Mies suuttui kunnolla, asiasta?
Niin eli ilmoitin meneväni naisten kesken istumaan iltaa tänään, kerrankin kun vapaa sunnuntai eikä yövuoron jälkeistä unikrapulaa ja mies melkeinpä raivostui kun hän ei pääse ’’ryyppäjäisiin’’ istumaan rauhassa iltaa työkavereiden kanssa, koska koiria ei voi jättää yksin. (Pärjäisivät ihan hyvin 11 asti.)
Tuntuu ihan hirveeltä ja melkein sanoin jo että en pääsekkään tänään.. Mies menee joka viikonloppu miten mieli tekee ja eikä se mua haittaa kun mulla on töitä melkein aina tai ei ylimääräistä rahaa lähtee viihteelle.. mutta kerrankin kun pääsisin.
Olen siis nytkin töissä ja mies pitää mykkäkoulua. :D Hilpeetä. Muita joilla on ollut sama tilanne, mitäs teitte?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Anna kiukutella. Ohi menee eikä sun tarvitse perua eikä pyydellä anteeksi. Älkää naiset aina ottako miehen mielentilan muutoksista syytä niskoillenne jos siihen kerran ei ole mitään tarvetta. Jos miehen hyvä tuulisena pitämiseen täytyy aina perua omat menonsa niin vaihda miestä.
Sama pätee myös toistenpäin.
Pano jorma voi jatkaa runk-kaa-mis-ta. Turha mennä baariin koska et saa ikinä ketään.
Itse mietin, että miten asian esitit: ei se varmasti kivalta tunnu, jos vaan ilmoittaa asian samana päivänä, kun toinen on jo sopinut menoa. Kannattaa mieluusti jotenkin pehmentää, kertoa, että nyt tuli kerrankin hyvä tilaisuus lähteä, eikö olekin kiva. Ja pahoitella, että mies jotui muuttamaan suunnitelmiaan. Sit jos suuttuu, niin antaa suuttua.
Mutta jos olisin sinä, sanoisin suoraan, että tosta tuli paha mieli, ja että tilaisuus lähteä on sinulle ainutlaatuinen. Voi oikeasti olla, ettei mies ole vaan ajatellut sun kannalta, anna sille tilaisuus.
Ajattele niin, ettei mieskään tee sua kohtaan oikein, jos vaan olettaa, että voi ilmoittaa lähtevänsä ilman että kysyy, haluaisitko sinäkin joskus vaikka tehdä jotain yhdessä. Parisuhteessa pitää huomioida toinen ja toisen tunteet molemminpuolin.
No tuskin se mieskään mitään ilmoittelee vaan on itsestäänselvyys että hän lähtee ja tekee mitä haluaa. Ap taas on töissä tai kotona koirien kanssa. Miksi kummankaan pitäisi perua omia menojansa koirien takia? Eikö ne koirat kuseteta ennen viihteelle lähtöä ja nukkuvat sitten yöllä? Vai kuinka ne muka pärjää hyvin silloin kun ap on töissä ja mies baarissa. Tekosyy vaan ettei ap lähtisi mihinkään. Kontrollia.
Aina sama selitys että ystävien ilta baarissa. Baari on ainoastaan yhdelle asialle tarkoitettu ja se on seksin haku. Palstoilta saa lukea miten miehet ei jätä naisia rauhaan baarissa ei sitten millään. Eli syy mennä juuri baariin viettämää aikaa "ystävien" kanssa on valhe. Sinne hakeutuu jos haluaa huomiota ja flirttiä tuntemattomilta. Jos oikeasti kiinnostaa jutella ystävien kanssa elämästä niin löytyy kyllä muita paikkoja.
Miekkonen oli rauhoittunut, mutta edelleen hiljainen. Sanoin että tarviiko sun joka viikonloppu olla päissäsi, en minäkään ole aina vapaapäivinä päissäni.. ilmeisesti heräsi miettimään asiaa?
Tiedän että nykyään ei tarvitse olla ’perinteiset’ roolit parisuhteessa. Oon vaan miellyttämisen haluinen ja vedän omat tarpeet helposti syrjään.. tähän vielä se että kotona iskä joi aina viikonloppuisin eikä ikinä tehnyt kotitöitä.. vaan niitä ’miesten hommia’. Kai mut on sinne nyrkin ja hellan väliin lyöty heti pienestä pitäen.. Äiti vaan sano kun sille puhuin että tollasia ne kaikki miehet on ’isäskin on samanlainen’. En oo silleen kyseenalastanut sitä kun nyt viimeaikoina.. töistä tullu väsyneenä ja silti saa paiskia hommia, ei kivaa.
Miksi ylipäätään tarvitsee olla "tyttöjen" ilta tai "poikien" ilta?Eikö sitä voida porukoissa tavata?tytöt ja pojat?Mukavaa syötävää,saunoa,kunnon juomat?Porukkaa tulee,kyllä jos on oikea asenne.Meille ei tulisi kummallekkaan mieleenkään ,hurvitella erikseen,kun on kivampi tehdä se samassa seurassa,kaikki porukslla.Eikä tämä ole alistamista,vaan tuntuu molemmille sopivammalta järjestelyltä.
Pano Jorma kirjoitti:
Häntä harmittaa ku nuori nainen menee ulos flirttailemaan muille miehille. Luultavasti tuletkin kotiin vieraan miehen mällit joka reiässä. Sen takia menet ulos tyttöjen kaa. Älä yhtään yritä valehdella itellesi miksi baariin haluat.
Näin se on. Varsinkin kun ap ilmeisen harvoin käy baarissa niin ei osaa varautua kaikkeen siihen huomioon mitä saa miehiltä. Lopputulos on sitten juuri tuo kuvailemasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipäätään tarvitsee olla "tyttöjen" ilta tai "poikien" ilta?Eikö sitä voida porukoissa tavata?tytöt ja pojat?Mukavaa syötävää,saunoa,kunnon juomat?Porukkaa tulee,kyllä jos on oikea asenne.Meille ei tulisi kummallekkaan mieleenkään ,hurvitella erikseen,kun on kivampi tehdä se samassa seurassa,kaikki porukslla.Eikä tämä ole alistamista,vaan tuntuu molemmille sopivammalta järjestelyltä.
Nämä w t piirit on niin sukupuolittuneita, ettei yhteisestä ajanvietosta tahdo tulla mitään. Miehet puhuu jääkiekosta ja naiset kosmetiikasta, ja miehistä.
Katsoin peiliin ja kysyin, olenko minä jollakin tavalla huonompi ihminen kuin mieheni ja miksi minulla, suomalaisella naisella ei ole samoja oikeuksia parisuhteessa kuin miehellä.
Sen jälkeen totesin, että tämä jää mahdollisimman lyhytaikaiseksi elämänvaiheeksi. Eniten minua harmitti silloin ja harmittaa vieläkin, että vietin elämäni parhaista nuoruusvuosista niin monta väärän miehen kanssa. Kaiken aikaa järjestelin itselleni parempaa tulevaisuutta, mutta se vei oman aikansa.
MIksi tätäkin pidetään provona? Ettekö ole itse koskaan tehneet vääriä valintoja? Yllättävän moni ihminen muuttuu parisuhteessa, eräät jopa hyvin pian vihkimisen tai ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, moni onneksi jo ennen, kuten mainitsemani ex.
Ei kai tämä ole totta? Onko joku oikeasti noin nyrkin ja hellan välissä ja manipuloitavissa vuonna 2020 ja vain 22-vuotiaana? Eikö olisi parempi olla vapaa kuin paskassa epätasa-arvoisessa suhteessa. En ymmärrä. Onko rakkauden kaipuu niin valtava että sammuu viimeinenkin järjen hiven?