Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei äitipuoli, jonka perheessä +- 10-vuotiaita bonuslapsia. Millainen on viikonloppunne?

Vierailija
01.03.2020 |

Meillä menee näin:

perjantai-iltana lapset tulevat aika myöhään juuri nukkumaanmenon kynnyksellä. En heitä näe kuin lyhyesti.

Lauantaina nukun puoleen päivään. Kun herään, ovat lapset huoneessaan. Sitten isä lähtee lasten kanssa jonnekkin pariksi tunniksi. Kun he tulevat syömme kaikki yhdessä. Tämän jälkeen lapset katsovat tietokoneiltaan netflixiä.

Sunnuntaina herään taas puolilta päivin. En välttämättä ehdi heitä edes nähdä, kun he lähtevät kotiinsa.

Onko muilla näin helppoa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malliesimerkki nykyajan "minäminä"-ajattelutavasta. 

Vierailija
22/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö noilla lapsilla ole lainkaan koulujuttuja?!

Tämähän on täysin lasten vanhempien eli isän ja äidin ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs naikkonen eikä miekkonenkaan ihan täysillä käy kun tuollaiseen suostuu. Sääliksi käy lapsia. Molempien.

Voisitko avata: suostuu mihin?

Suostuu itse hoitamaan ja viihdyttämään omat lapsensa? Onko tämä ”suostumista”?

Ei, vaan suostuu siihen, että itsekkäästi vain nukut sen sijaan, että viettäisit aikaa aviopuolisosi ja hänen lastensa kanssa. Normaali ihminen ei altista lapsiaan sellaisen henkilön seuralle, joka ei pätkääkään ole kiinnostunut heistä. 

Mieheni nukkuu myös pitkään. Ja lapset nukkuvat myös pitkään. Eivät hekään vietä aikaa aamuisin.

Vierailija
24/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kuulostaa hirveältä. Onneksi en ole äitipuoli ja sen vuoksi oikein mielelläni osallistun mieheni lasten elämään. 

Mikä tässä on hirveää? Se, että isä viihdyttää omat lapsensa? Vai se, että lapset saavat tehdä mitä haluavat, eli katsoa netflixiä?

Se, että miehesi on valinnut tuollaisen vätyksen, jota kiinnostaa enemmän nukkuminen kuin miehen ja lasten kanssa yhteisen ajan viettäminen. 

Tämä oli meidän välinen sopimuksemme alusta alkaen. Myös minulla on omia lapsia, ja käytän energiani mieluummin omiin lapsiini kuin muiden lapsiin. Enkä vaadi mieheltä mitään viihdyttämisvastuuta.

Ps. Meillä ei ole uusperheongelmia.

Oli kuitenkin energiaa valita mies, jolla jo on lapsia. Pidän vähintäänkin erikoisena, ettei aviopuoliso ole millään tavalla kiinnostunut ihmisistä, joiden ainakin pitäisi olla sille toiselle puolisolle maailman tärkeimmät.

Minä en ainakaan ole valinnut miestäni mistään Valintatalon hyllyltä, että nyt otan tuon.

Sitähän sana "valita" aina tarkoittakin. Sillä ei missään yhteydessä ole mitään muuta merkitystä.....

Vierailija
25/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rahkeet riittänyt kuin käytettyyn mieheen? Luuseri :D

Vierailija
26/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa, että ihme väkeä tälläkin palstalla on jurnuttamassa. Tässähän kaikki menee ihan oikein. Mies hoitaa omat lapsensa ja nainen omansa. Kumpikaan ei puutu vieraiden lasten asioihin. Hienoa.

Vierailija
27/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu näin pitää toimiakin, sillä uusperheiden ongelmat juontuvat hyvin usein siitä, että äitipuoli ottaa itselleen vastuun miehen lapsista. Ja mies on usein sellainen, että hän antaa sen vastuun pois. Lopulta äitipuoli huomaa viihdyttävänsä, kasvattavansa ja hoitavansa miehen lapset, ja uupuu taakan alle. Lukekaa av-ketjuja ja huomaatte, että uusperheen ongelmat kulminoituvat yleensä aina tähän. Sen takia juuri näin uusperheessä tuleekin toimia. Jos isä haluaa lapsiaan nähdä, niin hoitakoon heidät aivan itse.

Vierailija
28/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä sanoa, että ihme väkeä tälläkin palstalla on jurnuttamassa. Tässähän kaikki menee ihan oikein. Mies hoitaa omat lapsensa ja nainen omansa. Kumpikaan ei puutu vieraiden lasten asioihin. Hienoa.

Ei minulle ainakaan mieheni lapset ole vieraita. He ovat osa mieheni elämää ja sitä kautta myös osa minun elämääni. Enhän pidä myöskään miehen ystäviä tai muita sukulaisia itselleni vieraina, vaan he ovat osa meidän elämäämme tavalla tai toisella. 

Vierailija
29/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy heittopusseja, jotka eivät itse voi edes vaikuttaa tilanteeseensa. Vielä.

Vierailija
30/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän aikaa omassa kodissani ne päivät, kun miehellä on hänen lapset.

