Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥ HAAHUT viikko 26 ♥

26.06.2006 |

[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]

[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[color=blue][size=1][b]Enni-Maija[/b] minä -78, mies -65, esikoinen 08/04. ennen esikoista kolme km, 1. loppukesä 2002, toinen ystävänpäivänä 2003, kolmas syksyllä 2003. nyt ollaan toista toivottu 11/04.

[b]Eka-vekara[/b] 28 v, mies 33 v. Naimisiin toukokuussa-06. Etelä-Suomesta. Poika 12/03 (syntyi raskausmyrkytyksen päätteeksi rv 37). Alkuvuodesta-06 2 keskenmenoa (spontaani km rv 7+2. Toinen raskaus päättyi np-ultran jälkeen kaavintaan, sikiö kuollut heti ensimmäisen ultran jälkeen rv 7+0).

[b] Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Nyt toivomme pikku kolmosta ja odotamme milloin tärppäis:)

[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.

[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05 ja 12/05.

[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.

[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.

[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.

[b]Lizie[/b] Lizie 27v, mies 30v, poika -04, keskenmeno 4/06 viikolla 11+6

[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.

[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.

[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.

[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.

[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.

[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.

[b]porkkana[/b] minä 26 v. ja avomies 28 v., lapset -02 ja -03. Km 6/05 rv10, 10/05 rv9 ja 01/06.

[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06

[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.

[b]titi75[/b] Minä-75, mies-67, vauvin yritys aloitettu 09/04, km 06/05 (rv8), km 09/05 (rv8).

[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.

[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.

[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]

[b]Toive06[/b] plussa 30.9.2005, la 9.6.2006

[b]Kengu76[/b] plussa 11.10.2005, la 13.6.2006

[b]kuutar-74[/b] plussa 20.10.2005, la 24.6.2006

[b]wannabemami[/b] plussa 24.11.2005, la 2.8.2006

[b]Niamey_85[/b] plussa 26.11.2005, la 3.8.2006

[b]Kerttukasperi[/b] plussa 11.12.2005, la 22.8.2006

[b]Lauris[/b] plussa 14.12.2005, la 20.8.2006

[b]sartsu[/b] plussa 24.12.2005, la 31.8.2006

[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006

[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006

[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006

[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006

[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006

[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006

[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006

[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006

[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006

[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006

[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?

[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?

[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007

[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007

[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 22.2.2007

[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]

[b]Nimimerkki:[/b] nonna80

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat

[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri

[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!

[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois

[b]Nimimerkki:[/b] VM1974

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8

[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset

[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.

[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta kirjoittelin siis tuonne vanhaan, kun ei silloin uutta tälle viikolle ollutkaan.

Nyt on siis juhannus takana ja taikoja tuli tehtyä toivottavasti tarpeeksi.. Oudoksuttaa vaan, kun olettamani ovisoireet kestivät normaalia paljon lyhyemmin.. hmm.. no yritystä ainakin oli, vaikkei oliskaan jaksattanut.

kiitos Lizielle tsempityksistä, kyllä mulla kaiken kaikkiaan on sellainen peruspositiivinen luonne, että kuitenkin toivo elää ja hyvät hetket voittavat nuo huonot hetket, varsinkin pojan leikkejä seuratessa. Kummankin keskenmenon jälkeen mulla oli tosin sellainen vajaa viikko, jolloin ryvin surussani, onneksi mies otti sitten pojan silloin erityishuomioon. Mutta kylläpä pikkuinen poikakin osaa selvästi olla jo empaattinen, lohdutteli pieni selvästi minua pahimpina surun hetkinä..

Elisabeth, sulla siis kuitenkin tuo tuhruilu oli jo pidemmällä kierrossa kuin mulla, sehän saattoi siis tosissaan olla ovulaatio + kiinnittymistuhruilua : ) Mulla onneksi ne loppuivat jo kun yli puolivälin pääsin kierrossa. Taitaapi vaan olla niin, että nuo kohdun limakalvot ovat olleet kovilla ja vähän vuotelevat siksi normaalia enemmän.

vauva2006, syyskeijuissa en kerennytkään kirjoittelemaan pitkään, plussasin loppiaisena ja sitten tammikuun lopulla jo tuli se spontaani keskenmeno rv 7+2, maaliskuun alussa plussasin taas, siitä raskaudesta sain nauttia aina tuonne huhtikuun lopulle, jolloin np-ultrassa sitten huomattiin keskeytyneen keskenmenon tapahtuneen.. luulivat jopa tuulimunaksi, koska juuri mitään ei näkynyt kohdussa. Todistettavasti kuitenkin sairaalan naistentautien ylilääkäri (ja me tietysti) olimme sykkeen nähneet alkuraskauden ultrassa, pikkuisen kehitys vaan oli loppunut melkeimpä heti sen jälkeen.. Mutta tsemppiä sullekin seuraavaan kiertoon, harmi että täti kuitenkin löysi sinut..

Hannele: pidän peukkuja pystyssä,että kaikki on ok. Kyllähän täällä palstalla on lukenut vaikka millaisia hirmuvuototarinoita, jotka ovat päättyneet onnellisesti! Itse ainakin pidän elämässäni sellaista johtoajatusta, ettei kannata surra ennenkuin oikeasti on todistettavasti syytä surra! Toivottavasti ultrassa kaikki on ok. bd

Lilianelle kiitos tervetulotoivotuksista, mukavaa porukkaa täällä on tosissaan, ihan oli " pakko" liittyä joukkoon! Olet muuten oikeassa, kun itse toivoo raskautta niin kyllä silloin naapurimahat pyöristyvät kummasti. En kyllä osaa olla katkera mitenkään, itse asiassa ihanaa vaan on kun lähipiirissä sentään on sellainen onni kasvamassa : ) Kyllähän mekin kohta!

Nonnalle onnea uuteen kiertoon! Toivottavasti muuten laihdutuisprojekti antaa pontta arskautumiseen ja parantaa vointia odotusaikana sitten! Itsekkin tässä oon tarkistellu elämäntapojani, jos pääsisi 10:stä kilosta (pojan odotuksesta jääneitä) eroon. Tosin varsinaista laihdutuskuuria en aio pitää kunnes oon seuraavan lapseni vieroittanut tissistä ; ). Itse kokeilen nyt tuota hiilihydraattitietoista ruokavaliota. oon niin useasti pettynyt paikkari ym menetelmiin (nimimerkillä kohta 15 vuotta ikuisella laihdutuskuurilla olleena)

olikohan siinä kaikille kommenttia.. noh, nyt täytyy töitäkin tehdä. Tällä hetkellä kp taitaa olla 17/28-32, joten vielä ei jännäillä suuntaan eikä toiseen.

eka-vekara, viimeistä viikkoa viedään ennen lomaa : )

Vierailija
2/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt vasta pääsin koneelle enkä ole siis loppuviikon tarinoita lukenut. Kiitos kaikille tuesta!

Ultrassa oli kerrankin tuomisina hyviä uutisia, sielä pikkuinen oli vielä mukana, vaikka muuta ei selvinnyt saanutkaan kuin että ainakin kohdun sisällä kasvaa, sykettä ei vielä näkynyt. Ei suostunut antamaan uutta aikaa, sanoi vaan että jos ei neuvolassa sydänäänet kuulu niin sitten uus ylimääränen ultra. Neuvolaan on kuitenkin 4 viikkoa joten en taia jaksaa oottaa, vaan mennään sinne yksityiselle. Vaikka ei niissä kyllä eroa ole kuin 2 viikkoa, mutta en tiiä jaksanko taas niin pitkään oottaa. Vuotanut en ole joten eiköhän se uhkaava tilanne ole ohi ja vilpertti vielä matkassa, vaikka syke ei näy niin uuteen tuulimunaan en usko, eli toella hyvältä näyttää nyt!

Kirjoittelen myöhemmin lisää.

HANNELE rv 5+4 - 11 yötä ultraan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannele-81:Mukava kuulla iloiset ultra uutiset heti aamusta, varmasti kivi vierähti pois sydämmeltä kun ne sait kuulla. Tarrasukkia masuasukille, niitä ei varmasti koskaan liikaa toivo ja bdbdbdbbd että kaikki menee hyvin. Mukavaa odotusaikaa!

