Naiset saavat ilmaiset kuukautissuojat, jee!!!!
Kommentit (321)
Eli palstan naisilla ei ole varaa 80 sentin sidepaketteihin? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaistet käyttää jo nyt julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla eurolla miehiä enemmän vuosittain. Koskahan tämä "tasa-arvo" alkaa teille riittämään?
Vttu minähän käytän niin paljon kuin on tarve. Sitä varten maksan veroja. Ja niitä veroja menee paljon turhempaankin.
Mihin esimerkiksi? Mikä mielestäsi on turhaa?
Esim tupakan, alkoholin, epäterveiden elintapojen, väkivallan, rikollisuuden ja syrjäytymisen kustannukset ovat aika pirun turhia. Ja useimmiten miesten aiheuttamia.
Jostain kumman syystä et maininnut esimerkkilistassasi rintamakarkureiden tuomista Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä etuuksia naisasianaiset ehdottaisivat miehille, tasa-arvon nimissä?
Palataanko asiaan sitten kun miehilläkin on kuukautiset ja voivat tulla raskaaksi ja synnyttää?
Miksi ihmeessä miehille pitäisi keksimällä keksiä jokin etuus, vain siksi että vain naisilla voi olla kuukautiset?
Sinö varmaan itket kahvilassakin, jos edellinen asiakas sai kuppiinsa tipan enemmän kahvia kuin sinä??
Montako kymmentä miljardia teille naisille pitäisi vielä maksaa tulonsiirtoina?
Kerää metsästä heinää, niin ne esiäitisikin on tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvin sidepaketti maksaa 80 senttiä.
Suomalainen, voimaantunut, miehiä paremmin koulutettu nainen ei tätä kuitenkaan kykene maksamaan.
No ei ! Kun Vitturätitkin pitää saada miesten maksettavaksi, ennen ei ole suomalainen EmansiPaatunut emakko tyytyväinen.
Jostain kumman syystä naisilla ei ole ollut tässä keskustelussa tarvetta haukkua suomalaisia miehiä. Ketjuun kirjoittaneet miehet taas tuntuvat kokevan naisten haukkumisen hyvinkin oleelliseksi osaksi keskustelua.
Mitä urputat ????! Olisko EHKÄ kannatanut syntyä mieheksi, niin ei olisi sinullakaan tarvetta TAAS valittaa jostain ?!
Miehethän (tai yksi vässykkämies) näyttää tässäkin ketjussa taas valittavan, kun naiset on iloisia, että toisessa maassa naiset saavat ilmaiset siteet. Ei tee kyllä yhtään mieli syntyä mieheksi tämän(kään) ketjun perusteella.
Jos minä saisin päättää, niin määräisin miehille pakolliseksi vuosittaiset sukuelintarkistukset. Neuvolan terveydenhoitaja voisi ottaa pumpulipuilolla näytteen syvältä virtsaputkesta, puristella kivekset sekä tunnustella eturauhasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisnaistet käyttää jo nyt julkisen sektorin terveyspalveluita 10 miljardilla eurolla miehiä enemmän vuosittain. Koskahan tämä "tasa-arvo" alkaa teille riittämään?
Itke nyt vielä lisää ja syytä naisia siitäkin, että pariskunnan hankkiessa lapsen nainen on se, joka niitä terveyspalveluita käyttää. Kyllähän kuka vain mies ilomielin ravaisi niissä tarkastuksissa ja etenkin synnytyksessä jos mahdollista.
Keskihintaisella synnytyksellä ja nykyisellä syntyvyystahdilla synnytysten kulut ovat vain noin 300 miljoonaa euroa vuodessa. 9.7 miljardia miehiä enemmän menee mihin?
Naisten keskimääräinen elinikä on pidempi ja vanhana terveyspalveluja tarvitaan enemmän. Useimmat naiset joutuvat lisäksi käymään gynekologisissa tarkastuksissa, papakokeet ja mammografiaseulonnat ovat melkeinpä puolipakollisia ja ehkäisykin on useimmiten naisten huolena.
Kylläpä löytyy olkiukkoja. Naiset saavat myös miestensä perinnöt, leskeneläkkeet ja muut tulonsiirrot miehiltä.
9.7 MILJARDIA menee vuodessa mummoihin? Tuskin.
Oi älä huoli, kyllä (te?) miehet osaatte varmasti aiheuttaa vähintään samanmoiset kustannukset esim rikos- ja oikeusjärjestelmän kuormittamisella ja syrjäytymisellänne.
