TImo Harakka haluaa kaupunkilaisten luopuvan omistusautoistaan ja maalaisten kakkosautoistaan
Hirveitä vapauden rajoittajia nuo sosialistit. Miksi kieltää kun voi ohjata kansaa käyttämään vähemmän saastuttavia autoja?
Kommentit (109)
Jotenkin tulee kommunistinen Kiina mieleen. Sielläkin työläiset pyöräilivät kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Sinä nostelet korkeintaan pikkutyttöjä ruumissäkeissä ilmaan ja heittelet niitä krematorioihin kun olet ensin täyttänyt heidän aukkonsa siemennesteelläsi.
No niin oikean automiehen puhetta. Eiköhän tämä käy todisteeksi siitä kun aiemmin kerroin että autoilu pilaa paitsi fyysisen niin myös henkisen terveyden.
Toki jos on tyhmä jo alunperin niin minkäpä sille mahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harva maalainen asuu niin syrjässä että henkilöauto olisi välttämättömyys. Mutta jos päivittäinen työ- ja asiointimatka on esim. yli 20km niin henkilöauto alkaa olla välttämättömyys, se on selvää. Mutta kuinka iso osa suomalaisista asuu tällä tavoin ja tuleeko tämän vähemmistön mukaan tehdä liikennepolitiikkaa koko kansalle - ei tietenkään! Tämän väestönosan liikkuminen ratkaistaan jollain tavoin, esim. antamalla vapautus tietulleista tai alennetuilla käyttöveroilla, konsteja varmasti löytyy.
Aiemman kirjoitukseni alapeukut osoittavat mainiosti minkälaisiä lössyköitä suomalaisista on tullut. Autolla ajetaan pikkumatkatkin kun ei vaan jaksa itse liikkua. Tämä jos mikä on ennen kaikkea henkistä velttoutta. Säälittävää.
Kova verotus vaan niin autojen käytölle, polttoaineelle ja omistukselle. Ei suomalainen muuten usko.
Maksa ite. Mut ku ei ole mitään syytä eikä tarvetta vähentää autoilua.
Autoilun vähentämiseen on vahvat syyt aina kansanterveydestä ja yhteiskuntarakenteesta (infra) ekologisiin syihin. Autoilu oli 1900-luvun ilmiö, ahneuden ja tietämättömyyden ylittämätön vertauskuva. Nyt eletään 2020-lukua, yksityisautoilun aika on yksinkertaisesti ohi, se maailma meni jo.
Meidän perheen oli pakko hankkia auto siinä vaiheessa, kun HSL kaikessa viisaudessaan "paransi" runkolinjojaan, eli lakkautti sen ainoan bussin, jolla täältä kehyskunnasta olisi päässyt suoraan työpaikalle. Tilalle tuli linja, joka kulkee vain päivisin, ja pysähtyy parin kilsan päähän juna-asemalle, josta olisi jatkettava matkaa junalla (joka ei välttämättä edes kulje siihen aikaan). Ennen siis bussi kulki läpi vuorokauden ja suoraan toiseen kuntaan, nyt menee vain juna-asemalle ja vain päivisin. Ei kamalasti lohduta vuorotyöläistä!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee kommunistinen Kiina mieleen. Sielläkin työläiset pyöräilivät kaikkialle.
Ja minulla tulee mieleen että silloin Suomessa oli sellainen vuodenaika kuin talvi.
Onko ylivoimaista laskea yhteen yksi+yksi, ymmärtää että tämä länsimainen elintapa yksityisautoiluineen tekee lopun meistä? Se on jo tuhonnut yhden vuodenajan.
Juuri ostettiin perheeseen toinen auto. T. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nostelet korkeintaan pikkutyttöjä ruumissäkeissä ilmaan ja heittelet niitä krematorioihin kun olet ensin täyttänyt heidän aukkonsa siemennesteelläsi.
No niin oikean automiehen puhetta. Eiköhän tämä käy todisteeksi siitä kun aiemmin kerroin että autoilu pilaa paitsi fyysisen niin myös henkisen terveyden.
