu merkityksellisiltä. Kaikkein vähiten kaipaan kehuja siitä, kuinka "hyvin olen säilynyt". En yritä näyttää ikäistäni nuoremmalta. Olen aivan tyytyväinen ikääni. Haluaisin jo keskittyä muihin asioihin elämässäni. Kyllästyttää, että vielä tässäkin iässä sellainen asia kuin profiilikuvan päivitys tulkitaan yritykseksi tuoda omaa viehättävyyttä esille.
Muilla on kokemuksia = joku ei tykkää että Linkedinissä lähetetään verkostumiskutsu, eli käytetään sitä tasan siihen mihin se on tarkoitettu.
Ihme marttyrointia leimata jotenkin "väärin kiistetyksi", kun sinulle huomautetaan että ihan itse määrität kaverilistasi ja profiilisi notificationit. Itse valitset miten herutuskuvan laitat - joo en yhä usko että OIKEASTI asiallinen kuva aiheuttaisi mitään tuollaista. Ei ole millään lailla väärin laittaa kaverilistallaan oleville henkilöille viestiä, ei edes kun sen tekee mies naiselle. Et ole kertonut mitään, joka tekisi noiden miesten käytöksestä tuomittavaa - siihenhän some on tarkoitettu, etenkin se kaverilista, että voi lähestyä muita!!!
Sinä tässä et tiedä miten ja miksi somea käytetään, ja jos et sitä halua käytettävän siihen mihin se on tarkoitettu, pitää SINUN muuttaa käytöstäsi.