Ketkä niitä järjestelmänkuormittajia oikein tänne haluaa rajojen ulkopuolelta ihan kiimoissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko vika se on, ettei miehet mene lääkäriin kuin ambulanssilla? Pitääkö naisten tuntea syyllisyyttä kun itse älyävät hoidattaa sairauksiaan toisin kuin miehet?
Voihan sitä sairastamisen hyveeksikin muuttaa. Anna mennä. En ole kyllä juuri kuullut miesten potevan jokaista kehollista signaalia yhtä antaumuksella kuin naisten. Oh, jossain liikahti, voi ei. Nyt olen sairaana ihan varmasti.
Voisiko miesten heikompi elinajanodote kenties liittyä siihen, ettei lääkäriin mennä kuin haulikolla uhattuna? Ja silti se on jotenkin naisten vika. Ja naisten vika sekin kun itse kehtaavat käydä lääkärissä hoidattamassa sairauksiaan ja elävät sen vuoksi pidempään.
Sinulla ei ole edes perusbiologia hallussa. Miesten elinajanodote ei parane sillä, että Erkki juoksee flunssassa lääkärissä 10 kertaa kuukaudessa.
Testosteroni vaikuttaa miesten elimistön rappeutumiseen, ja jo siksi miehet elävät naisia lyhemmän elinajan. Mutta en odota tämän palstan naisilta mitään älykkyyttä argumenteissaan muutenkaan.
Testosteronilla on jonkin verran vaikutusta miesten lyhyempään eliniänodotteeseen, mutta paljon merkittävämpi tekijä on miesten riskialtis käytös sekä epäterveelliset elämäntavat. Säännölliset lääkärikäynnit ja omasta terveydestä huolehtiminen eivät ole mitään turhaa akkojen höpötystä.
Naiset voi alkaa tekemään kaikki vaaralliset ja raskaat työt käsienheiluttelunsa sijaan.
Maalitolppien siirtely naisilta onnistuu, ja se vapaamatkustaminen.
Onko rahaa siihen 80 sentin terveyssidepakettiin vai ei? Mene sossuun hakemaan avustusta
Kuinka olen siirrellyt maalitolppia?
Miksi miehet sitten hakeutuvat riskialttiisiin ammatteihin? Miksi miehet hakeutuvat myös vapaa-ajallaan riskialttiisiin harrastuksiin? Miksi miehet käyttäytyvät esimerkiksi liikenteessä naisia riskialttiimmin? Ja mikseivät ne miehet voi käydä lääkärissä silloin kuin havaitsevat kehossaan epämääräisiä oireita?
On minulla rahaa kuukautissuojiini, sinun ei tarvitse murehtia sitä asiaa. Käsienheilutteluammattini on hyväpalkkainen. Se ei silti poista sitä tosiasiaa, että kuukautissuojien alvia tulisi laskea. Nykyisessä tilanteessa ei ole mitään järkeä.
Sidepakettien 0.80-2.05e alv on 2-5 senttiä pakkaukselta.
Kuinka paljon tämä näkyy sinun taloudessasi kuukausitasolla?
Kuka ne vaaralliset työt tekee, kun naisista ei niihin ole? Sukupuolettomat?
Miksi se alvin laskeminen on niin kamala asia vaikka kyse on vain muutamista senteistä per pakkaus?
Miksi et vastaa kysymyksiini?
Mihin sinä käyttäisit ne säästämäsi sentit? Live-love-laugh-seinätarroihin ja tekoripsiin?
Uusiin lapsityövoimalla valmistettuihin kertakäyttöisiin biletoppeihin?
Etkö todellakaan osaa vastata kysymyksiini?
Sinäkin olet naisena mitä luultavimmin jossain julkisen sektorin suojatyöpaikassa, jossa palkka maksetaan sinulle verovaroista. Veroa et kuitenkaan ole halukas maksamaan
Sinun naisvihaiset olettamuksesi ovat silkkaa höpötystä. Minä maksan kyllä veroni. Sinä sen sijaan et kykene vastaamaan hyvin yksinkertaisiin kysymyksiin, vaan hyökkäät vain jatkuvasti minun persoonaani vastaan, vaikket tiedä minusta mitään muuta kuin sukupuoleni.
