Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

N. 16-vuotias kuumeessa kotona, äitinsä ei mennyt töihin

Vierailija
05.03.2020 |

vaan on sen "lapsen" kanssa kotona. Varmaan tulee niiiin uusavuton tyttö siitäkin. Paapottu ja poispilattu tapaus.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä tiedä kaikkea lapsen/nuoren tilanteesta?

Vierailija
42/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain suhteellisuutta. Se on aivan eri asia ,jos 16v on kipeenä aina silloin tällöin, tai kun on korkeassa kuumeessa yht äkkiä. Taatusti jäisin hänen kanssa kotiin jälkimmäisessä tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit niin tai näin niin aina väärin päin. Elämä äitinä.

Jos se teini sitten olisi kuolla kupsahtanut yksin sairaana niin täälläkin huudettaisiin paskaa äitiä taas.

Itselläni nousi teininä 40 asteen kuume ja olin ihan sekaisin ja jos olisin ollut yksin niin en tiedä mitä olisi tapahtunut. Näin vain pimeyttä ja luulin että olen valopylväs joka jakaantuu pimeyteen ja yritin pitää itseni kasassa = riehuin sekopäisenä.

Vierailija
44/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 16-vuotiaana mielestäni jo niin aikuinen että kyllä olisi hävettänyt jos äiti olisi jäänyt pois töistä minua hoitamaan jonkun flunssan takia.

Noh, jokainenhan saa paapoa omia lapsiaan niin kuin parhaaksi näkee.

Ja silti oikeasti olet edelleenkin noin keskenkasvuinen!

Töitä on muuten erilaisia. On paljon hommia jossa se "kotiin jääminen" on ihan yleistä. Terveisiä vaan täältä kotitoimistosta! Sekä mies että minä tehdään tänään etäpäivä.

Sun etäpäivä=vauvapalstapäivä?

Ja työnantaja kiittää...

Vierailija
45/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kaksi kertaa vanhempi eli 32v, kun minun vanhempani on ollut poissa töistä minua tarkkailemassa muutaman päivän sairastamani taudin vuoksi.

Vaikea sanoa ap:n tapauksessa mitään, kun ei tiedä mikä tauti, mitkä perussairaudet, onko häiriöitä, onko nuorella esim. paniikkikohtauksia, kuumekouristuksia, unissakävelyä sairauden aikana...

Toki voi olla siitäkin kyse, että vanhempi ei anna lapsen itsenäistyä. Näillä tiedoilla vain ei tuota pysty aidosti kommentoimaan tai olemaan jotain mieltä.

Vierailija
46/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 16-vuotiaana mielestäni jo niin aikuinen että kyllä olisi hävettänyt jos äiti olisi jäänyt pois töistä minua hoitamaan jonkun flunssan takia.

Töitä on muuten erilaisia. On paljon hommia jossa se "kotiin jääminen" on ihan yleistä. Terveisiä vaan täältä kotitoimistosta! Sekä mies että minä tehdään tänään etäpäivä.

Ja työnantaja kiittää...

Etäpäivänä ollaan tutkitusti tehokkaimpia. Sun tarttee nyt vaan kestää tää kaikki.

Vierailija
47/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut työpaikat ovat sallivampia kuin toiset. Meillä ohjeistettiin juuri koronan takia, että jos itse tuntee vähänkään flunssan oireita tai perheestä joku on sairaana, PITÄÄ jäädä etätöihin kotiin (ellei siis itse ole niin sairas, että on sairaslomalla). Ei siis saa tulla työpaikalle.

Vierailija
48/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etäpäivänäkin saa pitää taukoja.

Ja työnantaja kiittää...

Vierailija
49/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työnantaja kiittää...

Etäpäiväänkin kuuluu lakisääteiset tauot.

Vierailija
50/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna vituttaa moinen pelleily. Täällä hoetaan omaa valintaa ja että asia ei kuulu muille, eikä olevinaan tajuta että juuri tällaiset tapaukset napsahtavat koko naissukupolven nilkkaan työmarkkinoilla.

16-vuotias ei ole lapsi. Hän on 2 vuoden päästä aikuinen. Osa asuu jo omillaan tuon ikäisenä.

Eri asia tietysti, jos lapsi on kehitysvammainen. Siitä kai tässä on kyse?

Se on ihan täysin jokaisen ihan oma valinta miten lapsensa hoitaa. Kunhan hoitaa. Sinä hoet tuota vamma-asiaa siihen malliin, että sinä tässä taidat olla se kehitysvammainen, älyrajoitteinen.

Täh? Tämä on nyt toinen kommenttini ketjuun.

Eikä aloituksen tapauksessa ole kyse mistään lastenhoidosta, vaan työnvieroksunnasta.

/Se jolle vastasit

Vierailija
51/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna vituttaa moinen pelleily. Täällä hoetaan omaa valintaa ja että asia ei kuulu muille, eikä olevinaan tajuta että juuri tällaiset tapaukset napsahtavat koko naissukupolven nilkkaan työmarkkinoilla.

