Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Profiilikuvan päivitys ja miesten yhteydenotot

Vierailija
07.03.2020 |

Julkaisen sosiaalisessa mediassa harvakseltaan kuvia ja vielä harvemmin sellaisia, joissa itse esiinnyn. Eilen päätin kuitenkin vaihtaa profiilikuvani, sillä edellinen oli pari vuotta vanha ja mielestäni profiilikuvan tulisi olla tuore kiusallisten tosielämän kohtaamisten välttämiseksi. Julkaisemani kuva on tavallinen kasvokuva, sellainen, jonka voisi liittää vaikka työhakemukseen. Työhön liittyviin asioihin sosiaalista mediaa pääasiassa käytänkin, ja haluan antaa itsestäni asiallisen, ammattimaisen kuvan.

Kuvan julkaisun jälkeen sain muutamia yhteydenottoja puolitutuilta miehiltä. Yhteydenottojen tarkoitus ei jäänyt epäselväksi. Jäin miettimään, että ymmärretäänkö kuvan julkaiseminen sosiaalisen median kontekstissa automaattisesti kehujen kalasteluna ja mainoksena mahdollisille deittikumppaneille vai mistä ihmeestä tässä on kyse? Olen aivan tavallinen parisuhteessa oleva nelikymppinen nainen, joka ei etsi parisuhdetta eikä yritä näyttää erityisen vetävältä.

Monet sanovat, että miesten huomion väheneminen iän myötä harmittaa, mutta minä voin rehellisesti sanoa, että en enää kaipaa enkä jaksa mitään tyhjänpäiväistä viestittelyä eivätkä ulkonäköön kohdistuvat kehut enää tunnu merkityksellisiltä. Kaikkein vähiten kaipaan kehuja siitä, kuinka "hyvin olen säilynyt". En yritä näyttää ikäistäni nuoremmalta. Olen aivan tyytyväinen ikääni. Haluaisin jo keskittyä muihin asioihin elämässäni. Kyllästyttää, että vielä tässäkin iässä sellainen asia kuin profiilikuvan päivitys tulkitaan yritykseksi tuoda omaa viehättävyyttä esille.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kuvakaappauksen jostain random misusta. Hyvin toimii.

Vierailija
22/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Vaihdan profiilikuvani äärimmäisen harvoin, ja silloin kun sen teen saa suorastaan laskea sekunteja kun kommentteja alkaa tulla aina tietyiltä tahoilta. Ehkä sitten koetaan, että uusi profiilikuva tarjoaa sosiaalisesti hyväksytyn ja viattoman tavan päästä sanomaan kohteliaisuus jota ei ehkä muussa tilanteessa kehtaisi sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta. Onko sun kaverilista pitkä kuin nälkävuosi, ja täynnä esim jonkun pelin kautta linkattuja miehiä joita et oikeasti tunne? En ole koskaan kohdannut kuvailemaasi ilmiötä, en omissa enkä muiden kuvissa.

En tiedä, onko kaverilistani pitkä. Kontakteja on noin 600, ja kaikki heistä olen tavannut oikeassa elämässä. En hyväksy tuntemattomien kaveripyyntöjä. Kuviani kommentoivat useimmiten ikäiseni ja hieman vanhemmat naiset. Aloitus käsitteli kuitenkin kuvapostauksen jälkeen miehiltä saamiani yhteydenottoja. Edellisestä profiilikuvan päivityksestä on tosiaan jo pari vuotta, ja kun nämä yhteydenotot tulivat välittömästi julkaisemani kuvan jälkeen, päättelin, että kuva innoitti miehiä lähestymään.

Onhan 600 ihan älytön määrä. Miten olet muka tavannut ja tunnet noin paljon ihmisiä? Suosittelen karsimaan listan ihan niihin oikeisiin ystäviin ja sukulaisiin. Samalla karsiutuvat varmasti nämä puolitutut oudot tyypit...

Muutenkin ammattimaiseen viestintään käytetään LinkedIniä, ei Facebookia, joten työn takia ei ole syytä kerran tavattuja tuntemattomia ystävälistoillaan pitää.

Vierailija
24/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se kuva oli? Oliko sulla heleä iho ja punaiset huulet?

Vierailija
25/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihoni on aivan tavallisen nelikymppisen naisen iho enkä käytä voimakkaan väristä huulipunaa. Tämä on sitä paitsi epäolennaista. Ei ole tarpeen pohtia, millainen kuva on - kerroin jo kuvan olevan asiallinen, sellainen, jonka voisi laittaa vaikka työhakemukseen - vaan halusin herättää keskustelua siitä, miksi minkä tahansa omakuvan julkaiseminen tulkitaan niin, että kuvan postaaja haluaa kehuja ja treffipyyntöjä.

Vierailija
26/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta. Onko sun kaverilista pitkä kuin nälkävuosi, ja täynnä esim jonkun pelin kautta linkattuja miehiä joita et oikeasti tunne? En ole koskaan kohdannut kuvailemaasi ilmiötä, en omissa enkä muiden kuvissa.

En tiedä, onko kaverilistani pitkä. Kontakteja on noin 600, ja kaikki heistä olen tavannut oikeassa elämässä. En hyväksy tuntemattomien kaveripyyntöjä. Kuviani kommentoivat useimmiten ikäiseni ja hieman vanhemmat naiset. Aloitus käsitteli kuitenkin kuvapostauksen jälkeen miehiltä saamiani yhteydenottoja. Edellisestä profiilikuvan päivityksestä on tosiaan jo pari vuotta, ja kun nämä yhteydenotot tulivat välittömästi julkaisemani kuvan jälkeen, päättelin, että kuva innoitti miehiä lähestymään.

Onhan 600 ihan älytön määrä. Miten olet muka tavannut ja tunnet noin paljon ihmisiä? Suosittelen karsimaan listan ihan niihin oikeisiin ystäviin ja sukulaisiin. Samalla karsiutuvat varmasti nämä puolitutut oudot tyypit...

Muutenkin ammattimaiseen viestintään käytetään LinkedIniä, ei Facebookia, joten työn takia ei ole syytä kerran tavattuja tuntemattomia ystävälistoillaan pitää.

En tarvitse koulutusta somen käytössä. On aivan normaalia, että työssä, johon kuuluu verkostoitumista, tutustuu moniin ihmisiin. Työkuvioissa, varsinkin ulkomailla, tavatut ihmiset lähettävät kaveripyyntöjä Facebookissa, ja olisi epäkohteliasta hylätä nämä, varsinkin jos on mitenkään mahdollista, että henkilön tapaa uudestaan. Monet myös lähettävät työasioihin liittyviä viestejä Messengerissä. Vielä nykyäänkin johonkin projektiin liittyvää viestintää varten saatetaan perustaa Facebook-ryhmä. Onneksi tätä kuitenkin tapahtuu nykyään vähemmän kuin ennen.

Itse en lähesty muita työasioissa Facebookin tai Messengerin kautta, mutta en näe järkevänä alkaa ripittää jotain toista, joka näin tekee. En voi kaveripyyntöä hyväksyessäni mistään tietää etukäteen, aikooko joku yhteistyöprojektissa tapaamani mies myöhemmin lähettää minulle treffikutsun. Tätä muuten tapahtuu myös Linkedinissä.

Vierailija
27/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmansa kullakin. Yksi tuttu vaikuttaa juuri sinunlaiselta. On häikäisevän kaunis, mutta yrittää antaa itsestään ainoastaan asiallisen vaikutelman ja ei vastaa muiden ihmisten kehuihin tai poistaa ne kokonaan. Tuo käytös antaa hänestä ainoastaan ylimielisen kuvan. Aivan kuin ajattelisi olevansa muiden yläpuolella kun on vielä ulkonäkönsä lisäksi niin älykäskin. Löysää nutturaasi ap.