Lizie: Kiitos pahoitteluista, menkat tosiaan tänne tulivat, mutta silti jotenkin outoa oloa, mutta ehkä sitten kuvittelen. Nyt odotellaan menkkojen loppumista että pääsee taas peuhaamaan.

vauva2006

Vierailija
4/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennelelle: Ihana kuulla et kaikki näyttää hyvältä!! Kiva kuulla positiivisiakin tarinoita et aina ei kaikki menekkään huonosti! Vuotoja voi tosiaan olla jos jonkinlaisia raskaus aikana.

Sitte omasta tilanteesta, testasin tänään sitten super tumman plussan clear bluella. Sain siis viime keskiviikkona aikaiseksi haamun (rfsu:lla). Tänään sain sitte todella vahvan plussan. Kädet täristen tein testin sairaalan vessassa ja tulos oli erittäin positiivinen.

Silti kummittelee mielessä kaiken laista es. mietin et jos tämä olisi jostain km:stä jälkeen jäänyttä(kun ne menkat/vuodot tulivat kuitenkin kuun alussa)...toisaalta viime viikon haamu muuttui kylläkin vahvaksi plussaksi et hyvältä näyttää. Raskaus oireet ovat selkeät. Oksettaa aika paljon ja rinnatkin on turvoksissa.

Testin jälkeen marssin suoraan äitiyshuoltoon. Sain ajan ultraan huomiselle eli sitten kaikki selviää. kerroin epämääräisestä tuhrusta ja muusta ja peloistani edellisen km:n jälkeen. Ihana saada aika jo huomiselle! Nyt kun vaan malttais odottaa.

Hyvää alkanutta viikkoa jokikiselle!

Vierailija
5/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin kiitos, sinulle eka-vekara pahoitteluista, menkat tosiaan tulivat.

Elisabeth75: Onnea plussasta, ihanaa kun on iloisia uutisia, huippu-uutinen kun pääset jo heti huomenna ultraan. Laitathan sitten ultrakuulumiset. bdbdbbd sinulle, että kaikki on hyvin.

GALLUP:Millaiset ovisoireet teillä on ja kauanko ne kestävät? Onko kuukautiset normalisoituneet km jälkeen ja kuinka pian?

Mielenkiinnosta laitoin galluppia. Minulla ovisoireita ovat vihlovat kivut jommalla kummalla puolen vas/oik ja ovislimat, ja nämä kestivät ainakin viimeksi jopa 3 päivää, limat koko ajan ja nippailuja ajoittain sinä aikana. Ekan kerran km jälkeen havaitsin kunnon ovistuntemukset viimekierrossa. Minulla kuukautiset tulivat reilu 4 viikkoa kaavinnasta ekan kerran, sitten kierto 26 päivää ja 27 päivää. Aikaisemmin minulla kierto on aina ollut 28 päivää, mutta eihän tuossa isoa heittoa ole.

vauva2006

Vierailija
6/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannelelle:ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin,oikein paljon vauvalle tarrasukkia mukaan!!!=)

Elisabethille:Onnittelut vahvasta plussasta ja tsemppiä huomiseen ultraan!!!=)

Aurinkoisin terkuin Pipsa

Vierailija
7/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain luettua loppuviikon pinonkin. Kiitos taas kaikille kun olitte tukemassa ja sitten innolla odottamassa kuulumisia =o)Nyt tuntuu että elämä voittaa =o)

PIPSA: Vai matkaa sielä tällä kertaa piinataan ;o)

NONNA: Onnea laihitusprojektiin! Ja uden työpaikan hakemiseen! (kuulostaa kyllä hieman hullulta) =o)

ELISABETH: Onnea plussasta! Odotan nyt innolla sinun huomisia ultrakuulumisia. Miten ihmeessä sait niin helposti ja pian ajan? Oliko se sen epäselvän kierron takia? Onnea ja tarrasukkia!

Nyt kotiin! Huomiseen!

HANNELE + vilpertti

Vierailija
8/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko teillä tietoa maria80:tä? Onko kaikki hyvin? Olen tuolta kevättoiveet2006 pinosta jossa maria80:kin on pinoutunut, mutta nyt ei ole pariin viikkoon kuulunut mitään. Johan sitä vallan on huolissaan. Olisko siirtyny odotuspuolelle? Olisko tietoa esim. mihinkä pinoon?

Kirjoitin ensin saman viestin edelliseen pinoonne, sokea mikä sokea...