16-vuotias ei ole lapsi. Hän on 2 vuoden päästä aikuinen. Osa asuu jo omillaan tuon ikäisenä.

Se on ihan täysin jokaisen ihan oma valinta miten lapsensa hoitaa. Kunhan hoitaa. Sinä hoet tuota vamma-asiaa siihen malliin, että sinä tässä taidat olla se kehitysvammainen, älyrajoitteinen.

Eikä aloituksen tapauksessa ole kyse mistään lastenhoidosta, vaan työnvieroksunnasta.

/Se jolle vastasit

Älä viitsi. Sinä jankkasit kehitysvammaisuudesta. Ja kai sinä tajuat että töitä voi tehdä siellä kotonakin. Ei kaikki ole jotain laitossiivoojia tai tukityöllistettyjä kuten sinä. 

Vierailija
52/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saatana normaali lapsi on 16 vuotiaana jo omilla teillään.

Vierailija
53/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Se jolle vastasit

Älä viitsi. Sinä jankkasit kehitysvammaisuudesta. Ja kai sinä tajuat että töitä voi tehdä siellä kotonakin. Ei kaikki ole jotain laitossiivoojia tai tukityöllistettyjä kuten sinä. 

Jestas, tämähän eskaloitui äkkiä. :D

Etätyöt ovat toki asia erikseen. En itse ainakaan silloin sano tai koe olevani "poissa töistä", vaan tekeväni töitä kotona.

Ikävää että koet kehitysvammaisuuden niin arkana aiheena. Ja käytät sitä solvauksena.

Vierailija
54/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vuotias voi soittaa ambulanssin jos ei pärjää. Ammattilaiset arvioivat avun tarpeen.

Vierailija
55/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko pärjätä yksin sairaanakin niin sitä pärjää tai kuolee pois...oli sitten aikuinen tai lapsi.

Vierailija
56/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Se jolle vastasit

Etätyöt ovat toki asia erikseen. En itse ainakaan silloin sano tai koe olevani "poissa töistä", vaan tekeväni töitä kotona.

Ikävää että koet kehitysvammaisuuden niin arkana aiheena. Ja käytät sitä solvauksena.

Sinähän sitä käytät solvauksena.

Ja otsikossa lukee että "äiti jäi kotiin". Ei siinä sanottu että hän jäi sinne "työtä vieroksuen" kuten sinä väität.

Vierailija
57/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kuollut yksin kotiin. Siis ihan aikuinenkin. Vaikea se on itse itselle lanssia soittaa jos on jo puolikuollut tai tajuton.

Vierailija
58/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut kaksi kertaa vanhempi eli 32v, kun minun vanhempani on ollut poissa töistä minua tarkkailemassa muutaman päivän sairastamani taudin vuoksi.

Vaikea sanoa ap:n tapauksessa mitään, kun ei tiedä mikä tauti, mitkä perussairaudet, onko häiriöitä, onko nuorella esim. paniikkikohtauksia, kuumekouristuksia, unissakävelyä sairauden aikana...

Toki voi olla siitäkin kyse, että vanhempi ei anna lapsen itsenäistyä. Näillä tiedoilla vain ei tuota pysty aidosti kommentoimaan tai olemaan jotain mieltä.

Oletko pyytänyt äidiltä luvan olla tänään tällä palstalla.

Puolustelet vielä sairasta suhdettasi vanhempiisi.

34 vuotiaana muut ovat jo saavuttaneet jotain sinä et tule koskaan olemaan mitään ilman toisten jatkuvaa tukea.

Vierailija
59/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuntatautipäivärahaa (tai joissain tapauksissa työnantajan maksamana normaalia palkkaa) saa 16 vuotiaan kotihoidosta, vaikka normaalisti se raja on 12 vuotta. Juuri sain päivitetyt ohjeet liitoltani. Tällä pyritään ennakoimaan tautien leviämistä ja kuolemia, sillä korona on vielä aika arvaamaton tapaus.

AP voi miettiä omalle kohdalleen, miltä lapsesta tuntuisi sairastaa yksin kotona tässä tilanteessa. Sillä kyllä 16 vuotias on vielä lapsi ja vanhempiensa vastuulla, totta kai.

Sen jälkeen AP voi miettiä myös sitä, mikä on omassa elämässä katkeroittanut niin paljon, että pitää lapsestaan huolehtivasta vanhemmasta tehdä tällainen viha-aloitus av:lle.

16 vuotias lapsi, voi...

Aikuinen se on!

Vierailija
60/65 |
05.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/Se jolle vastasit

Sinähän sitä käytät solvauksena.

Ja otsikossa lukee että "äiti jäi kotiin". Ei siinä sanottu että hän jäi sinne "työtä vieroksuen" kuten sinä väität.

Missä kohtaa käytin solvauksena?

Taidan keskustella trollin kanssa. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä