Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS "TURVALLINEN OULU -hankkeen projektijohtaja Kati Kaarlejärvi sanoo, että sosiaalisen median kuohunta vaikuttaa tahallisesta häirinnältä, joka on kohdistunut sekä hankkeeseen että hanketyöntekijöihin" .

Kommentit (342)

Vierailija
41/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se parhaiten nauraa, joka viimeksi hekottaa. Nuo työntekijät nostavat palkkaa esityksestään, sinä ja minä veronmaksajana maksamme tuonkin lystin.

Vierailija
42/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkeen kohderyhmään kuuluvana (alle 30v oululainen seksuaalisen väkivallan uhri) tuo häiriköinti tuntuu jotenkin erityisen pahalta. Oulussa ei ole käytännössä ollut mitään palveluja seksuaalisen väkivallan uhreille, kaupungin ja sairaanhoitopiirin psykiatrisella ei osaamista. En aio varmaan näitä palveluita itse käyttää, mutta harmittaa hirveästi jos joku muu jää ilman apua, jos hanke häirinnän takia lopetetaan tai koska sen toiminnasta jää väärä käsitys.

Minä en usko sinua. Eiköhän siellä toimi samat uhripalvelut kuin muuallakin. Ja psykiatrisillakaan ei ole osaamista...?

Poliisi ohjaa oulussa rikosuhripäivystyksen palvelujen pariin aivan kuten muuallakin. Mahdollista saada tukihenkilöä ja vaikka mitä apua. Eli en tiedä miksi pitää valehdella... Varsinkin kun google kertoo totuuden hetkessä

Toki esite annetaan, mutta rikosuhripäivystyksestä saa lähinnä kertaluontoista keskusteluapua ja ohjauksen nimenomaan näihin julkisen palveluihin, lakineuvoja rajoitetusti. Tukihenkilöpalvelu on varmasti hyvä joillekin, mutta ei riittävä apu eikä tarkoitettu pitkälle tähtäimelle.

Ei tämä ole totta ollenkaan. No, jos mikään ei kelpaa, niin mikään ei silloin kelpaa ja muutetaan samalla mustakin valkoiseksi ja päinvastoin. Totuus on kuitenkin, että apua on saatavilla. Kannattaa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti tutustua. Jos jokainen auttava taho on aina kelvoton, niin kyllä se kertoo jo jotain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on varmaankin nostaa tietoisuutta nimenomaan pikkulasten keskuudessa suositussa TikTok palvelussa. Lapset eivät edes tiedä ettei aikuisten kanssa saa Suomessa olla tekemisissä seksuaalisessa mielessä. Oppi menee lapsille perille asiantuntijoiden viestillä paremmin. Tämä kyseinen häiriintynyt pariskunta suuntasi globaalin viestinsä ma-mu-jen parjaamiseen. Mitä muutakaan.

Vierailija
44/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkeen kohderyhmään kuuluvana (alle 30v oululainen seksuaalisen väkivallan uhri) tuo häiriköinti tuntuu jotenkin erityisen pahalta. Oulussa ei ole käytännössä ollut mitään palveluja seksuaalisen väkivallan uhreille, kaupungin ja sairaanhoitopiirin psykiatrisella ei osaamista. En aio varmaan näitä palveluita itse käyttää, mutta harmittaa hirveästi jos joku muu jää ilman apua, jos hanke häirinnän takia lopetetaan tai koska sen toiminnasta jää väärä käsitys.

Minä en usko sinua. Eiköhän siellä toimi samat uhripalvelut kuin muuallakin. Ja psykiatrisillakaan ei ole osaamista...?

Poliisi ohjaa oulussa rikosuhripäivystyksen palvelujen pariin aivan kuten muuallakin. Mahdollista saada tukihenkilöä ja vaikka mitä apua. Eli en tiedä miksi pitää valehdella... Varsinkin kun google kertoo totuuden hetkessä

Toki esite annetaan, mutta rikosuhripäivystyksestä saa lähinnä kertaluontoista keskusteluapua ja ohjauksen nimenomaan näihin julkisen palveluihin, lakineuvoja rajoitetusti. Tukihenkilöpalvelu on varmasti hyvä joillekin, mutta ei riittävä apu eikä tarkoitettu pitkälle tähtäimelle.

Ei tämä ole totta ollenkaan. No, jos mikään ei kelpaa, niin mikään ei silloin kelpaa ja muutetaan samalla mustakin valkoiseksi ja päinvastoin. Totuus on kuitenkin, että apua on saatavilla. Kannattaa rohkeasti ja ennakkoluulottomasti tutustua. Jos jokainen auttava taho on aina kelvoton, niin kyllä se kertoo jo jotain...

