Olisiko Jeesus jäänyt vänkäämään palsta-ateistien kanssa?
Kommentit (15)
Yhtä hyvä kysymys kuin "vänkäisikö Optimus Prime uskovaisten kanssa"
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sille olisi ollut tarpeeksi riesaa uskiksista.
No Raamatussa kerrotaan keskustelleen opetuslasten kanssa ja tosiaan opetti heitä. Fariseukset suhtautuivat Jeesukseen penseästi mutta en usko että palstan uskovat alkaisivat tivaamaan Jeesukselta todistusta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Raamatussa kerrotaan keskustelleen opetuslasten kanssa ja tosiaan opetti heitä. Fariseukset suhtautuivat Jeesukseen penseästi mutta en usko että palstan uskovat alkaisivat tivaamaan Jeesukselta todistusta itsestään.
eli riittää jos vaikka minä kerron olevani Jesse?
En osko että olisi. Olisi kai sanonut, että antaa heidän olla, he eivät tiedä mitä tekevät.
Jeesushan juo parhaillaan Pina Coladaa Elviksen kanssa Bahamalla. Siellä Nygårdin huvilan lähistöllä.
Jos tosiaan Jeesus nyt ilmestyisi niin ateistit suhtautuisivat ennakkoluulottomammin. Uskonnolliset pitäisivät lopunaikojen vääränä profeettana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli riittää jos vaikka minä kerron olevani Jesse?
Niin, mistä sen tietää, että Jeesus on oikeasti palannut maan päälle? Ehkä hän muuttaa vettä viiniksi laboratorio-olosuhteissa, jotta ei jää pelkän uskomisen varaan?
Uskikset nyt uskoo ihan mitä vaan.
Minä olisin tehnyt Jeesuksesta ateistin aika nopeasti, olettaen että hän ei olisi ollut typerys.
"You can't fix stupid"
Hänen olisi pitänyt aloittaa vänkääminen. Harvemmin ateistit tekevät jankkausaloituksia.
Jeesuskin oli p akolainen. Eli ei osaisi kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Hänen olisi pitänyt aloittaa vänkääminen. Harvemmin ateistit tekevät jankkausaloituksia.
Niin Raamattu ei kerro tuliko esim. vuorisaarnaa keskeyttämään pyrkineitä "uskis sitä tätä" "todista, todista" - huutajia. Tai sitten se ei vaan ollut relevantti asia.
Ei Jesse vänkäis, se keskustelis asiallisesti ja fiksusti.
Jeesus ei aloittaisi joka päivä ateisteja kiusaavia aloituksia. Hän sanoisi ettei kiusaamalla voiteta ihmisiä puolelleen. Ja että kiusaamisen tarkoitus on oman egon pönkitys muita alentamalla.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus ei aloittaisi joka päivä ateisteja kiusaavia aloituksia. Hän sanoisi ettei kiusaamalla voiteta ihmisiä puolelleen. Ja että kiusaamisen tarkoitus on oman egon pönkitys muita alentamalla.
Ehkä totta. Jeesus varmaan itse kesti ihmisiltä pilkkaa ja oli vastaamatta samalla mitalla. Mutta Jeesus olikin jo täällä ollessaan täydellinen Jumala inkarnoituneena.