Ansku säästää 600e/kk
https://www.iltalehti.fi/taloussankari/a/aad0b31f-ba6f-40d3-8ff6-b5a6a5…
Kyl minäkin, jos ei olis lapsia ja mies maksais kaiken =)
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa nettotulot yhteensä 2000e ja aina jää 500e säästöön. Vaikka on lapsia, iso talo, 2 autoa jne.
Nettotuloihin lasketaan myös lapsilisät. Ilmeisesti lapsillanne ei ole harrastuksia, asuntolainaa ei ole tai muita "etuja", joita et kerro. Ei sillä, olen itsekin pienituloinen ja säästän, mutta tuo yhtälö ei ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa nettotulot yhteensä 2000e ja aina jää 500e säästöön. Vaikka on lapsia, iso talo, 2 autoa jne.
Nettotuloihin lasketaan myös lapsilisät. Ilmeisesti lapsillanne ei ole harrastuksia, asuntolainaa ei ole tai muita "etuja", joita et kerro. Ei sillä, olen itsekin pienituloinen ja säästän, mutta tuo yhtälö ei ole mahdollinen.
Tuossa summassa on jo lapsilisät. Isompi lapsi harrastaa urheilua. Talolaina on pieni ja loppuu muutenkin kohta. Meillä on pienet menot, maalla asutaan niin ei täällä ole houkutuksia. Ja kukaan ei tarvitse joka kuukausi esim. uusia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa summassa on jo lapsilisät. Isompi lapsi harrastaa urheilua. Talolaina on pieni ja loppuu muutenkin kohta. Meillä on pienet menot, maalla asutaan niin ei täällä ole houkutuksia. Ja kukaan ei tarvitse joka kuukausi esim. uusia vaatteita.
Aivan. Velaton tai halpa asunto on suuri etu. Kaupungissa pienenkin asunnon vuokraan saa menemään melkein tonnin. Toki hyvä teille, mutta kyllähän tuo aika "kuivalta" elämältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netto 1700
Yhtiövastike 600
Putkiremontti 500
Seutulippu 100
Ruoka 400
Muut laskut
Puhelin, sähkö, vakuutus, lääkäri
( laitan 20 e kk lääkärin laskuja varten sivuun ) 100Säästöön 0 e
Jos on ylitöitä, menee niiden palkka hygieniatuotteisiin
Nyt säästän uuteen pyykinpesukoneeseen. Vanha on yli 10 v vanha. Voi mennä rikki minä hetkenä hyvänsä.
Kaikki tarpeeton on myyty ja käyn välillä samassa taloyhtiössä olevaa lapsiperhettä jeesaamassa. Sekin loppui, kun yhtäkkiä lopettivat maksamisen.
Näitä keikkoja kyllä saa. Pitää vaan innostua uuden perheen etsimisessä.Olin työhaastattelussa vaateliikkeeseen lauantaitöihin. Toisaalta oma työ on aika kuluttavaa. Haluaisin vkonloput olla ja levätä.
Siis mitä helkkaria? Myy se lukaalis ja muuta kaksioon/yksiöön. Vain 100 neliön kämpässä putkiremppalaina voi maksaa 500 tai yhtövastike 600. Jos asuisit järkevästi, jäisi rahaa niihin hygieniatuotteisiinkin.
Tervetuloa Helsinkiin.
600 eurossa on monta korjauslainaa.Taloyhtiö, joka on vanha, remontteja tulee.
En halua muuttaa, kun ei tarvi.
Ylitöitä tehty ja rahat riittää. Mutta ei sää sijoituksiin yhtään.
Joko olet tehnyt älyttömän huonot asuntokaupat, tai sulla on 100+ neliön kämppä. Muuten ei yhteensä 1100 euron VASTIKE selity millään. Normaalit korjausvastikkeet yksiöön tai kaksioon ovat tyypillisesti luokkaa max 500e, plus parinsadan hoitovastike päälle. Yhteensä luokkaa 700e, ei 1100.
Yhtiövastike on 312 euroa. Taloyhtiön korjausvelkaa on vajaa 300 ja nyt päälle tuli putkiremontti, maksu alkoi rullaamaan tammikuussa.
Joko olet tehnyt älyttömän huonot asuntokaupat, tai sulla on 100+ neliön kämppä. Muuten ei yhteensä 1100 euron VASTIKE selity millään. Normaalit korjausvastikkeet yksiöön tai kaksioon ovat tyypillisesti luokkaa max 500e, plus parinsadan hoitovastike päälle. Yhteensä luokkaa 700e, ei 1100.