Onko sinulla itse kokemusta uhriksi joutumisesta ja palveluista sen jälkeen? Monilla varmasti on hyviäkin kokemuksia, mutta valitettavasti hyvin moni uhri tippuu verkon läpi. Sen takia kaikille lisäpalveluille ja uhrien auttamiseen tähtääville hankkeille on hyvä antaa ainakin mahdollisuus. Ennen kaikkea mielestäni tarvittaisiin jotakin mitä ei ole lainkaan saatavilla nykyisin: seksuaalirikoksiin erikoistuneen traumaterapeutin palveluita ilman lähetteitä ja maksuja, pääsy vastaanotolle heti rikoksen tapahtumisen jälkeen. Kaikki tätä vähempi on riittämätöntä.

Vierailija
45/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
46/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä videosta seuraa? 10-vuotias alkaa tanssimaan tätä videota kun tullaan kourimaan. Mitä kourija ymmärtää tästä tanssista? Aa, joku suomalainen soidinmeno, se jopa tanssii mulle.

Vierailija
47/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellisuudesta vieraantuneita koko työryhmä. Mitä auttaa tai varsinkaan estää englanniksi (kohderyhmä?)laulettu tanssivideo?? Kyllä lapsi tietää mikä on väärin. Pysäyttääkö hupivideo tekijän tyyliin "ai eikö tämä olekaan ok). Kyllä he tietää tasan tarkkaan. Uhri voi myös menettää henkensä. Oulu, onko tämäkin tietämättömyydestä johtuvaa? Tuleeko video "don't kill me it is not ok"

Vierailija
48/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku selittää, miksi kaikesta pitää nykyään tehdä Hanke? Palkataan Hankepäälikköjä ja järjestetään yhtä sun toista palaveerausta ja seminaaria. Miksi tuota rahaa ei yksinkertaisesti käytetä esim. traumaterapeutin palkkaamiseen?

Vierailija
49/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaas, tässä vedotaan nuoriin "nuorten omalla kielellä". Ainahan näitä on tehty ja aina ne ovat menneet 110 % metsään.

Menee samaan sarjaan mm. tämän kanssa:

Vierailija
50/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsetkaan tyhmiä ole. Kyllä lapsetkin pitävät tuota videota tyhmänä.

Ei tiktok-videoiden kuulukaan olla mitään korkeakulttuuria. Harmitonta viihdettä.

Sinä sen sanoit, oletko myös sitä mieltä että raískaaminen on harmitonta viihdettä? Koska nyt näyttää siltä että ainakin hankkeen vetäjien mielestä se on.

Vierailija
51/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas, tässä vedotaan nuoriin "nuorten omalla kielellä". Ainahan näitä on tehty ja aina ne ovat menneet 110 % metsään.

Tällaiseen roskaan löytyy aina rahaa.

Vierailija
52/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen roskaan löytyy aina rahaa.

Nollabudjetillahan näitä myötähäpeäpläjäyksiä tehdään. Aikaa toki menee hukkaan.

53/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS:n juttu on kirjoitettu todella puoluellisesti. Täytyyhän hankerahoituksella tehtyä valistustyötä voida myös kritisoida, ilman että heti puhutaan maalittamisesta. Ja miten James Woods on oikein "valjastettu" tähän kritisointiin? Kyllä hän tai hänen taustajoukkonsa ovat varmasti itse löytäneet videon, kun se on jaettu twitterissä.

Vierailija
54/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kokemukseni: teon jälkeen päivystykseen, jossa useita tunteja odottamista yleisessä aulassa ilman mitään kontaktia keneenkään, kukaan hoitaja ei tullut kysymään vointia. Ei puhettakaan rauhallisesta tilasta. Näytteet otettiin kovakouraisen ja hyvin vaivaantuneen hoitajan toimesta, vammat tutkinut lääkärikin turhautuneen ja kiusaantuneen oloinen. Ei mitään pahoitteluja, avun tarjoamista tai empatiaa. Seuraavalla viikolla lähete mielenterveystoimistosta sairaanhoitopiirin nuorten psykiatriselle, siellä lähinnä vinkkejä tyyliin "kuuntele musiikkia niin ehkä tulee parempi mieli". Syyttämättäjättämispäätöksen jälkeen kädet nostettiin täysin ilmaan, kun itkin, miten voi tekijä päästä ilman mitään seurauksia, vastaus oli "en minä osaa tuohon mitään sanoa". Lääkkeet vaan kouraan ja seuraava.

Jos et usko niin älä usko, toivon ettet ikinä joudu itse kokemaan vastaavaa.

Olen pahoillani mitä olet joutunut kokemaan.

Ja olen hoitohenkilökuntaan kuuluvana häpeissäni siitä, että kaikki kollegani eivät osaa tehdä työtään niin kuin on opetettu.

Kaikkea hyvää kevääseen sinulle.

-Minä-

Vierailija
55/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaivaudutte niin tutkikaa koko hankkeen sisältöä. On mm pomppien ja pippeleiden piirtämis-työpajoja ja aivan sekopäistä touhua.

Lääkäriin et pääse, hammaslääkäriin odotat viikkoja mutta tällaiseen järjettömään pelleilyyn obån veronmaksajien rahaa laittaa.

Veikkaus: tämän hankkeen johdosta ei tuolla jää yksikään s-rikos tekemättä.

Vierailija
56/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat. Nuo seksu aalirikokset pitäisi estää. Turv apaikan hakija on niin kauan säilössä, että joko saa turva paikan tai palautetaan kotimaahansa. Hyvin yksinkertaista ja tehokasta.

mies52v

Ok. Mutta säilössä pitäminen ei auta niitä, jotka ovat jo joutuneet uhreiksi, eikä estä uusia rikoksiakaan kuin osittain. Uhreille pitää edelleen järjestää apua.

Auttaako se, että nuo miesporukat pidetään vapaalla jalalla ja että hommataan todennäköisesti kohta lisää mahdollisia hyväksikäyttäjiä, kuten nyt näyttäisi käyvän.

Kuin hommattaisiin juuta laisille lisää na tseja maahan.

Järjetöntä.

mies52v

.

Huomasitko, että vastasit kommenttiin jossa otettiin kantaa uhrien palveluihin. Rikosten ehkäisy on sitten asia erikseen, enkä minä siihen uhrina osaa paljon sanoa.

Vierailija
57/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun pitäisi pyytää anteeksi raiskausten uhreilta. Todellä nöyryyttävä video, jonka viesti on, että vastuu raiskauksesta on uhrilla. Tulivat omaa syytään raiskautuiksi kun eivät sanoneet tarpeeksi kivasti ei.

Vierailija
58/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään kaikki kritiikki suoranaista typeryyttä vastaan jotain maalittamista? Miksei vaan voida myöntää, että ok iso osa ihmisistä ei tykännyt, eli meni nyt vähän metsään tämä kamppanja. Vaan heti kauheet defenssit päälle ja syytetään organisoidusta maalittamisesta, kun ihmiset osoittavat tyrmistystään spontaanisti.

Tässä nyt yritetään ulkoistaa oma moka "väärää" mieltä olevien ihmisten ymmärtämättömyyden piikkiin ja päälle uhriutua joutuneensa maalittamisen kohteeksi. Omassa toiminnassahan ei voi tietenkään olla mitään vikaa kun jäädään itseaiheutetun paskamyrskyn alle.

Vierailija
59/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä kokemukseni: teon jälkeen päivystykseen, jossa useita tunteja odottamista yleisessä aulassa ilman mitään kontaktia keneenkään, kukaan hoitaja ei tullut kysymään vointia. Ei puhettakaan rauhallisesta tilasta. Näytteet otettiin kovakouraisen ja hyvin vaivaantuneen hoitajan toimesta, vammat tutkinut lääkärikin turhautuneen ja kiusaantuneen oloinen. Ei mitään pahoitteluja, avun tarjoamista tai empatiaa. Seuraavalla viikolla lähete mielenterveystoimistosta sairaanhoitopiirin nuorten psykiatriselle, siellä lähinnä vinkkejä tyyliin "kuuntele musiikkia niin ehkä tulee parempi mieli". Syyttämättäjättämispäätöksen jälkeen kädet nostettiin täysin ilmaan, kun itkin, miten voi tekijä päästä ilman mitään seurauksia, vastaus oli "en minä osaa tuohon mitään sanoa". Lääkkeet vaan kouraan ja seuraava.

Jos et usko niin älä usko, toivon ettet ikinä joudu itse kokemaan vastaavaa.

Olen pahoillani mitä olet joutunut kokemaan.

Ja olen hoitohenkilökuntaan kuuluvana häpeissäni siitä, että kaikki kollegani eivät osaa tehdä työtään niin kuin on opetettu.

Kaikkea hyvää kevääseen sinulle.

-Minä-

Minä myös. Miten on mahdollista että jätetään syyttämättä vaikka uhri on käynyt teon jälkeen lääkärissä?

Vierailija
60/342 |
02.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Onhan se ikävää, kun joku huomaa miten surkean laatuista työtä teet, ja kertoo vielä muillekin. Ja ihan julkisesti. Kunpa koko internetiä ei olisi olemassa, niin ei kukaan tietäisi Oulun ongelmista edes. Saisivat virkahenkilöt nauttia koskemattomuutta, eikä olisi huolta vastuullisuudesta.

Tosin pitää himan ajatella, että nämä virkahenkilöt elävät poliitikkojen luoman zuvaggi-paineen alla. On hyvinkin mahdollista, että potkut uhkaavat, jos tuo todellista ongelmaa yhtään esille edes ajatuksen tasolla. Mutta silti he ovat pelkuruudellaan kasvattamassa ongelmaa suuremmaksi välttelyllään. Välttelyähän tuollainen itkun vääntäminenkin on. Ei haluta kohdata itse asiaa, niin viedään puhe johonkin muuhun. Mikäpä olisi kätevämpi aihe kuin maalittaminen.