Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YK:n laaja tutkimus: Vain 10 prosenttia maailman miehistä ei alista naista

Vierailija
06.03.2020 |

Vastaajille esitettiin väitteitä, kuten esimerkiksi että miehet ovat parempia poliittisia johtajia tai menestyvät paremmin liike-elämässä, opiskelu yliopistossa on tärkeämpää miehille kuin naisille tai että miehillä tulisi olla etuoikeus työpaikkoihin.

Maailmanlaajuisesti vain 10 prosenttia miehistä ei vastannut myönteisesti yhteenkään väittämään.

https://yle.fi/uutiset/3-11244436

Eipä ihme, että naiset ovat aivopestyjä uskomaan olevansa huonompia. Tuosta 10 prosentista ei myöskään löydy kaikille naisille hyvää miestä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri % naisista alistaa miehiä?

Tutkimus joka on tarkoitushakuinen ei ole tutkimus. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
42/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on typerää ja on lapsellista olettaa mitään omasta tai muista sukupuolista. Näkemykset ja arvot eivät perustu sukupuoleen vaan lähinnä älykkyyteen ja elämänkokemukseen. On todella lempeitä ja myötätuntoisia miehiä ja naisia. Ja varmaan hermafrodiittejakin. Pyrkikäämme kaikki olemaan lempeitä ja myötätuntoisia itseämme ja muita kohtaan. Sukupuoli on ihmisessä vain yksi ominaisuus ja kumpaankin sukupuoleen liittyy omat etunsa ja haittansa. Emme voi koskaan olla samanlaisia kuin muut, koska kaikki olemme yksilöitä, mutta voimme yrittää asettua muiden asemaan edes mielessämme hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku edes voi väittää vastaan? Onko ihan oikeasti niin omassa kuopassa eläviä ihmisiä että he luulevat tasa-arvon olevan globaalia?

Vierailija
44/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa otetaan esille se mikä tälläkin palstalla on selvästi nähtävissä, uhrin syyttäminen raiskauksesta. Voiko joku kirkkain silmin väittää ettei Suomessa olisi asenneilmapiiriä naisia vastaan?

Kyllä minä ainakin voin. Äänestin naista vaikka olenkin vain valkoinen hetero persuliini mies jonka pitäisi kuulemma olla ns. "naisen hak kaaja" materiaalia.

Googleta vaikka joku raiskausuutinen ja mene lukemaan kommentteja. Tällä palstalla aiheesta ei enää saa edes puhua joka on myös yksi osoitus ilmapiiristä.

Mitä se mielestäsi osoittaa ilmapiiristä ettei täällä saa asiasta puhua?

Vierailija
45/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kysymys oli, että "onko yliopisto miehelle tärkeämpi kuin naiselle?" 

Niin kuka tuollaista asiaa miettii sukupuolen kautta?

Ja sitten jos vastaajan kotimaassa on vahvana kotiäitiys, niin eikö se oo ihan oletusarvoista, että se sanoo sen olevalle miehelle tärkeämpää?

Vierailija
46/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että ihmiskunnassa on kautta aikojen vallinnut vahvemman oikeus. Miehet ovat fyysisesti vahvempia, joten he ovat alistaneet naiset. Ja heikommat miehet. Se on vain biologiaa, niin eläinuroksetkin toimivat. Biologisesti naisen myös pitäisi keskittyä jälkeläisten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Se on naaraan biologinen tehtävä. Siksi oikeasti olisikin tärkeämpää, että miehillä olisi koulutusta, työtä ja mahdollisuus elättää perheensä. 

Itse olen länsimainen, vahva ja itsenäinen nainen. Olen koulutettu eikä kukaan alista minua, ei vaikka omasta halustani olin yli 10 vuotta kotiäitinä. Oli oma valintani seurata omaa biologiaani. Tiedän olevani etuoikeutettu nainen. Minulla on kaikki mahdollisuudet päättää elämästäni ja valita miten haluan elää. Toisaalta minulla on ollut elättäjä, joka on mahdollistanut minulle "naisen paikan ottamisen" alistamatta minua ja pakottamatta minua turvautumaan "veronmaksajien kukkaroihin" ( enempää kuin ihan perus lapsilisien ja kotihoidon tukien verran. ÄItiyspäivärahakin oli pienempi kuin kotihoidon tuki, koska ennen lapsia en ollut töissä...).

Toki toivoisin kaikilla maailman naisille tätä samaa mahdollisuutta, mutta toisaalta on minusta täysin hölmöä taivastella "alistavia miehiä". Se nyt on vaan fakta tästä maailmasta että aina joku alistaa. Kyllä täällä Suomessakin alistetaan, vaikka alistussuhde harvemmin enää on mies-nainen. Koen esim. nykyiset lastenhoidon normit erittäin alistaviksi. Onneksi omani ovat jo aikuisia, ja olen itse vanhemmuudessani säästynyt turhalta kyttäykseltä. Mikä tekee viranomaisalistuksesta paremaa kuin aviomiesalistuksesta?

Alistuneen naisen puhe.

Ehei, vaan tosinaisen ja realistin puhe. Alistuneeksi minua ei kyllä saa kirveelläkään XD

Kyllä sinut kirveellä alistuneeksi saa.

Se on monien naisten todellisuutta.

No enkös just sanonut että biologinen fakta on se, että ihmiseliöistä puheen ollen homma menee niin että vahvempi alistaa heikomman. Yleensä kysse on ollut ihan fyysisestä vahvemmuudesta, mutta myös lainsäädäntöväkivalta on mukana kuvioissa. Sen suhteen että onnistuisiko joku nyt minut kirveellä alistamaan, olen skeptinen. Ensinnäkään en ole tekemisissä sellaisten huonojen ihmisten kanssa, joilla on taipumusta kirveen kanssa heilumiseen (useinhan nämä tuttujaan terrorisoivat). Ja jos joku sellainen nyt jostain syystä ottaisi minut maalitaulukseen, niin uskoisin yhteiskunnan järjestelmän olevan kuitenkin minun puolellani. Eli vaikka hetkeksi joutuisin alistumaankin, niin voitto olisi loppujen lopuksi minun. Ja jos jostain syystä en voisi luottaa systeemiin, niin mieluummin ottaisin marttyyrikuoleman kuin alistumisen. Kuolemaa en pelkää.

Olet nyt kyllä puhunut itsesi pussiin.

Vierailija
47/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi tehdä ja kasvattaa lapset yksin. Ongelmana on se että miesten ei biologisesti edes kuuluisi olla osana ydinperhettä, kuten ei ole muillakaan eläimillä. Isät ovat näitä jotka vääristävät naisten ajattelua omasta itsestään. Antaa ukkojen olla, kyllä naiset pärjää paremmin ilman.

Vierailija
48/48 |
06.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että ihmiskunnassa on kautta aikojen vallinnut vahvemman oikeus. Miehet ovat fyysisesti vahvempia, joten he ovat alistaneet naiset. Ja heikommat miehet. Se on vain biologiaa, niin eläinuroksetkin toimivat. Biologisesti naisen myös pitäisi keskittyä jälkeläisten tuottamiseen ja hoivaamiseen. Se on naaraan biologinen tehtävä. Siksi oikeasti olisikin tärkeämpää, että miehillä olisi koulutusta, työtä ja mahdollisuus elättää perheensä. 

Itse olen länsimainen, vahva ja itsenäinen nainen. Olen koulutettu eikä kukaan alista minua, ei vaikka omasta halustani olin yli 10 vuotta kotiäitinä. Oli oma valintani seurata omaa biologiaani. Tiedän olevani etuoikeutettu nainen. Minulla on kaikki mahdollisuudet päättää elämästäni ja valita miten haluan elää. Toisaalta minulla on ollut elättäjä, joka on mahdollistanut minulle "naisen paikan ottamisen" alistamatta minua ja pakottamatta minua turvautumaan "veronmaksajien kukkaroihin" ( enempää kuin ihan perus lapsilisien ja kotihoidon tukien verran. ÄItiyspäivärahakin oli pienempi kuin kotihoidon tuki, koska ennen lapsia en ollut töissä...).

Toki toivoisin kaikilla maailman naisille tätä samaa mahdollisuutta, mutta toisaalta on minusta täysin hölmöä taivastella "alistavia miehiä". Se nyt on vaan fakta tästä maailmasta että aina joku alistaa. Kyllä täällä Suomessakin alistetaan, vaikka alistussuhde harvemmin enää on mies-nainen. Koen esim. nykyiset lastenhoidon normit erittäin alistaviksi. Onneksi omani ovat jo aikuisia, ja olen itse vanhemmuudessani säästynyt turhalta kyttäykseltä. Mikä tekee viranomaisalistuksesta paremaa kuin aviomiesalistuksesta?

Alistuneen naisen puhe.

Ehei, vaan tosinaisen ja realistin puhe. Alistuneeksi minua ei kyllä saa kirveelläkään XD

Kyllä sinut kirveellä alistuneeksi saa.

Se on monien naisten todellisuutta.

No enkös just sanonut että biologinen fakta on se, että ihmiseliöistä puheen ollen homma menee niin että vahvempi alistaa heikomman. Yleensä kysse on ollut ihan fyysisestä vahvemmuudesta, mutta myös lainsäädäntöväkivalta on mukana kuvioissa. Sen suhteen että onnistuisiko joku nyt minut kirveellä alistamaan, olen skeptinen. Ensinnäkään en ole tekemisissä sellaisten huonojen ihmisten kanssa, joilla on taipumusta kirveen kanssa heilumiseen (useinhan nämä tuttujaan terrorisoivat). Ja jos joku sellainen nyt jostain syystä ottaisi minut maalitaulukseen, niin uskoisin yhteiskunnan järjestelmän olevan kuitenkin minun puolellani. Eli vaikka hetkeksi joutuisin alistumaankin, niin voitto olisi loppujen lopuksi minun. Ja jos jostain syystä en voisi luottaa systeemiin, niin mieluummin ottaisin marttyyrikuoleman kuin alistumisen. Kuolemaa en pelkää.

Olet nyt kyllä puhunut itsesi pussiin.

No en nyt kyllä tajunnut sinun logiikkaasi. Voitko ystävällisesti selittää mitä ihmettä oikein tarkoitat? Meinaatko että selittämäni biologinen fakta ja oma suhtautumiseni kirvesalistajiin eivät ole linjassa? Miksi eivät olisi? Ihmisten kyseessä ollessa sääntöihin on aina poikkeuksia. Ja nykyajan länsimainen elämänmeno on jo sellaisenaan kokonaisuutena poikkeus säännöstä. Vaikka jotkut ulisijat väittävät täälläkin olevan sortoa. Länsimaissa mahdollisesta sorrosta on kyllä normaalisti mahdollisuus vapautua.