Toki jos on tyhmä jo alunperin niin minkäpä sille mahtaa.
Juu pyöräile sinä vaan 30km joka päivä sinne krematoriollesi.
Olisin saanut ilmaisen edun autojen yhteiskäyttöpalveluun. Katselin sieltä sitten hintatasoa ja totesin, että ainakaan siihen palveluun ei kannata laittaa autoa tarjolle, koska ei saa edes kilometrikorvauksen verran vuokratuloa. Varmaan toimii jollekin 2000 euron arvoiselle autolle, jolle ei anneta mitään takuuta toimivuudesta, mutta muuten ei. Ei tämä homma tule toimimaan käytännössä kuten joku ikänsä perseellään suojatöissä istuen työskennellyt kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä liikkumislahdollisuudet maalla asuvilla on tällä hetkellä? Ei pääse enää kaupunkiin ja takaisin samana päivänä koska linja-autoja ei enää kulje...
Maalta voi aina muuttaa pois. Tee niinkuin muutkin.
Eli pitäisi ottaa lopputili vakituisesta työstä ja muuttaa työttömäksi jo entisten työttömien ja syrjäytyneiden joukkoon kaupunkiin nostelemaan asumistukia? Siinäpä vasta kuningasidea.
Onko asiasi niin huonosti ettet saa kaupungista töitä?
Tällä hetkellä maalla on enemmän töitä tarjolla kuin pääkaupungissa. Eikös olekin outoa!
Asui maalla tai kaupungissa, niin elämä ilman autoa ja autoilua olisi hirveän ankeaa. Jos kuvittelenkin elämää ilman autoa, niin tulee kamala ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisilta saa viedä enemmänkin. Ne on tuhonnut Suomen.
Toivottavasti olet vain trolli. Muussa tapauksessa sinut ja kanssa-ajattelijasi saa tuhota. Cityituhippien ajatusmaailma on kyllä mielenkiintoinen, kun se on ok, että maailmalta rahdataan avokadoja sun muita paljon saastuttavilla lentokoneilla ja laivoilla. Kotimaista, lähellä tuotettua lihaa jaksetaan kyllä demonisoida. Taitavat kuitenkin esimerkiksi aika monet leivätkin olla kotimaista, maaseudulla tuotettua tavaraa...
Harakalla kyllä mopo keulii nyt. Hänellä ei ole realistista käsitystä ihmisten todellisuudesta. terv. demareita äänestävä henkilö.
Minulla on työmatkaa 65 km suuntaansa, 3-vuorotyö ja viikonlopputyötä myös. Asun yksin. Ja on siis auto. . Monessa perheessä täällä maalla on useampi auto juuri siksi, kun julkista liikennettä ei ole tai se ei kerta kaikkiaan käy omiin aikatauluihin. Eikä ne autot ole mitään sähköautoja, jos niitä pitää monta olla. Minullakin auton vakuutukset on kalliimmat kuin auto.
Hyvä se on sieltä pääkaupunkiseudulta antaa vinkkejä, kun ei tiedä oloista täällä maalla mitään. Mutta ei se mitään. Kyllä täällä pärjätään. Meillä on lunta ihan ilman mitään lumitykkejä ja teillä on niitä ulkomaan eläviä, joten eiköhän tässä olla aikalailla tasoissa. :D
Vierailija kirjoitti:
Asui maalla tai kaupungissa, niin elämä ilman autoa ja autoilua olisi hirveän ankeaa. Jos kuvittelenkin elämää ilman autoa, niin tulee kamala ahdistus.
Miten voi ahdistua siitä että ei omista kallista peltikotteroa jota pitää säännöllisesti huoltaa, josta pitää maksaa kalliit verot ja vakuutukset, joka menettää arvoaan hirveää tahtia (ellei ole ikivanha romu), joka kuluttaa kallista polttoainetta ja joka saastuttaa ja pilaa kanssaihmisten elämänlaatua monin tavoin? Kun vaihtoehto on liikkua itse, sekä fyysistä kuntoaan että henkistä vireyttään parantaen?
