IS "TURVALLINEN OULU -hankkeen projektijohtaja Kati Kaarlejärvi sanoo, että sosiaalisen median kuohunta vaikuttaa tahallisesta häirinnältä, joka on kohdistunut sekä hankkeeseen että hanketyöntekijöihin" .
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin nuo videolla tanssivat ihmiset ovat hankkeen pomoja, vai ovatko? Sen takia maalittaminen on typerää. Mutta video itsessään on todellinen pohjanoteeraus.
Video on vieläkin surkeampi tekele kuin YLE:n vuonna 2016 tekemä video samasta asiasta.
YLE:n video löytyy tuolta:
https://www.facebook.com/yleoulu/videos/vb.190153419756/101538257671847…
Tähän kampanjaan, jonka vaikutus on lähellä nollaa, on osoittaa yli kaksi miljoonaa rahaa, mutta vanhusten hoitoon ei, koska ”rahaa ei vaan ole”.
Vierailija kirjoitti:
Video on suunnattu tiktok palveluun. Oikein mainio video sinne. Ääri oikeisto on häiriintynyt eikä niitä voi enää parantaa. Bannia niille nettiin.
Mitä ihmettä sä sönkötät jostain oikeistosta!Jos ei tajua mikä vika tuossa raiskaushumpassa on, niin on pahasti vajaa!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se video ole tehty samasta syystä kuin kaikki muukin sosiaalityö, eli huvittamaan tekijöitä itseään. Siksi ei myöskään pystytä ottamaan kritiikkiä vastaan ja esitetään absurdeja mietintöjä asioiden oikeasta laidasta. Täydellinen ymmärtämättömyys sen suhteen minkä kanssa on tekemisissä ja mikä on ongelmana.
Tuo ei ole sosiaalityötä eikä tekijät sosiaalityöntekijöitä.
Nää on aina sitä putinin trollitehdasta vetämässä esille, kun suuri massa osoittaa mielipiteensä negatiivisessa mielessä. Kertoo sekin, missä maailmassa nämä elävät, kritiikkiä ei kestetä minkäänlaista.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat antaneet 2.8 miljoonaa uhrien hoitamiseen ja uusien uhrien ehkäisemiseksi. Tuon videon katsottuaan arabit hyökkäävät lasten ja naisten kimppuun ihan samalla tavalla kuin tähänkin saakka.
Oletko sinäkin näitä vatipäitä jotka luulee videon maksaneen 2,8 milj. 😂
Se 2,8 on KOKO hankerahoitus. Ei tuon videon osuus ole käytännössä mitään.
En ole videota katsonut mutta ei kuulosta ihan hyvälle jos raiskausvalistusvideolla tanssitaan.
Kyse on siksi vakavasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Hankkeen kohderyhmään kuuluvana (alle 30v oululainen seksuaalisen väkivallan uhri) tuo häiriköinti tuntuu jotenkin erityisen pahalta. Oulussa ei ole käytännössä ollut mitään palveluja seksuaalisen väkivallan uhreille, kaupungin ja sairaanhoitopiirin psykiatrisella ei osaamista. En aio varmaan näitä palveluita itse käyttää, mutta harmittaa hirveästi jos joku muu jää ilman apua, jos hanke häirinnän takia lopetetaan tai koska sen toiminnasta jää väärä käsitys.
Minä en usko sinua. Eiköhän siellä toimi samat uhripalvelut kuin muuallakin. Ja psykiatrisillakaan ei ole osaamista...?
Antakee armoa, tikahdun nauruun. Toi video eeeeeeiiii..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankkeen kohderyhmään kuuluvana (alle 30v oululainen seksuaalisen väkivallan uhri) tuo häiriköinti tuntuu jotenkin erityisen pahalta. Oulussa ei ole käytännössä ollut mitään palveluja seksuaalisen väkivallan uhreille, kaupungin ja sairaanhoitopiirin psykiatrisella ei osaamista. En aio varmaan näitä palveluita itse käyttää, mutta harmittaa hirveästi jos joku muu jää ilman apua, jos hanke häirinnän takia lopetetaan tai koska sen toiminnasta jää väärä käsitys.
Minä en usko sinua. Eiköhän siellä toimi samat uhripalvelut kuin muuallakin. Ja psykiatrisillakaan ei ole osaamista...?
Poliisi ohjaa oulussa rikosuhripäivystyksen palvelujen pariin aivan kuten muuallakin. Mahdollista saada tukihenkilöä ja vaikka mitä apua. Eli en tiedä miksi pitää valehdella... Varsinkin kun google kertoo totuuden hetkessä
Vierailija kirjoitti:
Miksi Oulu pilkkaa raiskauksen uhreja? Tuntuu pahalta. Toisilta on loppuelämä pilalla, ja nämä vain pelleilevät :(
Varsinkin kun uhreista monet ovat hyvin nuoria, ja heidät on "turvallisten" aikuisten taholta johdateltu vaarallisiin tilanteisiin.
Mut hákattiin lapsena aikuisen 18v humalaisen toimesta ja jouduin sen takia käymään sosiaalitädin luona juttelemassa pari kertaa. Sanoi virnuillen että tuo henkilö koulutti minua kun pahoinpiteli minua. Kuulostaa uskomattomalta ja sitä se oli mullekkin kun kuulin tuon sen tantan suusta.
Vierailija kirjoitti:
En ole videota katsonut mutta ei kuulosta ihan hyvälle jos raiskausvalistusvideolla tanssitaan.
Kyse on siksi vakavasta asiasta.
Olihan heillä hyvin yrmeät ilmeet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsetkaan tyhmiä ole. Kyllä lapsetkin pitävät tuota videota tyhmänä.
Ei tiktok-videoiden kuulukaan olla mitään korkeakulttuuria. Harmitonta viihdettä.
Jo on kumma jos rai skaaminen on harmitonta viihdettä.
Siis pari miljoonaa annettu hankkeeseen, jonka tarkoitus on ennaltaehkäistä seksuaalirikoksia ja auttaa uhreja, ja toi video on lopputulos? Ei ihme että kritisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä kokemukseni: teon jälkeen päivystykseen, jossa useita tunteja odottamista yleisessä aulassa ilman mitään kontaktia keneenkään, kukaan hoitaja ei tullut kysymään vointia. Ei puhettakaan rauhallisesta tilasta. Näytteet otettiin kovakouraisen ja hyvin vaivaantuneen hoitajan toimesta, vammat tutkinut lääkärikin turhautuneen ja kiusaantuneen oloinen. Ei mitään pahoitteluja, avun tarjoamista tai empatiaa. Seuraavalla viikolla lähete mielenterveystoimistosta sairaanhoitopiirin nuorten psykiatriselle, siellä lähinnä vinkkejä tyyliin "kuuntele musiikkia niin ehkä tulee parempi mieli". Syyttämättäjättämispäätöksen jälkeen kädet nostettiin täysin ilmaan, kun itkin, miten voi tekijä päästä ilman mitään seurauksia, vastaus oli "en minä osaa tuohon mitään sanoa". Lääkkeet vaan kouraan ja seuraava.
Jos et usko niin älä usko, toivon ettet ikinä joudu itse kokemaan vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä kokemukseni: teon jälkeen päivystykseen, jossa useita tunteja odottamista yleisessä aulassa ilman mitään kontaktia keneenkään, kukaan hoitaja ei tullut kysymään vointia. Ei puhettakaan rauhallisesta tilasta. Näytteet otettiin kovakouraisen ja hyvin vaivaantuneen hoitajan toimesta, vammat tutkinut lääkärikin turhautuneen ja kiusaantuneen oloinen. Ei mitään pahoitteluja, avun tarjoamista tai empatiaa. Seuraavalla viikolla lähete mielenterveystoimistosta sairaanhoitopiirin nuorten psykiatriselle, siellä lähinnä vinkkejä tyyliin "kuuntele musiikkia niin ehkä tulee parempi mieli". Syyttämättäjättämispäätöksen jälkeen kädet nostettiin täysin ilmaan, kun itkin, miten voi tekijä päästä ilman mitään seurauksia, vastaus oli "en minä osaa tuohon mitään sanoa". Lääkkeet vaan kouraan ja seuraava.
Jos et usko niin älä usko, toivon ettet ikinä joudu itse kokemaan vastaavaa.
En usko, kun googlettamalla löysin palvelun, vaikka väitit ettei apua ole. Siksi. Poliisilla on myös velvollisuus ohjata tukipalvelujen pariin. Tee ihmeessä ilmoitus jos näin ei käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Suomen äärioikeisto on kyllä käsittämätöntä sontajoukkoa. Eikö ne muuta osaa kun öyhöttää ja maalittaa?
Kaltaisesi ovat käsittämätöntä sontajoukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ohjaa oulussa rikosuhripäivystyksen palvelujen pariin aivan kuten muuallakin. Mahdollista saada tukihenkilöä ja vaikka mitä apua. Eli en tiedä miksi pitää valehdella... Varsinkin kun google kertoo totuuden hetkessä
Toki esite annetaan, mutta rikosuhripäivystyksestä saa lähinnä kertaluontoista keskusteluapua ja ohjauksen nimenomaan näihin julkisen palveluihin, lakineuvoja rajoitetusti. Tukihenkilöpalvelu on varmasti hyvä joillekin, mutta ei riittävä apu eikä tarkoitettu pitkälle tähtäimelle.
Ei lapsetkaan tyhmiä ole. Kyllä lapsetkin pitävät tuota videota tyhmänä.