Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako ketään muuta viedä lapsi päiväkotiin/kouluun?

Vierailija
28.02.2020 |

Koronan takia tai jonkun muun takia?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loman jälkeen kouluun ensi viikolla. Pitää vain toivoa, ettei kukaan noin 100 opettamasti teinistä ole käynyt riskialueilla ja tartuta virusta tietämättään. En ehdi pestä ja desinfioida käsiä joka välissä koulussa enkä pyyhkiä ovien kahvoja. Pitää toivoa, että vanhemmat ovat fiksuja eivätkä laita sairasta lasta kouluun mutta se on jo aivan liikaa toivottu! T.ope

Täällä toinen ope ja työpaikkana tuhannen (!!) oppilaan koulu. Ja avoimet oppimisympäristöt tietenkin, joten siellä on missä levitä.

Pelottaa paitsi oman hengen ja omien lasten, myös kaikkien oppilaiden, heidän perheittensä ja kolleegoiden vuoksi.

Vierailija
22/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota mikään. Jumala pitää omistaan hyvän huolen.

T. VL-Äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loman jälkeen kouluun ensi viikolla. Pitää vain toivoa, ettei kukaan noin 100 opettamasti teinistä ole käynyt riskialueilla ja tartuta virusta tietämättään. En ehdi pestä ja desinfioida käsiä joka välissä koulussa enkä pyyhkiä ovien kahvoja. Pitää toivoa, että vanhemmat ovat fiksuja eivätkä laita sairasta lasta kouluun mutta se on jo aivan liikaa toivottu! T.ope

Täällä toinen ope ja työpaikkana tuhannen (!!) oppilaan koulu. Ja avoimet oppimisympäristöt tietenkin, joten siellä on missä levitä.

Pelottaa paitsi oman hengen ja omien lasten, myös kaikkien oppilaiden, heidän perheittensä ja kolleegoiden vuoksi.

Olet opettaja! Miten onnistuisi jos lapsen ottaisi kotiopetukseen väliaikaisesti?

Vierailija
24/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku raja nyt tälle turhalle koronapaniikille!! Ihmisiltä tuntuu olevan aivot mennyt, liekö se koronan vika...

Vierailija
25/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa opettajat, että missä vaiheessa haluaisitte että koulu suljetaan?

Vierailija
26/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja melko pienessä koulussa, todellakin toivon että koulu suljetaan jos tautia on paikkakunnalla, mutta tuskin niin tulee tapahtumaan.

Vierailija
27/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi tulla aivan yhtä hyvin kaupasta kuin päiväkodista. Tai töistä. Tai bussista. Ei päiväkoti ole mikään erityisriski verrattuna muihin. Päiväkodissa on tietty pöpöjä liikkeellä, mutta että juuri koronaa?

Vierailija
28/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opettaja mutta itse otin lapsen pois koulusta sikainfluenssan aikaan. Kolmisen viikkoa oli poissa. Monet muutkin ottivat, ja samassa tilanteessa (olin itse kotona) ottaisin vieläkin.

Vierailija
29/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia mikä minua pelottaa koronaan liittyen, on se, mitä te mieleltänne järkkyneet hysteerikot vielä keksitte. Ei nimittäin ole millään muotoa tervettä tuo teidän touhunne. 

Vierailija
30/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luokanopettaja melko pienessä koulussa, todellakin toivon että koulu suljetaan jos tautia on paikkakunnalla, mutta tuskin niin tulee tapahtumaan.

Jos vanhempi haluaa, voiko lapsen ottaa väliaikaisesti kotiopetukseen? Riskiryhmäläisiä perheessä.

Vierailija
31/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole opettaja mutta itse otin lapsen pois koulusta sikainfluenssan aikaan. Kolmisen viikkoa oli poissa. Monet muutkin ottivat, ja samassa tilanteessa (olin itse kotona) ottaisin vieläkin.

Eli silloinko ei menetä koulupaikkaa? Miten sujui opetus kotona? Saitko ohjeita koulusta? Miten ilmoitit koululle?

Vierailija
32/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa opettajat, että missä vaiheessa haluaisitte että koulu suljetaan?

Siinä vaiheessa, kun korona on Suomessa todellinen ongelma. Todelliseksi ongelmaksi lasken sen sitten, kun Suomessa on satoja sairastuneita. Järjenkäyttö on sallittua tässäkin tapauksessa. 

Vierailija
33/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varhaiskasvatuksen opettajana kyllä toivoisin, että päiväkodit suljetaan heti. Eipähän pääsisi korona leviämään Suomessa. Olisi iso vaikutus.

Vierailija
34/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varhaiskasvatuksen opettajana kyllä toivoisin, että päiväkodit suljetaan heti. Eipähän pääsisi korona leviämään Suomessa. Olisi iso vaikutus.

Miten se korona leviäisi päiväkodeissa, kun yhdelläkään päiväkotilapsella ei ole Suomessa koronaa todettu?

Vierailija
35/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ajatellut pitemmälle? Mihis ne lapset sitten laitettaisiin? Kun aika monet vanhemmat käyvät töissä.

Vierailija
36/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona voi tulla aivan yhtä hyvin kaupasta kuin päiväkodista. Tai töistä. Tai bussista. Ei päiväkoti ole mikään erityisriski verrattuna muihin. Päiväkodissa on tietty pöpöjä liikkeellä, mutta että juuri koronaa?

Päiväkoti on erityinen riski, koska pienet lapset eivät välttämättä osaa aivastaa tai yskiä hihaan, lisäksi sormet menevät helposti suuhun/nenään, käsiä ei välttämättä osata pestä kunnolla jne. Siksi muutkin pöpöt leviävät tehokkaasti päiväkodissa

Vierailija
37/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä älyttömin lausahdus, mitä olen varhaiskasvatuksen opettajalta ikinä kuullut. Onneksi lapseni ei ole noin järjettömän opettajan vastuulla. 

Vierailija
38/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet että päiväkotien sulkeminen suojaisi Suomea koronalta? Ei hyvää päivää tätä logiikkaa. Koronalta suojautumiseen auttaisi vain ihan totaalinen KOKO Suomen kiinni laittaminen. Rajat täysin kiinni. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
39/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelet että päiväkotien sulkeminen suojaisi Suomea koronalta? Ei hyvää päivää tätä logiikkaa. Koronalta suojautumiseen auttaisi vain ihan totaalinen KOKO Suomen kiinni laittaminen. Rajat täysin kiinni. Ei tule tapahtumaan.

Ja sekään ei täysin auttaisin, kun maahan on jo päässyt ihmisiä, joilla on/voi olla korona. Eli suojautuminen on täysin mahdotonta. (ja myös tarpeetonta)

Vierailija
40/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään ylioppilaskirjoitukset alkavat kohta. Miten tähän varaudutaan, jos sairastumisia tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä