Lopetin hiusten värjäämisen ja annoin kasvaa oman värin takaisin. Miksen tajunnut tehdä tätä vuosia sitten!
Tai olisinpa silloin nuorena tajunnut jättää värjäämättä kokonaan. Olisi säästynyt paljon rahaa ja ei tarvitsisi katsoa vanhoja valokuvia lievää myötähäpeää ja ihmetystä tuntien... Ei tarvitse murehtia rumasta juurikasvusta ja hiusten oma väri on aina tyylikkäämpi kuin keinotekoinen.
Kommentit (18)
Samoin, 20-vuotiaana lopetin värjäämisen ja kasvatin oman värin. Sitten taas vähän kyllästyin, otin raitoja ja ja värjäsin sitten taas lähelle omaa sävyä. Sen jälkeen kasvatin taas oman värin. On niin kiva, kun on koko ajan tasainen väri päässä, ei ole tyvikasvuja jne. Sitten, kun tulee harmaita, niin värjään varmaan taas vähän.
Lucky you. Mä tein saman ja oma väri on ankea. Ei minkään värinen ja tukka näyttää aina likaiselta.
Mulla valitettavasti alkoi harmaantuminen jo alle 30 v eli väriä tyveen alle 1 krt/kk tiheydellä. Maantie menisi mutta harmaa ei koska olen alle 40.
Mulla sama mutta nyt olenkin alkanut harmaantua! Pärjään sellaisella tyvispraylla vielä toistaiseksi niin ei tarvi kokonaan värjätä kuitenkaan.
N47
Vierailija kirjoitti:
Mulla valitettavasti alkoi harmaantuminen jo alle 30 v eli väriä tyveen alle 1 krt/kk tiheydellä. Maantie menisi mutta harmaa ei koska olen alle 40.
Sama täällä. I feel you😀
Minä värjäsin 20-25 v ja sen jälkeen omalla värillä eteenpäin.
Sopii paljon paremmin. Mitä säästämiseen tulee...
niin leikkaan itse. Eka kerta jänskätti takavuosina, mutta nyt
menee jo rutiinilla. Siinä on jotain kivaa vapaudentunnetta lisäksi.
Tein saman, mutta en pitänyt lopputuloksesta.
Tietenkään värjääminen ei kannata, jos oma väri on kiva ja tykkää siitä.
Harmaa tukka voi olla todella elegantti ja nuorehkot kasvot vielä piristävät sitä entisestään.
Minä en pidä omasta vaaleanruskeasta väristäni, värjätty tummanruskea sopii paremmin persoonaani ja väreihini. Jos luonnostaan on kaunis oma väri niin mikä ettei mutta ruskeat omat sävyt harvoin on minkään näköisiä.
Väri myös tekee hiuksistani jäntevämmät eli hiukset eivät ole velttoa, lasimaista hiusta vaan lähes ompelulangan vahvuista. Eniten rakastan kiiltoa mikä värjätyssä on kaunis.
Miten maantien ruskea pikantilla säväyksellä harmaata on mielestänne ihana? Voihan se toki olla kun kauneus on katsojan silmissä.
Olen aina ihmetellyt muiden naisten hiustenvärjäysvimmaa. Oma väri paras väri. Ja jos oma hiusväri näyttää rumalta, kannattaa tutustua hiukan värioppiin ja valita paremmanväriset vaatteet ylle. Samalla huomaa, ettei meikkiäkään tarvitse enää väsyneen ilmeen kirkastamiseen, kun hyvät värit tekevät sen automaattisesti.
Ehkä kannattaa mennä myös värianalyysiin ja asetella silkkihuiveja kasvoille onko kesä, kevät, syksy vai talvi. Pystyraita hoikentaa, musta ei ole väri. Kansallispuku sopii juhlaan kuin juhlaan.
Maantienruskea ei parane vaikka pukisi helakanpunaiset intian basaarin vaatteet ja pirtsakkaa huulipunaa. Harmaa on harmaa ja kertoo, että mittarissa on kilometrejä. Aika on ajanut noiden tyylivinkkien ohi, voiko joku tosiaan miettiä et hei laitan pirtsakkaa keltaista ylleni niin kukaan ei huomaa, että minulla ei ole meikkiä ja hiukseni ovat beiget, harmailla pulisongeilla ja tyvikasvulla.
Mutta kansallispuku sopii yllättävän hyvin, siinä on se hilkka niin sillä peittää tyvikasvun. Kukaan ei huomaa, että tulet meikittä palaveriin kun kansallispuku vie suurimman huomion.
Mä en ole koskaan ollut innokas värjääjä.nuorena lähinnä muutin keskiruskeiden hiusteni sävyä vähän tummemmaksi tai punaisemmaksi, väri kuitenkin niin lähellä omaa ettei juurikasvu häirinnyt. Lopetin sitten senkin kun alkoi olla enemmän juttuja allergisista reaktiooista, totesin ettei mitäänjärkeä ottaa riskiä pienen sävyeron takia. Nyt olen alkanut saada harmaita, ja odotan innokkaasti niiden lisääntymistä :D Olen nimittäin nuoresta pitäen ihaillut harmaita hiuksia, ja nyt ehkä jossain vaiheessa sellaiset saan. Eikä välivaihekaan haittaa, sekin on minusta kivan näköinen.
N41
Onnittelut teille jotka tykkäävät omasta väristä! Se olisi parasta. Yritin samaa pari vuotta sitten. Olen yli 50, tukassa ei ole ei harmaata. Vuosien värjäysten alta paljastui hyvin ankea maantie-epäväri. Palasin hyvin pian entiseen kampaamorutiiniin.
Toivon, että saisin joskus kauniin hopeanharmaan tukan, sellainen on äidilläni ja se kelpaisi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa mennä myös värianalyysiin ja asetella silkkihuiveja kasvoille onko kesä, kevät, syksy vai talvi. Pystyraita hoikentaa, musta ei ole väri. Kansallispuku sopii juhlaan kuin juhlaan.
Maantienruskea ei parane vaikka pukisi helakanpunaiset intian basaarin vaatteet ja pirtsakkaa huulipunaa. Harmaa on harmaa ja kertoo, että mittarissa on kilometrejä. Aika on ajanut noiden tyylivinkkien ohi, voiko joku tosiaan miettiä et hei laitan pirtsakkaa keltaista ylleni niin kukaan ei huomaa, että minulla ei ole meikkiä ja hiukseni ovat beiget, harmailla pulisongeilla ja tyvikasvulla.
Mutta kansallispuku sopii yllättävän hyvin, siinä on se hilkka niin sillä peittää tyvikasvun. Kukaan ei huomaa, että tulet meikittä palaveriin kun kansallispuku vie suurimman huomion.
En sikäli ymmärrä alapeukkuja, että onhan se ihan tosiasia että toisilla se oma väri vaan on parhaimmillaankin mitäänsanomaton. Sopivan väriset vaatteet toki korostaa hyvällä tavalla ominaispiirteitä ja kohentaa ulkomuotoa sekä tietysti myös mielialaa, mutta ei ne sitä tukan rottasävyä kyllä syvennä kauniimmaksi.
Terveisin kevättyyppi, jolla nuorena oli nätti vaalea tukka, joka keski-iässä tummui epämääräisen ruskeanharmaaksi :(
Samaa mieltä.