Vierailija
9/65 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin kait niin säälittävän näköinen kun menin sinne hädissäni;)

Kävin kaupunkimme sairaalan yhteydessä apteekissa ja tein testin sairaalan veskissä. Äitiyshuolto on siinä ihan vieressä niin marssin suoraan sinne. Vissiin mä sain sen ajan, kun kaikki on niin epämääräistä. Sanoin vielä siitäkin et olemme reissaamassa suomeen lomille...On se tietenkin raskauden alkamisajankohdankin määrittelemiseksi. Hyvä niin! Nyt jännittää, vaikka toisaalta on ihan luottavainenkin olo:)

Kerron sitte kuulumisia huomenna! Toivottavasti hyviä!

Vierailija
10/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitten arki alkanut eli mies se lähti taas töihin. Tämä päivä menee ainakin äkkiä, kun mulle tulee vieraita päivällä. Tuleepa pari vauvavierastakin. ;)

Menkkoja ei vieläkään. Tuleekin näköjään tosi pitkä kierto. Ei edes ole menkkojen alkuun liittyviä oireitakaan. On vain 3:na päivänä tässä ollut kummaa tunnetta, ihan kuin lattia keinuisi alla vaikkei sitä teekään. Eipä ole ennen tollasta ollut. Muutenkin on välillä ollut jotenkin outo olo, en sitä tarkemmin osaa selittää, mutta jotenkin vain on " outo" .

Vettä on sadellut koko aamun. Mainiosti tuo sääkin taas heti muuttui miehen töihin mennessä. Eilen kun oli vika lomapäivä, niin oli mitä hienoin ilma.

Jooh, mutta nyt täytyy alkaa tehdä jotain järjestelyjä, niin ei tule kiirettä.

Päivänjatkoja kaikille!!

Vierailija
11/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili: Olen itse miettinyt ihan samaa! Olisin niin kovasti halunnut kertoa Marialle omat plussauutiset ja kuulla miten hänellä raskaus sujuu! Odotuspuolelle on ainakin meiltä siirtynyt, ex-haahuihin. Olen käynyt sielläkin vähän selaamassa mutta ei ole Marian kirjoitukset silmiin osuneet eli onko hävinnyt sieltäkin! Tule heti kertomaan meille jos saat selville jotain! Toivottavasti mitään ikävää ei ole sattunut...

Katri: Jaa nytkös se arki astu teillekin! Menkat ainakin ymmärsi olla loma-ajan pois, mutta johan nuita varmaan jo kaipailet. Kuinka pitkällä kierto jo on?

Elisabethin kuulumisia ootellaan. Asuitkos sinä sitten Ruotsissa? Toivottavasti tulet hyvien uutisten kans!

HANNELE rv 5+5

Vierailija
12/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, arki alkoi.... ikävä kyllä. Miestäkin selvästi harmitti kun piti töihin lähteä. Sanoi vain, että kun riittäisikin noita nettihommia niin paljon, että voisi jäädä kotiin. ;)

Menkat tosiaan pysyi poissa reissun ajan, mutta jonnekin ovat kyllä unohtuneet. Ettei vain olis täti eksyny siellä merellä kovassa tuulessa... ;) Tänään on kp 46 eikä merkkiäkään siitä että alkaisivat. Valkovuotoa vain tulee normaalia enempi ja suht runsaastikin, mutta ei muuta. Ai niin, tuli just mieleen, että tulihan mulla kerran verta paperiin pari pientä viirua vessassa käynnin yhteydessä tuossa pari päivää sitten, mutta muuta ei ole siis ollut.

Vierailija
13/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili: Minäkin muistan marian ja hän tosiaan lähti tuonne odotuspuolelle, voihan se olla että hän pitää hieman taukoa palstailussa edellisen km vuoksi, hämärästi olen muistavinani hänen kertoneen jotain sellaista, mutta voi olla että sotken johonkuhun toiseenkin. Toivotaan että kaikki on hyvin.

Katri75:Kuulostais kyllä siltä et olet raskaana, valkkarin lisääntymisen vuoksi, mutta teillähän oli se tulpaehkäsykin. meinasitko testailla?

Elisabeth:Täällä malttamattomana odotellaan jo ultra kuulumisia ja tietenkin niitä hyviä uutisia. bdbdbbd pystyyn!

vauva2006

Vierailija
14/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmottautui ainakin meidän ex-haahujen yahoon suljettuun ryhmään, joten kunnossa kaikki hällä!!;)

NONNAAAAAAAAAAAA, mitäs sulle kuuluu? Olen aina aika-ajoin käynyt täällä sun kuulumisa etsimässä ja jännään kovasti tuottavatko hoidot tulosta!! Pitelen peukkuja niin kovasti pystyssä, että sormet puutuu!! Viime viikolla olin huomaavinani, että sulla oli piinaviikko käynnissä.... Tulehan kertoilemaan kuulumiset!!

Mellu ja Lucas 3kk ja 1pv

Vierailija
15/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mieli on pirteämpi kuin ilma, ainakin meilläpäin taivas on tasaisen harmaana ja vettä ruiskii. Hyvällä mielellä istun töissä sisätiloissa.

Katri: Kuulostaa niin siltä, kuin olisit raskaana... Vaikka itsellänikin oli kyllä viime kierron lopussa outoa keinumista (+kaikkia muita oireita)... Minäkään en voinut olla raskaana, enkä sitten ollutkaan. Ja ihan petyin kun menkat alkoi... Olenkin sanonut täällä, että tää vauvakuume hallitsee mun elämää liikaa. No, nyt tässä kierrossa sitten kaikki on jo mahdollista, että peukut vaan pystyyn.

Vauva2006 kyseli ovisoireista. Mulla on pientä kipua vuoroin molemmin puolin alavatsaa. Ja sitten tulee ihan älyttömästi limaa muutaman päivän ajan. Ja ajattelepas, 37 vuotta kun olen, ja neljä kertaa jo raskautunutkin, niin ennen tätä palstailua en ole tajunnut, että ne limat liittyy ovulaatioon. Olen vaan ihmetellyt...

Mutta lapset on tulleet aina ihan ilman ihmeellisempiä suunnitelmia. Nyt keskenmenon jälkeen on vauvakuume niin kova, että tulee tietoa metsästettyä jokapuolelta.

Elisabeth: Jännittää sun puolesta. Tule kertomaan hyviä uutisia!!

Vierailija
16/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä varmaan säästä johtuen on aika alakuloiset tunnelmat. Jotenkin ajatukset pyörii keskenmenoissa ja olo on niin kärsimätön, tahtoo raskaaksi heti! Ja juuri kun eilen painotin teille tuota peruspositiivista luonnettani.. Mutta tuntuu tämä km:sta selviytyminen olevan sellaista aaltoliikettä, välillä toiveikkaana ja välillä masennuksessa. Mietityttää vaan, kun tosissaan kummassakin km:ssa sikiö oli kuollut heti rv 7 jälkeen. Tukostaipumusta ei näyttäisi veritestien perusteella olevan, mutta mikä se sitten on??!!

Oviksesta tuli mieleen kun joku sitä pohti. Mulla aikana ennen ekaa synnytystä en muista mitään erityisiä ovisoireita (tai en osannut vaan seurata ja tulkita). Mutta vieroitettuani esikoisen kuukautisten alettua ovisoireet tulivat tosi selkeinä! Ekat 8 kk luulin, ja lääkäri myös, että kyseessä ovat kohtutulehdukset, johon söinkin sen kahdeksan kertaa tupla-antibiootit kuukauden välein. Vasta sitten heräsin tajuamaan, että oireet tulee aina samassa kohtaa kiertoa ja oireet lakkaavat 4:ssä päivässä. Oireina mulla kivut alavatsalla, niin tärähdyskivut kuin pissatessa. Halut kovat ja sitä limaakin olen bongaillu. rinnatkin saattavat hitusen kipeytyä ja jossain vaiheessa tulee selvä nippaisu/repäisy toiselle puolelle alavatsaa ja sitten limahuippu.

huoh, olo on jotenkin niin vetämätön ja surullinen ja tyhjä. Puoli vuotta takana raskaanaolemista ja keskenmenoja ja tuloksena täysi 0!