No naisena ne sinunkin "veronmaksut" tiedetään kyllä. Et ole eläessäsi maksanut oikeasti veroja, etkä tehnyt mitään millä kansantalouteen tulee ulkomaan valuttaa ja uutta OIKEAA rahaa, eli et ole kasvattanut kansantaloutta pätkääkään. Joten ole hiljaa ennen kuin häpäiset itseäsi ja teitä muita ämpärityhmiä akkoja enempää.
Täh, siis yksityisellä sektorilla ja vientiteollisuudessa on paljon naisia hyvissä positioissa, miksi näitä ei lasketa? Jos minä yksityisellä tienaan 100k vuodessa ja maksan siitä ansiotuloverot ja lisäksi pääomatuloverot sijoituksistani ja myyn vuodessa firmani kautta ulkomaisille asiakkaille satojen tuhansien arvosta hyödykkeitä per vuosi niin miten tämä ei vaikuttaisi kansantalouteen? Vai kuvitteletko oikeasti että suurin osa naisista on julkisella sektorilla hoitajina? Kannattaisi vähän avartaa maailmankuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naistenko vika se on, ettei miehet mene lääkäriin kuin ambulanssilla? Pitääkö naisten tuntea syyllisyyttä kun itse älyävät hoidattaa sairauksiaan toisin kuin miehet?
Voihan sitä sairastamisen hyveeksikin muuttaa. Anna mennä. En ole kyllä juuri kuullut miesten potevan jokaista kehollista signaalia yhtä antaumuksella kuin naisten. Oh, jossain liikahti, voi ei. Nyt olen sairaana ihan varmasti.
Voisiko miesten heikompi elinajanodote kenties liittyä siihen, ettei lääkäriin mennä kuin haulikolla uhattuna? Ja silti se on jotenkin naisten vika. Ja naisten vika sekin kun itse kehtaavat käydä lääkärissä hoidattamassa sairauksiaan ja elävät sen vuoksi pidempään.
Sinulla ei ole edes perusbiologia hallussa. Miesten elinajanodote ei parane sillä, että Erkki juoksee flunssassa lääkärissä 10 kertaa kuukaudessa.
Testosteroni vaikuttaa miesten elimistön rappeutumiseen, ja jo siksi miehet elävät naisia lyhemmän elinajan. Mutta en odota tämän palstan naisilta mitään älykkyyttä argumenteissaan muutenkaan.
Testosteronilla on jonkin verran vaikutusta miesten lyhyempään eliniänodotteeseen, mutta paljon merkittävämpi tekijä on miesten riskialtis käytös sekä epäterveelliset elämäntavat. Säännölliset lääkärikäynnit ja omasta terveydestä huolehtiminen eivät ole mitään turhaa akkojen höpötystä.
Eikö miehille ole tosiaan kehitelty lääkettä, jolla testosteronin saisi alennettua? Nyt tulee vain mainoksia valmisteista, joilla testosteroniarvot saa ylemmäs. Miksi te sitten käytätte niitä, jos ne lyhentää elinikää?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä saisin päättää, niin määräisin miehille pakolliseksi vuosittaiset sukuelintarkistukset. Neuvolan terveydenhoitaja voisi ottaa pumpulipuilolla näytteen syvältä virtsaputkesta, puristella kivekset sekä tunnustella eturauhasen.
Tuohon voisi suostua ainoastaan, jos se hoitaja hieroisi sen näyteen kikkelin päähän ja sitten lopuksi imaisisi sen näytteen sieltä ulos. Tai vaihtoehtoisesti, antaisi suorittaa sen näytteen talletuksen sen hoitajan takakonttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa nennä verorahoja mihinkään hyödylliseen, kun ei joko niitä itse lainkaan makseta tai halutaan itse päästä mahdollisimman vähällä kaikesta.
Enpä oikeasti ole nähnyt tosielämässä kenenkään ahkeran muutenkin kuin ainoastaan veronmaksajan valittavan siitä että verorahoja käytetään ihmisten hyvin vointiin.
Kuinka lapsellinen ihminen voikaan olla että vertaa kuukautisia vaikkapa parran ajoon tai edes syömiseen, kun meillä suomalaisilla on kuitenkin sosiaaliturva joissa syöminen huomioitu, mutta kuukautisia ei. Naisillakin kasvaa karvoja, mutta karvojen ajelu on täysin vapaaehtoista, eikä karvoista ole mitään haittaa
Syöminen on huomioitu sosiaaliturvassa, mutta ei tasa-arvoisesti. Miesten energiankulutus on kesimäärin noin 25% suurempi kuin naisilla, joten sukupuolineutraali sosiaaliturva tarkoittaa sitä että joko miehet syövät huonommin tai heillä jää muihin välttämättömyyksiin vähemmän rahaa kuin naisilla, silloin kun elävät sosiaaliturvan piirissä. Samoin miehet joutuvat käyttämään 25% enemmän rahaa syömiseen silloinkin kun elävät omilla tuloillaan.
Keskimäärin suomalaiset kuluttavat muistaakseni noin 200e/kk/nuppi ruokaan. Karkeasti arvoiden tuo tarkoittaisi että naisten ruokalasku keskimäärin on vähän alle 180e//kk ja miesten vähän yli 220e/kk. Reilulla neljällä kympillä ostanee kuukautissuojat jo pariinkin kertaan vaikka ei halvinta ostaisikaan, eikö vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ajat sitten laitettu ilmaiseksi, jos miesten munanpäistä vuotaisi verta kuukausittain.
Todennäköisemmin olisi joko jo kehitetty hormooniton, sivuoireeton tapa päästä kuukautisista kokonaan eroon ilman häslinkiä, kipuja ja lääkäreillä ramppaamista tai kuukautiset olisivat automaattisesti saikkuaikaa töistä ja koulusta.
Kerro toki lisää näistä VAIN MIEHILLE kehitetyistä äärimmäisistä huippulääketieteellisistä ratkaisuista,
joista vain miehet hyötyvät?
Miesten piti naisille se tampoonikin kehittää, kun teistä ei ollut siihenkään.
No esimerkiksi lääketiedettä ylipäätään kehitetään hyvin miehisestä ja miestyypillisten tautien ja oireiden näkökulmasta. Sydänkohtauskin saattaa ilmetä miehillä ja naisilla eri tavalla, joista tyyppioireina ja tunnistettavina pidetään nimenomaan niitä miehille tyypillisiä. Miehet sairastavat enemmän sydän- ja verisuonitauteja, mutta naiset kuolevat yleisemmin ensimmäiseen sydänkohtaukseen, kuin miehet koska kohtausta ei tunnisteta.
Esität ihan tosissasi, että miesten etujen mukaista on, että naiset kuolevat pois sairauksiin? Mitä oikein juot?
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/nov/13/the-female-problem…
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/apr/30/fda-clinical-trial…
https://slate.com/technology/2010/07/women-aren-t-properly-represented-…
Pakkohan sen on olla totta, kun naisjournalisti briteissä näin sanoo.
Epäilykin on syntiä =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ostan itse omat hygieniatarvikkeeni, en ymmärrä miksi ne pitäisi saada ilmaiseksi, enkä minäkään ymmärrä miksi ne pitäisi olla alvittomia? Ei mitään hyötyä kenellekään! Joten voitko selittää, MIKSI ne pitäisi olla alvittomia?
MIKSI niillä pitäisi olla luksustuotteiden alv, vaikka voisivat olla pienemmän alvin piirissä?
Teepä kuule omalta osaltasi laskelma, kuinka paljon sinä säästät vuositasolla siinä, jos alv lasketaan puoleen.
Tule sen jälkeen esittelemään se meille kaikille, ja kerro mitä sinä sillä rahasummalla vuodessa tekisit.
No kuule enpäs tee, koska se ei ole lainkaan koko jutun pointti, eikä varsinkaan sinulle edes kuulu. Mutta laitetaan tähän nyt ihan vertailuksi tuosta alvista. Yleinen alv on siis 24% Tästä on kuitenkin poikkeuksia, esimerkiksi 14% alvin piiriin kuuluu elintarvikkeet, rehut sekä ravintolapalvelut.
10% alvin piiriin kuuluu niinkin paljon kohteita, kuin kirjat, tilatut lehdet, lääkkeet, liikuntapalvelut, henkilökuljetukset, majoituspalvelut, televisio- ja yleisradiotoiminnasta saadut korvaukset, kulttuuri- ja viihdetilaisuudet. Mutta kuukautissuojat ovat tuossa 24% alvissa, niin sanottuna ylellisyystuotteena.
Odotan sitä laskelmaasi, jatketaan sitten.
En aijo sitä tehdä kuten sanoin, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Mikä vastauksesi sen päätteksi edes olisi? "olipa paljon" vai "olipa vähän"?
Vierailija kirjoitti:
Palstalla ei ole miesvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö palstan naisvihaaja, että et edusta kaikkia miehiä. Itseasiassa et ole ollenkaan normaali mies. Olet säälittävä valittaja, jonka itse pitää aina hyötyä kaikesta. Ymmärrätkö yhtään kuinka itsekäs ihminen olet?
M35
Valkoritari karautti paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehille ole tosiaan kehitelty lääkettä, jolla testosteronin saisi alennettua? Nyt tulee vain mainoksia valmisteista, joilla testosteroniarvot saa ylemmäs. Miksi te sitten käytätte niitä, jos ne lyhentää elinikää?
Ai valtioko maksaa miehille nämä tv-shop-kusetuspillerit? En tiennytkään.
Lähteet vain miehille kehitettyihin kolesterolilääkkeisiin, jotka ei sovellu naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ensin valitatte, kun miehille ei ole joukkotarkastuksia. Kun minä kerron, mitä miehiltä pitäisi tutkia, niin se onkin miesvihaa? Samaan tyyliin ne naistenkin papakokeet menee, ei ne ole mitään herkkua. Mammografiasta puhumattakaan, se nimittäin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ostan itse omat hygieniatarvikkeeni, en ymmärrä miksi ne pitäisi saada ilmaiseksi, enkä minäkään ymmärrä miksi ne pitäisi olla alvittomia? Ei mitään hyötyä kenellekään! Joten voitko selittää, MIKSI ne pitäisi olla alvittomia?
MIKSI niillä pitäisi olla luksustuotteiden alv, vaikka voisivat olla pienemmän alvin piirissä?
Teepä kuule omalta osaltasi laskelma, kuinka paljon sinä säästät vuositasolla siinä, jos alv lasketaan puoleen.
Tule sen jälkeen esittelemään se meille kaikille, ja kerro mitä sinä sillä rahasummalla vuodessa tekisit.
No kuule enpäs tee, koska se ei ole lainkaan koko jutun pointti, eikä varsinkaan sinulle edes kuulu. Mutta laitetaan tähän nyt ihan vertailuksi tuosta alvista. Yleinen alv on siis 24% Tästä on kuitenkin poikkeuksia, esimerkiksi 14% alvin piiriin kuuluu elintarvikkeet, rehut sekä ravintolapalvelut.
10% alvin piiriin kuuluu niinkin paljon kohteita, kuin kirjat, tilatut lehdet, lääkkeet, liikuntapalvelut, henkilökuljetukset, majoituspalvelut, televisio- ja yleisradiotoiminnasta saadut korvaukset, kulttuuri- ja viihdetilaisuudet. Mutta kuukautissuojat ovat tuossa 24% alvissa, niin sanottuna ylellisyystuotteena.
Odotan sitä laskelmaasi, jatketaan sitten.
En aijo sitä tehdä kuten sanoin, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Mikä vastauksesi sen päätteksi edes olisi? "olipa paljon" vai "olipa vähän"?
Mielenkiintoista, että vaadit alv:n laskemista väen vängällä, mutta et kuitenkaa ole valmis tekemään laskelmia siitä, kuinka "paljon" tämän seurauksena vuositasolla säästäisit.
Vai onko laskut yhtä vaikeita, kuin lääkelaskut sairaanhoitajaopiskelijoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voisi suostua ainoastaan, jos se hoitaja hieroisi sen näyteen kikkelin päähän ja sitten lopuksi imaisisi sen näytteen sieltä ulos. Tai vaihtoehtoisesti, antaisi suorittaa sen näytteen talletuksen sen hoitajan takakonttiin.
Ne terveydenhoitajat on usein lähellä eläkeikää. Siellä voi sinutkin tutkia vaikka oma äitisi tai tätisi, joten kuvitelmasi on melko pervoja. Miksi muuten pistät leikiksi, kun kyse on tutkimuksista miesten sairauksien tunnistamiseksi? Haluatko sinä miehille joukkoseulontoja vai et?
Palataanko asiaan sitten kun miehilläkin on kuukautiset ja voivat tulla raskaaksi ja synnyttää?
Miksi ihmeessä miehille pitäisi keksimällä keksiä jokin etuus, vain siksi että vain naisilla voi olla kuukautiset?
Sinö varmaan itket kahvilassakin, jos edellinen asiakas sai kuppiinsa tipan enemmän kahvia kuin sinä??