Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa tänne mitä kaikkea olette saaneet itsellenne maksusitoumuksella?

Vierailija
04.03.2020 |

Kaveri sai sossusta implantit suuhun, kaksi pyykinpesukonetta, kaksi astianpsukonetta, harrasterahaa jne. Koneet meni välittömästi myyntiin tori.fi:ssä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtikäs mitään, kaikesta olen joutunut itse maksamaan. On se väärin.

Vierailija
22/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sossusta maksusitoumuksen vuokravakuuteen ja 300 euroa kierrätyskeskukseen huonekaluja varten kymmenen vuotta sitten, kun muutin väkivaltaisen puolison luota turvakodin kautta yksin asumaan. Olin siihen aikaan nuori rahaton opiskelija ja ilman noita apuja olisin varmaan vieläkin eksän nyrkkeilysäkkinä, tai sitten mullan alla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton käsiraha, uusi (perusmallin) kännykkä, takuuvuokra, lomamatka lasten kanssa etelään vaatimattomassa hotellissa, uusi televisio, pölynimuri, astianpesukone, pesutorni, yleiskone ja vuodesohva on saatu.

Vierailija
24/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tonnin autonropponen ja uusi peräkärry ovat isoimmat yksittäiset mitä on saatu. Huonekalut ja kodinkoneet toki myös.

Vierailija
25/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipa ole ikina ollut tarvetta sossun luukulle menna, eli en ole saanut mitaan. Olkaa hyva, minunkin verorahoillani te saatte ilmaista tavaraa. 

Vierailija
26/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin Lappiin ja saatiin takuuvuokran lisäksi huonekalut, uusi astianpesukone hajonneen tilalle ja moottorikelkka.

Vierailija
27/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitikö tässä nyt luetella omat, vai kaverin saamiset?

Omat, koska kaveri saa aina enemmän ja tutuntuttu kaikista eniten.

Vierailija
28/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukin ja rintaproteesin

Vierailija
29/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikeastiko? No en mitään. Edes lapselle. Perusosalla kuuluisi kattaa kaikki. 

Vierailija
30/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sossusta maksusitoumuksen vuokravakuuteen ja 300 euroa kierrätyskeskukseen huonekaluja varten kymmenen vuotta sitten, kun muutin väkivaltaisen puolison luota turvakodin kautta yksin asumaan. Olin siihen aikaan nuori rahaton opiskelija ja ilman noita apuja olisin varmaan vieläkin eksän nyrkkeilysäkkinä, tai sitten mullan alla. 

Tämä meni tarpeeseen. Hienoa, olen ilmoinen että sait elämäsi suunnan muuttumaan.

Vierailija
31/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu lainasi minulle rahat uusiin silmälaseihin, kun kävi opiskeluaikana palkan kanssa källi. Mutta perivät takaisin. Silmälasit oli jo tilattu oletetun palkan tulon mukaan. Olin tosi kiitollinen, koska olin vähän liemessä sekä ilman silmälaseja, että palkkaa. Perivät sitten takaisin, kun palkka vihdoin ja viimein tuli.

Vierailija
32/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä meni tarpeeseen. Hienoa, olen ilmoinen että sait elämäsi suunnan muuttumaan.

Se on varmaan ainoa oikea tapaus ja muut tutuntutuntuttuja.

Vierailija
33/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hussein kirjoitti:

Ma sain uusi kannykka ja rahaa.

Oliks uusi Iphone?

Vierailija
34/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn sain. On muuten vieläkin käytössä, vaikka on melkein 30 vuotta vanha jo, eikä edes maksanut paljon.

Vierailija
35/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei kysynyt, mitä on sossusta saanut. Yllättäen palstalla ei muista maksusitoumuksista tiedetä mitään.

Vierailija
36/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e maksusitoumus kierrätyskeskukseen huonekaluja varten

Vierailija
37/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden päihdekuntoutus

Vierailija
38/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapiaa saatiin lapselle maksusitoumuksella.

Vierailija
39/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukipohjalliset

Vierailija
40/58 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena lääkkeitä, aikuisena en mitään vaikka olen pitkäaikaissairas- ja työtön ja olisin oikeasti oikeutettu toimenetulotukeenkin. Aikoinaan saanut sieltä sellaista kohtelua, etten halua levitellä tiliotteitani ym.enää ikinä niin pitkään kuin vaan jotenkin voi sinnitellä. Kadehtiessanne näitä "sossu maksaa kaiken"-provojanne, muistakaa, että on myös paljon meitä, jotka emme hae vaikka vuosikausia olisimme siihen oikeutettuja tuloillamme. Suomessa on nykyäänkin kova syyllistäminen sossutukia saaville, takuulla suurin osa eläisi paljon mieluummin ilman niitä, jos vaan saisi töitä tai olisi ylipäätään työkykyinen.