TImo Harakka haluaa kaupunkilaisten luopuvan omistusautoistaan ja maalaisten kakkosautoistaan
Hirveitä vapauden rajoittajia nuo sosialistit. Miksi kieltää kun voi ohjata kansaa käyttämään vähemmän saastuttavia autoja?
Kommentit (109)
Vihaan lintuja kirjoitti:
Täyttä paskaa, ykkösautolla ajetaan 60000 vuodessa kakkosautolla 20000 julkista liikennettä ei ole. Harakoita on puut kyllä täynnä, pitää ostaa haulikko.
Kovat on kilometrit. Oletko kovinkin ylpeä kun istut peltikotteron sisällä ison osan elämästäsi? Ja anna kun arvaan, illalla lösöät sohvalla ja toljotat jättikokoista TV:tä?
On se onnetonta minkälaista ihmisen elämä voi olla.
No sopiihan se, luovutaan sitten kakkosautosta niin eipä tartte minun töihin enää mennä - kun ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisilla ei ole kakkosautoja. Ykkösauto on pakollinen, koska linja-autoliikenne on tuhottu.
Linja-autoliikenne on maaseudulla kannattamatonta. Siksi se on lopetettu. Eikä sitä enää kukaan kotimainen firma aloita.
Toivottavasti joku maahan.muuttaja.porukka löytää tästä hyvän bisneksen ja aloittaa taas liikenteen.
Niin, kannattamatonta se taitaa olla pääkaupunkiseudullakin, koska lipun hinnoissa on tukea n. 50%.
Vierailija kirjoitti:
"Entistä paremmat (joukko)liikkumispalvelut houkuttelevat kaupunkiseuduilla luopumaan omistusautosta ja maaseuduilla luopumaan kakkosautosta", sanoo Timo Harakka.
Hei Harakka
Täällä maalla ei ole kakkosautoja, on vain ykkösautoja. Minä käyn töissä kotoa katsoen lännessä ja mies idässä, emme pääse yhdellä autolla työhön sillä työpaikkamme ovat eri suunnilla. Julkisia ei kulje. Tervetuloa meille viikoksi katsomaan miten maalla eletään vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä paskaa, ykkösautolla ajetaan 60000 vuodessa kakkosautolla 20000 julkista liikennettä ei ole. Harakoita on puut kyllä täynnä, pitää ostaa haulikko.
Kovat on kilometrit. Oletko kovinkin ylpeä kun istut peltikotteron sisällä ison osan elämästäsi? Ja anna kun arvaan, illalla lösöät sohvalla ja toljotat jättikokoista TV:tä?
Ja sitä ei tarvitse kenenkään erikseen edes arvata, että sun kaltaisten arvailijoitten elämä se vasta onnetonta onkin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisilla ei ole kakkosautoja. Ykkösauto on pakollinen, koska linja-autoliikenne on tuhottu.
Linja-autoliikenne on maaseudulla kannattamatonta. Siksi se on lopetettu. Eikä sitä enää kukaan kotimainen firma aloita.
Toivottavasti joku maahan.muuttaja.porukka löytää tästä hyvän bisneksen ja aloittaa taas liikenteen.
Niin, kannattamatonta se taitaa olla pääkaupunkiseudullakin, koska lipun hinnoissa on tukea n. 50%.
PK-seudulla julkinen liikenne on tärkeä osa koko infraa, joten sen ei tarvitsekaan olla varsinaisesti kannattavaa.
Mutta maakunnissa ihmisten liikkumista on varmaan todella vaikea mitenkään laittaa julkisen liikenteen varaan.
Yhteiskunnan täytyy vain voimakkaasti tukea jatkossa sähköautojen ja plugareiden hankintaa. Kaikki verot noista pois, myös alvit.
Mistä helvetin kakkosautoista? Miten se maalla asuvien autojen määrä muuttuisi jos kaupungeissa on helppo hypätä ratikasta ratikkaan? Autolla sinne kaupunkiin pitää kuitenkin ajaa. Pidin HArakaa aikoinaan järkevänä miehenä. En pidä enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei me voida täällä maalla kulke atöihin pyörällä 60 kilometriä päivässä ja bussit ei kulje. Saatanan idi ootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asui maalla tai kaupungissa, niin elämä ilman autoa ja autoilua olisi hirveän ankeaa. Jos kuvittelenkin elämää ilman autoa, niin tulee kamala ahdistus.
Miten voi ahdistua siitä että ei omista kallista peltikotteroa jota pitää säännöllisesti huoltaa, josta pitää maksaa kalliit verot ja vakuutukset, joka menettää arvoaan hirveää tahtia (ellei ole ikivanha romu), joka kuluttaa kallista polttoainetta ja joka saastuttaa ja pilaa kanssaihmisten elämänlaatua monin tavoin? Kun vaihtoehto on liikkua itse, sekä fyysistä kuntoaan että henkistä vireyttään parantaen?
Kuinka omin voimin liikkuminen raittiissa ulkoilmassa voi olla "ankeaa"? Käsittämätöntä.
Höpsis, eihän autojen omistaminen tarkoita, ettei ihminen omin voimin liiku. Autolla vaan pääsee ihaniin ja erilaisiin paikkoihin, joissa voi omin voimin liikkua raittiissa ulkoilmassa. Töihin menemiseen tietenkin tarvitaan autoa, sillä muuten ei pääse. Töistä saamillaan palkkarahoilla voi auton, jos toisenkin, ja niiden kulut maksaa. Näin se menee oikeassa elämässä.
Harakka ei onneksi yksin päätä mistään isoista asioista. Kyllä siellä hallituksessa muutkin vaikuttavat jos puhutaan isoista liikenneuudistuksista.
Vierailija kirjoitti:
"Entistä paremmat (joukko)liikkumispalvelut houkuttelevat kaupunkiseuduilla luopumaan omistusautosta ja maaseuduilla luopumaan kakkosautosta", sanoo Timo Harakka.
Niinhän ne houkuttelisi mutta missä ne on...?Helsingissä asun ja työt sielä.Autolla 30min suunta,julkisilla +1.5h suunta..(tarhamatka sis)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asui maalla tai kaupungissa, niin elämä ilman autoa ja autoilua olisi hirveän ankeaa. Jos kuvittelenkin elämää ilman autoa, niin tulee kamala ahdistus.
Miten voi ahdistua siitä että ei omista kallista peltikotteroa jota pitää säännöllisesti huoltaa, josta pitää maksaa kalliit verot ja vakuutukset, joka menettää arvoaan hirveää tahtia (ellei ole ikivanha romu), joka kuluttaa kallista polttoainetta ja joka saastuttaa ja pilaa kanssaihmisten elämänlaatua monin tavoin? Kun vaihtoehto on liikkua itse, sekä fyysistä kuntoaan että henkistä vireyttään parantaen?
Kuinka omin voimin liikkuminen raittiissa ulkoilmassa voi olla "ankeaa"? Käsittämätöntä.
Me kaikki emme asu kehän sisällä, jossa voi pyöräillä 10 kilometrin säteellä ja hoitaa kaikkia asiat, saatanan hörhö. Pyydätte meitä muutamaan kaikki sinne? Asutaan ja nukutaan kaikki sitten päällekkäin vai?
KERRO MINULLE TIMO HARAKKA ETTÄ MITEN SE KAUPUNKIEN JOUKKOLIIKENTEEN PARANTAMINEN POISTAA SEN KAKKOSAUTON TARPEEN SIELLÄ MAALLA JOS KAKSI IHMISTÄ KÄY TÖISSÄ SAMAAN AIKAAN ERI PAIKOISSA ERI AUTOILLA?
PK-seudulla tosi moni käyttää julkista liikennettä paljon työmatkoissa, mutta haluavat silti omistaa auton sitä varten, että menevät autolla vaikkapa kesämökille tai johonkin harrastuksiin. Tuttavani kävi bussilla varmaan kymmeniä vuosia töissä Helsingissä ja koko ajan omisti auton. Autoa käytti juuri mökkimatkoissa ja lomilla muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
KERRO MINULLE TIMO HARAKKA ETTÄ MITEN SE KAUPUNKIEN JOUKKOLIIKENTEEN PARANTAMINEN POISTAA SEN KAKKOSAUTON TARPEEN SIELLÄ MAALLA JOS KAKSI IHMISTÄ KÄY TÖISSÄ SAMAAN AIKAAN ERI PAIKOISSA ERI AUTOILLA?
Ja etenkin jos niillä sattuu olemaan eri työvuorot.
Vähitellen alkaa karista haavekuvat ihanaisessa Suomessa asumisesta. Siellä missä kaikki on parhaiten maailmassa, ja jossa asuu maailman onnellisin ja vapain kansa. Valtio opastaa, ohjaa ja päättää miten kansan on hyvä elää.
Ei taida olla pitkään kansanedustajana puheista päätellen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sen verran hyvä ihmistuntija, että sinä olet pelkkä vässykkä jolla ei koskaan ole ollut edes varaa autoon ja nyt haluat että muillakin on yhtä kurjaa kuin sinulla. Näin se on 😀
Itse nauran ja polkasen V6 bensahirmullani 1km kauppaan ihan ajamisen ilosta. Tukehdu päästöihini hippi 😎Ja et ymmärrä edes hävetä käytöstäsi? Kyllä kaltaisesi saadaan kuriin, nostetaan käyttömaksua "bensahirmulle" vaan joka vuosi - niin kuin on taidettu tehdäkin. Ja lisää veroa bensan hintaan myös.
Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että sinut laitetaan maksamaan tyhmyydestäsi.
Ei hävetä vaan mä nautin 😊
Ja Kuules köyhis, ei ne todellisuudessa uskalla sen bensan hintaa mitenkään merkittävästi nostaa joten ihan sama mulle, mä nautin 😎
Harakka raakkui parvekkeella Kajaanissa vuonna kasikuus. Surkeeta.
Mitenkähä se
Harakka lentää 20km: päähän rukakauppaan hakemaanitselle ja kolmelle lapselleen ruokaa, kun se perheen ykkösauto on puolison käytössä ,jotta pääsee perheelle tienaamaan rahaa 50km: n päähän . Ajatteleeko ,jotta HARAKKA LENTÄÄ lapset selässä kauppaan ja samoin vie jonkun harrastuksiin.
Tahtoisin nähdä. Kaikki kun ei voi asua kehäkolmosen sisällä ratkkalinjan vieresssä . Me asutaan pohjanmaalla. Ei kulje bussit joka torpan ohi, ei.