Kuinka omin voimin liikkuminen raittiissa ulkoilmassa voi olla "ankeaa"? Käsittämätöntä.
On jo aika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostakoon hallitus bensaverot vaikka miten törkeäksi, ajan silti autolla. Olen työssä missä jakkupukupakko, en ala millään fillarilla 15km työmatkaa ajmaan. Lapsia pitää viedä matkalla kahteen eri tarhaan, kummatkin eri suunnissa (joskin kilsan parin säteellä), en todellakaan ala millään pyöräperärryllä kuskaamaan ees taas lapsia hoitoon ja sitten vielä se 15 km töihin.
Bensa saa mun puolesta maksaa vaikka 15e/litra, ajan silti.Voi kuule, se jakkupuku voidaan määrätä vaikka laittomaksi työasuksi jos se siitä on kiinni. Olemme paljon vakavampien kysymysten ja ongelmien edessä nyt.
Veroja voidaan ja tulee kiristää niin paljon että väestö keskimäärin alkaa toimia järkevästi ja vastuullisesti. Poikkeustapaukset eivät merkitse mitään, toki ovat häpeäksi itselleen.
Mä oon sen verran hyvä ihmistuntija, että sinä olet pelkkä vässykkä jolla ei koskaan ole ollut edes varaa autoon ja nyt haluat että muillakin on yhtä kurjaa kuin sinulla. Näin se on 😀
Itse nauran ja polkasen V6 bensahirmullani 1km kauppaan ihan ajamisen ilosta. Tukehdu päästöihini hippi 😎
Täyttä paskaa, ykkösautolla ajetaan 60000 vuodessa kakkosautolla 20000 julkista liikennettä ei ole. Harakoita on puut kyllä täynnä, pitää ostaa haulikko.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työmatkaa 65 km suuntaansa, 3-vuorotyö ja viikonlopputyötä myös. Asun yksin. Ja on siis auto. . Monessa perheessä täällä maalla on useampi auto juuri siksi, kun julkista liikennettä ei ole tai se ei kerta kaikkiaan käy omiin aikatauluihin. Eikä ne autot ole mitään sähköautoja, jos niitä pitää monta olla. Minullakin auton vakuutukset on kalliimmat kuin auto.
Hyvä se on sieltä pääkaupunkiseudulta antaa vinkkejä, kun ei tiedä oloista täällä maalla mitään. Mutta ei se mitään. Kyllä täällä pärjätään. Meillä on lunta ihan ilman mitään lumitykkejä ja teillä on niitä ulkomaan eläviä, joten eiköhän tässä olla aikalailla tasoissa. :D
Miksi et muuta lähemmäs työtä? Asut yksin, ei pitäisi olla estettä. Nyt kulutat ison osan elämästäsi autossa istuen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sen verran hyvä ihmistuntija, että sinä olet pelkkä vässykkä jolla ei koskaan ole ollut edes varaa autoon ja nyt haluat että muillakin on yhtä kurjaa kuin sinulla. Näin se on 😀
Itse nauran ja polkasen V6 bensahirmullani 1km kauppaan ihan ajamisen ilosta. Tukehdu päästöihini hippi 😎
Ja et ymmärrä edes hävetä käytöstäsi? Kyllä kaltaisesi saadaan kuriin, nostetaan käyttömaksua "bensahirmulle" vaan joka vuosi - niin kuin on taidettu tehdäkin. Ja lisää veroa bensan hintaan myös.
Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että sinut laitetaan maksamaan tyhmyydestäsi.
varokaa vaan, kohta se kommunistien kontrolli ulottuu tekoälyn kautta jopa aivoihinne. ja tämä ei ollut vitsi, vaan faktaa. tekevät tällaisia ihmiskokeita suomen kansalaisilla juuri nyt tällä hetkellä.
Joukkoliikenteen subventiot samalla myös pois, se kannustaa oikeasti vähäpäästöiseen liikkumiseen. Ei ne lähes tyhjänä ajavat bussit mitään ekologisia ole, kaukana siitä.