Eiköhän tämä ole mielipidekysymys. Sinusta ystäväsi käytös vaikuttaa ylimieliseltä, minulle taas tulee kuva hyvinkin jalat maassa olevasta ihmisestä. Jos ystäväsi kävisi tykkäämässä jokaisesta kommentista ja kiittelisi saamistaan kehuista, ei sekään näyttäisi hyvältä ulospäin. Jos et sinä, niin joku muu ajattelisi tämän olevan turhamainen heruttaja. Minulle ainakin, jos näen jonkun tuttavan kuvan alla pitkän rivin "oot niin upea" -kommentteja, joita postaaja vuolaasti sydämien kera kiittelee, tulee aika keskenkasvuinen vaikutelma.

Työskentelen viranomaistehtävissä ja haluan jo tästä syystä pitää sometilini asiallisina. Joskus on tullut kiusallisia tilanteita, kun jotkut tuttavat eivät ole vaikkapa suostuneet uskomaan, etten halua tulla merkityksi mihinkään juhlimiskuviin.

Jos kuvasi on asiallinen, kuten oletan niin tuskin kommentit ovat mitään tyyliin "hottis <3" jne. Ota toki kuvasi kokonaan pois, jos sinua ei saa kehua kauniiksi. Itseänikin kehutaan, vaikka kuvani eivät ole mitään heruttelua tai kehujen kalastelua. En niitä poista, ellei joku laita jotain asiatonta tai seksuaalista tms.

Ei onneksi ole mitään "hottis"-kommentteja. Kuviani itse asiassa kommentoivat eniten ikäiseni ja hieman vanhemmat naispuoliset kollegat, jotka muutenkin kommentoivat kaikkea, mitä joku postaa. Yleensä kommentit ovat sellaisia kuin "oletpa kaunis" tai vastaavaa, ja ymmärrän kyllä, että tällä tarkoitetaan hyvää, mutta minulle kommenteista tulee kiusallinen olo, sillä en erityisesti yritä näyttää kauniilta eikä tämä ole syy kuvan julkaisemiseen. Julkaisen kuvia ylipäätään harvoin, yhtenä syynä nimenomaan se, että en halua antaa itsestäni mitään heruttelumielikuvaa. Viimeisimmän profiilikuvani julkaisin nimenomaan siksi, että edellinen kuva oli jo aika vanha, ja näytän nykyään luonnossa jo hieman erilaiselta kuin edellisessä kuvassa.

Ekassa viestissä ongelman oli miesten yhteydenoto ja nyt nuo naistenkin kommentit häiritsevät. Terkkuja muillekin Porvoon virkamiehille.

Vierailija
28/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaan halusin herättää keskustelua siitä, miksi minkä tahansa omakuvan julkaiseminen tulkitaan niin, että kuvan postaaja haluaa kehuja ja treffipyyntöjä.

Tuskinpa noin ajatellaan että kehuja pitää tulla. Niitä nyt vaan ihmiset laittavat, pidät siitä tai et.

Vierailija
29/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Itse ainakin kaverinaisille saata laittaa että hitsin hyvä kuva tms. Nainen olen itsekin. Tutun miehen profiilikuvasta saatan tykätä, en kommentoi.

Ehkä mies ei kehtaa laittaa julkisesti viestiä jos ajattelee että muut kuvittelee että on kiinnostunut ja siksi laittaa yv.n. Tosin jos pyytää treffeille tms niin sitten asia eri ja haluaa sitten jotain muutakin.

Tätä oikeastaan juuri hain - myös naispuoliset kaverit saattavat kommentoida kuvaan, että "vau, kaunis" tai jotain vastaavaa. Ymmärrän, että tällä tarkoitetaan hyvää, mutta kuten sanoin, haluaisin antaa itsestäni asiallisen vaikutelman enkä todellakaan kalastele kuvilla kehuja. Profiilikuvahan on julkinen, enkä halua, että esimerkiksi töihin liittyvät kontaktit näkevät tällaisia kommentteja. Yleensä poistan kommentit parin päivän päästä vähin äänin. Minusta ulkonäön hehkutukset kavereiden kesken ovat enemmän itsetuntonsa kanssa kamppailevien nuorten juttu.