Vierailija
31/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ajatusmallilla ei pidä myöskään olla missään tekemisissä miehen vanhempien yms. kanssa. Hehän ovat miehen sukulaisia, eivät ap:n.

Vierailija
32/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ainakaan mieheni lapset ole vieraita. He ovat osa mieheni elämää ja sitä kautta myös osa minun elämääni. Enhän pidä myöskään miehen ystäviä tai muita sukulaisia itselleni vieraina, vaan he ovat osa meidän elämäämme tavalla tai toisella. 

Vieraus nouseesiitä, paljon lapset ovat läsnä elämässä. Totta kai harvakseltaan käyvä on vieraampi kuin läsnäoleva.

Vierailija
33/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsi lapsineen ja miehineen on viikonlopun käymässä. Tänään leikin aamulla lapsen kanssa, että vanhemmat saivat syödä rauhassa. Tein ruokaa, lapsiystävällistä ja monipuolista. Jäin vahtimaan päiväunia, että pääsevät muut ulos. Illalla vielä leikin lapsen kanssa ennen heidän lähtöä. Teen kaiken mielelläni- ovat ihania ihmisiä, vaikkakaan ei minulle sukua.

Vierailija
34/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa paistaa vahvasti asenne, että uuden vaimon pitää osallistua, olla kiinnostunut, touhuta, välittää, antaa aikaa, huolehtia miehen lapsille. Miksi?

Olen itse ollut mieheni kanssa naimisissa 7 vuotta, eikä oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa hänen lapsi. Minulla on omia lapsia, mieheni lapsi on minulle kerrassaan yhdentekevä. Kun hän on meillä joka toinen kuukausi pidennetyn viikonlopun, isä huolehtii läksyt, ruuat, kuljetukset jne. Itse en osallistu millään tavoin, minulla omat lapset, harrastukset, mielenkiinnon kohteet. Ja jos joku miettii, miksi vaan joka toinen kk, niin äitinsä muutti Norjaan lapsen kanssa keneltäkään kyselemättä.

Vierailija
35/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy heittopusseja, jotka eivät itse voi edes vaikuttaa tilanteeseensa. Vielä.

Luulis naisten miettivän kahdesti, ennen kuin eroavat hyvästä miehestä.

Vierailija
36/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma "äitipuoleni" oli ap:n kaltainen. Ei koskaan osallistunut minun ja siskoni elämään, vaikka asui isän kanssa. Kummasti alkoi iän myötä harventua isän luona vierailut meillä molemmilla...

Vierailija
37/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu näin pitää toimiakin, sillä uusperheiden ongelmat juontuvat hyvin usein siitä, että äitipuoli ottaa itselleen vastuun miehen lapsista. Ja mies on usein sellainen, että hän antaa sen vastuun pois. Lopulta äitipuoli huomaa viihdyttävänsä, kasvattavansa ja hoitavansa miehen lapset, ja uupuu taakan alle. Lukekaa av-ketjuja ja huomaatte, että uusperheen ongelmat kulminoituvat yleensä aina tähän. Sen takia juuri näin uusperheessä tuleekin toimia. Jos isä haluaa lapsiaan nähdä, niin hoitakoon heidät aivan itse.

Amen. Juuri tämä.

Vierailija
38/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ajatusmallilla ei pidä myöskään olla missään tekemisissä miehen vanhempien yms. kanssa. Hehän ovat miehen sukulaisia, eivät ap:n.

Olen ap. Kyllä minä käyn anopin luona parin kuukauden välein, mutta en pidä yhteyttä muuten kuin miehen välityksellä. Muita sukulaisia emme tapaa kuin kerran vuodessa.

Vierailija
39/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme uimahallissa, nyt paistan lettuja.

Vierailija
40/63 |
01.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin keskustelussa paistaa vahvasti asenne, että uuden vaimon pitää osallistua, olla kiinnostunut, touhuta, välittää, antaa aikaa, huolehtia miehen lapsille. Miksi?

Olen itse ollut mieheni kanssa naimisissa 7 vuotta, eikä oikeastaan voisi vähempää kiinnostaa hänen lapsi. Minulla on omia lapsia, mieheni lapsi on minulle kerrassaan yhdentekevä. Kun hän on meillä joka toinen kuukausi pidennetyn viikonlopun, isä huolehtii läksyt, ruuat, kuljetukset jne. Itse en osallistu millään tavoin, minulla omat lapset, harrastukset, mielenkiinnon kohteet. Ja jos joku miettii, miksi vaan joka toinen kk, niin äitinsä muutti Norjaan lapsen kanssa keneltäkään kyselemättä.

Siksi, että he ovat tärkeitä ihmiselle, joka on minulle tärkeä. Eikö oikeasti ihmisillä ole enää sen vertaa lähimmäisenrakkautta (en keksi parempaa sanaa), että olisivat kiinnostuneita muistakin kuin omista verisukulaisistaan ja omasta navastaan? Ei ihme, että lapsilla on niin paljon mielenterveysongelmia, kun joutuvat viettämään aikaa sellaisten aikuisten luona, joita ei pätkääkään kiinnosta, mitä he tekevät tai mitä heille kuuluu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän