N. 16-vuotias kuumeessa kotona, äitinsä ei mennyt töihin
vaan on sen "lapsen" kanssa kotona. Varmaan tulee niiiin uusavuton tyttö siitäkin. Paapottu ja poispilattu tapaus.
Kommentit (65)
Tartuntatautipäivärahaa (tai joissain tapauksissa työnantajan maksamana normaalia palkkaa) saa 16 vuotiaan kotihoidosta, vaikka normaalisti se raja on 12 vuotta. Juuri sain päivitetyt ohjeet liitoltani. Tällä pyritään ennakoimaan tautien leviämistä ja kuolemia, sillä korona on vielä aika arvaamaton tapaus.
AP voi miettiä omalle kohdalleen, miltä lapsesta tuntuisi sairastaa yksin kotona tässä tilanteessa. Sillä kyllä 16 vuotias on vielä lapsi ja vanhempiensa vastuulla, totta kai.
Sen jälkeen AP voi miettiä myös sitä, mikä on omassa elämässä katkeroittanut niin paljon, että pitää lapsestaan huolehtivasta vanhemmasta tehdä tällainen viha-aloitus av:lle.
Ja tämä kuuluu aloittajalle, koska..?
Unohdit kertoa, että äiti oli vkonloppuna töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos äidillä on varaa olla poissa töistä.
Ja työnantaja, joka tällaiseen suostuu. Kertoo siitä, että on aika tarpeeton työntekijä, jos voi ottaa palkatonta halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsella esim astma niin pakko on valvoa.
16-vuotiasta? Tosissasiko olet? 10-vuotias astmalapseni on kotona yksin jos on kipeä. Osannut jo pitkään ottaa itse lääkkeet ja arvioida oman voinnin.
Hyvä someilupäivä työnantajan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työnantaja, joka tällaiseen suostuu. Kertoo siitä, että on aika tarpeeton työntekijä, jos voi ottaa palkatonta halutessaan.
Päinvastoin. Jos on arvokas työntekijä niin työnantajalla ei ole varaa alkaa hankalaksi. Hyvä työntekijä on äkkiä kilpailijan palkkalistoilla jos ei yhteistyö suju. Äärimmillään se on tuolla jenkki it-firmoissa. Jossain Googlella huippuosaajat saa pitää vapaasti lomaa niin paljon kuin ikinä haluavat. Täydellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotiasta? Tosissasiko olet? 10-vuotias astmalapseni on kotona yksin jos on kipeä. Osannut jo pitkään ottaa itse lääkkeet ja arvioida oman voinnin.
No se on sinun valintasi.
Joutuuko ap:kin nyt tekemään töitä työpaikalla, kun kollega on pois? Tsemppiä! Onneksi sait pienen av-tauon <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lapsen kanssa tehty valinta joka toki seurausta kasvatuksesta. Hän osaa itsekin huolehtia itsestään niin minun mikään pakko jäädä aina valvomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lapsen kanssa tehty valinta joka toki seurausta kasvatuksesta. Hän osaa itsekin huolehtia itsestään niin minun mikään pakko jäädä aina valvomaan.
Niin. Suomalaisen äidin suurin ylpeydenaihe tuntuu olevan lapsen mahdollisimman varhainen itsenäisyys. Minulla on oma firma, joten minulle ei ole ongelma huolehtia sekä lapsistani että töistäni, rivihommissa tietysti on se lapsi pakkokin hylätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Suomalaisen äidin suurin ylpeydenaihe tuntuu olevan lapsen mahdollisimman varhainen itsenäisyys. Minulla on oma firma, joten minulle ei ole ongelma huolehtia sekä lapsistani että töistäni, rivihommissa tietysti on se lapsi pakkokin hylätä.
Ohis mutta kyllä minua hävittäisi jos teinini olisi niin avuton että häntä pakko jäädä valvomaan. Eri asia jos joku kehitysvamma joka vaikuttaa älylliseen kehitykseen esim. Astma ei sellainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä someilupäivä työnantajan piikkiin.
Miten niin työnantajan piikkiin? Ei tuon ikäisen kanssa saa olla palkallisesti kotona. Raja on 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta kyllä minua hävittäisi jos teinini olisi niin avuton että häntä pakko jäädä valvomaan. Eri asia jos joku kehitysvamma joka vaikuttaa älylliseen kehitykseen esim. Astma ei sellainen ole.
No voivoi. Heikko on se sinunkin itsetuntosi.
Suoraan sanottuna vituttaa moinen pelleily. Täällä hoetaan omaa valintaa ja että asia ei kuulu muille, eikä olevinaan tajuta että juuri tällaiset tapaukset napsahtavat koko naissukupolven nilkkaan työmarkkinoilla.
16-vuotias ei ole lapsi. Hän on 2 vuoden päästä aikuinen. Osa asuu jo omillaan tuon ikäisenä.
Eri asia tietysti, jos lapsi on kehitysvammainen. Siitä kai tässä on kyse?
Curlingia curlingia. Muotia nykyään. Saikkua ei ainakaan saa, mutta jos pomo suostuu palkattomaan poissaoloon, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna vituttaa moinen pelleily. Täällä hoetaan omaa valintaa ja että asia ei kuulu muille, eikä olevinaan tajuta että juuri tällaiset tapaukset napsahtavat koko naissukupolven nilkkaan työmarkkinoilla.
16-vuotias ei ole lapsi. Hän on 2 vuoden päästä aikuinen. Osa asuu jo omillaan tuon ikäisenä.
Eri asia tietysti, jos lapsi on kehitysvammainen. Siitä kai tässä on kyse?
Se on ihan täysin jokaisen ihan oma valinta miten lapsensa hoitaa. Kunhan hoitaa. Sinä hoet tuota vamma-asiaa siihen malliin, että sinä tässä taidat olla se kehitysvammainen, älyrajoitteinen.
Itse olin 16-vuotiaana mielestäni jo niin aikuinen että kyllä olisi hävettänyt jos äiti olisi jäänyt pois töistä minua hoitamaan jonkun flunssan takia.
Noh, jokainenhan saa paapoa omia lapsiaan niin kuin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 16-vuotiaana mielestäni jo niin aikuinen että kyllä olisi hävettänyt jos äiti olisi jäänyt pois töistä minua hoitamaan jonkun flunssan takia.
Noh, jokainenhan saa paapoa omia lapsiaan niin kuin parhaaksi näkee.
Ja silti oikeasti olet edelleenkin noin keskenkasvuinen!
Töitä on muuten erilaisia. On paljon hommia jossa se "kotiin jääminen" on ihan yleistä. Terveisiä vaan täältä kotitoimistosta! Sekä mies että minä tehdään tänään etäpäivä.