Profiilikuva EI ole pakollisesti julkinen. Voit heti julkaisun jälkeen vaihtaa yleisöksi vain itsesi, jolloin ihmiset näkevät kuvan mutta eivät voi tykätä siitä tai kommentoida sitä. Tai sitten ystäväsi, jolloin he voivat tykätä ja kommentoida, mutta työkaverisi eivät näe näitä kommentteja.

Ei ole näin vaikeaa.

Vierailija
30/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse koulutusta somen käytössä. On aivan normaalia, että työssä, johon kuuluu verkostoitumista, tutustuu moniin ihmisiin. Työkuvioissa, varsinkin ulkomailla, tavatut ihmiset lähettävät kaveripyyntöjä Facebookissa, ja olisi epäkohteliasta hylätä nämä, varsinkin jos on mitenkään mahdollista, että henkilön tapaa uudestaan. Monet myös lähettävät työasioihin liittyviä viestejä Messengerissä. Vielä nykyäänkin johonkin projektiin liittyvää viestintää varten saatetaan perustaa Facebook-ryhmä. Onneksi tätä kuitenkin tapahtuu nykyään vähemmän kuin ennen.

Itse en lähesty muita työasioissa Facebookin tai Messengerin kautta, mutta en näe järkevänä alkaa ripittää jotain toista, joka näin tekee. En voi kaveripyyntöä hyväksyessäni mistään tietää etukäteen, aikooko joku yhteistyöprojektissa tapaamani mies myöhemmin lähettää minulle treffikutsun. Tätä muuten tapahtuu myös Linkedinissä.

En minä ole hyväksynyt edes samassa tiimissä työskentelevät miehen FB-kaveripyyntöä, koska en halua olla hänen kaverinsa FB:ssä. Eipä ole vaikuttanut töihimme mitenkään.

Vierailija
31/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Itse ainakin kaverinaisille saata laittaa että hitsin hyvä kuva tms. Nainen olen itsekin. Tutun miehen profiilikuvasta saatan tykätä, en kommentoi.

Ehkä mies ei kehtaa laittaa julkisesti viestiä jos ajattelee että muut kuvittelee että on kiinnostunut ja siksi laittaa yv.n. Tosin jos pyytää treffeille tms niin sitten asia eri ja haluaa sitten jotain muutakin.

Tätä oikeastaan juuri hain - myös naispuoliset kaverit saattavat kommentoida kuvaan, että "vau, kaunis" tai jotain vastaavaa. Ymmärrän, että tällä tarkoitetaan hyvää, mutta kuten sanoin, haluaisin antaa itsestäni asiallisen vaikutelman enkä todellakaan kalastele kuvilla kehuja. Profiilikuvahan on julkinen, enkä halua, että esimerkiksi töihin liittyvät kontaktit näkevät tällaisia kommentteja. Yleensä poistan kommentit parin päivän päästä vähin äänin. Minusta ulkonäön hehkutukset kavereiden kesken ovat enemmän itsetuntonsa kanssa kamppailevien nuorten juttu.

Profiilikuva EI ole pakollisesti julkinen. Voit heti julkaisun jälkeen vaihtaa yleisöksi vain itsesi, jolloin ihmiset näkevät kuvan mutta eivät voi tykätä siitä tai kommentoida sitä. Tai sitten ystäväsi, jolloin he voivat tykätä ja kommentoida, mutta työkaverisi eivät näe näitä kommentteja.

Ei ole näin vaikeaa.

Tämä siis Facebookissa, sillä kuvauksesi kuulostaa siltä. LinkedInissä ei tietääkseni voi kuvia kommentoida, enkä tiedä mitä muuta somea käytettäisiin vastaavalla tavalla. Kerro ihmeessä jos kyse on muusta sovelluksesta.

Vierailija
32/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näin vaikeaa.

En halua piilottaa kuvaani vaan olla ihmisten löydettävissä. Työhöni kuuluu verkostoitumista. Eihän se, että profiilikuva on julkinen, ole mikään avoin treffikutsu, tai ainakaan sen ei pitäisi olla! Minusta on huolestuttavaa, että kommenteissa keskitytään paljolti siihen, miten minun tulisi toimia välttääkseni ei-toivotut yhteydenotot, eikä siihen, millaista on hyvä somekäytös ja milloin on sopivaa lähestyä toista. Ei ole tätä päivää vastuuttaa naisia siitä, miten miehet käyttäytyvät. Ehdotus profiilikuvan piilottamisesta ei ole kovin kaukana siitä, että puututaan esimerkiksi naisten pukeutumiseen.

Vierailija
33/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näin vaikeaa.

Tämä siis Facebookissa, sillä kuvauksesi kuulostaa siltä. LinkedInissä ei tietääkseni voi kuvia kommentoida, enkä tiedä mitä muuta somea käytettäisiin vastaavalla tavalla. Kerro ihmeessä jos kyse on muusta sovelluksesta.

Kyllä, aloituksessa viittasin Facebookiin, mutta on minua lähestytty treffikutsuilla Linkedinissäkin.

Vierailija
34/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmansa kullakin. Yksi tuttu vaikuttaa juuri sinunlaiselta. On häikäisevän kaunis, mutta yrittää antaa itsestään ainoastaan asiallisen vaikutelman ja ei vastaa muiden ihmisten kehuihin tai poistaa ne kokonaan. Tuo käytös antaa hänestä ainoastaan ylimielisen kuvan. Aivan kuin ajattelisi olevansa muiden yläpuolella kun on vielä ulkonäkönsä lisäksi niin älykäskin. Löysää nutturaasi ap.

Eiköhän tämä ole mielipidekysymys. Sinusta ystäväsi käytös vaikuttaa ylimieliseltä, minulle taas tulee kuva hyvinkin jalat maassa olevasta ihmisestä. Jos ystäväsi kävisi tykkäämässä jokaisesta kommentista ja kiittelisi saamistaan kehuista, ei sekään näyttäisi hyvältä ulospäin. Jos et sinä, niin joku muu ajattelisi tämän olevan turhamainen heruttaja. Minulle ainakin, jos näen jonkun tuttavan kuvan alla pitkän rivin "oot niin upea" -kommentteja, joita postaaja vuolaasti sydämien kera kiittelee, tulee aika keskenkasvuinen vaikutelma.

Työskentelen viranomaistehtävissä ja haluan jo tästä syystä pitää sometilini asiallisina. Joskus on tullut kiusallisia tilanteita, kun jotkut tuttavat eivät ole vaikkapa suostuneet uskomaan, etten halua tulla merkityksi mihinkään juhlimiskuviin.

Jos kuvasi on asiallinen, kuten oletan niin tuskin kommentit ovat mitään tyyliin "hottis <3" jne. Ota toki kuvasi kokonaan pois, jos sinua ei saa kehua kauniiksi. Itseänikin kehutaan, vaikka kuvani eivät ole mitään heruttelua tai kehujen kalastelua. En niitä poista, ellei joku laita jotain asiatonta tai seksuaalista tms.

Ei onneksi ole mitään "hottis"-kommentteja. Kuviani itse asiassa kommentoivat eniten ikäiseni ja hieman vanhemmat naispuoliset kollegat, jotka muutenkin kommentoivat kaikkea, mitä joku postaa. Yleensä kommentit ovat sellaisia kuin "oletpa kaunis" tai vastaavaa, ja ymmärrän kyllä, että tällä tarkoitetaan hyvää, mutta minulle kommenteista tulee kiusallinen olo, sillä en erityisesti yritä näyttää kauniilta eikä tämä ole syy kuvan julkaisemiseen. Julkaisen kuvia ylipäätään harvoin, yhtenä syynä nimenomaan se, että en halua antaa itsestäni mitään heruttelumielikuvaa. Viimeisimmän profiilikuvani julkaisin nimenomaan siksi, että edellinen kuva oli jo aika vanha, ja näytän nykyään luonnossa jo hieman erilaiselta kuin edellisessä kuvassa.

Ekassa viestissä ongelman oli miesten yhteydenoto ja nyt nuo naistenkin kommentit häiritsevät. Terkkuja muillekin Porvoon virkamiehille.

En oikein hahmottanut, mitä haluat kommentillasi sanoa. Eihän se, että ketjussa keskustellaan myös jostain alkuperäistä aihetta sivuavasta ilmiöstä, mitenkään mitätöi alkuperäistä aihetta.

