Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako ketään muuta viedä lapsi päiväkotiin/kouluun?

Vierailija
28.02.2020 |

Koronan takia tai jonkun muun takia?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole kakroita sillä nehän ei liiemmälti pese käsiään ja pyyhkii räkäänsä joka paikkaaan. Sama noi ralkkien ulkoiluttjat joidenka tassuissa tulee joka räkälimpit kotiin sänkyyn asti. Ottaa pähän ne räkijät jotka koko ajan räkii lunsseja bussibysäkeillä vaikka vieressä olisi ihmisiä 

Vierailija
62/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei varmasti pelota viedä päiväkotiin kakaroitaan. Se ennemmin pelottaisi jos päivkodit menisi kiinni ettei voisi sinne tuupata kakroita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opena 1000 oppilaan koulussa ja itselläni on noin 200 oppilasta viikossa. Viime viikolla kymmenet oppilaat olivat Thaimaassa, Balilla, Singaporessa ja etenkin Italiassa. Voin kertoa, että pesen kädet joka oppitunnin jälkeen, välttelen ovenkahvoja, käytän käsidesiä ja ohjeista oppilaita ahkeraan käsienpesuun.

Ja toivon, että koulu suljetaan heti jos koronaa löytyy. Koulut on siinä mielessä otollisia viruksen levittäjiä, että lapset ja nuoret eivät näytä sairastuvan itse vakavasti, pystyvät siis lievine oireineen tulemaan kouluun ja tartuttamaan.

Vierailija
64/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
65/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten koulukyydin kuljettaja lomailee parhaillaan Italiassa. Vähän nyt mietityttää.

Vierailija
66/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään että joku tekee lasun että äiti altistaa lapsen koronalle.

Veitkö lapsen korona-alueelle? Lasu kyllä tehdään

Eli lasu tulee tällä hetkellä siitä jos menee lasten kanssa Italiaan? Ok. Jos Korona epidemia tulee esim. Kouvolaan tuleeko aina lasu jos käy lasten kanssa silloin Kouvolassa?

Tulee lasu, jos altistaa lapsensa tietäen koronalle. Voi tulla myös rikosilmoitus.

Vierailija
67/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opena 1000 oppilaan koulussa ja itselläni on noin 200 oppilasta viikossa. Viime viikolla kymmenet oppilaat olivat Thaimaassa, Balilla, Singaporessa ja etenkin Italiassa. Voin kertoa, että pesen kädet joka oppitunnin jälkeen, välttelen ovenkahvoja, käytän käsidesiä ja ohjeista oppilaita ahkeraan käsienpesuun.

Ja toivon, että koulu suljetaan heti jos koronaa löytyy. Koulut on siinä mielessä otollisia viruksen levittäjiä, että lapset ja nuoret eivät näytä sairastuvan itse vakavasti, pystyvät siis lievine oireineen tulemaan kouluun ja tartuttamaan.

Onko sinulla muita pakko-oireita?

Tavallisestikin ihan varmasti tämä sama bakteerikammo ja käsien peseminen.

Tämä korona on ocd potilaiden päiväuni, kerrankin näyttää normaalilta!

Vierailija
68/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua rehellisesti itseäni huolettaa mennä ensi viikolla kouluun. Opiskelen työn ohella ja siihen kuuluu lähijaksoja.

Ihmisten välinpitämättömyys kun yskivät, köhivät, räkivät ja niistävät on se mikä sen aiheuttaa. Jos kaikki noissa asioissa noudattaisivat jo perushygieniaohjeita, olisi mieli ihan toinen. Kuulun riskiryhmään alle 30v, ja en millään uskaltaisi tuota nyt sairastaa.

Olen ajatellut, että lähiopetus jää, kun tartuntoja rupeaa tasaisesti ilmenemään lisää.

Vierailija
69/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelottaa kun oppilaat tulevat hiihtolomiltaan ties mistä. Lapset eivät muista yskiä hihaan tai pestä käsiä saati olla koskemasta omiin kasvoihinsa.

Vierailija
70/74 |
29.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa! Itse huolehdin tarkasti käsihygieniasta ja opetan lapsiani samaan. En todellakaan matkustelisi näinä aikoina ja on aivan kamalaa, että minun pitää viedä lapseni kouluun, johon on tullu lapsia ympäri maailmaa. Eli se on sama kuin veisin lapseni epidemia-alueelle. Ketään ei Suomessa laiteta matkan jälkeen karanteeniin. Ei kiitos! En ehkä vie lapsiani kouluun hiihtoloman jälkeen.

Vierailija
71/74 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/74 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen monimuotokoulutuksena ja päätin opiskellut siirtää etäopiskeluksi, sanokoon opettaja mitä haluaa. Riskiryhmään kuuluu yksi lapsista, ja vakavasti mietin pitäiskö kotiopetukseen muut ottaa. Meidän kaupungissa ei vielä tartuntaa ole...

Oi miksi päättäjät ei puutu rankemmin tähän!

Vierailija
73/74 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Harmi että se kiertää, ja olen valmis näkemään vaivaa tartunta-aallon hidastamiseksi jotta terveydenhuolto pysyy perässä. Mutta tartuntaa levittää niin moni oireeton kantaja että en näe että voisin lapsiani niin pitkäksi aikaa laittaa tynnyriin että tartuntavaara on ohi, ja pelkääminen ei asiassa auta.

Yksi lapsi koulussa, toinen päiväkodissa, omat työpisteeni ovat kahdella koululla ja yhdessä terveyskeskuksessa.

Vierailija
74/74 |
11.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän. Jos sairastun kotonaan, niin sitten lapsen kautta. Olen yksinhuoltaja, jos sairastun vakavasti, ei ole ketään hoitamassa lasta 😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi