Tämä "suvaitsevaisuusbuumi" on saanut vain aikaan vihapuhetta ja kitkaaa ihmisten välillä
En näe maailmaa yhtään suvaitsevaisempana tai rakastavana. Aivan päinvastoin.
Kommentit (89)
Suvaitsevaisuusbuumissa ei ole kyse suvaitsevaisuudesta
Pikemminkin persubuumin aikaansaannoksia.
Tää on tekopyhin aika ikinä.
Olen niin huolissani vaikkapa ilamstonmuutoksesta että kannan kangaskassia ekomerkillä kun menen ostamaan uusia halpis merkkivaatteita etelän matkaani varten. Khiah khiaäh
Kyllä.
Ennenvanhaan kaikki oli omaa mieltään tykönään, eikä se liiemmin kiinnostanut ketään mitä joku toinen ajatteli mistäkin.
Nyt on kauheaa eripuraa ja vastakkainasettelua jatkuvasti joka asiassa.
Maailmasata on tullut pelottava paikka.
Ap osuu just oikeaan!
Sen jälkeen kun piti alkaa suvaita kaikkea, kaikki on mennyt vain huonompaan suuntaan.
Totta. Aikasempina vuosina ei kiinnitetty niin paljon huomiota minusta siihen mitä toinen ajatteli tai teki.
Nyt kaikki pitää repiä auki ja julki ja paljastaa. Sitten ollaan vereslihalla kun joku tökkäisee siihen avautumiseen.
Joo, samaa luokkaa kuin orjuuden lopettaminen. Vain jakaa kansaa.
Suvaitsemisesta on tullut riitelemisen aihe. Jollain on aina aihetta olettaa ettei toinen suvaitse jotain ja sitten eikun voi lyödä jollain päähän. Ja sitten se toinen taas lyö takaisin koska ei kestä sitä että toinen olettaa ettei hän suvaitse jotain. Kierre on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin persubuumin aikaansaannoksia.
Molempien tasapuolisesti. Pata kattilaa soimaa..
Minusta se johtuu siitä että mitään yhteisä arvoja ei enää oikastaan ole. Moniarvoisuus ei vaan toimi. Myös toisen ihmisen kunnioittaminen on vähentynyt tosi rajusti. Ennen kunnioitettiin esim vanhempia ihmisiä ja auktoriteettejä. Oli siinä osin varmaan huonoakin mutta ilman tälläistä tiettyä kunnioitusta yhteiskunta syöksyy arvotyhjiöön jossa jokaine yrittää määritellä omat arvonsa eikä se onnistu.
Ihminen on raadollinen otus. Se ei koskaan kykene luomaan tänne mitään onnelaa.
Hei ap, sinä vain olet huolissasi omasta asemastasi.
Tähän asti olet päässyt helpommalla, kun kaikenlaiset stereotypiat ja vähemmistöjen huono kohtelu ovat olleet ok.
Nyt koet, että helpolla ja ansaitsemattomasti saatu ylempiarvoisuus otetaan sinulta pois.
Siksi pelkäät ja valitset uhriutumisen.
M31, gay
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ennenvanhaan kaikki oli omaa mieltään tykönään, eikä se liiemmin kiinnostanut ketään mitä joku toinen ajatteli mistäkin.
Nyt on kauheaa eripuraa ja vastakkainasettelua jatkuvasti joka asiassa.
Mun mielestä taas on pelkästään hyvä asia, että ihmiset eivät enää teeskentele vaan ovat rehellisiä siitä, mitä oikeasti ajattelevat. Mulla oli pitkäaikainen ystävä, jota olin auttanut monin tavoin (myös rahallisesti) jo vuosia . Yhdessä asiayhteydessä kuitenkin selvisi, miten paljon hän inhoaa mun kaltaisiani hyväosaisia.
Nykyään tämä yksi ja ainoa ääripää pääsee paremmin näkyville, eikä ole väliä minkä aatteen varjolla se näyttäytyy.
Suvaitsevaisuudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vaikka se onkin yksi väylä jolla tämä ääripää mekkaloi.
Todella sirullista että hyvienkin asioiden varjolla tehdään niin paljon pahaa muille ihmisille.
En minä ole ikinä saanut sanoa ääneen omia mielipiteitä.
Kaikki ovat niin suvaitsemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, sinä vain olet huolissasi omasta asemastasi.
Tähän asti olet päässyt helpommalla, kun kaikenlaiset stereotypiat ja vähemmistöjen huono kohtelu ovat olleet ok.
Nyt koet, että helpolla ja ansaitsemattomasti saatu ylempiarvoisuus otetaan sinulta pois.
Siksi pelkäät ja valitset uhriutumisen.
M31, gay
Miten toisen seksuaalisuutta "suvaitaan" kun sille on oma paikkansa. Miten se olisi yhteiskunnan asia edes? Sopimaton käytös on sitten asia erikseen. Eikä kenenkään toisen henkilökohtaista vakaumusta voi väkisin mennä muuttamaan.
Jaaha. Taas riidellään ja vihataan toinen toistaan. Miten jaksattekin?
Ajattelin joskus että kommunismi näyttää perustuvan vihaan. Ja niin se näyttääkin.
Tämä on pelkkä toteamus. En halua vihata ketään.
On lupa vihata ja pilkata niitä jotka ei suvaitse samoja asioita kuin trendin harjalla uiskentelevat.