Arvatkaa vaan kuulostelenko kroppaani tosi tarkasti. ovis oletettavasti oli (oireet omituisen lievät tässä kierrossa) to-pe ja jos siellä jotain kiinnittymistä tapahtuis, niin pitäis tässä tuntua kohtapuoliin..

eka-vekara

Vierailija
17/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sitten ultra tehty ja kohdun sisällä ihan keskellä oli pieni alku...hyvin pieni! Eli mun kivut ja tuhrut viikko sitten ja se haamu oli juuri siitä kiinnittymisestä vissiin. Sydämmen lyönnit ei tietty tässä vaiheessa näkyneet. Olo on ihan kiva vaan aika kärsimätön, kun olisi niin kiva nähdä ne sydämmen lyönnitkin:) Nyt tuntuu ihan kivalta kuitenkin tietää et alku on kiinnittynyt sinne minne pitääkin. Mulla on muutenkin ollut tosi luottavainen mieli tällä kertaa jos vertaan viime kesken menneeseen raskauteen. Viikkoja on joku 4 + eli tosissaa alku metreillä. Nyt mun täytyy vain rentoutua ja nauttia plussasta ja siitä et matkassa on joku! Se ei ton km:n jälkeen ole helppoa, mutta yritän todella!

Joo ruotsissa mä asun...joku sitä kysyi:) Asunut jo useamman vuoden. Vaasassa olen syntynyt ja kasvanut, mutta avioliitto vei/toi minut ruotsiin:)

Tässä tuli paljon itsestäni, mutta ymmärsin et näitä uutisia odotitte;)

Siirryn sitten pikkuhiljaa odotus-puolelle...malttaisko? Teidän kanssa kun on niin kivaa:) No tulette sitten kaikki perässä! Ja minä en takasin (toivonmukaan)tule eli teidän on parasta tulla perässä:)

Hyvin terveisin Elisabeth

Vierailija
18/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko painua kokoukseen, ehdiin onneksi nämä iloiset uutisesi lukaista!

Vierailija
19/65 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa lukea näitä plussia, nyt on tullutkin taas ropinalla :) Tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin!

Hannele-81: Myös sulla oli hyviä ultrakuulumisia, tosi hieno juttu, kyllä sydänäänetkin sieltä sitten kuuluvat/näkyvät kun on aika. Miten muuten sulla mies otti silloin raskausuutisen? Voipi olla että oot kirjoittanutkin, mutta se on vaan mennyt multa jotenkin ohi..

vauva2006: G: Mä oon vasta keskenmenon jälkeen alkanut enempi tarkkailemaan oviksiani. En vieläkään läheskään aina osaa niitä havaita. Pari viimeistä kertaa mulla on vaan yhtäkkiä tullut tosi paljon limaa oikein iso klöntti (yök) ja kova vatsakipu. Ei sen kummempaa. Menkat ei oo mulla vieläkään normalisoituneet vaikka km:stä kohta puoli vuotta aikaa. Ennen sitä kierto oli aina tasan 28 päivää. Nyt on heitellyt ihan miten sattuu 26-34 päivän välillä... Aika ärsyttävää...

Mitäs tässä muuta. Taidanpa vihdoin mennä nukkumaan. Oon mä täs koneella jo aika kauan istunutkin. Tänään kp 22. Eikä mitään raskauteen viittaavaa..

Vierailija
20/65 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Onnea Hannelelle ja Elisabethille hienoista ultrakuulumisista!! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia nyt matkaan kumpaisenkin pikkuiselle! Toivotaan kaikille muillekin plussasäteitä! Nyt voisi alkaa sellainen plussa-aalto... Mä voisin ainakin lähteä siihen mukaan.

Elisabeth72: Hei, hienoa! Onnittelen nyt sitten ihan virallisesti, halauksien kera! Ihana saada lisää plussia tähän pinoon. Ja tosi hienoa, että sait ultran noin pian. Ihana kuulla, että siellä jokin pikkuinen näkyi. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin. Hyvä juttu muuten, että teilläpäin kutsuttiin juttelemaan keskenmenosta. Meillä, kun itkin tilannetta jälkitarkastuksessa lääkärille, hän sitten sanoi, että olisi joku psykiatrinen sairaanhoitaja, joka vois ottaa vastaan. No, keskenmenosta oli siinä vaiheessa ehtinyt kulua jo lähes viis viikkoa, että musta jotenkin tuntui, etten jaksa ja pysty enää availemaan niitä juttuja kenenkään kanssa. Eipä kukaan kertonut heti keskenmenon jälkeen, että voisi saada keskusteluapua.