Vierailija
35/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päivitin juuri profiilikuvani ja sain dick pickin! Hyvänen aika sentään olen 51 v nainen.

Vierailija
36/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole hyväksynyt edes samassa tiimissä työskentelevät miehen FB-kaveripyyntöä, koska en halua olla hänen kaverinsa FB:ssä. Eipä ole vaikuttanut töihimme mitenkään.

Kaikki työt ja työpaikat eivät toimi sanoin. Omalla työpaikallani herättäisi varmasti närää, jos joku ei hyväksyisi kollegan kaveripyyntöä. Kerroin myös, että erityisesti ulkomaalaiset yhteistyökumppanit lähettävät kaveripyyntöjä herkästi. Hylkääminen tulkittaisiin todella töykeäksi. Suomessa kaikkien tuttujen lisääminen on alkanut jo kokemukseni mukaan onneksi jäädä pois. Eri maiden sosiaaliset normit poikkeavat kuitenkin toisistaan, mikä on huomioitava myös sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
37/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei saa lähestyä naista, paitsi 2 promillen kännissä kello 00:27 lauantaina yöklubilla, ja silloinkin puolivahingossa!

Kaikki muu on epämääräisen hyypiön outoutta, eikä lainkaan hyväksyttävää näin #metoo-aikana!

Vierailija
38/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on syy miksen julkaise kuin harvoin kuvia. Juuri kerran kahdessa vuodessa voin päivittää profiilikuvan.

Olen naimisissa ja myös kohta nelikymppinen. Nolottaa jos vieraat miehet kommentoi muuten kuin tykkäämällä tai jollain hyvin neutraalilla "hyvä kuva" kommentilla.

Nolottaa myös naisten hehkutukset.

Profiilikuvana aina kasvokuva. Ei mitään herutuskuvia tai edes "herutuskuvia". Olen huomannut että privaviestejä tulee jos laittaa kokovartalokuvan.

Olen poistanut kaikki kuvat joihin tulee ylimääräisiä noloja kehuja etenkin miehiltä.

Haluan pitää profiilin asiallisena myös.

Vierailija
39/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tarvitse koulutusta somen käytössä. On aivan normaalia, että työssä, johon kuuluu verkostoitumista, tutustuu moniin ihmisiin."

No ilmeisesti tarvitset, kun sulla tällainen outo some-ongelma ilmenee... Ihan vaan vinkkinä että kannattaisi ehkä kuunnella niitä joilla ei tuollaisia ongelmia ole, eikä olla noin ylimielinen. Ammattimainen verkostoituminen tehdään LinkedInin kautta, ei Facebookissa. Paitsi tietty jos olet jokin parturikampaaja, meikkiartisti tms "ammattilainen".

Vierailija
40/61 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on syy miksen julkaise kuin harvoin kuvia. Juuri kerran kahdessa vuodessa voin päivittää profiilikuvan.

Olen naimisissa ja myös kohta nelikymppinen. Nolottaa jos vieraat miehet kommentoi muuten kuin tykkäämällä tai jollain hyvin neutraalilla "hyvä kuva" kommentilla.

Nolottaa myös naisten hehkutukset.

Profiilikuvana aina kasvokuva. Ei mitään herutuskuvia tai edes "herutuskuvia". Olen huomannut että privaviestejä tulee jos laittaa kokovartalokuvan.

Olen poistanut kaikki kuvat joihin tulee ylimääräisiä noloja kehuja etenkin miehiltä.

Haluan pitää profiilin asiallisena myös.

On tässä ketjussa näköjään ainakin joku, jolla on samoja kokemuksia ja joka ymmärtää, mitä halusin sanoa. Kiitos kommentistasi. Toivoisin, että ajan kuluessa ihmisten somekäytös paranisi, niin kuin varmaan käykin, ja ymmärrettäisiin, että kaikki eivät välitä kehuista tai toivo yhteydenottoja ja että naisten postaamat kuvat eivät ole avoimia kutsuja lähempään kanssakäymiseen.