Hannele-81: Hienoa, että pikkuinen oli kyydissä ja kohdun sisällä! Ja jos sulla on hyvät tuntemukset, niin eiköhän kaikki ole ihan ok! Tais sun vuoto olla alkuraskauteen liittyvää normaalia vuotoa, kun kerran loppuikin. Kyselit aiemmin keskenmenovuodosta: mun keskenmeno alkoi viikon kestäneellä rusehtavalla tuhrulla, joka sitten yhtäkkiä voimistui ja alkoi vuolas verenvuoto ja tuli runsaasti hyytymiä. Samalla alkoi alaselkää ja -vatsaa jomottaa oikein kunnolla. En enää hetkeäkään uskonut, että pikkuinen on siellä masussa vielä. Jotenkin sen vain tunsi. Eikä mitenkään pystynyt sitä vuotoa estämään... Tosin tämä tapahtui vasta viikolla 11+6.

vm69: Viime viikko oli tosiaan aika jännä. Ovisajat pisti todella pään sekaisin. Kehittelin mäkin niitä oireitä viime viikolla, nyt ovat kyllä lakanneet. Mutta toiveet elävät silti.

Liliane: Rankkaa kuulla, että kaverilla on vaikeuksia päättää pitääkö lapsi, kun itsellä on niin kova kuume. Käsittämätöntä! Toivottavasti sullakin tärppäis taas pian, että saisit vauvastella kavereiden kanssa yhtaikaa!

katri72: Kiva, et risteily meni hienosti! Laivalla on kyllä hyvät pitopöydät. Missähä sun menkat viipyy? Ajattele, mitähän miehes sanois, jos tuplaehkäisy ois pettäny? Mietin tässä minäkin, että ootko ajatellut testaavas?

sani-74: Tsemppiä vielä loppukiertoon! Eihän sitä koskaan tiedä...

Nonna80: Ei sitten vielä tärpännyt. Tsemppiä tähän kiertoon! Ja onnea uuden työpaikan metsästyksellekin!

eka-vekara: Onneks oot positiivinen luonne. Vaikka kyllä sua on todella koeteltu, en voi muuta sanoa. Totta se taitaa olla, että keskenmenosta toipuminen on vähän sellaista aaltoilevaa, välillä hyviä päiviä ja välillä huonompia. Tsemppiä tähän kiertoon ja voimia elämään!

Pipsa79: Kivaa, että pääsette matkalle!

surullinensiili: Maria80 on luultavasti ex-haahujen pinossa eli odotuspuolella. Kyllä ainakin, kun viimeks jotain kuulin, kaikki oli hyvin.

vauva2006: Nyt keskenmenon jälkeen luultavasti kahdessa kierrossa ollut ovis. Alaselkäkipua, vatsan nippailua ja varsin kosteaa meininkiä ja nämä oireet kestäneet kolmisen päivää. Kuukautiskierto on vielä hakusessa, pidentynyt koko ajan 19->27:ään. Saa nähdä, miten nyt käy. Kai se on aika yksilöllistä, miten nopeasti kierto tasaantuu.

ON: Juu, viime viikolla tais olla ovis. Oireet kesti kolmisen päivää ja tuntui, että pää ja kroppa on ihan sekaisin, kuin olisi hulluks tullut. Himotti ja sitten heti kohta jo laski, et oisko mahkuja tärpätä. Ihan sekopäistä touhua. Koko juhannuksen oli ummetus ja ilmavaivat vaivana, jotenkin painon tunne tuolla alhaalla. Ja pari päivää olen ollut tosi väsynyt. Nyt tuntuu taas normaalimmalta, hormonihuuruista selvitty. Kauheesti jännään loppukiertoa, olen jo katsonut kaikki päivät, milloin menkkojen pitäis alkaa ja milloin testaan... Tää kaikki tuntuu tosi hullulta. Kun vaan joskus saisi sen ihanaisen vauvan. Oon jossain kummissa haaveissa, unohdun sinne ja sitten esikoinen yhtäkkiä havahduttaa mut takaisin tähän maailmaan. Että tällaista täällä.

Kaikille hyvää viikkoa ja tsemppiä itse kullekin tasapuolisesti!

Lizie kp20